View Full Version : Mischa's gti van 1984
mischatdi
01-08-2010, 23:47
Hallo allemaal.
Ik draai al jaren mee in het wereldje van vw :thumbup:
Maar doordat ik de scene er niet leuker vond worden heb ik een poosje de hobby aan de kant geschoven,en mij voledig gestort op modellen fotografie(www.mischa-78fotografie.weebly.com)
Maar in mijn omgeving zag ik aldoor meer mk2tjes van het eerste jaar en begon het te jeuken,maar ook was een 2de auto bij ons noodzaak.
Dus ben ik begonnen met mijn zoektocht en was ik eerst op zoek naar een audi 80/90 van 84... maar ik kon niet vinden wat ik zocht, toch had ik al enige tijd op mp een favo bij de bewaarde advertenties.
En dat was een golf gti van 1984, maar de advertentie stond al enkele maanden op mp, en er stonden 2 foto's bij maar dat was dus helemaal niks.
Maar toch eens een telefoontje eraan gewaagt en de eigenaar even uitgehoord...en zo gezegt ben ik gaan kijken...en tijdens de testrit eigenlijk verkocht...op een versleten koppeling na... maar die is vervangen door de verkoper! :thumbup:
En de gti is gekocht!
Maar na inspectie blijkt hij technisch wel wat te mankeren..
oa:
remmerij,distributie riem, banden,uitlaat,homokineten,toplagers...
Kortom allemaal technische mankementen van achterstallig onderhoud.
Inmiddels zijn alle onderdelen bestelt en is de gti straks technisch 100%
Optisch waren er ook een paar kleine dingen...
bestuurders stoel was oa vervangen door 1 van 86, hoedenplank met gaten,kleine dingetjes die lelijk zijn of beschadigt.
En helaas 1 roestplek onder het voorraam rubber
Verder wil ik de auto zo origineel mogelijk houden,op de verlaging en wielen na :thumbup:
dus ja er komt een schroefset onder en 15inch wielen,maar dat worden wel wielen wat uit die tijd komt of 15inch staal
Nou het verhaal is nu eerst lang genoeg en nu eerst maar enkele plaatjes :thumbup:
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/IMG_2173.jpg
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/IMG_2164.jpg
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/IMG_2190.jpg
de sticker komt weer terug op de achterklep maar die was zo beschadigt dat ik die eerst verwijderd heb :thumbup:
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/IMG_2159.jpg
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/IMG_2200.jpg
A.D GOLF1 1976
02-08-2010, 00:01
Hele dikke bak, had hem al effe goed bekeken op MIVW :thumbup: of was dat een ander
Jetta MaNiA
02-08-2010, 06:49
Ik heb er een broertje bij! :D
mk1diesel
02-08-2010, 07:01
mooie auto hoor mischa
gewoon setje g60 staal monteren incl schroefset en je bent klaar
verder mooi origineel houden
Ziet er netjes uit Mischa
dat geeft een paar mooie 84ers hier in het noorden
Zo, das een mooie! Mooie foto`s ook:)
Jetta MaNiA
02-08-2010, 09:00
ATS Cups? Is dat wat? Mijn set komt eerdaags te koop! (vorig jaar nieuw gekocht)
maniacmark
02-08-2010, 09:15
djuu naeh wat een mooie foto's!!!!!!!!
Mooie wagen kerel ! Een 84er Gti met kleine uitlaatuitsparing.
Geweldig man :)
Oei dat is een mooie MKII GTI......
Mooie feuteus btw... :thumbup:
floris-jan1
02-08-2010, 11:32
Mooi exemplaar!:D Dat interieur is ook nog helemaal gaaf!
Mooie auto, waar heb je de bestuurdersstoel vandaan getoverd? :)
BIEZELWERKS
02-08-2010, 13:23
Zeker een mooie mkII die weer in handen is van een liefhebber..? :thumbup:
Succes met de nieuwe aanwinst man ;)
bekirvr6
02-08-2010, 16:12
hele nette gti! super foto''s
ik ken je ook van de 35i forum, toen je ook je matte superdikke passat GT 16v had!
Wow, super foto's, die wieltjes vind ik ook erg leuk.
mooie auto zeg! :cool: even de sticker nog op de achterklep doen, dan istie helemaal netjes! :thumbup:
knarfmk1
02-08-2010, 17:04
interieurtje is super!
mischatdi
02-08-2010, 17:34
Thx voor de reacties,maar ik ben niet bij MIVW aanwezig geweest.
De wielen gaan eronderweg,de "nwe" tijdelijke wielen zijn eerst 14inch staal.
En de sticker komt zeker terug op de achterklep,die komt er mooi nieuw op samen met de rest van de stickers
dus de 14inch ats zijn te koop voor de liefhebber.
@johan het is idd net een broertje :D en je ats zijn zeker mooi, maar de technische kant gaat voor, en heb er voorlopig geen geld voor.
En iedereen bedankt voor de complimenten over de foto's(is mijn hobby) dus mochten er mensen intresse hebben in een carshoot laat het maar weten
@arnaud, deze stoel komt van mp uit roermond :thumbup: let wel het is netjes maar niet kleur vast meer :D
mischatdi
12-08-2010, 22:54
Zo inmiddels heb ik niet stil gezeten al is het een saaie update:
zo was de accu verrot, vervangen... dynamo gereviseerd, nwe kabelboom van de accu naar de dynamo(de oude viel uit elkaar van ouderdom :D)
achter zit inmiddels nwe schijven,lagers en blokken en de klauwen gereviseerd)
ik was laatst bij Alberto geweest(wat een gave jetta! En verbaast dat iemand die nog groter als mij is bijna voledig verdwijnt in een jetta type 2 en ik ben al 1,93)
,maar heb er het 1 en ander over genomen om de golf te verbeteren.
oa deurstiftjes,sierrandje, en achterklep kabelboom
Het laatste heb ik gisteravond ingebouwt,kolere wat een gepeuter...
As zaterdag ga ik ff er mee naar mijn werk om hem in de brug te hangen...
Het volgende gaat gebeuren:
-2x homokineten, 2x toplagers, tussendemper, uitlijnen.
Kortom niet echt spannend allemaal onderhuidse dingen, maar mijn planning is eerst technisch 100% dan pas de fun part
voor het technische gedeelte schiet het wel op
wat gaat er nog gebeuren:
distributie set+ krukaskering(deze lekt)
deksel van de druklager vervangen(lekt want is door gerot)
nwe remmerij voor + revisie van de klauwen
en een grote beurt.
en alle vloeistoffen vervangen.
dan is de funpart aan de beurt:
schroefset
volledige nwe stickerset
16inch staal
S-rohr
Alle kunststof netjes zwart maken...
wie weet van welke auto je 16inch staal kunt krijgen in 4x100??
renault heeft 4x100 staal, mini ook is alleen erg smal wel leuk voor verbreden, opel ook nog geloof ik. contact dasher op het forum hier eens
BIEZELWERKS
13-08-2010, 04:14
Opel is ook in 4x100 zelf ga ik deze ook monteren, alleen het naafgat is iets kleiner. Maar dat is niet veel, en volgens mij best zelf te doen? Denk ik.. :D
Succes man :thumbup:
ik was laatst bij Alberto geweest(wat een gave jetta! En verbaast dat iemand die nog groter als mij is bijna voledig verdwijnt in een jetta type 2 en ik ben al 1,93)
,maar heb er het 1 en ander over genomen om de golf te verbeteren.
toverwoord is : Corrado onderstel voor de Recaro :D
brabomk1g60
13-08-2010, 08:21
strakke mk2 :thumbup:
mischatdi
15-08-2010, 00:32
thx voor de reacties, inmiddels zitten de homokineten,toplagers en tussendemper eronder..
ik pakte de schokdempers er onderweg en de toplagers kon ik zo van de poot afpakken?!?! kortom geen lager meer te bespeuren... maar wat rijd die nu lekker , stuurt een stuk lichter nu !!
maar heb internet afgespeurd naar 16inch staal...tot op heden nog niks gevonden...
Wauw, die is in nette staat! :)
BIEZELWERKS
15-08-2010, 16:47
thx voor de reacties, inmiddels zitten de homokineten,toplagers en tussendemper eronder..
ik pakte de schokdempers er onderweg en de toplagers kon ik zo van de poot afpakken?!?! kortom geen lager meer te bespeuren... maar wat rijd die nu lekker , stuurt een stuk lichter nu !!
maar heb internet afgespeurd naar 16inch staal...tot op heden nog niks gevonden...
Demontage bedrijf heeft die geen 16inch. staal liggen.
Op MP staat ook wel eens een advertentie, van iemand uit Hoogeveen
die in 2e hands velgen en banden doet...?
mini heeft 16 inch staal kosten 50 euro per wiel geloof ik
Pedaalemmer
15-08-2010, 19:09
Mooie golf..zijn er nog maar heel weinig van jammer genoeg.
breadfan83
15-08-2010, 20:07
Mooi ding!! :thumbup:
mischatdi
15-08-2010, 20:09
thx voor de comments, en ik heb ook geen haast met de wielen, maar viel mij op dat ze nauwlijks tot niet op mp staan.
ik wil eerst de technische kant,dan de buitenkant netjes maken oa alle bestickering nieuw plakken, de spatbord randen en bumpers op nieuw zwart,wisserarmpjes netjes,,,
kortom alle tijd, soms zit het hem in de details die een auto netjes maakt, zo heb ik van daag de knipperglaasjes schoon gemaakt en even gepollijst... wat worden ze dan netjes en weer fris...!! en dus de achterlichten ook maar even gepollijst
breadfan83
15-08-2010, 20:11
Goeie plannen dus zo te zien. :thumbup:
Ben benieuwd, maar als ik naar de andere rode GTI'tjes hier op 't forum vanuit die tijd kijk, kan 't eigenlijk niet mis gaan.
erg nette originele 84 gti heb je daar Mischa,heb dr toendertijd toen hij op mp stond ook over zitten na te denken hem te kopen/bekijken want vind marsrood DE gti kleur,maar stond me te ver weg en bij mij in de buurt kwam een alpineweisse gti van 5/84 te koop met wat minder klimometers en een origineel dakje dus die heb ik gekocht.
