Log in

View Full Version : hulpveren schroefset


bluebastard
03-07-2010, 01:18
Wie legt 't me uit ?

Moet de hulpveer nou boven of onder de normale veer gemonteerd worden ?
Of maakt 't helemaal niks uit ?

Ik monteer de hulpveer eigenlijk altijd boven de normale veer maar nu kom ik op internet meerdere afbeeldingen tegen van schroefsets waarbij de hulpveer onder de normale veer gemonteerd word....

Ebut
03-07-2010, 06:55
Ik heb ze ook onder de normale veer zitten bij mijn Supersport setje.

Heb het volgens mij ook nog nooit op jouw manier gezien...

Domi
03-07-2010, 08:40
Sommigen halen ze er ook gewoon tussenuit om nog lager te kunnen ;)

JurjenV
03-07-2010, 08:42
Onder

Candyman
03-07-2010, 08:43
Bij mijn vmaxx zitten ze erboven

tiefflieger
03-07-2010, 09:07
Maakt niks uit, ding zit toch helemaal samengeperst als er druk op staat.

bluebastard
03-07-2010, 09:09
Maakt niks uit, ding zit toch helemaal samengeperst als er druk op staat.

Klopt. Maar er zal toch een reden voor boven of onder moeten zijn lijkt me...
Zie reacties hierboven maar. :confused:

tiefflieger
03-07-2010, 09:36
Mijn ervaring is dat het per merk anders is, hoe je een nieuw setje binnen krijgt.

Zal wel schelen welk taiwanees kind het set in elkaar heeft gezet.

bluebastard
03-07-2010, 09:50
Mijn ervaring is dat het per merk anders is, hoe je een nieuw setje binnen krijgt.

Zal wel schelen welk taiwanees kind het set in elkaar heeft gezet.

:D

Mag toch hopen dat dat bij een FK Highsport Schroefset anders is..... ;)

bluebastard
03-07-2010, 09:53
Zie nu op de site van SKG dat ze bij een FK set onder zitten.

RichardMK2
09-08-2010, 15:41
Ik heb Vmaxx setje, ze zaten boven op de normale veer.
Ik heb ze alleen verwijderd om net ff iets lager te kunnen

bivw 16vg60
10-08-2010, 17:01
bij mijn beide intrax setjes zitten ze boven
en weet wel zeker dat dit niet uit taiwan ofzo komt :D
maar maakt volgens mij idd geen flikker uit hoe hij zit

RubenD
10-08-2010, 19:58
Ik zou gaan voor onder. Dat zitten ze om de demper, mocht je door een kuil rijden en de veerpoot veert volledig uit dan weet je in ieder geval zeker dat je hulpveer er niet schuin onder komt te staan. Leg je hem bovenop de hoofdveer dan heb je kans dat hij bij extreem uitveren wel verkant, aangezien de zuigerstang van de demper boven aan vele malen dunner is als het demperpatroon zelf.

Kortom, ik zou ze onderaan monteren, ook al zitten ze bovenaan. Maar voor de verende werking maakt het inderdaad niet veel uit.

bas.
10-08-2010, 20:08
Ik zou gaan voor onder. Dat zitten ze om de demper, mocht je door een kuil rijden en de veerpoot veert volledig uit dan weet je in ieder geval zeker dat je hulpveer er niet schuin onder komt te staan. Leg je hem bovenop de hoofdveer dan heb je kans dat hij bij extreem uitveren wel verkant, aangezien de zuigerstang van de demper boven aan vele malen dunner is als het demperpatroon zelf.

Kortom, ik zou ze onderaan monteren, ook al zitten ze bovenaan. Maar voor de verende werking maakt het inderdaad niet veel uit.


Ik ben het met Ruben eens, moet eerlijk zeggen dat ik ze alleen nog maar onderop heb zien zitten

BIEZELWERKS
11-08-2010, 04:30
+1

Spanningsveer onder, zoals RubenD al heeft uitgelegd. :thumbup:

Want dat wil zeker wel eens gebeuren, dat een spanningsveer schuin
komt te staan.
Vandaar ook die ring tussen beide veren, die zorgt ervoor dat ze op
hun plek blijven..?

Dan zou je denken dat het dan niks uit zal maken, maar dat
is niet zo.. :shake:
Heb 2 dempers gezien, waar de spanningveer boven zat en bij het inveren
steeds langs de demper kwam.
Hierdoor was het schroefdraad aan een kant volledig weg gesleten :wow:

stij
11-08-2010, 06:04
Gewoon der tussen uit :-)