View Full Version : Motorproblemen met de Honda
breadfan83
07-08-2010, 02:06
Hij moest het nog maar even volhouden, maar dat is door een waarschijnlijk iets te sportieve rijstijl niet gelukt. :tongue:
Ben benieuwd wat er precies mis is met de Civic, om te zien of het zich nog loont om de boel te fixen.
Bij aankoop en in de tijd kort daarop rookte de auto licht uit de uitlaat, vooral wanneer er op de motor werd afgeremd of wanneer je vanuit erg lage toeren opeens vooruit wil. Bij echt flink doorstampen wilde ie ook nog wel eens roken.
Na verloop van tijd ging ie steeds meer en heviger roken uit de uitlaat. Grote pluimen grijze rook van verbrande olie hingen achter me, uiteindelijk bij ieder willekeurig toerental.
Donderdag op weg naar huis een plof uit de uitlaat, en het vermogen valt even weg. Gas los, terug schakelen en gas er op en hij ging weer. Vrijdag ochtend bij ongeveer 4.500 / 5.000 rpm een zelfde plof, alleen luider, en de motor valt uit. De auto start niet meer, totdat ik bergaf weer eens probeer. Hij slaat aan, en bij alle pedalen los blijft ie heel zwak lopen. Eén keer gas en weg was is. Sindsdien alleen nog maar plofjes uit de auto, maar geen starten meer.
Hieronder de plaatjes van de binnenkant van de motor. Eerst dacht ik aan een of meerdere kapotte zuigerveren, later aan de kleppen... of is 't toch gewoon de koppakking?
http://img687.imageshack.us/img687/4002/dsc02593b.jpg
Water is naderhand d'r in gelopen bij het afhalen van de kop:
http://img228.imageshack.us/img228/6936/dsc02597n.jpg
Water er uit gehaald, en nergens schade te zien of voelen:
http://img843.imageshack.us/img843/7641/dsc02604.jpg
De kop en kleppen:
http://img337.imageshack.us/img337/728/dsc02598.jpg
En een close up van het slechtste stel kleppen:
http://img683.imageshack.us/img683/6748/dsc02603p.jpg
Ik weet dat 't geen VAG gerelateerd iets is, maar wel motor gerelateerd, en die info lijkt me altijd wel handig. :D
Thanks!
lol, haalt ie meteen z`n cilinderkop eraf :D
Had je niet beter eerst even wat dingetjes kunnen controleren? Vonk, brandstof, db riem op tijd, compressie, kvs systeem afpersen...en dan pas de kop liften?
Kut Honda`s ook ;)
motortje is gewoon dichtgekoold,door dat olieverbruik....je had het waarschijnlijk met nieuwe bougies weer even gered;)
breadfan83
07-08-2010, 11:24
Had de kop er sowieso af willen halen om te kijken of er met de kleppen niet iets mis was, en of de zuigerveren wel in orde waren. Ook was niet bekend hoe oud de distributieriem was, dus overbodige luxe was het toch niet. :tongue: En elke geslopte Honda is een goede Honda. :D
Naast dit zaten de oliekanalen vol met... nja, sludge wil ik 't niet noemen. Meer pure teer! Dit haal ik d'r dan gelijk ook maar even uit. Voordeel is dat ik dalijk tenminste weer een betrouwbare auto kan verkopen, geeft toch een beter gevoel en waarschijnlijk levert 't ook wat meer op. ;)
breadfan83
07-08-2010, 12:20
Zojuist de boel nog effe wat beter bekeken, en ook aan de binnenkant van de kleppen zit alles vol met oxidatie. :rolleyes:
Dinsdag vrij, dus dan kloppen we maar even bij de revisieboer aan.
Kan je niet beter voor een andere olie boot gaan kijken, denk niet dat het heel voordelig zal zijn?
breadfan83
08-08-2010, 05:14
Vandaag / gisteren (ben effe niet zo in de dagen, heb weer een "iets langere" werkdag gehad, en kom net pas thuis) mail gehad van Donkers motorenrevisie. Heb daar contact mee opgenomen omdat het lekker in de buurt zit en omdat ik via Ronnie niks dan goeds over ze gehoord heb.
