View Full Version : motorwissel; 1.9 td aaz in mk2
Goeiemiddag,
Even een vraagje m.b.t. een motorwissel;
Ik ben samen met een monteur bezig om een 1.9td (aaz) blok+bak in een mk2 diesel ('84) te zetten. Het blok zelf zit al vast, alleen zijn de aandrijfassen van de mk3 (donorauto) iets te lang.
- We zijn nu bezig de draagarmen van de mk3 op de mk2 zetten, zodat de mk3 assen er wel inpassen.
Ok nu de echte vraag:
- De kabelboom van de mk2 heeft niet dezelfde stekkers als het mk3 blok. Kunnen we nu de grote ronde stekker (van de mk3 kabelboom) afknippen (op +/- 1 meter lengte dan) en dan de +/-15 draden doorverbinden met de kabelboom van de mk2? Want er komen volgens mij geen kabels uit de mk2.
Op die manier hoeven we niet het hele mk3 dashboard + zekeringenkast + kabelboom etc. over te zetten in de mk2, want dat is veel meer werk.
Ik heb al gezocht met de search, maar kwam geen duidelijke informatie tegen m.b.t. de kabelboom..
Ik hoop dat de kenner een paar tips kan geven zodat we het goed kunnen aansluiten!
Alvast bedankt :D
gooigolf
11-07-2010, 15:29
hallo ...
je kan ook zekerings kast nieuwe type golf 2 pakken ..
maar dan moet je alles omzetten ,,bekabeling dash ,, achterlichten voorverlichting .
dan passen de motorstekkers er zo in , van golf 3 .
ben zelf met tdi bezig ,,en heel veel kleuren van de kabelboom komen over 1 ,
dan zou je de stekkers moeten veranderen ,
aandrijfassen gti ,,passen eronder ,, is 100 mm flens .
vrgr gooigolf .
Johan1982MK1
12-07-2010, 22:00
Of een oude motorkabelboom van een mk2 diesel gebruiken en die op de 1.9 motor gebruiken..
Moet je wel ff paar sensoren overzetten.. Dan zit je niet met die ronde stekker..
Of een oude motorkabelboom van een mk2 diesel gebruiken en die op de 1.9 motor gebruiken..
Moet je wel ff paar sensoren overzetten.. Dan zit je niet met die ronde stekker..