Log in

View Full Version : jetta slaat af.bijna alles al vervangen wie weet de oplossing?


DeeDub
10-07-2010, 17:27
heb flink de balen, inmiddels bijna alles aan de motor vervangen en nog wil hij het niet doen.
hoewel de accu zo goed als leeg is start de auto direkt.als ik dan niet vlug het gas intrap slaat hij meteen weer af.
hou ik het gas erop dan blijft hij wel lopen maar wanneer ik het gas ook maar iets loslaat en weer gas wil geven dan zakt hij in en slaat af.
ik kom er gewoon echt niet meer uit.
het is een jetta mk2 met 1.3 MH motor en pierburg carb.
inmiddels heeft de auto 2x bij een garage gestaan die konden niks vinden, toen ben ik er zlef maar aan begonnen en heb het volgende inmiddels vervangen:

- koppakking
- waterpomp
- distributieriem
- rotor verdeler kabels en bougies
- de ontsteking zelf
- voet onder de carburateur
- vervroeger op de ontsteking
- vacuumslangetjhes
- carburateur heb ik ook een andere geprobeerd, hielp niet.

misschien ben ik nog iets vergeten het is in ieder geval een hele waslijst.

ik wil nu nog proberen of het misschien de module van de ontsteking is, die zit onder de parafan.ik heb er nog eentje van de 1.6 golf (benzine met carb.).kan ik die ook gebruiken om te proberen?of is dit niet uit te wisselen.

het vervelendste is dat er niet met de auto te rijden is, anders kon ik misschien iemand van hier ernaar laten kijken, of is er iemand uit de buurt van Oss die me wil helpen?
ik begin het onderhahand op te geven na 3 maanden tegenslag.

Sjeesbeest
10-07-2010, 17:49
elleboogie en terugslagkleppie naar rembekrachtiger ook nagekeken?

DeeDub
10-07-2010, 17:50
het elleboogje wel, die is heel.hoe kun je het terugslagklepje controleren?zit dat in het gele plastic gedeelte?

Melvin
10-07-2010, 18:04
Ontsteking staat op tijd? Zeker weten?

En probeer het sowieso eens met een volle accu! levert je dynamo wel voldoende spanning?

koenjanssen
10-07-2010, 18:12
hier ben ik ook benieuwd naar, mijn jetta slaat ook af als ik na het starten niet het gas erop houd, echter als hij een beetje warm begint te worden is het probleem weg. choke probleem?

DeeDub
10-07-2010, 18:45
als iemand me kan helpen met het afstellen van de ontsteking dan zou dat heel erg fijn zijn, zelf kan ik dat niet en dat zou best eens het probleem kunnen zijn.
choke probleem weet ik niet want de motor heeft geen kans om op temperatuur te komen.
kan je de dynamo ook doormeten zonder dat de motor draait?omdat hij nu gewoon niet blijft draaien..

wobster
10-07-2010, 19:00
als je het gas er op houd blijft die lopen?

moet je ff "sigaar" stationair regelklep kijken of die klikt deze zit op de carb loopt een zwart kabeltje heen hier moet 12v op staan wanneer contact opstaat.

zet op auto op contact en trek deze fiche los en steek er deze terug op moet een duidelijke klik horen.Hoor je deze niet en er staat toch 12v op de fiche vervangen de handel

gr kevin


ps nrm is het transistorblokje niet.maar heb nog wel zo'n transistorblokje liggen van een 1.3 stuur me nog maar eens een pb met je gegevens dan doe ik het wel op de post moest het toch niet zijn bezorg je me die maar terug ;)

DeeDub
11-07-2010, 15:17
de stationairklep klikt als de auto op contact staat, die is nog ok.

gooigolf
11-07-2010, 15:25
heb je al andere carburateur geprobeert ..
je hebt veel vervangen ,,
wie niet waagt wie niet wind .

vrgr gooigolf

DeeDub
11-07-2010, 15:43
andere carb zit er nu op, die had ik van wobster gekocht samen met een ander spruitstuk.die zit er ook al op.
ik hoop dat er iemand is die me wil helpen met het afstellen van de ontsteking, misschien dat daar het probleem wel zit.

