PDA

View Full Version : Mijn Golf schudt?!?

TinusTG
14-07-2010, 16:21
Hey mensen,

Sinds kort schud mijn Golfje tijdens het rijden (tussen 80-110). Hij schud dan in zijn geheel. Ik heb inmiddels de complete draagarmen vervangen, nieuwe schijven en blokken voor en mijn voorwielen uit laten balanceren. Dit heeft wel geholpen tegen het schudden van het stuur tijdens zachtjes remmen met bovengenoemde snelheden. Ik denk zelf als ik internet raadpleeg dat mogelijk mijn achterwielen in onbalans zijn, dit is de volgende stap. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zou graag wat punten horen waar ik naar kan kijken, hij gaat deze week weer de brug op.. Alvast bedankt!!

RubenD
14-07-2010, 17:11
Weet je 100% zeker dat je velgen in orde zijn (balanceren zegt daar niet direct veel over).

Als er een plat stuk in je velgen zit, of ze ei vormig zijn, of krom gebogen, dan zie je dit lang niet altijd, maar merk je dit wel.

TinusTG
14-07-2010, 17:36
Zeker weten doe ik het niet maar ik heb hier nooit eerder last van gehad, en ondertussen nergens tegenaan gereden oid.. Dat zouden ze toch bij het balanceren moeten zien?

De Pul
14-07-2010, 17:37
wat voor motor zit erin?
als het een tdi is,zet ik in op het 2massa vliegwiel.

tiefflieger
14-07-2010, 17:57
Heb dit ook gehad met een mk4 tdi en bij mij was het idd. 2 massa vliegwiel.
Trillen werd bij mij steeds erger en op een gegeven moment ging hij stationair ook staan schudden.

TinusTG
14-07-2010, 18:06
Het is een 1.9 TDI.. hoe kan ik zeker achter komen dat het vliegwiel is en hoe ga ik dat oplossen (vervangen?!) Is dat zelf te doen en wat gaat dat grapje ongeveer kosten? Heb de beschikking over een brug..

De Pul
14-07-2010, 18:07
vliegwiel,koppelingplaat en drukgroep zijn bij elkaar zo'n 7-800€.
versnellingsbak eraf,onderdelen wisselen en rijden weer,stelt niet veel voor.

TinusTG
14-07-2010, 18:16
Maar hoe weet ik nou dat het het vliegwiel is? Hij schakelt super, slipt niet door en ik voel geen trillingen in mijn pedalen?

patjetta
14-07-2010, 20:04
Als je optrekt en afremt op de motor voel je een schok dan is je vliegwiel kapot.

TinusTG
14-07-2010, 20:45
Dat voel ik niet. Dan is het dus niet het vliegwiel.. dank je voor je reactie.. maarrrr wat is het dan wel?

De Pul
14-07-2010, 20:52
Dat voel ik niet. Dan is het dus niet het vliegwiel.. dank je voor je reactie.. maarrrr wat is het dan wel?
ik blijf bij het vliegwiel.
heb er heel wat vervangen inmiddels,en zoals patjetta beschrijft gebeurt het juist niet,omdat je dan de boel onder spanning houd.het vliegwiel gaat juist bij lage belasting enorm klapperen.

Ron mk1
14-07-2010, 21:00
Ik ga ook voor het vliegwiel, dus 2 monteurs die voor het vliegwiel gaan. HMM, kans is dus erg groot.

Of er heeft iemand je wielen niet goed geballanceerd, maar ik neem toch aan dat je dit probleem al bij een grage hebt neer gelegd, en dat hun al er naar gekeken hebben?!

Zo niet, zou ik dat toch eerst eens laten doen.

TinusTG
14-07-2010, 21:04
Ik heb het bij de quickfit laten doen.. dus ja.. We zullen deze week eens goed kijken en ook of er toevallig geen kromme velg op zit.. Daarna even naar dat vliegwiel kijken/luisteren.. bedankt!!

GoAzBox
14-07-2010, 21:05
kwikfit is altijd latste keus maar ik sluit me aan bij Gerben. als je voorwielen al in balans zijn kan het moeilijk zijn dat je hele auto schudt! is het probleem ineens ontstaan?

vliegwiel heeft niet met het slippen van je koppeling te maken trouwens. dat doet je koppeling als hij op is.

succes

TinusTG
16-07-2010, 07:05
Gisteren in een garage laten kijken.. ze trokken zo de rubbers van mijn achteras er uit.. mijn achterwielen konden alle kanten op bewegen (incl rond draaien natuurlijk) dit zou volgens hun ook een oorzaak kunnen zijn (85%). Ik ga deze eerst laten vervangen, de boel uit laten lijnen en achter ook laten balanceren en dan weer een kijken.. trilt hij dan nog dan komt het vliegwiel aan de beurt..of ik ga hem verkopen, inruilen voor een golf 5 oid.. ben het beu aan het raken zoveel geld in een auto van '99 te stoppen..bedankt voor jullie reacties!!

Alberto
16-07-2010, 07:11
ben het beu aan het raken zoveel geld in een auto van '99 te stoppen..bedankt voor jullie reacties!!

Zijn er bij die veel geld stoppen in een auto van '89 / '79 :D
Als de auto verder goed is , vervang je dat toch :redface:

GoAzBox
16-07-2010, 11:21
ik kan het wel begrijpen hoor! op een gegeven moment raak je het gewoon beu

mijn probleem is ook zeer vervelend, als niet nog meer. heb de achteras al eens gedaan namelijk. http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=964329#post964329

het is gewoon een daily en als die bijna meer gaat kosten dan een mooi project, om 1 probleem op te lossen, gaat het je de neus flink uithangen geloof me.
maar verkopen met terwijl het hele ding shaked vind ik ook niets waard. dat wil ik een ander niet aandoen;) hopelijk heb je het hiermee opgelost!

TinusTG
16-07-2010, 13:27
ik kan het wel begrijpen hoor! op een gegeven moment raak je het gewoon beu

mijn probleem is ook zeer vervelend, als niet nog meer. heb de achteras al eens gedaan namelijk. http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=964329#post964329

het is gewoon een daily en als die bijna meer gaat kosten dan een mooi project, om 1 probleem op te lossen, gaat het je de neus flink uithangen geloof me.
maar verkopen met terwijl het hele ding shaked vind ik ook niets waard. dat wil ik een ander niet aandoen;) hopelijk heb je het hiermee opgelost!

Dat is ook weer zo maar met de VW dealer heb ik geen medelijden.. dat zijn boeven die best een keer gefopt mogen worden.. doen ze zelf meerdere malen per dag.. lol

GoAzBox
18-07-2010, 14:53
Dat is ook weer zo maar met de VW dealer heb ik geen medelijden.. dat zijn boeven die best een keer gefopt mogen worden.. doen ze zelf meerdere malen per dag.. lol

daar heb jij weer gelijk in!

inruilen bij de dealer dus!!!;) :lmao:

TinusTG
29-07-2010, 07:53
Gelukkig is het probleem opgelost. Mijn achteras rubbers waren helemaal weg en zijn vervangen, wielen uitgebalanceerd en auto uitgelijnd.. rijdt weer als een zonnetje!! Bedankt voor jullie reacties.