PDA

View Full Version : Mijn bakkies


Maarten
17-01-2005, 18:51
Ik heb me gistreren maar eens aangemeld na al een paar keer rondgeneust te hebben op dit forum, veel goede info!

Ik rijd op het moment een Audi A3 TDI Ambition '98 en een VW Caddy 1.6D '85:

De Caddy wil ik compleet gaan restaureren en upgraden qua motor en onderstel.

Wat er al gebeurd is:

Kokerbalken gelast
22mm hoofdremcylinder
Scirocco 16v voorremmen
achter 10cm verlaagd (moet nog een cm of 8 vanaf dmv blad verwijderen)
K&N sportluchtfilter (is dezelfde maat als van een PL motor welke ik nog had liggen :))
Uitlaat door de achterbumper met sierstuk
De Fire&Ice wielen zijn inmiddels verkocht dus nu rijd ik op een aftans setje ATS cup tot ik de 16" wielen heb gevonden.

Wat en nog aan gaat gebeuren:

Compleet overspuiten (waarschijnlijk zwart, mat of glans moet ik nog bedenken)
GTD of TDI blok
Scirocco 16v schijven achter (een extra achteras ligt al bij de lasboer)
Voor verlagen
Andere wieltjes (ik ben opzoek naar een setje Borbet A 7,5x16 & 9x16)
Andere of geen voorbumper
Verder ligt er al een nieuwe origineel VW grill met chrome randje, heldere koplampen (heldere verstralers moet ik nog kopen)
2 nieuwe voorschermen

pics van de caddy en A3:

http://www.morninglight.nl/a3/caddy40.jpg
http://www.morninglight.nl/a3/caddy2.jpg
http://www.morninglight.nl/a3/caddy13.jpg
http://www.morninglight.nl/a3/low1.jpg
http://www.morninglight.nl/a3/low2.jpg
http://www.morninglight.nl/a3/tdi.jpg

Wat er allemaal al aan de A3 is aangepast:

KW verlagingset dempers+veren -50mm (-30mm tov Ambition uitvoering)
Facelift koplampen
Onderlip met mistlampen
Facelift achterlichten
EGR dicht
Kat leeg
En wat audio: Pioneer 7400mp, GZNA 4530x, GZNA 2800x Empahser EXT12T3, Audiobahn ABC5002Q compo, de 2 GZ amps komen later in de caddy te liggen.


Wat ik allemaal al heb gehad aan VW's:

Scirocco 16v '86 (mijn 1e auto :D)
Golf 1 16v '79
Golf 1 Cabrio 1.8i '89
Golf 1 1.6 GTI '82
Corrado G60 '90
Golf 2 GTD
en nog wat autos van andere merken..

:cool:

René
17-01-2005, 18:56
leuk spul!! reed jij zaterdag ook in stadskanaal met de caddy toevallig?

MaceNL
17-01-2005, 19:02
Welkom op het forum, caddy beloofd wat voor de toekomst ben benieuwd.

Maarten
17-01-2005, 19:06
leuk spul!! reed jij zaterdag ook in stadskanaal met de caddy toevallig?

thnx :cool:

Dat was ik niet, de caddy heeft een trommelrem die aanloopt dus ik rijd er niet ver mee.. stadskanaal is 257km :eek:

René
17-01-2005, 19:16
dan wast een andere die er verrekt veel op lijkt!! :D

Black Devil
17-01-2005, 21:49
leuk spul, waar woon je?? komen mij bekend voor nml

Matheo
17-01-2005, 21:50
mooie wagens joh!

Maarten
17-01-2005, 22:05
:biggrin:

leuk spul, waar woon je?? komen mij bekend voor nml


Ik woon zelf in tilburg maar de auto reed de laatste 10 jaar in zuid limburg.

berendd
17-01-2005, 22:31
brabant de gekste,

schone wagens!

Maarten
17-01-2005, 22:42
brabant de gekste,

schone wagens!

Dat is eindhoven en omstreken he :wink:

Echt schoon zijn ze op het moment niet, de caddy is goed smerig op de achterklep sinds het verhuizen van de uitlaat.. zonnebloemolie van de Lidl rookt toch iets meer dan diesel van de shell :rolleyes: en de A3 heeft nodig een wasbeurt nodig van het snelweg föhnen :mad:

Maarten
30-07-2005, 22:30
Welkom op het forum, caddy beloofd wat voor de toekomst ben benieuwd.