gooigolf
11-07-2010, 16:12
hallo ...

oke .. dan heb je dat ook uitgesloten ,,

zet eerst eens alles op je merktekens .puntje verdeelkap

dan effe kijken wat hij doet ,,
dan moet hij zoizo blijfen lopen als het daar aan ligt .
vrgr gooigolf

Golfsburg
11-07-2010, 16:22
even een nieuwe accu halen dacht ik :thumbup:

wobster
11-07-2010, 18:17
bougiekabels losgehad mss volgorde niet correct ?

gizmo98
12-07-2010, 19:06
ik denk dat het hem zit in stationair gedeeldte van de carburateur
of wordt deze carbu aangestuurd door een module ?????
mocht dat zo zijn dan moet het de module wezen

iemand sugessties

DeeDub
12-07-2010, 21:18
bougiekabels losgehad mss volgorde niet correct ?

als je recht op de verdelerkap kijkt dan is de volgorde vanaf linksboven met de klok mee: cilinder 1, cilinder 2, cilinder 4, cilinder 3,

oftewel:

1 | 2
-- --
3 | 4

JerryGT
12-07-2010, 22:08
dat hoort 1-3-4-2 te zijn ;)

DeeDub
12-07-2010, 22:15
dat hoort 1-3-4-2 te zijn ;)

dus jij bedoeld:

1 | 3
-- --
2 | 4

begrijp ik het goed?

JerryGT
12-07-2010, 22:16
O shit, nee. Dit is antuurlijk een 1300 met onsteking op de nokkenas zeker? dan klopt het wel zoals jij het zegt.

DeeDub
12-07-2010, 22:18
klopt ontsteking op de nokkenas (smallblock) ik schrok al :d

wobster
13-07-2010, 08:24
onstekingsvolgorde is 1342

dus recht op de verdelerkap kijkend en links boven beginen

1/3
4/2

en cilinder 1 is distrubutiezijde

gr

Henk_Pigo
13-07-2010, 08:51
Euhm, de rotor draait tegen de klok in en ontsteekt in volgorde 1-3-4-2. Op de verdelerkap kijkend moet dit de volgorde zijn:

1 / 2
3 / 4

wobster
13-07-2010, 09:04
idd zat ff fout

martiepartie
13-07-2010, 09:05
dus jij bedoelT:

1 | 3
-- --
2 | 4

begrijp ik het goed?

Stap1;
Check ontstekingsvolgorde, EDIT; maar die schijnt goed te staan :thumbup:

Stap2;
check distributietiming, als deze een paar tanden verkeerd staat wil je motor ook niet lekker lopen.

Stap3;
met dit weer heb je geen choke nodig, ook al zou die niet werken, dan nog moet de motor redelijk goed kunnen lopen.
Als je het deksel van de filterbak haalt bij het starten, de motor slaat weer af; hoe staan de vlinderkleppen in de kanalen van de carburateur dan? Open/dicht??


Je hebt al een hele boel gechecked, nu moet je nog een keer systematisch alle stappen langslopen en pas afvinken als je 100% zeker weet dat daar niets mis gaat.

gizmo98
14-07-2010, 18:19
up !!! al nieuws omtrent dit probleem ??

DeeDub
14-07-2010, 19:05
up !!! al nieuws omtrent dit probleem ??

Nee :( nog niks helaas.
ik denk dat ik er toch een deskundige bij moet halen...
wie biedt zich aan?
ik wil de auto ook best verplaatsen maar hij moet worden gesleept dan, dus liefst niet te ver van Oss (Noordbrabant)

Sjeesbeest
14-07-2010, 19:22
Misschien vreemd gedacht van mij.......... maar loopt je vlotterkamer wel vol?

