View Full Version : VW Euro: het doek is gevallen :-(
gisteravond is op de bestuursvergadering besloten dat het financieel niet meer verantwoordelijk is om door te gaan met VW Euro. De voorjaarsmarkt van 17 april wordt dus het laatste evenement van VW Euro, jammer maar helaas. :(
chrisjuh
15-01-2005, 18:12
HUH?
Nee joh, dat kan toch niet; zijn we in Nederland niet meer in staat iets groots te organiseren??
Het lijkt de Duitsers namenlijk steeds meer WEL te lukken....onbegrijpelijk :(
Volkswouter
15-01-2005, 18:21
Nou is de sfeer ook niet echt bepaald vriendelijker erop geworden de laatste keer,te hoog boeren gehalte.Veel ruzie en politie op het terrein.
wouter76
15-01-2005, 18:44
Nou is de sfeer ook niet echt bepaald vriendelijker erop geworden de laatste keer,te hoog boeren gehalte.Veel ruzie en politie op het terrein.
Hmmm daar heb ik persoonlijk nog nooit iets van gemerkt.... Erg jammer dat het er niet meer is, dan zoek ik mijn toevlucht maar op de duitse meetings denk ik.
das jammer man.
ben zelf 1 keertje op vw euro geweest 2 jaar geleden en vond et echt tof!
maarja.... jammer!!
de keverfreak
15-01-2005, 19:56
ik kom al vanaf het begin op vw euro en de laatste 4 jaar was het een steeds slechtere meeting aan het worden
zelf verknalt door veel te commercieel te worden.
baarlo WHERE ARE YOU???????? en net als ik de oude rot roep ik ook eiland van mourik!!!!!!!! dat was vw euro
hans
www.keverfreak.nl
chrisjuh
15-01-2005, 19:59
@De Keverfreak
Helemaal gelijk man! Dit gold eigenlijk hetelfde voor de GTI Club Holland meetings die waren toen (Baarlo) echt leuk!!
volksaddiction
15-01-2005, 22:25
euro is VET !!
Echt jammer :(
http://www.keverpech.nl/Resize%20of%20DSCF2155.JPG
http://www.keverpech.nl/Resize%20of%20DSCF2270.JPG
Ron polo1f
15-01-2005, 22:35
baarlo WHERE ARE YOU???????? [/url]
idd baarlo, vervlogen tijden.
helaas is er ook van het mooiste (ovaal)circuit niks meer over. :frown:
hmmm shit! was er afgelopen jaar voor het eerst... dus ook gelijk voor het laatst..
jammer..vond het zeker een leuke meeting..maar ik ben slechts 1 dag geweest...
:frown:
even een beetje off topic...
wat zijn verder leuke luchtgekoelde meetings??
ik rijd zelf dan wel geen luchtgekoelde..
maar ben vorig jaar bijv. naar Spa geweest, en ik vond het super! :biggrin:
wat zijn verder leuke luchtgekoelde meetings??
De VW Nationals,in Frankrijk !!
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=3007
*on topic;
jammer van Euro,maar de laatste jaren vondt ik het toch al op z'n retour.
Wat Hans zegt,Baarlo was 10x gaver !!
(Maurik was net voor mijn tijd,maar ook Meetlint hoor ik nog steeds over niks anders)
volksaddiction
16-01-2005, 00:58
Was vet VA, Wás... :frown:
Ook al wás het niet het evenement der evenementen, het is inderdaad wel jammer dat VW Euro stopt.
Oke.....was :(
Ben echt jaren niet naar Euro geweest, elk jaar kloteweer.......
2004 was echt top, hele weekend droog en met en gezellige club 3 dagen maximaal aanwezig geweest!
Jammer dat het ook gelijk de laatste x moest zijn :(
http://www.volksaddiction.nl/euro2004/DSCF0123.JPG
@ Hajee:
Alle meetings zijn cool..............
Bergharen, spa, Budel, Middelburg...............
Hoorde dat Bug-a- Roo wel weer doorgaat dit jaar ??
mooi kut is dat, afgelopen keer was voor mij de eerste keer en dus de laatste keer.... :mad: :mad:
volksaddiction
16-01-2005, 10:03
Ach, dan gaan we hier maar heen :
http://www.vweuro.nl/flyer2005.jpg
:mad: Heb ik eindelijk een Kever kan ik niet naar VW Euro :frown:
volksaddiction
16-01-2005, 10:08
:mad: Heb ik eindelijk een Kever kan ik niet naar VW Euro :frown:
Zorg maar dat ie klaar is voor Budel !!
Ik zal mijn best doen :biggrin:
de keverfreak
16-01-2005, 11:26
die onderdelenmarkt in de hal valt zwaar tegen leon,
ene luuk ook bezig met een spijlbus??
moet nu zeker een keer naar ruinen komen
hans
www.keverfreak.nl
29 MEI REGIODAG ZUID-HOLLAND :D
Hoorde dat Bug-a- Roo wel weer doorgaat dit jaar ??
dat is wel de bedoeling ja, maar ze hebben nog niks kunnen afspreken met de eigenaar van het terrein. zal wel begin augustus worden. augustus wordt een mooie maand, bug-a-roo, spa en bitburg
Beetlefreak
16-01-2005, 13:33
Das erg jammer van de meeting!! Biddinghuizen was een mooie locatie ervoor,
maar ook die ene keer Panningen was erg geslaagd.
Voor mij is het op "Sevenum" allemaal begonnen in 1998! De eerste meeting, en daarna vrij weinig gemist.
Ook eindelijk eens een groot evenement wat 'dichtbij' was voor de noorderlingen.
Tuurlijk is het dan voor anderen weer ver rijden.
Ook jammer dat er nu in september niet echt meer een grote meeting is. Drag day misschien,
maar daar is nog geen (vaste) datum van bekend.
Op naar de voorjaarsmarkt!!!
vwleusden
16-01-2005, 15:21
ik als waterkoker ben er ook afgelopen jaar geweest (za-zo) en was echt lachen ! jammer dat het niet meer is maar laten we de hoop niet opgeven.
Tiki Madness
16-01-2005, 16:13
ik kom al vanaf het begin op vw euro en de laatste 4 jaar was het een steeds slechtere meeting aan het worden
baarlo WHERE ARE YOU???????? en net als ik de oude rot roep ik ook eiland van mourik!!!!!!!! dat was vw euro
hans
www.keverfreak.nl
je hebt volkomen gelijk :cool:
Erg jammer! Ben nu 2 jaar geweest en vond het super gaaf. Het hele weekend alleen maar het geluid van luchtgekoelde moteren.
Mischien tijd voor meer kleine meetings/cruises van een dag?? Ik heb er door te verwachten baby en restoratie t2a nog geen tijd voor. Maar als er tijd is wil ik mischien een cruisenight in de kop van Noord-holland gaan doen. En dan ook echt cruisen!!!
Meetlint
16-01-2005, 20:12
De VW Nationals,in Frankrijk !!
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=3007
*on topic;
jammer van Euro,maar de laatste jaren vondt ik het toch al op z'n retour.
Wat Hans zegt,Baarlo was 10x gaver !!
(Maurik was net voor mijn tijd,maar ook Meetlint hoor ik nog steeds over niks anders)
Ze hadden nooit op de schatberg weg moeten gaan
Was een super locatie.
En de eerste jaren op maurik '86 / '87 waren echt gaaf
Later op baarlo was ook erg leuk
volksaddiction
16-01-2005, 20:18
Was een super locatie.
En de eerste jaren op maurik '86 / '87 waren echt gaaf
Later op baarlo was ook erg leuk
Vanaf panningen is het nooit meer goed gekomen :(
Schatberg was ook een drama, terrein was ook te klein
We hebben een jaar gehad werden we doorverwezen naar een camping 1 km van het terrein af.......kwamen toen om 15.00 smiddags aan.
Hebben toen op die camping een feest gehad zaterdagsavonds, en bijna geen VW euro gezien :mad:
Beetlefreak
16-01-2005, 20:49
Hebben toen op die camping een feest gehad zaterdagsavonds, en bijna geen VW euro gezien :mad:
Dat heb je aan jezelf te danken dan :p :)
Sevenum (De Schatberg) vond ik super. Misschien ook omdat dat voor mij de allereerste VW-meeting was,
vond het erg gezellig overal die kleine hoekjes camping!
Panningen was ook erg goed. Jammer dat het daar geen doorgang meer kon vinden!
volksaddiction
16-01-2005, 20:58
Dat heb je aan jezelf te danken dan :p :)
Beetje ver lopen als je dronken bent !!
hahahaaha
Sevenum (De Schatberg) vond ik super. Misschien ook omdat dat voor mij de allereerste VW-meeting was,
vond het erg gezellig overal die kleine hoekjes camping!
Panningen was ook erg goed. Jammer dat het daar geen doorgang meer kon vinden!
Mijn eerste meeting was Budel 1992..............
GELIJK VERSLAAFD !!
Beetlefreak
16-01-2005, 21:03
Beetje ver lopen als je dronken bent !!
hahahaaha
Dan was het idd een knap feest als je de zondags nog dronken was :eek: :tongue:
Was inderdaad een super lokatie .. niet te groot,en ook zeker niet te klein !!
Maar wat VA zegt,op zaterdag was er daar ook geen doorkomen meer aan.
Het is toch zonde dat Euro niet meer doorgaat. Naar alle andere meetings gaan we altijd met zijn allen, dit houdt in met mijn vrouwke en dochter en pa en ma.
Naar Euro gingen we al 3 jaar zonder ma en mijn kleine meid. Wel met de meeste Barnbro's
Mijn vrouwke ging wel mee. Dit hield voor ons in: een weekend helemaal van de planeet af. Dus ik heb zeker geen slechte ervaringen met VW euro. Enkel goede en vooral.................. VAGE :p
Tsja ik was 15/16 ofzo toen ik voor het eerst naar VW euro ging, en was letterlijk en figuurlijk zo blij as een kind, idd Sevenum/schatberg. Vond afgelopen jaar VW euro de gezelligste van m'n 'euro' tijd, maar dat kwam vooral door de medebezoekers haha, dik feest! Maar nu dan een erg goede reden om in september met z'n allen naar VanFest (http://www.vanfest.org/) te gaan!!! Erg jammer in elk geval dat het financieel niet meer haalbaar is maar dan ook een verstandige beslissing van het bestuur. We hebben er toch elk jaar weer van genoten, thanks!
Beetlefreak
16-01-2005, 22:24
@ Jeewee, zie net dat de voorjaarsmeet van VW Euro op dezelfde dag (17 april) valt als op de Parklpatz meeting Drachten!!!
Crisisberaad?? :)
Hier dan nog een sfeer foto
2003
Someone is peaking the nose
wouter76
16-01-2005, 22:40
@ Jeewee, zie net dat de voorjaarsmeet van VW Euro op dezelfde dag (17 april) valt als op de Parklpatz meeting Drachten!!!
waarom dat? verwacht jij nou echt veel lieden die uit het zuiden des lands zouden komen en nu niet meer vanwege de vw-euro voorjaarsmeet? denk ook niet dat er erg veel lieden vanuit het noorden naar die voorjaarsmeet gaan.
Beetlefreak
16-01-2005, 23:02
denk ook niet dat er erg veel lieden vanuit het noorden naar die voorjaarsmeet gaan.
Daar werd links en rechts al wel over gesproken, vandaar.
Het blijft natuurlijk wel ver weg, hoop dat de mensen naar Drachten komen dan! :)
Meetlint
17-01-2005, 00:38
Was inderdaad een super lokatie .. niet te groot,en ook zeker niet te klein !!
Maar wat VA zegt,op zaterdag was er daar ook geen doorkomen meer aan.
