Log in

View Full Version : Golf II 8V nat = pech

grit
06-08-2010, 13:06
Ik heb nu al een paar keer gehad met mijn Golf 2 (1.8 8V blok) dat de auto ermee stopt als het regent (en afgelopen december in de sneeuw)

Probleem is - als het normaal weer is loopt het prima. Gisteren een stortbui op straat en ik sta weer langs de weg.

Ik kan er dan hooguit een seconde of 20 mee rijden, dan zakt het in, motor verliest alle kracht en (wat ik dan doe) is de koppeling in , 10 seconden uitvieren en opnieuw starten tijdens het rijden, vaart maken en zo weer verder... (Ik moet wel opnieuw starten, op de snelheid de motor weer aan de gang krijgen werkt niet.)

Ik ben al bij de garage geweest, nieuwe sensoren, bougiekabels, maar ja hij heeft proefgereden met mooi weer dus voor hem was het klaar.

Wat kan dit toch zijn... iemand een idee?

Audilimburg
06-08-2010, 13:18
Alle stekkerverbindingen onder de kap een keer controleren. Misschien maakt hij ergens sluiting als er een druppel water aan komt.
Zekeringkast een keer nakijken op vocht.
Heeft een Golf 2 een onderplaat? Wellicht deze anders monteren als je deze niet hebt.

tim_j
06-08-2010, 13:22
Golf 2 onderplaat bestaat wel, maar lijkt me sterk dat die er zit.

Het is in iedergeval iets electronisch.

geizer
06-08-2010, 13:32
Wat ik een keer bij een mk3 heb gedaan is met een plantenspuit alle electronica 1 voor 1 nat maken.
Wat het bij mij toen was, was dat de bobine gescheurd was.