K zie dat deze ook gewoon totaal origineel is,zelfs de originele achterpaneel zit er nog in!!!(die is bij mij helaas al eens verv). werkt je mfa nog perfekt? deze instrumentpaneeltjes zijn hoogst zeldzaam.
bij MIVW stond een 85 gti ook marsrood idd wat hier net verteld werd,compleet gerestaureerd,die gast werkte bij de vw dealer in utrecht meende ik.weet niet of het een member is hier?
maare vind het mooi dat deze wagens dus bij de goede liefhebbers komen!!!,keep up the good work
mischatdi
15-08-2010, 20:54
een kameraad van mij heeft ook een witte gti met een origineel dakje ook van 84:D
maar nog minder kilometers? ik vond die van mij al mee vallen...250.000km
mfa werkt goed alleen het display is niet goed meer, maar dat is te repareren...
deze blijft 100%origineel op de wielen en verlaging na.
er is inmiddels al veel aan gebeurd en zal nog veel meer aan gebeuren om hem 100% te krijgen...
want bij aankoop is er een nwe koppeling in gekomen.. maar dat is met de franse slag gebeurd.. want zo lekt er nu volgens mij een kering aan de rechterkant uit de aandrijfas... zo ondekte ik dat dus mijn hoes lek was...gister...ik heb hem eerst even dicht gemaakt met kit, maar ik moet eerst weten of dat simpel te vervangen is zo'n kering.
Want het lijkt mij dat er daar geen olie in de hoes mag zitten...
Stond die dit weekend op Vag-fest? Want daar stond ook een heel nette rode GTI.
die van mij heeft 166dkm gedraaid,maar vind 250dkm in al die jaren ook niet slecht.
ok grappig dat je maat ook zo,n witte heeft,toevallig foto?.schijnt dat hier in het noorden wel meer originele gti,s van 84 zijn.gaaf man.
die hoes waar je het over hebt is een homokineethoes.daar hoort vet dus in te zitten,dus dat is normaal.als het de binnenste is(die aan bakkant dus) dan om te verv moet je de as demonteren.opzich goed te doen hoor.
als hij lekt dan gaat je homokineet drooglopen en is hij gauw overleden.
ga zo door met deze mooie project :thumbup:
mikeymk2edition
18-08-2010, 11:38
Je hebt een PM:)
mischatdi
19-08-2010, 00:01
@jobro: binnen kort ga ik een shoot met die golf doen samen met nog een golf2 van 84(geen gti)
maar ik ben er al achter met die binnenste hoes (bakzijde) een kering lek,ik heb hem al nieuw liggen, samen met een nwe distributie set en krukaskering..... en zo blijf je bezig...
en zo word de gti langzamerhand alleen maar beter denk ik dan maar
mischien dat ik daarna eindelijk met de leuke dingen bezig kan
Benji-GT
19-08-2010, 17:18
Achterlichten polijsten ?
Kan je een uitleggen wat je dan doet ? bij mij zijn ze rood overgespoten, en lelijk aan het worden.
mischatdi
27-08-2010, 23:52
Achterlichten polijsten ?
Kan je een uitleggen wat je dan doet ? bij mij zijn ze rood overgespoten, en lelijk aan het worden.
ik heb een oude boormachine die ik gebruik voor polijsten, daar zit dus een polijstschijf in en die heb ik even over de lampen gehaald zonder enige poetsmiddel.
daarna even in de wax gezet zodat alles schoon was :thumbup:
srry dat ik geen voor en na foto's heb...(wel erg voor een fotograaf :redface: )
Zo vandaag weer een hele dag gesleuteld :screwy: ik kan er niks aan doen,maar mijn hobby word het nooit! laat mij maar autoruiten plaatsen :D of mooie foto's maken.
Maar goed wat hebben we vandaag weer eens gedaan:
ik ben begonnen met de distributieriem en 3 keerringen vervangen(krukas,nokkenas en 1 van de versnellingsbak) nadeel van een oud wagentje alles lekt en doet....
Dus ook de kleppendeksle los gehaald en gespoten :thumbup: nwe pakking ertussen...(daarover zometeen meer)
steekas dus tussendoor los gehaald ,want moest wachten op enkele onderdelen.
dus de steekas terug gemonteerd, om vervolgens met de uitlaat verder te gaan , want die had ik al vervangen maar hing mij niet naar het zin en nu dus wel :thumbup:
distributieriem gemonteerd met een nwe rol en alle keerringen vervangen.
(ik had dit nog nooit alleen gedaan en vond het wel ff spannend :redface: maar ja het werd nu wel eens tijd)
goed alles gecontroleerd....starten...lopen :D :thumbup: alles na gelopen,blokje even bekeken en ik was best trots op mijzelf :rolleyes: het zag er nu allemaal goed en netjes uit.....
dus op weg naar huis...wat ruik ik toch?..... dus kom thuis aan zet hem in zijn achteruit.... en een rook onder de kap weg.... :eek:
dus met een jump uit de auto...kap open....
wat blijkt de kleppendeksle pakking heeft een andere functie gekregen van: vergiet :mad:
maar ik had de update pakking gekregen en dat is geen kurk meer maar rubber...alleen niet verder gekeken dan mijn neus lang is,en wat blijkt? de draadeindjes moeten ook verwisseld worden... :redface: dus dat doe ik morgen even en is als nog alles nu nieuw :thumbup: en hebben we technische kant zogoed als afgerond!! en kan ik eindelijk beginnen met het kunststof netjes maken :thumbup: iemand nog tips? en vanaf dan zullen er nieuwere foto's komen :thumbup:
Jeroen16V
28-08-2010, 09:22
Super mooie GTI! Heb zelf een 86 er KR, eentje met "geschiedenis" Ik wil hem helemaal orgineel maken. Waar kan je die zwarte striping halen voor de achterklep? En de zijbiesen? Bij Classic vw parts?
mischatdi
29-08-2010, 00:15
volkswarenhaus.de onder andere
Mijn auto blijft origineel op een schroefset en of 15inch met 165-45-15 bandjes of 16inch met 165-40-16 bandjes met staal
Mischa, heb ik jou een half jaartje geleden een oud type Golf 2 grille verkocht in Appingedam? Diegene vertelde namelijk dat ie een oud type GTI had en woonde daar ook.
mischatdi
31-08-2010, 22:03
@rene, ik ken er 2 hier in appingedam die een oud type gti hebben, nou ja 1 is weg en heeft een andere 84er golf.
maar ik denk dat "diegene" een witte gti heeft en is idd een kameraad van mij.
dus die gril heb je niet aan mij verkocht:D
Ah, dat zou heel goed kunnen ja! Volgens mij had ie ook gezegd dat ie wit was ja:)
mischatdi
07-09-2010, 23:04
Nou er is weer een update onderweg...in dit geval een schroefset van formel-k zodra het binnen is en gemonteerd zullen er foto's volgen...
nice! komt er ook een andere set wielen onder?
mischatdi
07-09-2010, 23:26
nice! komt er ook een andere set wielen onder?
ooit wel,maar ja ik heb een andere dure hobby(fotografie) en die vraagt ook veel geld,aangezien ik volgend jaar mij ook laat inschrijven bij de KvK :wow:
dus gaat het allemaal niet zo hard, dus dat kan nog wel een jaar duren... :redface:
mischatdi
18-09-2010, 23:20
inmiddels zit de set eronder... voor tevreden over de hoogte, maar achter mocht wel verder van mij, maarhij zakt niet verder....
veren kunnen ver genoeg zakken nog,maar de veerspanning is al bijna weg,en hij zakt niet verder.
inmiddels is er ontzettend veel gebeurd:
alle plastic is zwart gemaakt,lelijke plekjes bij gewerkt, veel klein spul vervangen, wielkuipen getectyleerd
alle riemen vernieuwd,nokkenas en krukas kering vervangen,uitlaat voledig.
en nu de schroefset gemonteerd!
en tevens een schakel revisie set besteld :thumbup:
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/310073301_o.jpg
Morgen zullen de foto's volgen!
Goed bezig :)
Binnenkort ff fotosjoetje met die van jou en de mijne? ;)
en tevens een schakel revisie set besteld :thumbup:
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/310073301_o.jpg
Dit maakt een strak schakel meganiek echt af :thumbup:
mischatdi
19-09-2010, 22:50
@renee, dat is altijd mogelijk hoor.
@alberto, idd ik ben nu al zo uitgebreid bezig dit kan er ook wel bij dan heb ik straks teminste alles gehad en rijd die super.
Zo vandaag weer de hele middag in de garage bezig geweest,de laatste kunsstof delen terug geplaatst en schroefset afgesteld.
Vele zullen zeggen: dat kan lagerrrr!!! maar dat gaat niet zonder aanpassingen of aan slijten in de schermen.
en ik wil de randen verder niet aanpassen.
Mischien gaat die zelf nog iets omhoog,want ik heb vernomen dat hij aanliep .
hier bij een sneak preview,helaas is het nog niet beter, want het was hier echt rotweer
en ben iets te wijs met mijn camera. en tevens een foto van mijn bijpassende sleutelhanger
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/IMG_5075.jpg
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/IMG_5067.jpg
kom morgen wel ff in real life loeren, das beter dan een fototje :thumbup:
breadfan83
21-09-2010, 20:39
Super!
mischatdi
23-09-2010, 23:45
Zo nwe daklijsten zitten erop, dankzij het voordoen van demontage van de lijsten door tdiwolf is het een simpelklusje en heb ik ze in 10min vervangen!
janwillem
24-09-2010, 20:45
Netjes Mischa...
Je maakt er weer iets bijzonders van :thumbup:
mischatdi
25-09-2010, 00:33
Netjes Mischa...
Je maakt er weer iets bijzonders van :thumbup:
netjes ja... bijzonder? nee. origineel en laag :thumbup: nou ja lager.... nu alleen nog 15inch g60 staal :thumbup:
Jetta MaNiA
25-09-2010, 07:09
Ik zeg ATS Cup!
15 inch staal heeft weinig te maken met deze auto.
Maar dat is mijn mening:D
mischatdi
25-09-2010, 23:17
Ik zeg ATS Cup!
15 inch staal heeft weinig te maken met deze auto.
Maar dat is mijn mening:D
die optie blijft ook zeker open, ik hou ook die wielen in de gaten, want ik wil ze dan zelf op knappen :thumbup:
alleen jij hebt het ook, en ik wil geen kopie van... worden :thumbup:
Jetta MaNiA
26-09-2010, 08:38
die optie blijft ook zeker open, ik hou ook die wielen in de gaten, want ik wil ze dan zelf op knappen :thumbup:
alleen jij hebt het ook, en ik wil geen kopie van... worden :thumbup:
Boeie, gewoon nieuw kopen! Mijn set komt eerdaags ook te koop.
mischatdi
26-09-2010, 16:54
Gewoon nwe kopen? ik heb een andere hobby die voorgaat dus ik denk niet dat nwe er direkt inzit voormij, eerst zien of de golf wel blijft! want eerlijk gezegt vind het bijna zonde om er mee terijden want hij staat er nu zo netjes bij.... ik heb liever een 5drs oldschool golf 2 en plat op de grond en wel; belastingsvrij uiteraard... maar goed maar even zien...
eerst taxeren binnenkort
mischatdi
12-10-2010, 22:52
Zo er is weer eens een update... eindelijk heb ik weer een originele achterklep sticker gevonden, en vanavond het raam er maar eens uitgewipt en gaan plakken!
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/12102010027.jpg
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/12102010024.jpg
helaas dit keer crappy mobiele foto's
En as weekend maar eens aan het uitlijnen,en schakelmechaniek reviseren(als ik erom denk zal ik er wat foto's van maken :d
mischatdi
12-10-2010, 22:58
k*t foto's heb ze al verkleind naar 640 x 320...en nog zo groot
janwillem
13-10-2010, 08:41
Netjes Mischa :thumbup:
mischatdi
17-10-2010, 00:42
thx jan willem, toch 1 die wel reageerd... nou ja scheelt weer een topic bijhouden.
van mij mag deze dicht, want er is geen interesse mijn golf dus iedereen die wel heeft gereageerd eerder... toch bedankt, maar ik ga lekker verder zoals ik begonnen was... zonder een topic! en maak de golf naar mijn zin klaar en ga ervan genieten.
en blijf hier een meelezer.
Stickertje plaatsen vinden de meeste forummers niet zo interessant...that`s all ;)
Ik zou mooi blijven posten :thumbup:
PS. sticker staam hem goed hoor
Jel Golf 2 GTI
17-10-2010, 02:12
ik vind het wel interesant, ik heb namelijk dezelfde sticker klaar liggen.
En aangezien mijn achterraam enkele weken geleden stuk is gegaan wou ik van de gelegenheid gebruik maken om de sticker ook inneens te vervangen.
heb enkele vraagjes,
Hoe heb je de oude sticker verwijderd? EDIT: zag net dat er geen opzat. :D
En valt het mee om de nieuwe netjes te plakken??
Nette auto trouwens, mijne is van 1986. Deze winter gaat hij de garage binnen en ga ik hem een volledige beurt geven.
Grtz Jel
ik ook lees vrolijk mee . word een zeer nette auto
dus gewoon blijven posten
Hey Mischa, goed bezig weer. Mooie auto, vooral omdat het een belastingvrij gti is. Maar je hebt gelijk kwa reacties van anderen, meestal als je hier geen bekende naam en/of airride, dikke velgen hebt ben je vaak niet zo interressant. Afijn echter zijn juist de kleinste dingen/details juist het leuks :thumbup:
thx jan willem, toch 1 die wel reageerd... nou ja scheelt weer een topic bijhouden.
van mij mag deze dicht, want er is geen interesse mijn golf dus iedereen die wel heeft gereageerd eerder... toch bedankt, maar ik ga lekker verder zoals ik begonnen was... zonder een topic! en maak de golf naar mijn zin klaar en ga ervan genieten.
en blijf hier een meelezer.
hele mooie golf je bent goed bezig
trek je niets aan van het gezever. idd als je geen bbs of air hebt ben je niet meer de man hier :shake: :confused:
super golf ga zo door :thumbup:
mischatdi
17-10-2010, 20:36
ik vind het wel interesant, ik heb namelijk dezelfde sticker klaar liggen.
En aangezien mijn achterraam enkele weken geleden stuk is gegaan wou ik van de gelegenheid gebruik maken om de sticker ook inneens te vervangen.
heb enkele vraagjes,
Hoe heb je de oude sticker verwijderd? EDIT: zag net dat er geen opzat. :D
En valt het mee om de nieuwe netjes te plakken??
Nette auto trouwens, mijne is van 1986. Deze winter gaat hij de garage binnen en ga ik hem een volledige beurt geven.
Grtz Jel
Ik had die sticker wel erop zitten hoor,maar gewoon verwarmen met de verfbrander op afstand, het is afentoe ff vloeken en tieren omdat je vingers ff weer te heet worden :D .
het lijm heb ik vervolgens verwijderd met sticker verwijderaar.
en nwe plakken tja ik heb alveel geplakt in mijn leven :D ik was met een halfuurtje klaar en dat was incl raam eruit halen en er weer in,
@ de rest, ok dan hou ik hem open nog ff.
maar wat er idd bovenmij word gezegt klopt helemaal. als je niet teveel geld pompt in je auto of een "bekende" bent dan is het niet boeiend.
want ik lees hier dat niet iedereen een sticker plakken spannend vind, ok logisch maar in sommige topics word soms overdreven gereageerd!
want dan plaatst iemand nwe ventieldopjes en dan: wow je bent echt goed bezig... :screwy: :confused:
Maar goed dan ga ik maar weer on-topic!
en ja weer zonder foto's: inmiddels heb ik het schakelmechaniek bijna helemaal gereviseerd,alleen de pook moet nu nog en was ik benieuwd of dan de uitlaat eronderweg moet of niet? want het gaat nu alleen nog om de kogel onderaan de pook en die behuizing.
verder eindelijk uitgelijnt en olie en bougies vervangen :thumbup:
het is bij mij idd niet spannend,want ik ga voor de technische kant wat goed moet en niet voor dikke bbs-sen en telaag op de wielen :screwy: look
Beter een auto die in top technische staat is dan eentje die er dik uit ziet, maar ondertussen een wrak is Mischa ;)
Verder zou ik me niet al te druk maken om het aantal reacties van anderen in je topic:)
en je uitlaat moet idd even los voor het gemak
hele bakje + schakel stang moet los
mischatdi
17-10-2010, 21:05
Idd renee dat is mijn id ook! komt goed hoor maar ik kan me soms druk maken om die dingen...
maar wie weet dit: en ja weer zonder foto's: inmiddels heb ik het schakelmechaniek bijna helemaal gereviseerd,alleen de pook moet nu nog en was ik benieuwd of dan de uitlaat eronderweg moet of niet? want het gaat nu alleen nog om de kogel onderaan de pook en die behuizing.
mischatdi
17-10-2010, 21:08
en je uitlaat moet idd even los voor het gemak
hele bakje + schakel stang moet los
ah dus toch :mad: damns ik was helemaal blij alles vervangen te hebben en dacht: zo pookje kan thuis wel ff :screwy: want uiteraard had ik alles op mijn werk gedaan op een brug :thumbup:
nou ja dan gaan we weer een zaterdagje knoeien :thumbup:
en na mijn lange rit vandaag ook gemerkt dat de kachel niet super warm word :wow: en temp komt niet heel erg omhoog, dus vermoed thermostaat :redface:
doen we die ook gelijk :thumbup:
Jel Golf 2 GTI
18-10-2010, 00:54
Hehe ik ga ook meer voor het technische dan voor mooie velgen enz..
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, heb hier een topic met een golf 1 voor men broer.
Hij ziet er niet de uit, maar ik wil hem technisch in orde.
Ik vind het sleutelen aan de wagen veel leuker dan naar een mooie wagen te kijken. :thumbup:
ziet er goed uit, en volg deze op de voet, ben namelijk ook aan een 84er gti in het rood bezig.
Mooi Mischa dat je WEL doorgaat met je topic,ben ff tijdje offline geweest maar zie dat je alweer mooie vorderingen hebt gemaakt man. Blijft een gaaf ding en zo lekker maagdelijk origineel
Man ik ben precies zo met die instelling die jij ook hebt,heb ook veel meer met de technische kant alles op de rit te hebben dan overdreven veel geld steken in motors die er origineel ofzo niet in horen of velgen die 2 rooien kosten,je weet wat ik bedoel.
het seizoen loopt nu op zn einde, maar zou je gti wel es willen zien volgend jaar bij een meeting ofzo
keep up the good work
mischatdi
18-10-2010, 21:57
kijk toch weer enkele reacties, en dit is net ff leuker om dan toch je topic bij te houden.
ik ga proberen om hem deze week ff schoon te maken en om eens weer goeie foto's te maken ervan, zodat alle veranderingen tot op de eerste foto's ook zichtbaar zijn
ja dat vind ik ook opschonen die handel en lekker veel fotos plaatsen, zon auto verdiend wat meer foto aandacht......ook voor ons natuurlijk. :D
gr pieter
schredder
26-10-2010, 19:15
mooi restauratie project kerel
jettaracing
26-10-2010, 21:37
Net ook even het topic doorgelezen , je bent iid goed bezig met deze auto :thumbup:
Altijd mooi om te zien dat zulke (zeldzame) auto's zo goed worden aangepakt , en kom maar met die foto's ;)
mischatdi
26-10-2010, 23:43
Ik zal echt ff kijken of ik een gaatje kan vinden voor weer enkele update kiekjes.. probeer het as weekend....dan zitten er eindelijk de nwe naafkapjes erop en een nwe hoedenplank
Jel Golf 2 GTI
26-10-2010, 23:51
ik wacht geduldig af :D
janwillem
28-10-2010, 19:01
Ik zal echt ff kijken of ik een gaatje kan vinden voor weer enkele update kiekjes.. probeer het as weekend....dan zitten er eindelijk de nwe naafkapjes erop en een nwe hoedenplank
Kom je dan effe voorbij gereden ? dan kunnen we samen op de plaat :thumbup:
mischatdi
29-10-2010, 23:56
Kom je dan effe voorbij gereden ? dan kunnen we samen op de plaat :thumbup:
Ik beloof niks :D ga morgen eerst weer naar mijn werk om de thermostaat te vervangen, laatste deel revisie van het schakelgebeuren te vervangen, cockpit verlichting vervangen, en de vacuum gedeelte komt er nieuw op qua slangen.
verder qua update's:
nwe hoedenplank, nwe naafkapjes,en hoedenplanksteun met verlichting weer compleet :thumbup:
En ik verwacht morgen een nwe logo:"golfgti" voor achterop.... de vorige eigenaar had moeite met poetsen, en daarom alle logo's maar zwart gepoetst :screwy:
en de golfgti logo's zijn nauwlijk tot niet te vinden...
Als ik er om denk zal ik mijn cam mee nemen en eens foto's schieten :thumbup:
mischatdi
31-10-2010, 00:15
Nou na een lange dag een einde van ergernis...
lijk in de gti naar mijn werk toe om lekker te sleutel en de golf te verbeteren:
Wat is de planning?
-thermostaat
-hoedenplanksteun
-achteras ff de bouten los ivm montage schroefset en dit voor ook gedaan!
-uitlaat klapperde nog dus ook ff beter gehangen.
- cockpit verlichting herstellen...daar eindigde mijn dag met ergernis.
Kortom alles is gelukt, tot aan het cockpitverlichting.
Ik heb de hele dash opengebouwt om er bij te kunnen!
dus cockpitje los lampjes wisselen en de stekkers eraan en ff testen....WHAT THE FUCK?
druk de lichtschakelaar aan... acculampje en koelvloeistoflampje beginnen aan te springen.. hmmm ff starten... lampjes gaan uit incl toerenteller,ik doe mijn verlichting uit...en ja hoor toerenteller doet het weer en dan lijkt alles normaal.
Totdat ik dus mijn verlichting weer aan zet, dan valt de toerenteller uit en valt gedeeltelijk het stroom in het cockpit weg...
wat kan dit zijn? voordat ik hier aan begon werkte alles namlijk zoals het hoord!
op 1 lampje boven de kmteller die het niet deed vandaar dat ik de boel wou vervangen...
dus weer geen foto's ivm dit probleem, morgenmiddag ga ik hier mee verder en hoop dan nog ff foto's te kunnen schieten
Ik zou bij de massadraad die in de stekker zit die je in de cockpit klikt een extra massadraad maken gelijk aan de carroserie of op de min van de accu !!!
Heb met dezelfde problemen gezeten en nu werkt alles naar behoren !!!
Gr
Fred
mischatdi
31-10-2010, 09:57
tja dat is een idee, maar kun je mij mischien vertellen welke dat is? aangezien ik 2 stekkers heb en niet donders veel verstand er van heb...
Is het "gewoon" een zwarte draad?
Hee Mischa ik hoop niet dat je nu problemen hebt met de printplaat die achterop zit,ik bedoel dus de hele blauwe folie.deze zooi is erg gevoelig en zeker nu het al zo oud is.
Wat LRR zegt zou je ook kunnen proberen maar lijkt me verwonderlijk,ik weet ook niet welke draad je dan zou moeten hebben,ff met multimeter weerstand meten op elk pennentje tegenover massa(wel voeding eraf halen),is hij 0 ohm dan heb je een massadraad te pakken.je zou eens contactspray in de stekkers kunnen doen?
Mijne paneel is ook niet geheel zuiver meer,mfa verbruik is niet logisch en koelpeil olampje brandt bijna altijd terwijl sensor goed is.heb een andere paneel maar die heeft zo zijn andere kuren weer haha.
Heb jij ook een paneel met de keuzepen voor stand 1 en 2 van mfa daarin en dus niet op de rechter stengel? dezen zijn wel erg zeldzaam aan het worden
Wat een super GTI.. :wuv: Goed bezig!
mischatdi
31-10-2010, 20:14
@Jobro ik heb idd die met het staafje in de teller:d
maar heb ff snel tijd gevonden om enkele plaatjes schieten.
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/IMG_7230.jpg
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/IMG_7201.jpg
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/IMG_7219.jpg
tja dat is een idee, maar kun je mij mischien vertellen welke dat is? aangezien ik 2 stekkers heb en niet donders veel verstand er van heb...
Is het "gewoon" een zwarte draad?
Massa kan zwart of bruin zijn, maar dat kun je wel meten inderdaad.
Ik heb het bij mijn MK1 GTI gedaan, maar de aansluiting bij een mk2 kan inderdaad anders zijn !!
mischatdi
31-10-2010, 20:15
ik zal er nog een paar posten vanavond :thumbup:
oh het probleem is inmiddels verholpen het was idd een massa probleem :thumbup: thx all
breadfan83
31-10-2010, 20:33
Mooie foto's, en goed dat de elektro weer aan de gang is. :thumbup:
jettaracing
31-10-2010, 21:12
Mooi dat het probleem is verholpen :thumbup: ,en plaatje schieten kun je ook wel goed :wow:
mischatdi
31-10-2010, 22:44
Mooi dat het probleem is verholpen :thumbup: ,en plaatje schieten kun je ook wel goed :wow:
thx voor je compliment ;) en persoonlijk weet ik dat ik beter kan dit is een half uurtje even snel gedaan :cool:
maar zal er zo nog enkele plaatsen tenslotte heb ik enige achterstand qua foto's :D
mischatdi
31-10-2010, 23:53
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/IMG_7232.jpg
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/IMG_7256.jpg
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/IMG_7263.jpg
zodan eindelijk weer een paar plaatjes, nu gaat die eerst in de garage en de wielen er onderweg om gespoten te worden. en dan eerst geniet van de gti, en dan op zoek naar de rest van een stickerset,en een spuitbeurt van de parafan en motorkap
janwillem
01-11-2010, 08:56
Foto's zijn mooi geworden Mischa :thumbup:
Mooi plek ook, bijna achterthuis :rolleyes:
crazychrisje
01-11-2010, 09:07
Zeker mooie foto's.
Een mooie strakke wagen hedde daar.
Jel Golf 2 GTI
01-11-2010, 10:10
Kijk terug lekker bezig :D
Heb nog eens wat vraagjes.
1) hoe heb je de rubbers enzo allemaal terug zwartgemaakt?
2) waar heb je dat nieuw schakelmechanisme gehaald/ wat kost het?
Ben er namelijk naar op zoek voor men eigen GTI. :thumbup:
Voorderest lekkere foto's
Gave foto`s Mischa! Die garage ziet er ook gaaf uit...staat die in de buurt?
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/IMG_7263.jpg
Leuk dat logo
mooie foto's :thumbup:
GerardMkIIVR6
01-11-2010, 14:27
Net ff doorgenomen maar respect kerel ziet er goed uit :thumbup:
mischatdi
01-11-2010, 21:08
@ Jel: de mechaniek zijn losse onderdelen zoals je eerder hebt kunnen zien, deze heb ik via e-bay amerika.
en de rubbers, tja poetsen :thumbup: en vaak doe ik dat gewoon met de uitpoetsdoek lekker opwrijven :D
@rene deze staat achter mijn huis :D
@Alberto ach je bedenkt zo soms wat he en vond het er wel bij passen.
@Gerardmk2vr6 thx ik doe mijn best.
Zoals ik al aangaf had ik problemen met mijn teller en zei dat alles opgelost is...maar helaas :mad: vanavond de boel in elkaar gezet met het idee dat alles klaar is, nu heb ik hem ff naar een andere garage box gebracht en zag dus op de korte rit die kant op dat mijn koelwatertemp en de benzinemeter doen spontaan niks meer :screwy: wat kan dat nou weer zijn??
mischatdi
02-11-2010, 23:19
Zoals ik al aangaf had ik problemen met mijn teller en zei dat alles opgelost is...maar helaas vanavond de boel in elkaar gezet met het idee dat alles klaar is, nu heb ik hem ff naar een andere garage box gebracht en zag dus op de korte rit die kant op dat mijn koelwatertemp en de benzinemeter doen spontaan niks meer wat kan dat nou weer zijn??
wie heeft een idee of wil mij met dit probleem helpen liefst in de regio uiteraard of friesland drenthe?
Jel Golf 2 GTI
02-11-2010, 23:22
Zoals ik al aangaf had ik problemen met mijn teller en zei dat alles opgelost is...maar helaas vanavond de boel in elkaar gezet met het idee dat alles klaar is, nu heb ik hem ff naar een andere garage box gebracht en zag dus op de korte rit die kant op dat mijn koelwatertemp en de benzinemeter doen spontaan niks meer wat kan dat nou weer zijn??
wie heeft een idee of wil mij met dit probleem helpen liefst in de regio uiteraard of friesland drenthe?
Kijk eerst ff of er niet gewoon een zekering is gesprongen want volgens mij zitten die 2 tellers op dezelfde zekering.
mischatdi
03-11-2010, 00:20
hmmm dat zou haast te mooi zijn om waar te zijn,maar zal dat zeker dan even bekijken, want dan zou er toch wel meer moeten wegvallen? want het lijkt mij dat het gehele cockpitje dan wel op 1 zekering zit? maar ga het bekijken
tevens wel een update in de zin van: de auto word 15november getaxeerd!
Nou verwacht ik er helemaal niks van want het is een verplichte taxatie voor de verzekering zodat die straks all-risk verzekerd is(unive)
en de laatste keer bij een taxatie heb ik mij een beetje kwaad gemaakt! toen had ik nog een witte jetta type 1 5drs,die was echt super strak en werd op 2750 getaxeerd.
de beste man zei: "tja 5drs zijn wel zeldzaam, dus gaat de waarde omlaag".....
kortom als die snuiter nu weer zo dom lult stuur ik hem vrolijk weg:d
mischatdi
04-11-2010, 22:43
Iemand verder nog ideeen qua stroom boel??
jettaracing
05-11-2010, 08:12
Er zit toch ook een spanningstabilisator achter op de tellerklok ?
Bij de nieuwe typen klokken is dat een transistortje ,met 3 kleine aansluitpootjes , en die willen nog wel eens stukgaan .
Hoe dat met de oude type's zit weet ik niet ,maar destabilisatorszorgt ervoor dat er niet meer dan 12 volt naar je instrumenten gaat .( de laadspanning van de dynamo kan varieren van 12-14,5 volt namelijk)
Maar als hij stuk is geeft hij helemaal geen stroom meer door , en doen je temp en brandstofmeter het niet .
mischatdi
06-11-2010, 00:46
HMMM ok zal er eens naar kijken, maar klinkt als een probleem die ik zelf niet kan oplossen... want ik en stroom.... wie wil mij er bij helpen?
Jel Golf 2 GTI
06-11-2010, 00:48
HMMM ok zal er eens naar kijken, maar klinkt als een probleem die ik zelf niet kan oplossen... want ik en stroom.... wie wil mij er bij helpen?
Asjeblieft :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/7/4/0/1/spanningsstabilisator.jpg
mischatdi
06-11-2010, 00:51
Ja ok dat was denk ik wel gelukt om hem te vinden, maar ik neem aan dat het geen klik,klik is... en dat er gesoldeerd moet worden? en hoe kun je testen of het idd dat dingetje is die stuk is?
Jel Golf 2 GTI
06-11-2010, 02:09
Ja ok dat was denk ik wel gelukt om hem te vinden, maar ik neem aan dat het geen klik,klik is... en dat er gesoldeerd moet worden? en hoe kun je testen of het idd dat dingetje is die stuk is?
Ik zal morgen ff voor je kijken maar ik denk dat het gewoon 1 schroefje is en klaar. :thumbup:
Testen heb ik ook geen flauw idee van.
mischatdi
09-11-2010, 23:44
Nou Toch zit ik niet stil, inmiddels heb ik de golf al weer opgehaald uit de andere garage en staat die weer bij mij thuis in de garage:d
ik ben hem nu helemaal aan het schoonmaken en poetsen voor as maandag voor de taxateur..
daarna ga ik em slopen....
voor de spuiter:D
parafan zit roest(ook het enige roest) motorkap word gespoten(te ijverig met de kleur ophalen)
en drempel is de lak afgesleten door instappen, maar na 26jaar is dat niet raar.
dan zijn alle plekjes wel weg, ik probeer foto's te maken,
er komt dan ook gelijk een nieuwe raam erin...
nu mijn vraag: wat voor een raam zouden jullie doen?
groen getint
groen getint met groene zonneband
groen getint met blauwe zonneband
ik weet het zelf even niet meer..
Voorraam zonder band zou ik doen....
Is het trouwens niet handiger om hem te laten taxeren na `t spuiten?
mischatdi
10-11-2010, 00:09
zonder band dacht ik zelf ook iets meer aan idd.
maar qua taxatie maakt niks uit hoor, als je het meld nemen ze het mee en anders komt hij een week later maar weer :D
breadfan83
10-11-2010, 00:17
Zou ook de band er in doen. :thumbup:
En taxeren voor het slopen kan geen kwaad, na het spuiten kan 't best nog een keertje.
Voordeel is dat je dan ziet wat het spuiten met de waarde van de auto heeft gedaan, altijd leuk. Maar d'r zijn de afgelopen tijd in ieder geval twee auto's voorbij gekomen waarvan ik weet dat ze in de opbouwfase zijn afgefikt (met stalling en al). Verzeker je dan lekker door, kun je tenminste wat meer dan 350 euro terug verwachten.
mischatdi
10-11-2010, 00:21
Zou ook de band er in doen. :thumbup:
En taxeren voor het slopen kan geen kwaad, na het spuiten kan 't best nog een keertje.
Voordeel is dat je dan ziet wat het spuiten met de waarde van de auto heeft gedaan, altijd leuk. Maar d'r zijn de afgelopen tijd in ieder geval twee auto's voorbij gekomen waarvan ik weet dat ze in de opbouwfase zijn afgefikt (met stalling en al). Verzeker je dan lekker door, kun je tenminste wat meer dan 350 euro terug verwachten.
jij zegt wel een bandje? hmmm 1-1 :tongue: en idd dat is mijn reden ook een beetje ik wil hem gewoon goed verzekerd hebben :thumbup:
breadfan83
10-11-2010, 00:29
Ja, van buiten zie je het amper, en mij is het altijd prima bevallen met zo'n band in de ruit.
Misschien niet helemaal tijdsgetrouw, maar de auto gaat waarschijnlijk de meeste km's maken in de zomer, en dan komt zo'n bandje mooi uit. ;)
Jel Golf 2 GTI
10-11-2010, 01:26
Ik zou zonder band pakken.
Hier ff foto's van die spanningsregelaar, het is idd 1 schroefje :thumbup:
Hopelijk raak je weer wat wijzer :D
http://www.volksforum.com/albums/files/1/7/4/0/1/P1020761600x450.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/7/4/0/1/P1020762600x450.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/7/4/0/1/P1020763600x450.jpg
It's plug and play :thumbup:
mischatdi
10-11-2010, 22:01
@ jel thx man ik ga morgen maar eens ff langs de dealer. dank je wel!!
mischatdi
15-11-2010, 10:08
Nou vandaag is de taxateur geweest....
De beste man liep om de auto heen ,maakte vele foto's en complimenteerde mij met de staat van de golf en dat hij zo origineel was! en verbaasde zich over hoe netjes hij van binnen was en onder de kap ..
en hij kon mij nu al vertellen wat de taxatie waarde was: en hou je vast die is gezet op 6000 EURO
Ik was zeer verbaast en had dit niet verwacht! en ja dat is in de goeie zin van het woord!!
kortom ik ben blij met de taxatie, ik hoop Unive ook:D
Zou je dat nou wel doen....met dikke koeieletters het taxatiebedrag open en bloot op een forum zetten? :)
Waarom niet...alsof iemand hem nou gaat jatten en hem voor 6000 euro te koop gaat zetten?
mischatdi
15-11-2010, 20:04
Waarom niet...alsof iemand hem nou gaat jatten en hem voor 6000 euro te koop gaat zetten?
mag van mij :D krijg ik eerst een leuk bedrag van de verzekering :screwy: en dan kan ik hem laten oppakken en heb ik mijn golf weer :rolleyes:
of werkt het niet zo? ;) :D
nee als verzekering uitkeert en auto wordt terug gevonden. Geven ze hem niet terug. Zul je hem over moeten kopen!
mischatdi
17-11-2010, 00:56
nee als verzekering uitkeert en auto wordt terug gevonden. Geven ze hem niet terug. Zul je hem over moeten kopen!
goh echt? ik had niet voor niks die smileys er achter hoor hahahaha
zou ook te mooi zijn he :thumbup:
Was dit W. Egges van Compander? Die heeft mijn cabrio laatst ook gedaan, kwam ook een erg bevredigend bedrag uit :thumbup:
mischatdi
17-11-2010, 20:44
Was dit W. Egges van Compander? Die heeft mijn cabrio laatst ook gedaan, kwam ook een erg bevredigend bedrag uit :thumbup:
klopt helemaal :D
mischatdi
22-11-2010, 21:53
Nou na de taxatie is hij naar de spuiter gegaan, om 1 roestplek in de parfan te laten repareren. wat dus bleek dat het al erger was als gedacht, dus komt er een nwe parafan in... zie de foto's voor de roest let op schrik niet...
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/16112010033.jpg
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/16112010034.jpg
maar vandaag was dus de parafan nog niet binnen, en ging toch ff kijken... was er maar even besloten dat de hele auto maar " ff " over te spuiten?!?!?
Mijn pa is daar aan het hobbyeën aan een chevy (op de foto's zichtbaar achter de golf in het wit)
dus de golf word volledig over gespoten en strak gemaakt, uiteraard word hij weer gewoon origineel met als toevoeging blanke lak! dus die verkleurd niet weer en beter beschermt:d en nu staat hij er stickerloos en raamloos bij..
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/22112010036.jpg
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/22112010037.jpg
as vrijdag komt de uitdeuker zonder spuiten alle putjes en parkeer schade eruit halen! zodat er dus geen plamuur in gesmeerd word!
en dan hoop ik dat hij volgende week maandag gespoten word en dan weer opbouwen!
nu alleen "ff een stickerset opnieuw bestellen.. en die van de klep zat er al zeker een maand net nieuw op?!
en ik zie sommige denken? huh over spuiten? hij was toch netjes?
klopt helemaal, maar het begint bij de parafan, die word mooi rood, de kap was al minder aan het worden qua pigment. dus je bleef poetsen maar de randen werden daarom dus al dun qwa lakdikte... en daarom nu in 1 keer ff de spuit erover zodat het geen lapjes golf word.
Dus staat hij straks er helemaal strak bij!
jettaracing
22-11-2010, 22:10
Zo dan ,jij bent echt goed bezig zeg ! En in de blanke lak is echt de beste oplossing hoor , mijn witte jetta zit ook in de blanke lak , en dan blijft de auto echt een stuk mooier :thumbup:
@ je Pa , die chevy lijkt me ook wel een leuk project !
breadfan83
22-11-2010, 22:28
en ik zie sommige denken? huh over spuiten? hij was toch netjes?
Gewoon lekker in één keer goed doen. :thumbup:
Succes, je hebt deze winter dus wat te doen. :D
Binnenkant en motorruim, worden die ook gespoten?
mischatdi
22-11-2010, 22:29
Thx, alleen had ik hier heen inspraak in, dit is besloten voor mij(en de spuiter is ook familie) want idd je poetst je suf op die kleur, dat stond mij al tegen bij de aankoop..
maar idd straks ben ik er vanaf.
En de chevy : er zat een verhoogt dak op, hij was zwart, lekkende motor,verrote automaat en een v8 met 140pk...
Dus er is een nieuw dak opgekomen, nu dus spierwit,nwe motor met standaard 250pk en een nwe automaatbak.
verder zitten er nu spagetti op en edelbrock carbs. en 20inch boyd wielen, en hij word verlaagt enz...
mischatdi
22-11-2010, 22:32
Gewoon lekker in één keer goed doen. :thumbup:
Succes, je hebt deze winter dus wat te doen. :D
Binnenkant en motorruim, worden die ook gespoten?
deze winter wat te doen?? ja stickers plakken en opbouwen :thumbup: maar das zo gepiept, ik heb van middag alle ruiten eruit gehaald en stickers verwijderd, was hooguit 1,5uur verder :D deze is met 2week weer op de weg... al zal die de weg niet veel zien gezien het weer :thumbup:
sponningen wel idd maar motorruimte word niet gedaan, hij word de zelfde kleur weer dus das dan niet nodig, zeker als je ziet hoe netjes die lak nog is(voordeel van import, geen ml en tectyl prut) :D
wordt weer een tiptop gti, ik blijf hem volgen :thumbup:
Jel Golf 2 GTI
23-11-2010, 00:33
Zo dat gaat goed komen, allen gaat hij nu wit worden??
breadfan83
23-11-2010, 00:44
Zo dat gaat goed komen, allen gaat hij nu wit worden??
hij word de zelfde kleur weer
;)
Jel Golf 2 GTI
23-11-2010, 00:55
;)
hahaha okej had ik niet gezien, had zelfs 2x gelezen en nog over gekeken. :thumbup:
mischatdi
27-11-2010, 14:58
Zo weer een week verder en de parafan is eindelijk binnen... die word er maandag in gezet, verder is mijn pa de hele week bezig geweest met dingetjes reprareren:
Oa rechterdeur zat een slechtte plek in.
rechter achter spadbord onderaan slecht, dit is allemaal netjes gelast en strak gemaakt.
