PDA

View Full Version : Scirocco loopt niet meer nieuwe benz pomp en filter

Polo_coupe
12-07-2010, 20:21
Hallo allemaal,

Een maatje en collega van me heeft een Scirocco met een 1.8 8v JH motor, K jetronic.
Hij heeft de auto een tijdj geleden gekocht en net na zijn aankoop begon de auto een beetje te stotteren en in te houden. Wat opviel was dat de benzinepomp naast de tank veel lawaai maakte. We hebben daarom de brandstofpomp en het filter vervangen. Eerst was de nieuwe pomp niet goed (de pomp zat vast, maar het bedrijf waar hij hem gekocht had kon deze reviseren) voor dat we de pomp monteerde hebben we hem getest en dit was allemaal goed. Maar na montage van de nieuwe delen wil de auto nog niet goed starten. Heel af en toe slaat de auto aan maar dan is hij onmogelijk aan te houden. Vol gas, half gas of stoten gas wil allemaal niet helpen.
Wat ook opvalt is dat als de auto op contact staat dat de pomp niet even aanslaat, er zit ook al een nieuw brandstofpomp relais in.
Zit er nog een pomp in de tank? Of een aan/uit schakelaar op de spinnenkop?
Jullie tips zijn welkom.

Gr Henri

JerryGT
12-07-2010, 22:13
Pomp in de tank even controleren. 9 van de 10 keer gaat de pomp onder de auto stuk door de pomp in de tank. Dan is de aanvoer te kort en loopt hij droog.

Polo_coupe
17-07-2010, 13:43
Vandaag zijn we weer even bezig geweest met de rocco.
De pomp in de tank werkt. We hebben hem gedemonteerd en 12v aangesloten. Wat mij opvalt bij deze auto is dat wanneer we hem op contact zetten de pompen niet even het systeem op druk zetten. Mijn golf 2 16v doet dit wel. Wanneer we de auto starten slaat hij af en toe aan. En soms valt hij dan ook weer uit. Wanneer hij uitvalt hoor je meteen de pomp naast de tank brommen. Hoort dit of zit er ergens een regeling verkeerd om?

Gr Henri

Campion
23-07-2010, 18:29
zodra je contact aan zet hoort de pomp ff te draaien. dit hoor je altijd wel duidelijk.

Polo_coupe
23-07-2010, 22:00
Wanneer je het contact aan zet hoor je de pomp niet, soms slaat de auto aan en dan hoor je de pomp wel, dan blijft hij ook lopen. En dan valt de motor weer uit, en dan hoor je de pomp even nalopen.

zodra je contact aan zet hoort de pomp ff te draaien. dit hoor je altijd wel duidelijk.

Campion
24-07-2010, 09:44
nou dat is dus al 1 probleem ;)

draai de koude start sproeier er eens uit (zit aan de rechterzijkant van je inlaat) starten en kijken of daar genoeg brandstof uit sproeit, zo ja zit het met de brandstofdruk wel goed, dan zou ik verder weer naar wat anders kijken.

Of als je een leiding na het brandstoffilter ff los schroeft moet daar ook de brandstof uit spuiten, dan weet je iig dat het tot de spinnekop goed is!

Toen je de pomp uit de tank hebt gehaald, heb je meteen even gekeken of er vuil (roest) in de tank zat?

loco-vr6
26-07-2010, 19:24
ff heeeel simpel gedacht, en ook vaak een probleem: relais van de brandstofpomp al eens gecontroleerd?

Campion
26-07-2010, 20:13
post 1 zegt ie dat er een nieuw relais inzit. Maar idd de contacten achterop de zekeringkast kunnen ook geoxideerd zijn oid.