PDA

View Full Version : motor vervangen golf 4

gerbrant
27-06-2010, 17:29
hallo

ik ben (redelijk) nieuw op dit forum. Ik heb het ergens anders al gevraagd, en weet niet of ik het hier of op de andere plaats moet vragen.

ik heb sinds 3 maanden een golf 4 1.9sdi (AGP). nu is de motor stuk en ben ik opzoek naar een goedkope manier om er een andere motor er in te zetten.

Weet iemand welke motoren in deze auto passen zonder problemen. Ik heb verschillende verhalen gehoord over Caddy sdi blokken sommige zeggen dat het zonder problemen in de auto past, andere zeggen dat de kabelboom totaal anders is en dat het daarom niet past, of dat het enkel de motorsteunen zijn.

Weet iemand ook of het mogelijk is om er een golf 2 diesel motor er in te doen. Ik verwacht problemen met de motorsteunen, maar zijn er verder nog problemen?

alvast bedankt,

Gerbrant

maniacmark
27-06-2010, 22:25
misschien een hele vreemde vraag, maar waarom een GOlf 2 diesel in een Golf IV doen?

gerbrant
28-06-2010, 19:25
nee geen vreemde vraag, ik zou ook graag een golf IV blok er in zetten, maar toen ik zocht voor een AGP blok koste deze € 900,- en voor €300 kan ik aan golf 2 blok komen. vind dat nog al een groot verschil.

Arnaud
28-06-2010, 19:52
900 voor een SDI motor? Was dit de gemiddelde prijs over 15 verschillende sloperijen? Of heb je eén sloperij gebeld?

Denk dat ik wel een adresje weet die een motor heeft, en goedkoper.

gerbrant
28-06-2010, 22:11
nee heb meerdere gebeld, sommige hadden niks. het hoogste bedrag dat ik kreeg te horen was 1250 inclusief enkel voor het blok.

het blok dat ik bedoel is 600 exclusief, + nog een waterpomp, spanrol en riem kom je op 900 inclusief. het golf 2 blok is inclusief versnellingsbak, maar zal nog een spanner en riem moeten komen.

Vandaag sprak ik met iemand met een SDI blok van 2000, geen AGP, denk een AQM. hij vertelde mij dat zo'n blok ook makkelijk moeten passen, en wanneer je de sensoren overzet, krijg je geen problemen en is het sleutel omdraaien en starten.

Weet iemand of dit kan en waar is, en zijn er tekeningen of schema's voor die sensoren? Maar goed een adresje voor een motor is altijd welkom, wil mijn auto wel weer rijdend zien en dat voor leuke prijs.

TTF
28-06-2010, 22:35
probeer de onderdelenlijn www.onderdelenlijn.nl eens dan krijg je meestal wel genoeg reacties.

wat is er kapot aan de motor, voor 900euro kun je ook een hoop repareren.

gerbrant
29-06-2010, 10:45
bedankt,

had vanochtend al 4 reacties de goedkoopste 500 en de duurste 900 zal nog morgen even bellen wat de voorwaarden enz. zijn.

maar nog even terug een begin vraag is het mogelijk om een sdi blok van een Caddy (1996-2003) er in te zetten?