View Full Version : 4.000 RPM stationair!!
Ik kamp sinds een uur met een enorm probleem. Tijdens een rit op de snelweg liet de auto het afweten en begon enorm te roken uit het luchtrooster. Bij het uitvoegen op de snelweg was er echter motorisch nog niets te merken. Het wegrijden van het verkeerslicht beneneden aan de uitvoegstrook ging ook nog zonder probleem, alleen bij het loslaten van het glas bleef de motor hangen op 4.000 toeren en wil niet minderen. Min of meer tegelijkertijd sprong de kachelradiateur en liep de hele auto vol met koelvloeistof. Wie weet de oorzaak van het hoge stationaire toerental?
Bij voorbaat dank!!
lekke koppakking?en daardoor teveel druk op je koelsysteem met als gevolg kapotte kachelradiateur?
je kan eventuel dutch_jetta_gt even raadplegen :D
zijn kachelradi. was ook gesprongen in zijn jetta
weet alleen niet of hij ook een hoog toerental had toen..
Het viel gelukkig achteraf nog best mee. Althans, het bleek niet de koppakking te zijn. De kachelradiateur was inderdaad gesprongen en heeft ervoor gezorgd dat de boordcomputer van de 16V KR onder koelvloeistof kwam te staan. Dit zorgde voor een elektrische storing in het circuit waardoor de motor niet correct meer aangestuurd werd. Het loskoppelen van de computer bood direct uitkomst, alleen op deze manier rijdt de auto niet het meest voordelig. De computer ligt momenteel te drogen, dus nu maar afwachten tot morgen in de hoop dat de schade beperkt is gebleven. Heeft iemand in omgeving Breda nog een kachelradiateur te koop?
patjetta
06-08-2010, 23:04
Ik heb nog een gratis orgineele kachelradiateur liggen voor je.
Het is niet in de buurt van breda maar tnt doet goed zijn best.
he patjetta ik was je vergeten terug te mailen!ik had er nog 1 gevonden in de schuur.
knedel16vweber
07-08-2010, 06:43
voor het geld wat ze nieuw kosten zou ik het risico niet nog eens lopen dat de hele auto onder de kvs zit.
gebruikt KAN vogende week weer kassa zijn ;)
x2
inderdaad.. nieuw kachelradiateurtje is toch niet zo duur?
Ik snap de beste bedoelingen van mensen die gratis zo`n radiateur aan bieden ............ maar ik ging voor een nieuwe
Ik heb nog een gratis orgineele kachelradiateur liggen voor je.
Het is niet in de buurt van breda maar tnt doet goed zijn best.
Normaliter zou ik ook voor een nieuwe gaan, maar het is slechts voor tijdelijke aard. Ik heb namelijk een "nieuwe" auto gekocht, een Seat Leon 20VT en deze komt pas over enkele weken vrij. Patjetta, ik ga graag op je aanbod in! Ik zal mijn adresgegevens per pb versturen. Als jij dan laat weten wat de verzendkosten zijn maak ik deze direct aan je over. Bij voorbaat dank!
patjetta
07-08-2010, 13:40
pb terug.
In een nieuwe kachelradiateur kan ook een fabrieks foutje zitten en kapot gaan.
Maar het is maar net wat je wilt.
Anders gooi ik hem tog weg.
Normaliter zou ik ook voor een nieuwe gaan, maar het is slechts voor tijdelijke aard. Ik heb namelijk een "nieuwe" auto gekocht, een Seat Leon 20VT en deze komt pas over enkele weken vrij. Patjetta, ik ga graag op je aanbod in! Ik zal mijn adresgegevens per pb versturen. Als jij dan laat weten wat de verzendkosten zijn maak ik deze direct aan je over. Bij voorbaat dank!
dan kan je net zo goed de slangen gewoon met elkaar verbinden dan laat je de kachelradiator er tussen uit, scheelt je ook weer een dashboard uit-en inbouwen ;)
Dutch_Jetta_GT
07-08-2010, 17:09
Dash hoeft er niet geheel uit, maar dan nog, het is echt een K*T karwei :D
Ben blij dat ik indertijd gewoon een nieuwe gehaald heb.....
Succes ermee!
De computer is helaas beyond repair.. Kan iemand mij aan een computer van een 16V KR helpen? Het betreft het VDO doosje in de middenconsole. Bij voorbaat dank!
als je de slangen door verbind heb je geen kachel meer lijk me geen optie....
sucses met zoeken naar een computer hoop dat allemaal lukken gaat
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.