Als je blijft door starten, worden je bougies nat? Heb je de opbrengst van je brandstofpomp gecontroleerd? Is de brandstofretour wel in orde?

golf mkII 16v
14-07-2010, 19:55
Nee :( nog niks helaas.
ik denk dat ik er toch een deskundige bij moet halen...
wie biedt zich aan?
ik wil de auto ook best verplaatsen maar hij moet worden gesleept dan, dus liefst niet te ver van Oss (Noordbrabant)
Kom maar een X langs

tim_j
16-07-2010, 09:56
staat het CO goed?
en Luchtmengsel schroef?

als de auto loopt, gaat ie enorm op en neer stationair?
dat duid op de luchtmengselschroef, die luisterd erg nauw.

de CO schroef moet helemaal naar rechts (dicht) en dan 2 slagen uit. dan heb je grof weg de basisstand te pakken.
van daar uit, moet ie in iedergeval lopen.

Verder ik heb eens een hele dag verspeelt aan het uitzoeken waarom ie niet eens aansloeg. van de een op andere dag. wat blijkt het bronzen veertje aan de 3-trap schijf was losgeschoten. het veertje is zo klein dat je het bijna niet ziet.
stationair wou die lopen, maar als je gas gaf verschoot de trap waardoor die gewoon dood viel.

Polodee
16-07-2010, 23:00
De Pierburg 2E2 carb: problemen na een tweekommavijf ton zijn niet vreemd... Vaak auto-choke-huisje of vacuum paddootje of... Ik zeg Pierburg vervangen voor een goed (jong) sloop-exemplaar en kijken wat er gebeurt.

Sjeesbeest
17-07-2010, 09:04
De Pierburg 2E2 carb: problemen na een tweekommavijf ton zijn niet vreemd... Vaak auto-choke-huisje of vacuum paddootje of... Ik zeg Pierburg vervangen voor een goed (jong) sloop-exemplaar en kijken wat er gebeurt.

....... inmiddels bijna alles aan de motor vervangen en nog wil hij het niet doen.......

- carburateur heb ik ook een andere geprobeerd, hielp niet.



Heeft ie al geprobeerd

Nol
17-07-2010, 09:31
Mijn 1300MH had hetzelfde probleem, bij mij was de voetpakking lek waardoor carb vervuilde.... Na (laten) reinigen was 't probleem opgelost. Lijkt miss onwaarschijnlijk dat je 2x 'tzelfde probleem hebt, maar is een idee..

Succes! :thumbup:

Mvg Nol

DeeDub
17-07-2010, 15:26
voetpakking net nog gecheckt, die is in orde :D
carb gisteren uit mekaar gehaald en helemaal opnieuw gecleaned sproeiers eruit etc.
denk dat ik maar eens een bezoekje ga brengen aan golf mkII 16v :thumbup:
ff kijken wanneer ik genoeg tijd heb.
ik heb ook de massa nog eens opgeschuurd die naar de accu loopt.
bij lopende motor meet ik op de pluspool van de accu 13,8V

gizmo98
17-07-2010, 16:39
tip haal de vaccuum slang maar is van de stationar regelaar af dop dit slangetje af
regele de stationair dan met het kleine inbus je
stationair regelaar zit links achter op de pierburg

gizmo98
17-07-2010, 16:46
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=14134&highlight=pierburg+afstellen

DeeDub
20-07-2010, 14:06
ik blijf toch stiekem de vacuumvervroeging van de ontsteking verdenken, maar ik weet het niet helemaal zeker..

gizmo98
20-07-2010, 19:47
Vervang het en je weet het ?

tim_j
20-07-2010, 20:19
ik blijf toch stiekem de vacuumvervroeging van de ontsteking verdenken, maar ik weet het niet helemaal zeker..

even eraan zuigen

DeeDub
20-07-2010, 21:19
heb ik gedaan Tim maar hij lijkt in orde, ik heb er ook al een andere verdeler op gehad en daar zat een kapotte vervroeger op, ik heb de mijne toen ff overgezet zonder resultaat.misschien dat er een heel klein gaatje in zit dat ik het niet merk als ik eraan zuig?

gizmo98
20-07-2010, 21:42
gaat het nu om een 1.3 of 1.6 jetta en bouwjaar ?
ik hou het er op dat het in de carburateur zit

Johan-dtc
20-07-2010, 22:21
brandstoffilter niet vuil?
kijk anders eens of er benzine uit de leidingen komt

eventueel heb ik ook nog wel een mh module liggen

DeeDub
21-07-2010, 09:35
@gizmo het is een 1.3 benzine motorcode MH.bouwjaar 1990.desondanks nog met het 'oude blok' en helaas geen NZ injectiemotor.