Gister is de uitdeuker zonder spuiten langs geweest om alle deukjes eruit tehalen zodat er zo min mogelijk geplamuurd hoeft te worden:thumbup:
Van daag zelf maar eens mee geholpen met schuren, tevens hebben we besloten om ook de sponningen mee te spuiten : thumbup:
Kortom hij gaat lekker!! zoals het nu lijkt heb ik hem eind volgende week weer thuis en kan ik hem weer in elkaar zetten, en de nwe stickers plakken!
enkele sfeer plaatjes:
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/100_0464spuiten.jpg
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/100_0468spuiten.jpg
de deur vanonderaf gezien:
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/100_0465spuiten.jpg
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/100_0469spuiten.jpg
van vandaag na het schuren:
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/27112010042spuiten.jpg
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/27112010038spuiten.jpg
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/27112010039spuiten.jpg
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/27112010040spuiten.jpg
zo dit was het eerst weer, aan komende week verwacht ik weer nwe foto's
Bijzonder cool, welk lasapparaat gebruik je hiervoor?
Ik wil er binnenkort eentje gaan aanschaffen voor mijn golf 1 project.
Jel Golf 2 GTI
27-11-2010, 15:59
dat gaat ook goed voorruit. :thumbup:
breadfan83
27-11-2010, 17:03
Schiet lekker op Mischa!
Wordt weer 'n mooie GTI!
HannoverEdition
27-11-2010, 17:13
de '84'er GTI eigenaren zijn weer lekker bezig!! :D
Ziet er goed uit Mischa! :thumbup:
mischatdi
27-11-2010, 19:28
@Samurai: ik heb werkelijk geen idee:d mijn pa is de lassert van ons 2:D en ben blij met em, want die heeft al heel wat uren in de gti gestoken!
@the rest: thx all, ik doe mijn best en blijf zo door gaan:thumbup:
Mischa goed bezig . leuk om te zien zo man ....
Schiet lekker op zo Mischa!
Gaan de spatborden en keienvanger er niet af? Aangezien op de randen vaak roestvorming optreedt...op plekken die je niet ziet als `t spul gemonteerd zit :)
mischatdi
27-11-2010, 19:42
Schiet lekker op zo Mischa!
Gaan de spatborden en keienvanger er niet af? Aangezien op de randen vaak roestvorming optreedt...op plekken die je niet ziet als `t spul gemonteerd zit :)
jawel hoor dat hangt er los aan ivm alles een beetje bijelkaar tehouden!
de deuren en klep gaan er ook allemaal uit voor het spuiten :thumbup:
Zoo jij bent erg goed bezig Mischa,gaat ook erg vlot moet ik zeggen zo alles te lezen en te zien!
Ding is dus ook erg hard verders,ja dit zijn DE golf mk2 plekjes he die je nu hebt laten lassen.Valt mij erg mee.meestal als je een oudere wagen uit elkaar trekt(deze is natuurlijk ook al weer 26jr) ga je veel meer dingen zien.
Blijf posten zou k zeggen met veel fotos!!!!haha
Ps ben gister toevallig in peize geweest daar bij die sloper Veenema,was laatst immers een topic over dat hij een 85 gti in marsrood had staan!klopt helemaal!
is bijna geheel compleet,alleen mist hij grille en wat kleinere dingen.is een type met mfa 1/2 in de wisserhendel.Was een nederlander maar mag niet meer op de weg,kenteken is al weg,de eigenaar had daar wel spijt van want was redelijk nog.
Dus als je nog wat nodig bent dan weet je het
mischatdi
28-11-2010, 11:55
Zoo jij bent erg goed bezig Mischa,gaat ook erg vlot moet ik zeggen zo alles te lezen en te zien!
Ding is dus ook erg hard verders,ja dit zijn DE golf mk2 plekjes he die je nu hebt laten lassen.Valt mij erg mee.meestal als je een oudere wagen uit elkaar trekt(deze is natuurlijk ook al weer 26jr) ga je veel meer dingen zien.
Blijf posten zou k zeggen met veel fotos!!!!haha
Ps ben gister toevallig in peize geweest daar bij die sloper Veenema,was laatst immers een topic over dat hij een 85 gti in marsrood had staan!klopt helemaal!
is bijna geheel compleet,alleen mist hij grille en wat kleinere dingen.is een type met mfa 1/2 in de wisserhendel.Was een nederlander maar mag niet meer op de weg,kenteken is al weg,de eigenaar had daar wel spijt van want was redelijk nog.
Dus als je nog wat nodig bent dan weet je het
ja de golf is verder zeer hard, en dat het snel gaat, tja er word alle dagen aan gewerkt(en niet door mij :D ) en daar komt bij de spuiter wil de ruimte ook graag terug :D maar ik was zelf ook erg blij dat de golf zo hard is, en vooral de manier zoals die nu strak is gemaakt, gewoon uitlepelen, want er zaten nogal wat parkeerdeukjes en glimmertjes in na al die jaren... :redface:
maar thx voor de tip, ik zal er eens langs gaan bij die sloper :thumbup: heb je toevallig enkele gegevens?
Veening J
- autosloperijen en autodemontagebedrijven De Pol 35
9321VB
Peize
050-5033357
mischatdi
28-11-2010, 17:35
thx! :thumbup:
Jetta MaNiA
28-11-2010, 17:37
Veening J
- autosloperijen en autodemontagebedrijven De Pol 35
9321VB
Peize
050-5033357
Hoe was het interieur?
Tripple G hard aan het werk geweest dus ;)
Ben heel benieuwd naar het eind resultaat kerel, hopelijk klaar voor de 11e ? :D
mischatdi
28-11-2010, 19:05
Tripple G hard aan het werk geweest dus ;)
Ben heel benieuwd naar het eind resultaat kerel, hopelijk klaar voor de 11e ? :D
ja iets te hard, hij ging harder dan dta ik kon beslissen :eek: maar zoals het nu lijkt is die dan wel gespoten idd en wel weer thuis, maar of de stickers dan al binnen zijn? en dus alles afgebouwt is??
Hoe was het interieur?
Hee Johan,uiteraard rood haha maar niet geheel netjes,zaten stiksels los van de rechterstoel op de leuning maar kon links niet in auto komen ivm vastgevroren deur dus links niet bekeken.Ik zelf was niet echt uit op een onderdeeltje(wou gewoon weten of hij daar echt stond) en had t idee dat die eigenaar niet gek was op een soort pottenkijker :screwy:.
vind t vreemd dat die wagen gewoon nog compleet is,terwijl het een erg gewilde wagen is voor onderdelen,zoek maar eens wat voor een 84 nou :eek:
gast zal wel weer erg duur zijn met zn onderdeeltjes.
is ook niet zo,n heerlijke bende waar je de hele dag ken schroeve en zoeken :D want er staat gewoonweg niet zoveel,ja veel porsches :eek:
Mooi projekt, dit ,respekt voor hoe je het aanpakt . Golf komt toevallig niet uit TerApel?
Komt mij erg bekent voor.
mischatdi
29-11-2010, 22:31
@ Jobro: ik ben er vandaag geweest, en net wat je zegt ze denken dat ze goed in handen hebben en om over dat interieur nog maar niet te spreken...
@ Tempel: ik heb hem uit harderwijk na maanden tekoop hebben te staan op marktplaats,maar ik vond idd adressen en kaartjes van een eigenaar uit ter apel
ik zou ook graag meer van die periode willen weten qua hoe en wat , want volgens mij is die daar lang geweest, en is die redelijk zuinig op de golf geweest... al wil je niet weten wat er inmiddels al aan gebeurd is.
@ iedereen:D vandaag is de nwe parafan geplaatst en gelast, morgen gaat de andere deur er ook uit en achterklep, zodat alles gespoten word, en qua planning hoop ik dat hij woensdag gespoten word!
ik heb zelf vanavond mijn verbreders opnieuw voorzien van het kunststof structuur en een laagje zwart(tip dankzij jettaracing):thumbup:
zodat die straks ook weer netjes zijn, want meneer j.veening wou mij even teveel hebben voor een setje 2dehands verbreders,
Dus jij hebt er ook niets weggehaald ? was hij duur met zn dingen ?
die interieurs zijn niet de sterksten in die tijd heb ik wel vaker gezien,en deze was dus geen uitzondering.
heb je die middenconsole ook nog gezien? mooie tellertjes in midden haha,leek wel een votex ofzo
T schiet mooi op met je bolide man!! blijf die mooie piccas posten he
mischatdi
30-11-2010, 20:04
Hey nee ik heb er niks weg gehaald, en fatsoenlijk kijken was er niet bij, hij stond erbij alsof zijn leven er vanaf hing, ff rustig kijken was er niet bij. dus ik heb verder ook niks bekeken, plus dat is allemaal netjes bij mij dus daar doe ik dan ook niks aan.
Hij gaat fijn idd, alleen vind ik het jammer dat ik zelf zo weinig kan doen,heb alleen nog maar geschuurd :d
Alle lof gaat uit naar mijn pa, die elke dag druk bezig is met de golf. maar zoals ik begreep ligt het in de planning om morgen de golf in kleur te zetten!!
Jel Golf 2 GTI
01-12-2010, 18:38
Hej Mischa ,
Zocht jij nog een orgineel vw stuur??
mk 2 stuur (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=78359)
grtz Jel :thumbup:
Golf is van H. Houthuysen geweest , die heeft hem 3 jaar geleden verkocht . Is toen hij hem in bezit had als tweede auto gebruikt en was in onderhoud bij het bekende VW figuurwaar jij nog steeds de kenteken plaat houder van hebt.
Is de man van een oud collega van mij bij SCA , vandaar dat ik hem herkende.
mischatdi
01-12-2010, 23:41
Golf is van H. Houthuysen geweest , die heeft hem 3 jaar geleden verkocht . Is toen hij hem in bezit had als tweede auto gebruikt en was in onderhoud bij het bekende VW figuurwaar jij nog steeds de kenteken plaat houder van hebt.
