PDA

View Full Version : Probleem met schroefset

de clown
28-06-2010, 22:08
Heb van het weekend mijn auto nog een aantal cm onderuit geschroeft, maar nu is het probleem dat mijn veren los zijn komen te liggen.
Op zich geen probleem, normaal als de auto op zijn wielen staat komen de veren wel weer op spanning te staan.
Maar nu als ik op een slechte weg of door een bocht rijd zelfs als ik over de markeringsstrepen op de weg rijd beginnen mijn veren te klapperen, vooral de voorste.
Ook beginnen mijn voorwielen te bonken,net alof er een wiellager kapot is, dit heb ik gecontroleerd, maar deze zijn zover als ik weet nog gewoon goed.
Vind het vrij irritant, vooral als je door het centrum rijd en de mensen je dan gaan lopen aangapen.
Voorheen had ik een setje van Tec-tuning deze had het probleem niet.

Iemand hier een oplossing voor?? :tu:

BIEZELWERKS
29-06-2010, 01:02
Dat bonken bij de voorwielen, is dat rechts meer dan links.
Het kan dan zijn dat de aandrijf as tegen de chassisbalk aan komt, stuur maar eens naar links op slecht wegdek dan zal je dit direct horen..,
Maar heb je er nog wel een bumpstop tussen, ook mogelijk dat de demper
op zn eind zit natuurlijk zonder een bumpstop dan zeker te horen...
Rechter aandrijf as i.v.m. verschil in dikte loopt sneller aan dan links.

Domlagers zijn wel goed, die hebben meer klappen te verwerken dan normaal.

How laag ken joe kow...! :D

passatje2
29-06-2010, 05:49
ja idd de aandrijfas komt tegen de carosserie aan dus dat wil zeggen dat gat waar hij doorheeloopt,bovenaan waar die raakt naar binnen tikken,is maar meestal een cm of iets meer hij ligt op de bumpstops die kun je ook halveren als zedik zijn zoals bij v-maxx

de clown
29-06-2010, 21:29
Dat bonken bij de voorwielen, is dat rechts meer dan links.
Het kan dan zijn dat de aandrijf as tegen de chassisbalk aan komt, stuur maar eens naar links op slecht wegdek dan zal je dit direct horen..,
Maar heb je er nog wel een bumpstop tussen, ook mogelijk dat de demper
op zn eind zit natuurlijk zonder een bumpstop dan zeker te horen...
Rechter aandrijf as i.v.m. verschil in dikte loopt sneller aan dan links.

Domlagers zijn wel goed, die hebben meer klappen te verwerken dan normaal.

How laag ken joe kow...! :D
dat bonken is idd meer aan de rechterkant, bumpstops enzo zitten er nog gewoon tussen. zal zaterdag ff kijken hoe het nu zit

Thomas
30-06-2010, 00:10
dat bonken is idd meer aan de rechterkant, bumpstops enzo zitten er nog gewoon tussen. zal zaterdag ff kijken hoe het nu zit

En rechts is hij nu eenmaal een heel stuk dikker dan links, vandaar het sneller raken...

BIEZELWERKS
30-06-2010, 00:24
Mijn bumpstops zijn nog geen cm dik! :D

de clown
06-07-2010, 17:33
Heb gisteren dus weer ff gekeken vooral naar de voorkankt, bleek dat er voor geen bumpstop tussen zat deze er tussen gedaan maar het blijft maar kraken en bonken, komt ook niet tegen de aandrijfassen aan, en de veren zijn ook niet lek.

weet ut nait meer :shake: