Jel Golf 2 GTI
24-07-2010, 00:01
EDIT: Het gaat om een 1.9D en niet om een TD maar denk dat dit geen verschil maakt op men vraag :D
Hej iedereen,
Een paar maand geleden heb ik een MK3 1.9D gekocht voor men vrouwke.
Moest hier en daar wat aan gelast worden (dorpels) en hij starte niet meer.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/7/4/0/1/P1000016.JPG
Na 2 min zoeken vond ik de oorzaak :D
http://www.volksforum.com/albums/files/1/7/4/0/1/P1000231.jpg
Bleek dat de man waar ik hem van had gekocht de verstuiver er schuin had in gedraaid met bovenstaande tot gevolg.
Ff een ander blokje gekocht en alles overgebouwd.
Nieuwe distributieriem erop , andere keerringen,....
Nu start hij en rijd hij zonder problemen maar 1 van de verstuivers lekt. :mad:
Niet aan het blok maar waar de verstuiver in elkaar is gedraaid.
Nu kan ik het bovenste gedeelte eraf krijgen maar de bus die in het blok zit krijg ik er niet uit.
Kan iemand mij vertellen hoe ik de verstuiver in zen geheel eruit kan halen of hoe ik de 2 delen terug lekvrij kan dicht maken.
Mag hier bv schroefdraad dichting of iets dergelijks tussen??
Hopelijk kan iemand mij helpen, het is niet een groot probleem want hij rijd en hij lekt zeer miniem maar na een tijdje hangt er altijd wat diesel aan men blok en dat gaan ze op de keuring (belgie) niet goed vinden.
Aolvast bedankt.
Grtz Jel :thumbup:
PS: heb de search gebruikt en een 30-tal topics doorgelezen maar vind niet direct het antwoord. Meestal staat er "ben naar de garage geweest" en dat wil ik nu net niet :D
Hej iedereen,
Een paar maand geleden heb ik een MK3 1.9D gekocht voor men vrouwke.
Moest hier en daar wat aan gelast worden (dorpels) en hij starte niet meer.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/7/4/0/1/P1000016.JPG
Na 2 min zoeken vond ik de oorzaak :D
http://www.volksforum.com/albums/files/1/7/4/0/1/P1000231.jpg
Bleek dat de man waar ik hem van had gekocht de verstuiver er schuin had in gedraaid met bovenstaande tot gevolg.
Ff een ander blokje gekocht en alles overgebouwd.
Nieuwe distributieriem erop , andere keerringen,....
Nu start hij en rijd hij zonder problemen maar 1 van de verstuivers lekt. :mad:
Niet aan het blok maar waar de verstuiver in elkaar is gedraaid.
Nu kan ik het bovenste gedeelte eraf krijgen maar de bus die in het blok zit krijg ik er niet uit.
Kan iemand mij vertellen hoe ik de verstuiver in zen geheel eruit kan halen of hoe ik de 2 delen terug lekvrij kan dicht maken.
Mag hier bv schroefdraad dichting of iets dergelijks tussen??
Hopelijk kan iemand mij helpen, het is niet een groot probleem want hij rijd en hij lekt zeer miniem maar na een tijdje hangt er altijd wat diesel aan men blok en dat gaan ze op de keuring (belgie) niet goed vinden.
Aolvast bedankt.
Grtz Jel :thumbup:
PS: heb de search gebruikt en een 30-tal topics doorgelezen maar vind niet direct het antwoord. Meestal staat er "ben naar de garage geweest" en dat wil ik nu net niet :D