Is de man van een oud collega van mij bij SCA , vandaar dat ik hem herkende.
heeft die hem ook lang gehad dan? maar idd das wel de naam die ik ook tegen kwam. en die houder is al een poosje weg :D
want voor mijn gevoel moet er toch nog wel meer documentatie van de golf zijn :rolleyes:
Úbermeister
03-12-2010, 00:34
goed bezig Mischa :thumbup: ben zeer benieuwd naar het eindresultaat
mischatdi
03-12-2010, 23:56
ik ben vandaag even wezen kijken bij de golf en hij staat in kleur!!! en wow glimmen hahaha
mag ook wel want er zit een lak op zeg....incl blanke lak nog maar 6liter:d
maar helaas zijn de deuren niet helemaal goed gegaan, dus die worden na het weekend ff op nieuw gedaan.
morgen ga ik wel heen om de ramen te plaatsen en de rest een beetje opbouwen!
dus morgen zal ik wel foto's maken
Foto's ..... foto's ..... foto's ..... foto's ...... foto's
Jetta MaNiA
04-12-2010, 08:33
Ben zeer benieuwd, misschien dat ik de mijne ooit nog eens zo aanpak.
Zie er alleen wel tegenop, je moet erg veel dingen vervangen naar mijn mening.
O.a. alle deurrubbers etc.. vind het maar eens
mischatdi
04-12-2010, 09:01
Ben zeer benieuwd, misschien dat ik de mijne ooit nog eens zo aanpak.
Zie er alleen wel tegenop, je moet erg veel dingen vervangen naar mijn mening.
O.a. alle deurrubbers etc.. vind het maar eens
dat volg ik even niet? mijn deurrubbers zijn allemaal strak dus dan ga ik dat niet vervangen. verder de raamrubbers doe ik wel, en natuurlijk zou ik ook liever alle logo's vervangen.. maar goed dat komt nog wel, ik heb in elkgeval weer een strakke carresorie!
en die van de voordeur heb ik al wel een idee voor en dan is het een appeltje eitje om ze te vinden :thumbup:
Jetta MaNiA
04-12-2010, 17:37
Mijn deur(raam)rubbers zijn beton hard na (bijna) 27 jaar!
mischatdi
06-12-2010, 00:15
Mijn deur(raam)rubbers zijn beton hard na (bijna) 27 jaar!
ok ja dat kan, eerlijk gezegt zijn die vanmij verbazend netjes, alleen idd van de portieren om het raam heen wil ik wel vervangen nog, maar omdan te wachten met spuiten.. ik heb ze heel netjes kunnen verwijderen en heb al een idee hoe ik ze heel makkelijk kan vervangen :D
maar goed iedereen word nieuwschieriger, en heb enkele foto's al zijn het nog niet echt geweldige foto's want ik kon er niet goed bij en ze zijn gemaakt met een crappy mobiel, net als de rest trouwens tot nu toe :redface:
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/03122010047spuite.jpg
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/03122010048spuite.jpg
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/03122010049spuite.jpg
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/04122010050spuite.jpg
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/04122010052spuite.jpg
ziet er weer heerlijk uit......
super,nou weer in elkaar meppen dat ding en rijden;)
mischatdi
06-12-2010, 00:25
hahahaha de deuren moeten over nieuw en de spuiter wou persee de motorkap overdoen... hij was niet perfect genoeg:d dus die word ff gematteerd en nogmaals in de blank, ach er zit al 6liter lak op , kan nog wel wat bij :d
ik zou hem afgelopen zaterdag thuis krijgen, maar ivm de laatste spuitwerkzaam heden staat hij daar nog, en komt hij deze week weer thuis.
dan ga ik op mijn gemak de boel in elkaar zetten en stickers plakken en nwe deurfolie aanbrengen, dan voledig poetsen en stof verwijderen...dan de taxateur nogmaals langs laten komen ivm de nwe taxatie na het spuiten. dan mischien eens rijden:d
Jetta MaNiA
06-12-2010, 08:03
Jaloerssssssssssssssss
Is er nog 6 liter over? Breng ik de mijne ook!
mk1diesel
06-12-2010, 16:50
ziet er strak uit
breadfan83
06-12-2010, 17:20
Jaloerssssssssssssssss
Is er nog 6 liter over? Breng ik de mijne ook!
Of 12 misschien? :D
Ziet er goed uit Mischa!
mischatdi
06-12-2010, 19:30
hij heeft genoeg hoor :d ff schuiven en hij doet zijn best voor je!
ik wou alleen dat ik eindelijk weer thuis had:D
Jel Golf 2 GTI
06-12-2010, 20:37
Hej dat ziet er zeer netjes uit :thumbup:
Wou dat ik dat met mijn GTI ook kon laten doen.
Is alleen financieel niet haalbaar. :(
POst binnekort maar eens goeie foto's :D :D
hee netjes man die auto!!!!! dit gaat helemaal goed komen alleen die fotokwaliteit slaat nergens op haha,komen we weer van een koude kermis thuis zo...
Marsrood is DE kleur op de eerste gti,s vind ik persoonlijk,later kwam ly3d tornadorood meende ik maar dat terzijde
Graag nu soon eens wat qualitypics Mischa
mischatdi
06-12-2010, 22:23
hahaha allemaal alweer zeuren om goeie foto's.. ik verwacht hem deze week weer thuis te krijgen, dan eerst afbouwen en tussendoor pics... als die dan klaar is maak ik weer ff een reportage,heb al een locatie voor ogen
idd marsrood zo vers is erg mooi, want ze vroegen al moet die nu ook een andere kleur? ....HELL NO!! maar wel lekker in de blanke lak!!:d dus glimmen zal die straks:d
breadfan83
06-12-2010, 22:29
Hey maareh... heb je ook wat fatsoendelijke foto's? :D
Tss nog geen updates..... hoe lijkt het,alles nu mooi in de kleur en strak? ben benieuwd
mischatdi
13-12-2010, 21:03
tja nog geen update's helaas, ik ben wel druk bezig met opbouwen, ik zal eens kijken of ik even een tussendoor foto kan maken .... maar alles staat wel in kleur idd, alleen 2 delen liggen nog bij de spuiter en heb nog geen tijd gehad om dat op tehalen, en ach het is toch nog baggerweer dus ik heb ook niet zoveel haast.:d
Ik bericht je deze week sowieso even over dat afdekkapje !!
mischatdi
15-12-2010, 01:19
nou heb ff 2 sneak preview, heb snel ff de verbreders er los op gehangen!
en een plaatje van mijn nwe logo van de tekst:"golfgti"
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/14122010057gti.jpg
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/14122010058gti.jpg
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/14122010060gti.jpg
Over welk afdekplaatje spreken we nu Mischa ?? Ik dacht dat je 1 zocht om de buitenspiegel aan de bijrijderskant te laten vervallen ?? Maar volgens mij heb ik dat mis.
Laat maar even weten !!
ahh heerlijke foto,s en resultaten al,ziet er strak uit man! heb je die dunnere zwarte stickers die rond de wagen gaan ook al? zijn die nog te krijgen of moet je die zelf maken. k bedoel die net daar ook onder de achterlichten lopen
keep us posted whit your beautiful car
ErikvanBilsen
16-12-2010, 22:16
Ziet er super uit zo!
mischatdi
17-12-2010, 01:17
ahh heerlijke foto,s en resultaten al,ziet er strak uit man! heb je die dunnere zwarte stickers die rond de wagen gaan ook al? zijn die nog te krijgen of moet je die zelf maken. k bedoel die net daar ook onder de achterlichten lopen
keep us posted whit your beautiful car
inmiddels zitten die er ook op idd, ik heb alles in 1x besteld vanuit engeland :thumbup: ik was incl verzending 85euro kwijt. alleen nou moet ik nog een keer :mad: want ik was vergeten dat in de sponning ook gespoten werd en ben dus enkele waarschuwings stickers kwijt :redface:
ik hoop dit weekend wel weer wat verder te komen... en dan even een droge dag voor weer een nwe shoot heb al een kicke locatie in gedachten :thumbup:
maar hier heb ik ze besteld:
klikerdeklik (http://www.volkswagenstickers.co.uk/)
mischatdi
19-12-2010, 00:37
zo....1 kant van de auto is voledig afgebouwd incl bestickering.
dus moest de auto ff gedraait worden en voila een preview foto:
shine!!!
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/17122010063.jpg
mischatdi
19-12-2010, 00:39
oh en die 2 streepjes op de drempel dat is wax wat uit de deuren loopt:d
Jel Golf 2 GTI
19-12-2010, 00:42
netjes hoor :thumbup:
breadfan83
19-12-2010, 03:24
Verdomme wat mooi!!
Jetta MaNiA
19-12-2010, 10:00
Lipje er nog ff onder!
mooi he dat fris en strak in de lak ..
Super strak Mischa !
Heb zelf van de week een 85er 1600 diesel gekocht, knal rood uiteraard :D
In nieuw staat.
mischatdi
19-12-2010, 23:19
Lipje er nog ff onder!
en dan mot eerst de keienvanger er weer in :D en ach liever zonder die onderlip als een bestuurders deur :D
maar morgenavond komt de bestuurders deur er weer in en de keienvanger :thumbup: en dan deur afbouwen en dash weer afbouwen,
laatste stofjes eruit, poetsen....radio scoren.... en weer taxeren :D
mischatdi
19-12-2010, 23:20
oh en thx voor de leuke reacties..
MauSeR35
20-12-2010, 22:48
Ziet er goed uit in ieder geval!