Ik zou dan kiezen om het kleiner te maken
En er weer stijl aan te geven
Op een mooie locatie
Maar wie ben ik????
volksaddiction
17-01-2005, 06:52
Maar wie ben ik????
Rokus toch ??
:p
Het blijft natuurlijk wel ver weg, hoop dat de mensen naar Drachten komen dan! :)
Ik ben iig wel van plan om naar Drachten te komen !!
Ik maak er wel een weekendje van,met vrouw,kind en de westfalia ;)
Beetlefreak
17-01-2005, 08:29
Goed bezâgh :) Dat zijn al 3 iig ;)
Ik hoorde rokus er ook al over op het K.W.F., goed voorbeeld doet volgen :D
ze wilden ons niet meer hebben (het hele park werd ineens als een oase van rust in de markt gezet, een paar duizend VWs past daar niet bij). die jongens van de SSVC hebben er na bitburg nog een nachtje gestaan, bij de receptie stonden ze al bang te kijken en de directeur is 's avonds nog wezen klagen over het lawaai :D
Ik zou dan kiezen om het kleiner te maken
dat gaat dus niet (er komt nog altijd een grote groep mensen op de naam vw euro af), dan moet je gewoon iets nieuws beginnen.
Echt balen, zeg! Ik ben er maar 2 keer een dagje geweest, maar ik vind (vond...) het toch een heel tof evenement! Jammer dat zoiets ten onder moet gaan.... :(
Neu relax, geen crisis. Beide evenementen liggen wel 266km uitelkaar, en ik moet zeggen dat ik die voorjaarsmarkt niet de moeite waard vind om daar zo'n tering eind voor te rijden. Vorig jaar wel gedaan omdat ik toch die kant op moest, maar er was erg weinig te beleven vond ik zelf. Ok wat lui even een handje schudden enzo, maar nee ik ga daar niet mijn zondag weer aan verknoeien, en ik denk dat meerdere friezen niet de moeite zullen nemen om daar heen te rijden (enkeling daargelaten), dus iedereen is welkom in Drachten!
wouter76
17-01-2005, 21:58
now we're talking!
molenari
17-01-2005, 22:25
Tjongejonge, lekker negatief man! Organiseer zelf eens een leuke meeting. VWeuro was de meeting waar ik ieder jaar naar toe leefde. Ik vond het echt fantastisch en ik zal het zeker missen! De Schatberg was een superlokatie en Panningen was ook mooi. Six Flags qua omgeving wat minder. Maar realiseer je ook dat als je zoiets organiseerd je niet op het eerste de beste voetbalveldje in Boerekoolstraveen kunt gaan staan. En dat je bij houden van dit soort meetings ook nog eens last hebt van vergelijkbare zeurpietjes als JOU die gaan lopen te jammeren bij de gemeente dat ze niet kunnen slapen als er een VW-meeting bij hun om de hoek wordt gehouden...en dat dan vervolgens de vergunning wordt ingetrokken....Nee aan van die positievelingen als jou daar hebben we wat aan in Nederland. Ga zo door jonge, dan komen we er wel!
nu nog ff wat inhoudelijks:
Je zegt 'het werd te commercieel', waar baseer je dat op?
En wat is 'commercieel'? Denk je dat de organisatoren van VWeuro er rijk van zijn geworden? Ja het was een waar goudmijntje dat VWeuro (oh ja: nu ben ik ff sarcastisch!)
groets,
Vincenzo
Beetlefreak
17-01-2005, 23:23
Crisisberaad?? :)waarom dat?
Neu relax, geen crisis.
Heren, heren!!! vandaar de: :)
Ik snap ook wel dat het ver weg is, maar er zijn er vast die zoiets hebben van "de laatste Euro" meeting...
Maar idd, de moeite is het ws. niet om er een zondag aan te verhelpen. Dan maar relaxed op de Parkplatz rondhangen!!
Euh, ontopic maar weer?? :o ;)
Meetlint
17-01-2005, 23:23
dat gaat dus niet (er komt nog altijd een grote groep mensen op de naam vw euro af), dan moet je gewoon iets nieuws beginnen.
Dus ik maak hier uit op dat we het laten klappen
en aan iets nieuws gaan beginnen???
Meetlint
17-01-2005, 23:28
Goed bezâgh :) Dat zijn al 3 iig ;)
Ik hoorde rokus er ook al over op het K.W.F., goed voorbeeld doet volgen :D
Jaaa gaat ook wel ff die kant op komen denk ik
wil daar nou ook wel eens een bakkie doen
maar er zijn er vast die zoiets hebben van "de laatste Euro" meeting...
Nee hoor,ikke niet :)
Heb in 2003 al afscheid genomen van Euro,en hoewel de VW Euro onderdelen vorig jaar
voor mij een succes was (kocht er half en half de 66'tiger variant),was ik dit jaar niet
van plan om weer die kant op te gaan .... stel je voor,kom ik dadelijk weer met een auto thuis.
Dus maak maar vast een lijst met campings in de buurt waar een oude spijl welkom is,wij
komen een lang (vrijdag t/m zondag) weekend !! :biggrin:
*on topic;
Vw Euro hing de afgelopen jaren al aan een zijden draadje,dus echt een verrassing is het niet.
(Ik ben ook benieuwd hoe lang Budel in z'n huidige vorm nog doorgang blijft vinden)
Dus ik maak hier uit op dat we het laten klappen en aan iets nieuws gaan beginnen???
voor 2005 komt er zeker niks van, maar ik heb met een paar mensen al een beetje zitten brainstormen over wat we in de toekomst met al die vrije tijd moeten gaan doen (als het wat wordt, dan wordt het niet grootschalig, waarschijnlijk iets type gebonden of zo). eerst maar eens wat tijd besteden aan mijn pickup
SplitBien
18-01-2005, 11:31
Ik vind het heel jammer!!!!
Op spa na was euro de leukste meeting die ik meegemaakt had qua auto's.
Qua sfeer en gezelligheid roeleerde vw euro bigtime!
Ik zat me in december 2004 al te verheugen op Budel, Euro en spa, nu valt er
1 grote en gezellige meeting weg, dacht ff dat mijn wereld instortte toen ik het
hoorde, haha! Hoop dat er nog iets in de plaats komt, zo niet dan ga ik dit jaar
naar Volksworld en naar de duitse meetings!
de volksworld show is echt de moeite en als je er wat locals kent ook nog erg gezellig. dit jaar ga ik er voor het eerst in jaren niet heen (als er tenminste nog genoeg sneeuw ligt tegen die tijd, is wel handig als je wilt gaan snowboarden).
als het goed is komt bug-a-roo dit jaar weer terug, is ook altijd gezellig
volksfahrer.nl
18-01-2005, 13:08
Volksworld show is zeker tof!
Vorig jaar ook effe een dagje ervoor op en neer gereden met de keef....
Dit jaar helaas effe niet, moet eerst hard gaan sparen voor de USA.
Ook budel zal waarschijnlijk niet doorgaan voor mij dit jaar.
Ik kom precies de zaterdag van budel om 9.00 uur terug uit Amerika.
En om nou met een Jet-lag in de auto te stappen.......
Ga i.i.g. wel naar Spa!
SplitBien
18-01-2005, 13:10
Ga i.i.g. wel naar Spa!
En dit keer blijf je ook gewoon een heel weekend??????
Volksworld show (tis niet echt een meeting) is inderdaad errug goed !!
Waarschijnlijk gaan wij er dit jaar voor de derde keer heen met een man of 6.
Wat Euro betreft ... nu kunnen we ook eindelijk eens een keertje naar Vanfest
in Malvern,dat valt (oops,viel) altijd samen met VW Euro,vandaar dat er ook
steeds minder Engelsen kwamen volgens mij ... die bleven lekker in eigen land :D
@ploontje,
Britisch.Volkswagen.Festival,is dat dit jaar ook weer in Malvern ??
Ben er in '98 met Rokus geweest,en we hebben ons daar toen prima vermaakt !!