Het is even een tijdje geleden... De toekomst heeft, naast nog veel meer laswerk, gebracht:

Voor schroefset
Achter blad verwijderd
Audi A3 achterklauwen
Optima yellowtop accu (+1 in de schuur voor als de audio erin ligt)
Corrado halflerenstoelen
Borbet A met vlakke deksels (opnieuw gepolijst+mat zwart gespoten)
Dunlop SP Sport 9000 (v: 195/40R16, a:215/35R16)
Electrische ramen (Alfa 33)
2 voorschermen vervangen ivm deuk en roest

Wat er op de plank ligt:


Veel verzinkte en daarna gepolijste onderdelen
Cabrio dash
Golf 2 GTD teller met eigen ontwerp zwarte tellerplaten
1.9TD AAZ blok (ligt er als het meezit vd week in)
GTD SB pomp incl verstuivers liggen klaar (iedergeval LDA overzetten naar de AAZ pomp)
90x30x4cm front mount intercooler
VDO turbodrukmeter
Heldere Hella knipperlichten in de bumpersteungaten (bumper er dus af, was alleen nodig voor de APK ;))
Heldere koplampen in een grill voor enkele koplampen (heb een nieuwe met dubbele en chroom liggen maar dat past niet met mn IC)


http://www.morninglight.nl/a3/caddyc3.jpg
http://www.morninglight.nl/a3/caddyc2.jpg
http://morninglight.demon.nl/a3/vspoiler1.jpg

Even op de laatste foto de tape wegdenken en er een paar mooie ronde knipperlichten in denken ;)


http://morninglight.demon.nl/a3/schroef3.jpg

Deze foto is van vandaag na het monteren van de schroefpoten en uitlijnen :)

Maarten
05-08-2005, 08:34
De donorkar:

http://www.morninglight.nl/a3/19td10.jpg

De 1.9TD

http://www.morninglight.nl/a3/19td9.jpg


http://www.morninglight.nl/a3/19td8.jpg

Bezinesteun met nieuw rubber:

http://www.morninglight.nl/a3/19td7.jpg

Nieuwe distributieriem incl spanrol

http://www.morninglight.nl/a3/19td6.jpg

Caddy type 4 op basis van een Passat :D

http://www.morninglight.nl/a3/19td5.jpg

http://www.morninglight.nl/a3/19td4.jpg

Torretje eruit

http://www.morninglight.nl/a3/19td3.jpg

http://www.morninglight.nl/a3/19td2.jpg

http://www.morninglight.nl/a3/19td1.jpg

De 1.9Td lag er om 21u in.. maar ik heb wat problemen met de dieselaanvoer of mogelijk de dieselpomptiming, straks maar een bij daglicht verder gaan kijken :)

Maarten
05-08-2005, 21:30
http://morninglight.demon.nl/a3/19td8.jpg

Dieselaanvoer is opgelost alleen had de automaterialensjaak het speciaal gereedschap nog niet binnen... hopelijk morgen anders kan ik niet naar VWmania :(

froggy
06-08-2005, 09:11
leuk projectje ik hoop dat je hem afkrijgt voor zondag dan succes iig

Tommy
06-08-2005, 10:41
aparte donorkar... golf II met een 1.9 TD?(nu zit ik helemaal niet in de diesels, maar is dat een ori golf II motor?)

Maarten
06-08-2005, 18:26
aparte donorkar... golf II met een 1.9 TD?(nu zit ik helemaal niet in de diesels, maar is dat een ori golf II motor?)

De motor is origineel uit een type 3, dit blok komt uit '98 vermoed ik, de stempels in de kop/blok ed zijn allemaal eind 97 of begin 98 :) De bak die er tegenaan zit was wel een type 2 bak (4S helaas) dus die heb ik voor de handigheid even mee overgezet, mijn eigen 4T kraakte regelmatig naar de 2e versnelling. Ik ga er zo nog even onder kruipen en het roermechanisme af stellen :)

Ik heb vanmorgen nog even tijd gehad om het blok wat af te stellen, op het gehoor loopt ie nu redelijk goed en er komt ook geen blauwe rook meer uit de pijp, timing stond veelste laat.