Wow, ziet er super uit. Ben jaloers!
mischatdi
22-12-2010, 23:51
Kijk dat is een binnenkomer op volksforum:d maar thx all for the comments
golf mkII 16v
23-12-2010, 19:00
Niewe golf :thumbup: :D
mischatdi
02-01-2011, 20:11
zo vandaag eindelijk het dashboard af gebouwt, nu is het tijd voor de grote schoonmaak!
en dan zullen de foto's volgen van het eind resultaat , in de vorm van weer een echte shoot:thumbup:
je laat ons lekker in spanning wachten,maar dus achter de schermen word nog hard gewerkt!
had in je topic van die gezochte radio ook ff gereageerd btw,had je al iets gevonden in de tussentijd? lijkt mij ook wel wat om zo,n oldskool radio erin te hebben,maar die ik eig zou moeten hebben is erg weinig te vinden helaas.had jij ook al eens een oorkonde via de volkswagen museum aangevraagd? lijkt me ook net wat voor jouw als liefhebbert.
breadfan83
02-01-2011, 23:28
Mischa jongeh, schiet eens op met die plaatjes inderdaad! :D
mischatdi
02-01-2011, 23:47
zal toch echt een volle week geduld moeten hebben, want volgende week zondag ga ik pas foto's maken , deze week de laatste dingen ff doen. en schoonmaken.
en het moet niet te veel vriezen of regenen want ook dan blijft hij veilig onderdak:d
mischatdi
09-01-2011, 20:49
Nou zoals beloofd heb ik vandaag eindelijk foto's gemaakt. en er is een maar....
Hij mag eventueel weg..... alleen bij een goed bod,tenslotte heeft hij nu genoeg gekost.
reden? ruimte gebrek want ik wil hem niet buiten hebben staan, ik wil eigenlijk een gewone golf2 die uiteraard ook belastingsvrij moet zijn.maar die gewoon buiten kan staan en echt als een 2de daily gebruikt kan worden en daar is deze te netjes voor...
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/IMG_8776.jpg
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/IMG_8847.jpg
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/IMG_8833.jpg
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/IMG_8848.jpg
jammer dat hij weg moet! :thumbup:
mooie foto's zijn dat.... :cool:
mischatdi
09-01-2011, 21:02
hij moet niet hoor, maar hij staat nu veilig onderdak,maar we hebben de ruimte nodig, en er zijn wel garageboxen te huur, maar dan is het voordeel van een belastingvrije auto weer weg. ik wil gewoon een leuke oldschool golfje 2 met een schroefsetje en leuke wielen en een roestplekje meer of minder maakt niet uit. alleen de gti is nu zo netjes...
jettaracing
09-01-2011, 21:09
Als je m verkoopt krijg je er gegarandeerd spijt van , je weet nu wat je hebt !
mischatdi
09-01-2011, 21:11
spijt? ja mischien wel, maar ik heb er zo mijn redenen voor, en dit is geen auto om dagelijks of met slecht weer te gebruiken,en zo'n auto zou het wel zijn maar inmiddels is die dat station gepasseerd!
ik weet niet wat het is, ik zie de GTI gewoon voor me met een set hele dikke RF's eronder in 17''! :D :cool:
Staat er weer lekker fris bij Mischa!
Ik zou gewoon lekker gaan genieten van je GTI en er mooi in gaan rijden. Weer of geen weer. De GTI kan er nu weer heel wat jaren tegenaan.
En dat is toch het mooiste van de hobby? Nette auto bouwen en daar ook in rijden.
:)
mischatdi
09-01-2011, 22:05
@gti-er : hij staat te koop :D
@renee: dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen, binnenkort word hij opnieuw getaxeerd,en ik heb een vermoeden,dus dat is mij te zonde :redface:
Nou....dan ruilen we en krijg jij mijn hok....rij ik wel in de GTI;)
Ik vind `t wel jammer...na alle tijd, geld en energie wat je erin hebt gestopt.
Gewoon knallen met dat ding...`t is maar een Golfje ;) Er rijden nog veel duurdere auto`s rond....ook in regen en sneeuw :)
In mijn optiek bied je hem veel te goedkoop aan trouwens, maar het is maar net hoe graag en gauw je eraf wilt natuurlijk... :)
doe je hem weg ? jemig :eek: Huur een garage box pleur dat ding er in , en wacht op lekker weer .. ;)
Ik heb 2 in de winter stalling staan (niet belasting vrij ;) ), oud hok gekocht (dat leger ding ) en zien we in de lente wel weer ...
erg jammer dat je hem weg doet :(
He Mischa je moet een hobby hebben toch ?
Dus de gti in de garage neer zetten en een andere golf 2 voor dagelijks halen !
Wie rijdt er met de Leon dan ?
Tis wel aantrekkelijk, maar ik heb mezelf beloofd om wat langer met deze te rijden! :D
mischatdi
09-01-2011, 23:44
doe je hem weg ? jemig :eek: Huur een garage box pleur dat ding er in , en wacht op lekker weer .. ;)
Ik heb 2 in de winter stalling staan (niet belasting vrij ;) ), oud hok gekocht (dat leger ding ) en zien we in de lente wel weer ...
erg jammer dat je hem weg doet :(
weet je wat het is, als ik dat doe is het"belastingsvrij voordeel "weg natuurlijk.
en daar heb ik het geld gewoon niet voor. we hadden hem gekocht met als 2de auto... maar al snel begon het andere vormen aan te nemen, en dat is dus de fout geweest, behalve dat er weer een gti gered is.
@arnaud, tja wat is te goedkoop? ik denk niet dat het meer waard is, ja persoonlijke waarde mischien.het blijft maar een golf 2 in de volksmond, ook al is hij uniek in zijn soort :thumbup:
@t!m als ik de ruimte had gehad dan stond hij niet tekoop. en hobby? ik ben erg druk met de fotografie. ik kom nauwlijks aan de golf toe :screwy: al lijkt dat niet zo... maar ik moest hem klaar maken, en deze week de laatste dingetjes en dan gaat hij ergens voor nood op stalling onder een kleedje...
en de vrouw rijd in de leon
mischatdi
10-01-2011, 00:08
Tis wel aantrekkelijk, maar ik heb mezelf beloofd om wat langer met deze te rijden! :D
ja dan moet je lekker in je eigen blijven rijden :thumbup:
Jetta MaNiA
10-01-2011, 07:42
In mijn optiek bied je hem veel te goedkoop aan trouwens, maar het is maar net hoe graag en gauw je eraf wilt natuurlijk... :)
Het blijft altijd een "wat de gek ervoor geeft discussie" toch? :thumbup:
MartinGT
10-01-2011, 16:13
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/IMG_8776.jpg
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/IMG_8847.jpg
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/IMG_8833.jpg
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/IMG_8848.jpg
Even quoten naar de volgende pagina, wat een resultaat! :thumbup:
Maar jammer dat hij weg moet, daar ga je zeker spijt van krijgen. :wow:
Jetta MaNiA
10-01-2011, 16:33
De mijne reed vorig jaar 180 km van apk tot apk.
Ding hoeft niet weg, vreet geen brood.
Een GTI uit 1984 mag je best wel als waardevast beschouwen:D
Hele mooie GTI is dit geworden. Ik zou er gewoon mee gaan rijden, auto's zijn daar immers voor gebouwd en moeten wel kunnen tegen een beetje 'weer'. Zonde om weg te doen :thumbup:
belasting voordeel weg .... of een super mooie GTI weg ..
dan maar beetje belasting betalen ... koop je een suzuki alto er bij :D
zou er goed over na denken :thumbup:
brabomk1g60
10-01-2011, 18:15
dan zul je zowiezo iets anders dan een VW moeten kopen denk ik want anders kun je bij de volgende het weer niet laten om em netjes te maken en dan blijf je aan de gang :) :tongue:
MauSeR35
10-01-2011, 20:38
Ach, wie zegt zichzelf niet telkens om het de volgende auto wat minder te doen...?
Maar het eindresultaat mag er zeker zijn, jammer dat hij nu weg "moet" (vooral voor je zelf denk ik).
Succes met de verkoop iig!
ja dan moet je lekker in je eigen blijven rijden :thumbup:
thnx man, je bent hem waarschijnlijk zo kwijt lijkt mij! Prijs is goed, belastingvrij en in superstaat! :thumbup:
Wat wil je nog meer! ;)
potverdorie wat lees ik nu dan?!!! eerst bekeek ik die prachtige foto,s eens en dacht wat een super resultaat!(lijkt met blanke lak wel een beetje afwijkend marsrood?)
en toen ineens dat verhaal dat hij mogelijk weggaat,zou je dat nou wel doen jonge,maar ik ken jou gevoel ook wel een beetje Mischa,op een gegeven moment is hij te mooi om als liefhebber ook met dat ding in slecht weer te gaan rijden en komt hij toch wel verdomd weinig de weg op omdat je natuurlijk net als mij nog een wagen hebt,maar je gaat hem pas missen als jij weg is dat zeg k je,zou mooie een stallingkje zoeken!!! en anders MOET hij naar een liefhebber,dat eis ik je haha.
ps stickers komen vanuit uk ongev nu mijn kant op dus weet je dr wat van
DragonGr Dragon
11-01-2011, 06:51
Goed idee! verkoop hem aan iemand die dan denkt, wow mooi originele basis. Die trekt er alles weer af en "tuned" hem dan met allerlei plastic en andere autostyle snuisterijen.
Voel je je daar prettig bij?
Een auto is inderdaad om mee te rijden ook al is het van APK tot APK. Zo'n nette auto verdiend het om ook netjes behandeld te worden en dat doet alleen de restaurateur zelf omdat hij alleen de echte waarde kent.
mischatdi
11-01-2011, 23:56
@jobro: het niet alleen dat ik het zonde vind om mee te rijden, ook stalling is juist het probleem, en ff wat huren is er niet bij , want ik ben ook bezig om een eigen zaak op te zetten in de fotografie, dus ik moet keuzes maken! en de kleur is in het echt top hoor!
en ik hoor het wel als je de sticker binnen hebt!
En hij gaat idd wel naar een liefhebber hoor, as zondag komt de eerste kijker ....uit belgie!
super mooie auto .echt heel netjes
mischatdi
14-01-2011, 00:49
super mooie auto .echt heel netjes
thx ik heb mijn best er voor gedaan :D
mischatdi
16-01-2011, 20:12
gereserveerd voor Vedett
Gefeliciteerd met de verkoop Mischa...maar ik vind het nog steeds jammer :)
Heb je alweer wat anders op `t oog?
mischatdi
23-01-2011, 01:39
Gefeliciteerd met de verkoop Mischa...maar ik vind het nog steeds jammer :)
Heb je alweer wat anders op `t oog?
eerst een andere daily :D mij kennende moet daar ook wel wat mee gebeuren, en dan maar eens weer kijken :thumbup:
mischatdi
23-01-2011, 17:56
zo de gti is vandaag gehaald. dus we zijn weer gti loos
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.