Daar zou ik eigenlijk ook wel weer eens heen willen :o
Niels - AirMighty.com
18-01-2005, 13:28
Jammer dat VW Euro niet meer is.... ik vondt het toch altijd een gezellige meeting (als het weer een beetje mee zat dan). En het was relaxt dichtbij... jammer maar helaas, weer een grote meeting minder :( Eens kijken wat voor andere 'grote' meetings er nog meer te vinden zijn... een keer richting de UK lijkt me ook super, Duitsland is natuurlijk ook goed te doen...
Ik kom precies de zaterdag van budel om 9.00 uur terug uit Amerika. En om nou met een Jet-lag in de auto te stappen.......
gewoon effe doen! ben een paar jaar terug ook met jet-lag en al richting hessisch vertrokken.
ik begrijp dat er wat BDM figuren deze/jullie kant op komen voor hessisch oldendorf (?)
nu kunnen we ook eindelijk eens een keertje naar Vanfest in Malvern,dat valt (oops,viel) altijd samen met VW Euro
dat was al 2 jaar niet mee zo hoor, maar ik zie je daar wel (wordt nog druk met belgen en hollanders daar)
BVF,is dat dit jaar ook weer in Malvern ??
yes, dat is op dezelfde showground. is inderdaad ook erg goed (was in '97 mijn eerste VW-UK-trip ooit), maar wel een takke eind rijden.
mijn favorieten blijven toch peppercorn (is maar 50 minuten vanaf dover) en het big bang weekend (SSVC campout, stanford hall & big bang).
Tiki Madness
18-01-2005, 16:09
volksworld show is zeker een aanrader.Vooral als je een leuke auto hebt als je vooraf met de lui van volksworld mailt kan het zo maar zijn dat je auto binnen op de show staat. de mijne heeft er in 2001 ook gestaan.Als bedankje en verrassing werd me daar toen verteld dat mijn auto in volksworld zou komen.
die voorjaarsmarkt is dat alleen voor ventilatorkachels of ook voor waterkokers?
Dus maar een optochtje / colonne organiseren naar Vanfest dit jaar?! Lag min of meer al in mijn planning / gedachten, nu euro niet doorgaat nog een extra argument om wel naar Vanfest te gaan, met de T2 natuurlijk (euhh hopelijk)!
@ krukab, Camping Bergumermeer is al eens een busmeeting geweest, en volgens de eigenaar zijn bussen daar altijd welkom. Zit ook nog zwembad bij (voor vrouw en kind?) en vreterij enzo, goed sanitair en bla bla.
die voorjaarsmarkt is dat alleen voor ventilatorkachels of ook voor waterkokers?
aircooled only
he die voorjaarsmarkt wat moet ik er bij voorstellen? net zoiets als bij de wkf, of nog groter? want daar heb ik iets zien liggen en nu heb ik spijt dat ik het niet gekocht heb :frown:
De voorjaars markt zijn 2 manege hallen vol met onderdelen en voor de rest niets geen shows of dergelijke maar veel onderdelen.
Tuurlijk zijn er veel vw kes te spotten van de bezoekers.
yes, net wat ik nodig had! bedankt.
Het is inderdaad spijtig dit te vernemen, was in 2004 voor mijne eerste keer gegaan en nu dit te horen is het extreem spijtig. Een fijne meeting van de kalender af.
Deze mogen we dan wel missen in 2005 op www.fototreffen.be
http://img179.exs.cx/img179/7360/evmaurik9rm.jpg
Eiland van Maurik 1989 Cool! (Niet cool bloody Hot!) :tongue:
En wij zeggen VW Euro is dood, maar lang leve VW..... :)
Zoals we dus al wisten VW Euro is dood Lang leve VW Euro.
Zie http://www.vw-euro.com/ :)
dat is geen vw-euro, het is gewoon het kever zomer festijn
de keverfreak
29-01-2005, 20:42
he leo
das lang geleden man eiland van maurik ikcke (vw euro)
greetz hanz de keverfreak
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.