View Full Version : na 10 jaar nog steeds soepeltjes:)
bobby-digital
06-08-2010, 09:28
Heren
moest voor de APK de golf duchtig omhoogschroeven.. zag de bui eigenlijk al hangen dat de schroefset ramvast zou zitten... zit er nu bijna 10 jaar onder en na monteren nooit meer naar gekeken.
Maar na een beetje wd40 kon je de ring zelfs met het handje omhoog draaien... dan merk je het verschil wel tussen een v-maxx setje en een kwaliteitsmerk als AST suspension:)
http://www.volksforum.com/albums/files/8/6/7/15052010164.jpg
dit bericht heeft totaal geen toegevoegde waarde, maar wou het toch even melden;)
groet maarten
martiepartie
06-08-2010, 09:37
geen toegevoegde waarde? Juist wel dacht ik :thumbup:
weet je zeker dat er geen v-maxx onder zit ;)
overigens heeft de tec tuning set onder mijn daily Golf 1 afgelopen strenge winter ook geen spatje roest opgelopen en was gewoon droog verstelbaar, en die heb ik niet behandeld en nog nooit gewassen
Mijn raceland setje gaat na 2,5 jaar en 2 winters ook nog soepel:D
Ik spuit em wel 3x per jaar in met WD40 en als ik de auto was gaat ook daar de hogedrukspuit op...
bobby-digital
06-08-2010, 10:10
haha, weet wel zeker dat het geen Vmaxx is;) de rekening staat nog vers in m'n geheugen...
Viel me gewoon op dat na bijna 10 jaar (nix schoongemaakt ofzo) je nog zo soepel kon verstellen:)
De verf van de veren, begint nu wel wat af te bladderen, kun je die laten poedercoaten? of gaat dat niet werken?
met die doos op de achtergrond zou je toch wat anders denken :D
bobby-digital
06-08-2010, 10:41
haha, das de schroefset die onder de Seat zit;)
Onder de golf ligt echt een AST set, destijds bij AST zelf gekocht in Valkenswaard
Marc20VT
06-08-2010, 10:42
:goodpost:
Overigens Vmaxx is niks slechter als de rest hoor m.b.t. oxidatie...
lol@marc :D
Mooi dat het setje nog zo mooi gangbaar is Maarten! Golfje staat er ook mooi bij zo. Alweer de Nordschleife bezocht?
Tijdje terug een set van KW gezien, zo`n dure, INOX line van behoorlijk wat jaartjes oud. Ook nog steeds glimmen als een gek en nog steeds verstelbaar. Ben benieuwd of de INOX poten van FK die onder de Lupo zitten ook nog steeds zo mooi zijn...durf eigenlijk niet te kijken :D
bobby-digital
06-08-2010, 10:50
he rené,
viel me echt op ja:) net als de eigenaar, alles nog soepel haha
Nordschleiffe nog niet bezocht, golf gaat eerst op de testbank, daarna zeker ritje richting groene hel:D
Maar je hebt er toch ook helemaal niet mee gereden afgelopen 10 jaar ;)?
bobby-digital
06-08-2010, 10:55
haha @ mellyville
waar baseer je dat op?;)
het is iig geen supersportset,de set onder onze mk3 zit muurvast.....
ik heb weitec eronder zitten. Psies om dezelfde reden. Soepel blijven.
VOrige was supersport. Met van alles erop gespoten en zelfs toen moest ik nog hammer en beitel erbij hebben:@
jetta mk1 '82
06-08-2010, 15:33
haha @ mellyville
waar baseer je dat op?;)
waarschijnlijk omdat je hem na 10 jaar pas apk laat keuren.....
bobby-digital
06-08-2010, 15:34
haha, nee dat niet. kwam er vaak met waarschuwing vanaf;) maar wou het risico niet lopen deze keer
Heb je er wel mee gereden dan :D?
Pedaalemmer
06-08-2010, 16:58
Een set kan 10 jaar oud zijn en onder een auto hebben gezeten die alleen met mooi weer word gereden en nog steeds bruikbaar zijn. Rij er 1 seizoen winter mee en grote kans dat hij muurvast zit.
riendert
06-08-2010, 17:08
heb een setje van raceland eind van de zomer gemonteerd, van de week aan het stellen gegaan.... Dat viel niet mee! hamer op de set stuk geslagen, letterlijk!
DoriDaan
06-08-2010, 18:23
Alles heeft te maken met goede montage is mijn mening...
Alles netjes met kopervet insmeren na die tijd strak de isolatie band om het schroefdraad.
geen vuil en andere shit erin, na een jaar kun je zelfs een tecsetje verstellen...
Inspuiten met blanke tectiel werkt ook perfect, even met terpentine wegvegen voor je gaat verstellen en klaar :)
Kopervet ben ik niet zo'n fan van droogt op en het is niet ideaal tussen alu en staal in. Keramisch vet dat is geweldig spul droogt niet uit en is ook nog hitte bestendig tot 600graden.
Wow, al 10 jaar dezelfde auto!? Dàt zie ik eerder als prestatie ;)
Mijn oude Passat heb ik 2,5 jaar gehad, dat is mijn record. Op het laatste was deze ook écht wel versleten :rolleyes:
bobby-digital
12-08-2010, 21:14
ach, kan moeilijk afstand doen van auto's;)
mag best gezegd worden :thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.