@JL tuning benzinefilter is nieuw,heb ook geprobeerd zonder filter;geen verschil.als ik de carb openmaak staat de benzine ongeveer 1cm hoog in de vlotterkamer.

gizmo98
21-07-2010, 10:00
als je nog geen module`s heb vervangen zou ik dat eens gaan proboren
als goed is stuurt ook een module de carburateur aan en dan kan je wisselen van carbu wat je wil de fout zal die blijven geven

suc6

DeeDub
21-07-2010, 10:12
staat gepland!er is er een onderweg van wobster naar mij.dat blokje dat onder de parafan zit op de plaats waar bij injectie modellen de computer zit.aan de bestuurderszijde dus.zijn er nog meer modules die de motor aansturen?

tim_j
21-07-2010, 11:24
ik vind het gek, hij loopt wel, maar valt begeefment uit.
dan denk ik dat ligt niet in de ontsteking, maar in benzine toevoer.
loopt ie slecht 'als' die loopt?

kleur van de bougies?
staat het CO schroefje in de basisstand zoals ik eerder heb aangegeven?
het luchtmengsel schroefje kan het ook zijn, staat die een milimeter verkeerd loopt ie gewoon niet, of hij draait rot/ stikt door de kort aan lucht
Die kan je die helemaal 'dicht' draaien, dan loopt ie niet optimaal maar loopt dan WEL.

ik wil graag een keertje kijken maar dat word 2e helft augustus.

DeeDub
21-07-2010, 15:30
mocht het dan nog niet opgelost zijn dan maak ik er graag gebruik van, hoewel ik hoop dat ie het dan doet want dit is gewoon niet leuk meer.het is me ook een raadsel waarom hij er mee kapt.want hij start daarna wel direkt weer.en als die loopt loopt die soms goed, maar als ik dan een keertje gas geef is het vaak afgelopen.en ondertussen komt hij dus meer op temperatuur waardoor hij steeds slechter gaat lopen.aan de stelschroeven ben ik nog niet geweest, ook omdat het probleem ineens gekomen is zonder dat er iets aan de stand van die schroeven was verzet.maar meestal loopt hij dus onregelmatig stationair.ik heb er al 3 verschillende brandstofpompen op gehad en ik heb er nu een andere op, volgens mij niet van pierburg, het voodeel van deze is dat je deze open kunt schroeven en zien of het rubber erin nog heel is.dat kan bij de pierburgs niet.hoe werkt de aandrijving van de brandstofpomp eigelijk?tijdens het vervangen van de koppakking zag ik alleen dat de nokkenas tegen een staafje zit die dan weer tegen het staafje komt dat uit de brandstofpomp steekt.hoe het werkt snap ik niet want de nokkenas was gewoon rond dus hoe die het staafje heen en weer beweegt weet ik niet?

gizmo98
21-07-2010, 19:36
zo pomp de pomp de benzine op
mechanies

DeeDub
21-07-2010, 19:43
dat begrijp ik, maar wt ik niet begrijp is hoe dat staafje dan heen en weer gaat, omdat de nokkenas daar rond is, en er geen bult op zit zoals waarmee hij de kleppen omlaag duwt.er zit geen nokje op ofzo :confused:

gizmo98
21-07-2010, 19:45
de raderen draaaaaien

DeeDub
22-07-2010, 16:28
http://www.volksforum.com/forum/archive/index.php/t-13402.html

kwam net dit topic tegen, klinkt me allemaal wel heel erg bekend in de oren... hoop dat het tarnsistorblokje van wobster er gauw is, zijn vriendin was hem vergeten te posten :D

gizmo98
26-07-2010, 21:11
Hou graag topics bij is er al nieuws
grtjes anders sucses

DeeDub
26-07-2010, 23:46
nog niet!ik wacht nog op het transistorblokje.ik heb er nog wel 1 met hetzelfde vag nummer,alleen eindigt dat nummer op B en is van telefunken (van 1.6 PN motor) en die erin zat eindigde op C en is van siemens

golf mkII 16v
27-07-2010, 06:31
Die doen allemaal het zelfde
De ene x levert siemens ze en de andere x telefunken

tim_j
31-07-2010, 20:57
heb je nog (goed) nieuws?