Maarten
06-08-2005, 21:26
Ik heb mijn schakelmechanisme ff hobbybob gefixt door een stangetje wat ik van de type 2 had meegenomen korter te maken dan de originele, alles is helemaal dol of afgeschaaft door de voorpijp die er een tijdje tegenaan heeft gehangen. Ik heb iedergeval weer een 5 en de achteruit zit ook waar ie hoort :)

Verder nog even wat fine-tuning gedaan, turbodruk meter gemonteerd en wat slangen ed goed vast gezet.

http://morninglight.demon.nl/a3/turbodrukm.jpg

Hij gaat nu nog maar tot 0.75 bar.. maar dat gaat binnenkort veranderen, ik heb iedergeval zeker geen spijt van de 1.5 dag werk.. en heb volgens mij zelfs al een aandrijfas kapot gereden.. hij bonkt in alle versnellingen op het zelfde ritme bij dezelfde snelheid als aardig wat gas geef.

Maarten
11-08-2005, 18:34
http://www.morninglight.nl/a3/bay1.jpg


Het komt langzaam aan goed... open-air filtertje gekocht op VWmania en mijn radiatorkap alvast gemonteerd :)

Ik heb een complete set gereedschap besteld om de dieselpomp ed op tijd te zetten, vergeten ze eerst de helft te bestellen, is het er eindelijk werkt er 1 ding maar half :-X Hopelijk morgen de boel netjes op tijd zetten, maar het vliegt iedergeval nu al een stuk harder dan mijn 1.6Dtje 8)

Mijn downpijpje is ook klaar:

http://www.morninglight.nl/a3/downpipe1.jpg

70mm :cool:

HotWheels
11-08-2005, 18:55
lekker bezig dus?!!

je had meteen je motorruimte zelfde kleur als de rest moeten geven toen je blok eruit lag! maar goed, blokkie erin was belangrijker natuurlijk!

Maarten
11-08-2005, 23:09
Inderdaad lekker bezig... mijn dagelijkse werk heeft weinig te maken met autos maar af en toe een keer lekker schroeven is altijd lekker :)

Ik heb het blok overgezet op de brug bij de sloperij van een vriend van me dus ik had verder geen tijd om de motorruimte netjes te maken, dat komt wel als ik de 02A bak erin ga hangen want ik vrees dat de 4S bak die ik meegenomen heb uit de donorkar het niet lang gaat houden ;)

HotWheels
12-08-2005, 08:16
wat voor bak is een 02a bak dan? 4S is toch gewoon standaard diesel bak? waarom dan niet weer een 4S?

hoor ZOVEEL verschillende dingen over al de bakken! wordt er gek van, denk dat ik 't maar gewoon bij m'n 2y hou (kreeg tip over een 4S omdat deze 'korte versnellingen' zou hebben, dus goed voor sprinten).

Maarten
12-08-2005, 13:40
De 4S kan geen bergen koppel aan.. welke 02A moet ik nog even gaan kijken, ik heb er al 1 liggen maar die is van een 1.9D dus zoveel sterker dan mijn 4S zal die niet zijn denk ik.

De 4S heeft precies dezelfde overbreningen 1-4 als een type 1 GTI bak.. tov een 16v bak zou het wel schelen.

Maarten
24-08-2005, 18:40
http://www.morninglight.nl/a3/cd2.jpg

Na wat lekkages in de dieselpomp, montage van de GTD LDA en andere leuke onderdelen en wat afstellen loopt het torretje nu best aardig en trekt lekker in elke versnellingen :)

Na mijn vakantie gaat de intercooler erop en hoop ik een Garrett T3 (of andere turbo) te hebben zodat de downpipe erop kan en ik kan beginnen aan de 60mm demperloze uitlaat.

Pedaalemmer
24-08-2005, 19:27
ziet er netjes uit...zet je er ook nog een plastic kap op zoals die op een golf 3 tdi zit?

Maarten
24-08-2005, 19:30
Netjes? ik heb nog heel wat poets, verzink/polijst en spuitwerk onder de kap te gaan ;)

Ik ben wel opzoek naar zo'n kap maar die gaan meestal met de motoren mee op de sloop.. en wie de motoren kopen gooien ze waarschijnlijk weer weg omdat ze er 2 hebben :frown: Dus als je er 1 hebt of weet te liggen, graag :)

airy
24-08-2005, 20:41
Ziet er wel strak uit, nog gedacht om je laadbakje te bekleden met hout. Heb ik toen bij retromania in antwerpen bij een belg gezien stond superstoer. Succes verder met je projekten

HotWheels
25-08-2005, 17:31
Ziet er wel strak uit, nog gedacht om je laadbakje te bekleden met hout. Heb ik toen bij retromania in antwerpen bij een belg gezien stond superstoer. Succes verder met je projekten

ik ben meubelmaker, zal ik 'm betimmeren?? ;)

Maarten
07-09-2005, 12:58
Hout staat wel tof bij een echte retrobak (in de kleur groen ofzo) maar waarschijnlijk word de caddy mat grijs met hier en daar wat blinkende delen dus daar staat hout niet echt bij vind ik en daarnaast wil de auto zo licht mogelijk houden dus bakbekleding staat niet op de verlanglijst ;)

Of het extra gewicht moet gecompenseerd worden met extra vermogen zoals een intercooler :biggrin: Ik had een Renault IC (herkend iemand het model?) liggen die precies voor en om mijn radiateur past dus ik ben een avondje creatief geweest met een stuk 57mm buis en een aantal stukken slang die ik op de sloop gesprokkeld heb:

http://www.morninglight.nl/a3/caddytdi1.jpg
http://www.morninglight.nl/a3/caddytdi2.jpg
http://www.morninglight.nl/a3/caddytdi3.jpg
http://www.morninglight.nl/a3/caddytdi4.jpg
http://www.morninglight.nl/a3/caddytdi5.jpg
http://www.morninglight.nl/a3/caddytdi6.jpg


1.9TD intercooler 8)

De voorlopige slangen en buis (ga er nog bochten aan lassen) ga ik later vervangen door nieuwe kortere slangen en aluminium buis.

DÁ-BRT
09-09-2005, 11:10
Goed bezig Maarten!

mark_84
09-09-2005, 11:20
super man echt lekker bezig succes verder ermee
mzzl mark

Maarten
10-09-2005, 08:59
Het begint inderdaad al lekker op te schieten, straks nog even de IC slangen netjes maklen en mooie beugel maken voor de IC en de knipperlichten in de bumpersteungaten monteren :)

Morgen krijg ik als het goed is een enkel grilletje dus heb mn koplampjes er alvast maar in gehangen:

http://morninglight.demon.nl/a3/faceliftc.jpg

Maarten
14-09-2005, 21:43
Het tellerhuis wat in het toekomstige cabriodash gemonteerd gaat worden:

http://morninglight.demon.nl/a3/porteller.jpg

Dit was een 1e testje met stickers.. iets netter (of vooraf laten) uitsnijden zou wel mooier zijn maar gelukkig valt een stuk van de buitenste rand weg anders was de sticker 1mm te klein.

Nu nog even de watertemp en brandstof.. en 1 zonder porsche in de toerenteller, per ongeluk het verkeerde ontwerp richting de stickerboer gemaild :(

Sander
14-09-2005, 22:37
Fijne kilometerstand :D

DÁ-BRT
15-09-2005, 06:27
En heb je al foto's met het grilletje erin?

Maarten
15-09-2005, 08:02
Junior01>

tja als de teller nu op 0 of 145234 staat als ik die vervang maakt toch weinig uit ;)

BRT>

Ik heb gisteren een ander VW logo erop gezet dus die zet ik er vanavond ff in.. maar zoals je weet heb ik dit weekend eerst nog een turbo te vervangen, Garrett T2's zijn toch niet je van het :(

http://morninglight.nl/a3/t2.jpg

KKK K24 komt er voor in de plaat :cool:

DÁ-BRT
15-09-2005, 08:06
Ja, ik weet het prioriteiten stellen. Turbo is nu veel belangrijker. Maar een steen door je radiator is ook vervelend.

Maarten
15-09-2005, 09:11
Dan zou eerst mijn intercooler eraan gaan want die is stukke groter dan mijn radaiteur ;) (zie foto hierboven)

DÁ-BRT
15-09-2005, 09:18
Das waar.

