View Full Version : Golf 1 Diesel Dempen
Ik wil in me golf 1 diesel een redelijk goede geluidsinstallatie gaan inbouwen. Maar het geluid is prachtig als de motor niet loopt maar zodra ik de auto start / ga rijden verpest het diesel motortje het hele geluid. Want de hele auto dreunt als die stationaire loopt. Hebben jullie ook dit probleem, en hoe hebben jullie het eventueel opgelost?
Audilimburg
14-07-2010, 10:16
Ik denk dat er hier niet veel mensen zijn met een Golf 1 diesel die hun auto vol gebouwd hebben met audio-apparatuur. Maar er zijn natuurlijk de gebruikelijke oplossingen die ook werken in alle andere auto's waar ICE ingebouwd wordt.
Zo kun je de auto beter isoleren en overal anti-dreun matten (bitumen) aanbrengen. Die zitten standaard al op veel plaatsen in de auto, maar aangezien dat spul nogal zwaar is zijn ze er toch relatief zuinig mee geweest.
The Clauw
21-07-2010, 10:06
Ik heb/had een vergelijkbaar probleem. ( blok gaat er uit ! )
Mijn audi 1.6 diesel uit 1982 dreunt ook ontzettend...
En dan heb ik ook nog eens een automaat die 2 keer zo veel toeren maakt!
Makkelijkste manier is een dikkere subwoofer, dikkere stroomkabel, en een dikkere versterker. Heb ik ook gedaan en ik hoorde het motorgeluid niet meer haha.
Anders moet je even naar http://www.akoestiekwinkel.nl/
Eerst je deuren, schutbord, bodemplaat, kofferbak, achterklep, motorkap etc etc opmeten.
Dan 500 euro neerleggen en daar inkopen doen....
Goedkoper dan dat bedrijf kan het naar mijn weten niet... ben al jaren aan het nadenken en zoeken hoe je op een goedkope betaalbare manier bitumen aan kan brengen in je auto zoals dakbedekking etc maar dat gaat stinken en blijft niet plakken enz enz...
Succes iig !
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.