DeeDub
01-08-2010, 13:41
hey Tim.helemaal niks nada!ik sta op het punt om het helemaal op te geven met die auto!dacht even dat het beter werd maar nee hoor valse hoop...

vw_boyke_vw
01-08-2010, 14:28
Het zit je ook echt niet mee met die auto.

DeeDub
01-08-2010, 14:34
nope, het is een groot drama ik hoop dat er nog een goeie afloop komt!

tim_j
01-08-2010, 20:18
niet opgeven ;) je hebt er al zat aan verspijkert. zul je zien, zal het uiteindelijk iets lulligs zijn :thumbup:

wobster
01-08-2010, 20:48
ken je niemand met een andere mh kun je onderdelen over zetten tot die terug loopt.
kunt hem ook altijd hier is neer zetten maar is een heel eind om even te slepen.

veel kan het niet zijn als die start en hem aan de gang kunt houden.Blokjes zitten best simpel in elkaar.Dus gewoon met begin beginnen .

-onsteking goed staan
-vacuum vervroeging nog goed
-goede vonk dus mooi blauw
-onstekingsvolgorde goed
-krijgt de carb benzine
-enz

DeeDub
01-08-2010, 21:35
bedankt allemaal voor de positieve feedback, opgeven is ook eigelijk geen optie!maar af en toe zit ik er doorheen.morgen maar weer verder dan!
helaas ken ik niemand met een MH en ook niemand vlakbij die er verstand van heeft.
ik heb gisteren de dynamo eraf gehad en helemaal schoongemaakt.
de blokjes van de spanningsregelaar waren nog prima in orde.
meteen van buiten weer netjes gemaakt.

DeeDub
04-08-2010, 16:42
:rolleyes: Iemand nog een gratis NZ MH of 2G blok over?

wobster
04-08-2010, 22:34
heb nog wel een mh blok over na het weekend mag je gratis komen halen.gaat hier wel enkel om het onderblok.

heeft wel al 200k gelopen start en loopt nog goed alleen heeft die op lage toeren net te weinig oliedruk daarom gaat die der dit weekend uit voor een andere.


waarschijnlijk gewoon oliepomp van jou blok wisselen en opgelost of voor onderdelen kan je nrm na het weekend wel ophalen je weet me wonen he.of stuur me maar een pm als je intresse hebt

gr kevin

tim_j
08-08-2010, 20:07
ik wil niet vervelend zijn,

Een ander onderblok gaat het probleem niet oplossen.

DeeDub
14-08-2010, 13:31
bedankt voor het aanbod Kevin, maar idd lijkt het me het handigst als ik gewoon een compleet blokje zoek.aanbouwdelen zijn niet zozeer nodig maar wel het blok zelf in 1 geheel.

tim_j
16-08-2010, 10:44
zou het niet doen. het euvel zit zeer waarschijnlijk in de aanbouwdelen.

wobster
16-08-2010, 10:51
vermoed dat het daar ook niet aan gaat liggen maar het ding ligt hier en gaat anders met oud ijzer mee dan heeft niemand er iets aan.

maar je mag eventueel wel gewoon met de jet langskomen dan krijgen we dat ding wel aan de praat:D

Nick Mattheus
24-08-2010, 23:42
Hoe zit het met de bobijn?
Men kan wel een mooie vonk krijgen buiten de cilinder, maar als de spanning te laag is kan deze in de cilinder niet goed zijn...

Misschien is dit al aangehaald, maar lees dit nu pas dus ik kan er over gezien hebben. ;)

DeeDub
30-08-2010, 13:16
de kogel is door de kerk jongens hij staat te koop in het verkooptopic meeneemprijs €1000.
bedankt voor alle hulp!!