Maarten
18-09-2005, 15:34
Prioriteit 1:

http://morninglight.nl/a3/dp1.jpg
http://morninglight.nl/a3/dp2.jpg

KKK K24 met 70mm DP, op de achtergrond ligt de oude Garrett T2 met standaard DP.. Alleen heb ik nog een klein probleempje met de olieretour, die op de Garrett zit geschroeft in de turbo, op de K24 zit die met een flens gemonteerd dus daar ga ik een adapter voor laten draaien :)

Toevallig had iemand nog een enkel grilletje liggen:

http://morninglight.nl/a3/grill.jpg

:cool:

Maarten
01-10-2005, 18:52
De turbo zit er inmiddels op en fluit een vrolijk deuntje (en trek door mijn koppeling heen en heb al een homokineet over de helft gereden :rolleyes: )

http://morninglight.demon.nl/a3/cherry1.jpg
http://morninglight.demon.nl/a3/cherry2.jpg
http://morninglight.demon.nl/a3/cherry3.jpg
http://morninglight.demon.nl/a3/cherry4.jpg

60mm :D ik heb 2 dagen zonder dempers rond gereden, de turbofluit is vet maar verder leek het geluid meer op een Scania V8.. dus vandaag maar even een cherrybomb gehaald.. :)

Maarten
09-10-2005, 13:16
Ik heb op de meet in Deurne op de rollenbank gestaan:

http://morninglight.demon.nl/a3/dyno1.jpg

124.8PK / 244Nm :eek: Meer dan ik had verwacht :cool:


Paar filmpjes:

dyno1.mov (http://www.vending24.nl/oud/images/a3/dyno1.mov)
dyno2.mov (http://www.vending24.nl/oud/images/a3/dyno2.mov)
dyno3.mov (http://www.vending24.nl/oud/images/a3/dyno3.mov)

:D

Dasher
09-10-2005, 14:02
:woowoo:

Mooi spul :drive:

DÁ-BRT
10-10-2005, 11:54
Kijk mooi!

Vandaar dat je zo lekker smoketailt....

Maarten
11-10-2005, 12:23
Echt smoken doet ie niet dus ik heb nog veel ruimte over om meer brandstof in te spuiten bij gelijkblijvende turbodruk. Ik ben nu aan het winkelen voor een G60 vliegwiel en Sachs sportkoppeling/drukgroep ed. Daarna trek ik de pomp nog wel een keer open om nog wat dingen aan te passen :)

Meer vermogen resulteert nu toch alleen maar in meer koppelingslip en rondvliegende homokineetlagers :rolleyes:

Fotootje van de meet in Deurne:

http://morninglight.demon.nl/a3/dyno2.jpg

Maarten
24-10-2005, 20:58
Vandaag mijn laatste VDO Vision olietempmeter incl peilstoksensor binnen gekregen dus nu is de console compleet:

http://morninglight.nl/a3/3vdo.jpg
http://morninglight.nl/a3/turbodrukm.jpg

Binnenkort nog een EGT en amperemeter erbij :)

En even een hondehok opgehaald zodat ik woensdag met de caddy droog kan verhuizen :cool:

http://morninglight.nl/a3/hondehok.jpg

Het ging nog vlot 170 met hok erop.... :woowoo:

Gijs
24-10-2005, 21:33
Haha, vet met dat plamuur :D Kzou me kapot lachen als je met 170 voorbij komt gassen :tongue:

Toffe caddy iig :cool:

Maarten
10-12-2005, 00:12
Ik zit inmiddels in mijn nieuwe huissie met carport en berging aan de voorkant :cool: De tijd voor een major-update :D

Type 2 dash met 260klok en GTD toerenteller hangt er inmiddels in en werkt maar ik kwam er bij het vervangen van mijn kleppendekselpakking achter dat mijn nokkenas ingelopen was.. mijn blok had ook iets last van overdruk en lage oliedruk.. het is toch winter dus dan is het beter in de schuur werken :D

http://morninglight.nl/a3/carport.jpg

Motortje uit elkaar:
http://www.morninglight.nl/a3/motor1.jpg
http://www.morninglight.nl/a3/motor2.jpg
http://gallery.vwcaddyforum.nl/albums/userpics/10046/normal_P1010055.JPG
http://gallery.vwcaddyforum.nl/albums/userpics/10046/normal_P1010054.JPG
http://gallery.vwcaddyforum.nl/albums/userpics/10046/normal_P1010053.JPG

Blok terug van de revisieboer incl nieuwe Kolbenschmidt lagers en zuigers, krukas is gepolijst en cylinders opgeboord/gehoond tot 80.01 (helaas waren er geen 81 zuigers te krijgen voor deze motor :( )

http://www.caddy.fiberworld.nl/IMAGE_037.jpg
http://www.caddy.fiberworld.nl/IMAGE_044.jpg

Meeste aanbouwdelen van de motor geparelstraald en verzinkt:
http://www.caddy.fiberworld.nl/IMAGE_043.jpg

Morgen verder aan het afbouwen van het blok.

