View Full Version : Advies auto verkoop?????
Hallo allemaal,
Ik ben benieuwd of iemand me advies kan geven hoe ik het beste mijn auto kan verkopen. Ik ben niet zo'n fan om mijn auto particulier te verkopen, omdat ik toch wel huiverig ben dat hij ineens voor mijn huis word meegenomen of erger een pistool tegen mijn hoofd krijg.
Kennen jullie garages die eventueel wel een Volkswagen of Audi inkopen? Of zijn er bedrijven die auto's onder commissie verkopen? Ik heb een Audi S4 B6 2004 met 86,500km (sorry Audiforum werkt niet en dacht Audi is toch onderdeel van de VAG groep).
Er is 2 maanden terug al eens geprobeerd om hem voor mijn huis te stelen dus ben nogal voorzichtig geworden.
Alvast bedankt voor jullie advies.
Waarom zet je hem hier niet te koop dan...?
Audilimburg
15-07-2010, 14:36
Omdat er dan ook particulieren op af komen... :rolleyes:
In ieder geval voorzichtig zijn. Vorige week nog een Rallye van hier op het Forum gestolen nadat de koper netjes gebeld had om een afspraak te maken. Volgende ochtend auto weg.
Ik zou zeggen; ga gewoon eens langs een garage en zet hem daar in consignatie oftewel zij verkopen hem voor je tegen een deel van de opbrengst.
meestal als je je auto verkoopt wil je ook weer een nieuwe dan is inruilen een goed optie
Alvast bedankt voor jullie opmerkingen. Ik verhuis naar het buitenland voor mijn werk voor een paar jaar. Hoef dus geen nieuwe auto. Bovendien vind ik het zonde om de auto ergens op te slaan. Van het stil staan word hij ook niet beter. Heb er ziezo de laatste 1.5 jaar nauwelijks mee gereden, hooguit 10.000 km. Zonde zonde.
Ben inderdaad voorzichtig geworden na de poging tot stelen 2 maanden terug (deur en contact slot uit geboord. Navigatie er netjes in laten zitten :) ).
Zal eens bij een paar garages rond vragen of een Audi dealer. Heb mijn auto eigenlijk altijd bij de merk dealer gekocht dus helemaal geen ervaring met Bovag garages. Hebben mensen nog suggesties en goede ervaring met een VAG dealer of Bovag dealer die auto;s inkoop onder consignatie verkoopt?
Iemand een idee wat het percentage is bij verkoop onder consignatie?
Misschien moet de auto maar gestolen worden. Ben ik er makkelijker van af :) :) Geintje
Snap ook niet dat iemand zijn adres doorgeeft aan een vreemde "koper" via de telefoon, ik zou afspreken op een bepaalde plek.
En dan niet een of andere afgelegen parkeerplek of zo :D maar in het centrum van de stad of zo.
En op marktplaats het vinkje van de kaart uitzetten. :)
Der Einzer
29-07-2010, 21:28
- foto's nooit bij je eigen huis nemen
- kaart op MP uitzetten of postcode veranderen
- op neutraal terrein afspreken en meerijden met proefrit
- en anders door een handelaar/automakelaar laten verkopen tegen een vergoeding
Sorry, maar als iemand op neutraal terrein wil afspreken dan vertrouw ik de verkoper al niet meer. Jammer, maar dan kom ik niet langs.
Ik spreek zelf ook altijd op neutraal terrein af, met alles wat ik verkoop...
Behalve dat het voor beide partijen veiliger is, woon ik op in een soort van doolhof waar ik de weg weet en ziet iemand die kwaat wil niet wat jij allemaal in huis hebt...
Het gebeurd toch regelmatig dat op/door die manier spullen gestolen worden!
HotWheels
30-07-2010, 15:37
Sorry, maar als iemand op neutraal terrein wil afspreken dan vertrouw ik de verkoper al niet meer. Jammer, maar dan kom ik niet langs.
Dan haak ik idd ook af....
precies.., gewoon bij een van je maten thuis afspreken...jatten ze tenminste niet jouw auto.. :rolleyes:
Der Einzer
30-07-2010, 19:21
neutraal terrein hoeft geen tankstation of zo te zijn .... kan iets verderop zijn en dat je niet gelijk prijsgeeft waar je woont en waar normaal de auto staat. Maar dit ligt eraan wát je verkoopt en hoe diefstalgevoelig het is.
Als je wél je eigen adres geeft heb je kans dat ze 's nachts langs komen om hem op te halen ;) . Dit is bij een vriend van me gebeurt met een wat zeldzamere auto.
Niet iedereen heeft goede bedoelingen hé ;)
Als de potentiële koper niet op neutraal terrein wil afspreken, dan vetrouw ik hem ook niet meer...en haak ik ook af;)
steven16v
30-07-2010, 21:49
Als de potentiële koper niet op neutraal terrein wil afspreken, dan vetrouw ik hem ook niet meer...en haak ik ook af;)
Ja inderdaad.
Voor beide partijen is zoiets te zeggen eigenlijk. Jammer maar zo gaat het tegenwoordig blijkbaar...
SpiderClass
30-07-2010, 22:58
Bijna 17 miljoen mensen wantrouwen... Wat is er gebeurt met de bak koffie en de eerlijke mens? :)
Der Einzer
30-07-2010, 23:24
Bijna 17 miljoen mensen wantrouwen... Wat is er gebeurt met de bak koffie en de eerlijke mens? :)
die zijn er nog wel maar door die paar rotte appels gaat men wantrouwen ....
het is helaas noodzakelijk op neutraal terrein af te spreken als je een bijzondere auto verkoopt. ook gedaan toen ik de vorige auto kocht. snapte toen nog niet waarom dit zo moest perse. verkocht via een kennis, gewoon bij mij thuis, maar dan kun je op iemand terugvallen das anders.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.