Ze bevestigen aan hand van een paar foto's hetgeen ik in eerste instantie al dacht: zuigerveren.
Heb er nog geen prijs van gekregen, maar dan wordt het dus waarschijnlijk:
- nieuwe zuigerveren
- nieuwe drijfstangbouten
- nieuwe in- en uitlaatpakking
- nieuwe carterpan pakking
- nieuwe oliefilter en aftapplug
- nieuwe distributieriem
- hele zooi boutjes en moertjes gelijk meevervangen die niet goed en niet origineel zijn
Daarnaast:
- kop wassen en doorspoelen
- kleppen weer jofel maken
- hohnen
- de hele boel weer monteren
Als iemand me een indicatie van de kosten kan geven, dan graag.
Ben me ook al om aan 't zien naar wat anders, vooral omdat Donkers de komende twee weken vakantie heeft na vandaag, tuurlijk, net als ik er eens heen wil, en omdat ik ook eigenlijk niet om de auto geef. :D Aan de andere kant, als ik weer voor 'n paar honderd euro iets anders koop, weet ik alweer niet wat ik heb. Als ik die Civic in orde heb kan ik er met een gerust hart in rijden, en hem ook weer met een gerust hart doorverkopen.
Ik denk dat je mss nog eens goed moet nadenken over het oplappen van je olieboot, je bent hem een x aantal dagen kwijt, het kost je een rip uit je lijf en naast dat je geeft er weinig om (de auto dan) :shake: .
Ik zo persoonlijk voor een andere ride gaan kijken, mss kom je nog wel iets anders tegen wat ook niet de wereld kost :D .
Succes igg.
Lars
:thumbup:
waarom revisie? dat gaat je goed geld kosten en die civic wordt er niet waardevoller van.
ik zou een ander tweedehands motortje zoeken
waarom revisie? dat gaat je goed geld kosten en die civic wordt er niet waardevoller van.
ik zou een ander tweedehands motortje zoeken
16V van de Golf erin...... :D
Corrado_G60
08-08-2010, 11:50
Ik zou mijn 16v overkopen :thumbup:
DoriDaan
08-08-2010, 12:14
D16a erin van een crx of rover 216GTI...
OJA dat zijn ook oliezuipers... blokkie wisselen is makkelijker gok ik...
succes met het werk chris
breadfan83
08-08-2010, 14:48
Blok wisselen denk ik eigenlijk niet eens aan. De auto heeft al eens een blokwissel gehad, met dit als resultaat...
Als de revisie te duur wordt gaat de auto weer terug in elkaar en mag een exportboer hem komen ophalen. Met de verkoop van de wielen kom ik wel weer quite daarna.
Ik wacht nog effe op de offerte voor de werkzaamheden aan de kop, en kijk ondertussen even verder voor een andere auto. Als iemand wat BETROUWBAARS heeft staan voor weinig, hoor ik 't wel. ;)
DoriDaan
08-08-2010, 16:05
kep wel een MK2 TD OF een LADA 2101...
servibruls
08-08-2010, 18:23
Mijn golf mag je overnemen, moet je alleen ff de 1.3 van Alberto erin hangen
Kheb nog nog wel een 6N2 GTI uit 2000.... :D
breadfan83
09-08-2010, 00:49
Dori, een diesel wordt me wat duur aan belasting, en een belastingvrije wordt me weer te duur in de aanschaf, maar toch bedankt. ;)
Servi, ik spreek sowieso effe wat met je af, eens kijken of we eindelijk die blokwissel kunnen doen... op jouw of op mijn naam. :D
Lars, danku, maar dat gaat me ook wat prijziger worden dan ik van plan ben denk ik. :D
Donkers Motoren is de komende twee weken met vakantie, tuurlijk net als ik wat van ze moet hebben. :tongue: Hopelijk krijg ik dinsdag nog even de kans om de zuigers d'r uit te halen zodat ik de veren kan nakijken. Als 't lukt komen d'r weer foto's. ;)
Jel Golf 2 GTI
09-08-2010, 10:43
1.8 blok van een integra inhange :D Vtech kick's in.
Zijn we bij een maat aan het doen, wel een beetje aanpas werk, maar je moet er iets voor over hebben he
martiepartie
09-08-2010, 11:48
Een complete revisie uit laten voeren zal je al gauw richting de €1000,- gaan kosten denk ik zo.
Ik zou liever voor een paar honderd euro een ander civic 1.5 blokje kopen, liefst van een lelijke std. sedan die door bejaarden bereden is. Het huidige blok moet er toch uit, dan kan je net zo goed een nieuw blok er in hangen.
Zonde van de centen als je dit blok gaat laten reviceren voor deze auto. Het begint een beetje op 'ik wil mijn golf eigenlijk niet verder afbouwen dus koop ik een brakke bak waar ook nog een hoop aan moet gebeuren gedrag' te lijken.. :D
Gewoon weer een VWtje scoren ergens en die Hond(a) laten voor wat het is.... :D
breadfan83
09-08-2010, 21:32
Een complete revisie uit laten voeren zal je al gauw richting de €1000,- gaan kosten denk ik zo.
Ik zou liever voor een paar honderd euro een ander civic 1.5 blokje kopen, liefst van een lelijke std. sedan die door bejaarden bereden is. Het huidige blok moet er toch uit, dan kan je net zo goed een nieuw blok er in hangen.
Zonde van de centen als je dit blok gaat laten reviceren voor deze auto. Het begint een beetje op 'ik wil mijn golf eigenlijk niet verder afbouwen dus koop ik een brakke bak waar ook nog een hoop aan moet gebeuren gedrag' te lijken.. :D
Complete revisie hoef ik niet, alleen nieuwe zuigerveren en de kleppen in orde laten maken. De rest is gewoon pakkingenzooi en wat bouten en moeren. Hoop daarmee sneller klaar te zijn en vooral goedkoper dan op een andere manier.
Maar zoals ik al aangaf, als het me meer gaat kosten dan ik van plan ben gaat ie gewoon de kliko in en hou ik de BBS-en er aan over. Veel verliezen zal ik er sowieso niet op dan.
chris,duvel weg die bamibak!
:d
breadfan83
09-08-2010, 21:41
:d
chris,duvel weg die bamibak!
:d
:thumbup:
breadfan83
10-08-2010, 09:03
't Feit dat ik liever 'n bodykitje voor de Golf ga halen dan de Civic rijdend te krijgen zegt genoeg denk ik. :tongue:
knedel16vweber
10-08-2010, 09:10
op de sloop met die rijstkorrel...
bbs verkopen en een betrouwbaar vwtje halen....
't Feit dat ik liever 'n bodykitje voor de Golf ga halen dan de Civic rijdend te krijgen zegt genoeg denk ik. :tongue:
Is ook koel zo'n dikke RS bumpert er op..... :D
breadfan83
10-08-2010, 12:28
Is ook koel zo'n dikke RS bumpert er op..... :D
Of de bumper van de Civic op de Golf... :sly:
http://www.youtube.com/watch?v=DGtEiAxY8a8&feature=player_embedded
Der Einzer
10-08-2010, 21:28
ik heb nog wel een bijna belastingvrije Golf 2 voor je voor E400,-.
Alleen nog even invoeren :) Wel zelf velgen meenemen voor die prijs.
Tegen meerprijs van E50 heb ik nog wel 13 inch staal erbij
servibruls
10-08-2010, 21:34
ik heb nog wel een bijna belastingvrije Golf 2 voor je voor E400,-.
Alleen nog even invoeren :) Wel zelf velgen meenemen voor die prijs.
Tegen meerprijs van E50 heb ik nog wel 13 inch staal erbij
Ruilen tegen een setje c2's?:p (auto he:p)
Der Einzer
10-08-2010, 21:39
Ruilen tegen een setje c2's?:p (auto he:p)
nee sorry :thumbup: Heb de cash nodig voor een ander project ;)
breadfan83
11-08-2010, 00:15
Ruilen tegen een setje c2's?:p (auto he:p)
Ik wil de Civic wel inruilen op die C2's van je. :D
Starten en rijden, motor loopt super. :D
De BBS-en krijg je er dan niet bij. :tongue:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.