Maarten
13-03-2006, 22:37
Morgen verder werd meer 2 maanden verder...

http://www.caddy.fiberworld.nl/IMAGE_00022.jpg
http://www.caddy.fiberworld.nl/P1010075.JPG

Stukje bij beetje ben ik ezig elk onderdeel er terug op te bouwen, alle pakkingen/keerringen ed worden natuurlijk vervangen. De baksteunen voor de 02A bak liggen al klaar, daar is alleen nog 100mm aandrijfassen en het koppelingsmechanisme voor nodig.

René
13-03-2006, 22:55
heb je misschien wat betere foto`s van zo`n verzinkt onderdeel? ziet er goed uit namelijk

Arnaud
14-03-2006, 19:32
Yep, en weeer een topic om te volgen! Prachtig die oldskool-turbo-diesel-tuning. Had dit blok al veel carterdruk toen je hem monteerde of kon hij slecht tegen de naderhand aangebrachte 'aanpassingen'? :D

Maarten
14-03-2006, 23:17
Carterdruk was aanwezig maar niet extreem, beetje vergelijkbaar met hoe een goed gebruikte GTI 16v blaast ;)

Doordat mijn turbo nogal gulzig is zoog die ook aardig wat oliespetters naar binnen, heel het inlaattraject was dus ook goed vet. Daar kwam dan bij dat de nokkenas ingelopen was, dan maar alles onder handen nemen :)

De verstuivers zijn trouwens 1 traps van een 1.6GTD, meer opbrengst en in 1x open ipv in 2 trappen.. meer spritz onderin dus :D (wat meehelpt aan de turbo eerder op druk krijgen)

tjeeke
14-03-2006, 23:34
Toevallig had iemand nog een enkel grilletje liggen:

http://morninglight.nl/a3/grill.jpg

:cool:

Ik zie dat ie goed terecht is gekomen, succes :D

Rutger
15-03-2006, 07:37
Gaaf project man!! Succes!

Maarten
15-03-2006, 21:43
Tjeeke> Zeker, alleen is het VW teken er half afgevallen... die hangt nu op half elf :chair:

Voor meer pics van het verzinkte spul moet je nog even wachten... over een weekje of 2/3 is het blok ingebouwd en voorzien van alle bling bling :cool:

Maarten
16-03-2006, 19:44
Pic met mn telefoon:

http://www.caddy.fiberworld.nl/IMAGE_00022.jpg

Je ziet het verschil wel duidelijk dat er een ander sooft ijzer/staal onder de zinklaag zit... vooral het nokkenastandwiel blingt als een gek :)

bigmg60
16-03-2006, 19:59
altijd leuk zo n caddy

maniacmark
16-03-2006, 20:02
leuk topic
blijven we zeker volgen

Arnaud
16-03-2006, 23:46
Zijn de originele verstuivers van een AAZ tweetraps dan? Meende dat de TDI's dat alleen hadden.
En dat G60 vliegwiel is lichter bij gelijke afmeting ofzo?

Wat is eigenlijk je streven wat betreft vermogen? Je hebt nog wel aardig wat 'speelruimte ' volgens mij.

Maarten
17-03-2006, 00:48
De originele AAZ verstuviers hebben inderdaad 2 veren, de 1.9D maar 1. Alle 1.6D/TDs hebben ook maar 1 veer.

2 massavliegwiel met 020 4S bak (dit is wat er op zat):
Compleet: 10.6kg
Vliegwiel: 5.7kg

02A CEX bak met 1 massa G60 vliegwiel:
Compleet: 15.6kg
Vliegwiel: 9.6kg

Dus 1/3e meer gewicht, ik ben beniewd hoe de motor gaat lopen en reargeren op het pedaal. afdraaien kan altijd nog, misschien rijd ik de koppeling die bij het vliegwiel zat wel eerst op (is niet bijzonder veel meer) en bekijk dan wat ik er mee ga doen.

