PDA

View Full Version : VW T2B hiroof camper uit 1978

Nilluske
27-07-2010, 17:00
Te koop aangeboden voor de vraagprijs van maar 3900 euro wordt een Volkswagen T2B camper. Er-op-uit vakantie, surftrip, festival en weekendje weg ‘approved’. De ultieme ‘starters’camper, als promobus of leuk ‘voor erbij’.
Bouwjaar 1978, dus oerdegelijk, comfortabel en betrouwbaar. Moderne Volkswagentechniek van toen in een huidig ‘ vintage’ jasje.
Motor is een 1600 cc, die perfect loopt.
‘Highroof’ model, dus veel (sta)ruimte in de bus.
Hagelnieuwe banden 185-65-15 met 2000 kilometer achter de rug.
Harde bodem, zowel in de cabine als in de laad- en slaapruimte. Kilometerstand is 92.000, de bus is altijd goed onderhouden. Zogenaamde rock and roll (2 in 1) opklapbare slaapbank die supercomfi ligt en zit. Sony soundsystem en twee extra 12 volt (aansteker) aansluitingen voor bv. je ipod, mp3 player, koelbox of andere apparatuur.
Veel handige opbergruimte middels kastjes in het dakgedeelte. De bus is van binnen netjes afgewerkt met laminaat op de bodem en bekleding tegen de wanden. Bij een recente grote beurt heeft ze een nieuwe accu gehad. Ook zijn toen de remmen geheel vernieuwd en zijn een aantal rubbers vervangen, Alle elektra zoals (binnen)verlichting, ruitenwissers ed. werkt. 5 gaats model Porsche velgen, aan de achterzijde met behulp van adapters gemonteerd. (je kunt dus elke 5 x 130 gaats velg op de bus monteren met deze steek). Op foto ter indicatie. Aan de voorzijde is een T2A as gemonteerd die deze steek al af fabriek heeft.
Nederlandse Apk geldt tot half 2011.
Kort samengevat kun je instappen en cruisen maar met deze camperbus.

Nog wat aanvullende info:

De bus is voorbereid om verlaagd te worden, mocht je dit willen natuurlijk. Er hoeft alleen maar een andere (verlaagde en versmalde) as op. De camper is namelijk voorzien van verhoogde wielkasten die ervoor zorgen dat je megalaag kunt. Dit hoeft uiteraard niet. Je kunt de camper ook rijden zoals ik dat nu doe. Lekker hoog en overzichtelijk in het verkeer.
Geheel compleet met oranje Westfalia gordijnen voor een fijne nachtrust vol privacy en een luifel in dezelfde kleur. (van de prijs gaat 150 euro af als je dit luifel niet wilt, dat wil ik nl. best zelf houden).

De bus heeft wat roest hier en daar naast gebruikssporen. Een kleine plek in de rechterdorpel heeft aandacht nodig. Rechtsachter zitten twee roestplekken. Voor de algemene periodieke keuring geen probleem. Als je niet van een vleugje ratlook houdt, dan is er nieuw hoekplaatwerk te krijgen voor een redelijke prijs. Ik kan je daar zelfs wel mee helpen. Het tussenbalkje onder de motorklep is ietwat crispy, dat moet eigenlijk vernieuwd. Het is geen ‘dragend deel’ zoals de apk vereist dat deze solide en degelijk moeten zijn, maar dit zou ik zelf als eerste vervangen. Nogmaals, het hoeft niet perse en ook niet onmiddellijk. De portieren functioneren goed en zijn redelijk hard, maar op termijn zouden nieuwe zouden niet misstaan.

Als bonus wordt een set van 4 winterbanden meegeleverd, die je veilig vervoeren mocht je besluiten naar de wintersport te cruisen. Kom kijken en rijden als je interesse hebt zou ik zeggen! Dan kun je met deze camper dit seizoen nog weg. Hang loose.

6 augustus weer thuis uit Frankrijk, kan soms wat langer duren voordat ik mijn mail beantwoord!

fotos op http://www.mijnalbum.nl/Album=83SB7WQV

Nilluske
01-08-2010, 17:16
uit de verkoop, slotje graag.