Mijn streefvermogen? Het was 124.8PK/244Nm :) Ik wil een voorzichtige gok doen op 150Pk/300Nm.. maar als ik de temperatuurhuishouding goed krijg (en houd) dan zou het misschien weleens meer kunnen worden :D ) Daarvoor komt er een EGT meter in het uitlaatspruitstuk, 2 voelers in de aan en afvoer van de IC, olieaftapplug temp voeler ipv peilstokvoeler aan een VDO meter en nog een extra koelwatertemp in een slang. Houd de rollenbanken in de gaten op de meetings ;)

Arnaud
17-03-2006, 12:35
De originele AAZ verstuviers hebben inderdaad 2 veren, de 1.9D maar 1. Alle 1.6D/TDs hebben ook maar 1 veer.

2 massavliegwiel met 020 4S bak (dit is wat er op zat):
Compleet: 10.6kg
Vliegwiel: 5.7kg

02A CEX bak met 1 massa G60 vliegwiel met:
Compleet: 15.6kg
Vliegwiel: 9.6kg

Dus 1/3e meer gewicht, ik ben beniewd hoe de motor gaat lopen en reargeren op het pedaal. afdraaien kan altijd nog, misschien rijd ik de koppeling die bij het vliegwiel zat wel eerst op (is niet bijzonder veel meer) en bekijk dan wat ik er mee ga doen.

Mijn streefvermogen? Het was 124.8PK/244Nm :) Ik wil een voorzichtige gok doen op 150Pk/300Nm.. maar als ik de temperatuurhuishouding goed krijg (en houd) dan zou het misschien weleens meer kunnen worden :D ) Daarvoor komt er een EGT meter in het uitlaatspruitstuk, 2 voelers in de aan en afvoer van de IC, olieaftapplug temp voeler ipv peilstokvoeler aan een VDO meter en nog een extra koelwatertemp in een slang. Houd de rollenbanken in de gaten op de meetings ;)
Oké ik ga dit topic zeer zeker in de gaten houden, erg leerzaam dit! Zou je ook al je bevindingen wat betreft de temperatuurhuishouding en de uitlaatgastemperatuurmetingen en de daarmee gepaard gaande afstellingen hier willen posten? Wordt het extra leerzaam van voor de beginnelingen! (Waaronder ondergetekende :D ) Veel suc6 ermee, maar ik heb allang gemerkt dat dit helemaal goed gaat komen...

Maarten
17-03-2006, 16:39
Ik zal zoveel mogelijk data hier neer gooien, naast die info zal je ook een wat dynoruns van mijn G-TECH PRO RR zien (kan ik het ding eindelijk eens gebruiken waar het voor bedoelt is, had het ding net gekocht.. 2 weken erna blok eruit gevist).

Vandaag ook weer wat euros achtergelaten bij de VW... nieuwe motorsteunrubber voor in de aangepaste baksteun, mechanisch koppelingshevel 02A bak... blok+bak kan er dus morgen wel in, maar dan heb ik nog geen aandrijfassen :mad:

Maarten
18-03-2006, 16:39
Update van vandaag:

Olieretour:

http://www.caddy.fiberworld.nl/P1010093.JPG
http://www.caddy.fiberworld.nl/P1010087.JPG
http://www.caddy.fiberworld.nl/P1010088.JPG
http://www.caddy.fiberworld.nl/P1010089.JPG

Het stukje flex had iets korter gemogen maar het zit verder ok.

Distributie:

http://www.caddy.fiberworld.nl/P1010091.JPG

Als dat geen motorporno is met die tandwielen en die turbo :woowoo:

Stefan MK1 ask
18-03-2006, 17:47
BTW

waar heb je die bar volt en gradenmeters van VDO weg,
mot ik ook nog hebben...

a.v.b

Stefan

Maarten
18-03-2006, 20:24
Bij de gemiddelde autotuner hebben ze die meters wel... ik heb volgens mij nog wel een olietemp over. pm maar als je interesse hebt.

Maarten
19-03-2006, 22:53
Zondagje op het gemak knutselen onder de carport:
http://www.caddy.fiberworld.nl/P1010100.JPG
http://www.caddy.fiberworld.nl/P1010101.JPG
http://www.caddy.fiberworld.nl/P1010102.JPG
http://www.caddy.fiberworld.nl/P1010103.JPG
8)

Paar kleine probleempjes tegen gekomen vandaag:

- Bovenste bout dynamo had erin gemoeten voordat het blok erin ging
- Bouten startmotor/voorste motorsteun zijn te kort (020 tov 02A zijn de bouten 3cm langer)
- Koppelingskabel caddy past niet en van een golf 2 GTD is te lang

Maarten
25-03-2006, 01:42
En het loopt weer :)

Quicktime:

http://www.caddy.fiberworld.nl/VIDEO_00005.mp4

http://www.caddy.fiberworld.nl/VIDEO_00006.mp4

Morgen nog de kabelschakeling monteren en de inlaatbuizen dan is het tijd om in te gaan rijden :cool:

DÁ-BRT
25-03-2006, 15:28
ha het lijkt wel of er vogeltjes in zitten maarten..... :)

Maarten
26-03-2006, 19:02
er zit een vrolijk fluitend K24 vogeltje in ;)


Ben net terug van een weekendje België... Ben met de caddy op en neer gereden dus ik heb er al ~430km inrijden op zitten Blok loopt verder goed (op getemde pomp afstelling, max 0.5bar boost) en alle vloeistoffen blijven er ook in alleen heb ik wel problemen met het kabelschakelmechanisme, op de weg terug was 1 van de kabels af gebroken, na provisorische reparatie had ik alleen nog maar 1/3/5... :mad:

Ik heb nu al 3 kabels geprobeerd (Passat, Golf 3, Corrado) maar alles is eigenlijk te lang :confused: (110-115cm) de pook zit ongeveer waar de knop van de handrem zit... Ik had ook een setje kabels van een Polo 6N2 gezien maar die zijn maar 80cm.. dat zou weer te kort zijn. Iemand een idee welke kabels wel passen in een type 1?

Maarten
03-05-2006, 08:25
Het hele project word om gegooit.. de caddy carosserie was te slecht om nog uren in te steken en de APK stond al weer om de hoek te kijken. De caddy word dus helaas gestript van alle onderdelen en vertrekt naar de eeuwige asfaltvelden.

Daar voor in de plaats komen 2 Cabbys:

Cabrio '82:

http://www.caddy.fiberworld.nl/53_1_b.jpg

1.5
5bak
BMW E30 dash (moet nog zien of dat ook wel iets is, anders heb ik nog een cabby dash liggen)

Cabrio '85:

http://www.caddy.fiberworld.nl/be_1_b.jpg
http://www.caddy.fiberworld.nl/ca_1_b.jpg

Staat al als diesel op kenteken dus dat word het volgende huisje van de 1.9TD :cool:

Vrijda even met een autotrailer een rondje nach Deutschland 8)

Christiaan
03-05-2006, 08:28
Oeh! Die 2e cabby ziet er wel gaaf uit! En al als diesel op kenteken? Wat ligt daar nu in dan?

Maarten
03-05-2006, 09:50
Oeh! Die 2e cabby ziet er wel gaaf uit! En al als diesel op kenteken? Wat ligt daar nu in dan?

:D

1.6D ligt er nu in dus dat is makkelijk voor als de auto hier langs de RDW moet, kunnen ze iedergeval niet zeuren over te veel vermogen :rolleyes:

Verder H&R fahrwerk eronder, klarglasscheinwerfer, winterräder und leichtmetalrader da bei :cool:

Gijs
03-05-2006, 09:52
Jammer van de Caddy maar die cabby's zijn ook wel mooi :)
Waarom 2 eigenlijk? En hoeveel km hebben die gelopen?

Maarten
03-05-2006, 10:24
Caddy komt er nog wel een keer terug... het is gewoon jammer dat de carosserie zo slecht was, de vorige eigenaar had een grote pot plamuur over denk ik want er zat om sommige delen 1.5cm ( :eek: ) plamuur (oa dak :chair: )

De '82 heeft iets van 200k, de '85 waarschijnlijk ook iets in die richting. Maar dat vind ik niet echt belangrijk bij zo'n auto.

Zoals het er nu uitziet ga ik het blok +IC +02A bak + remmen (256mm voor/MK4 klauwen achter) overzetten van de caddy voor dagelijks gebruik. De andere opknappen en verkopen zodat ik een harde caddy kan kopen ;)