PDA

View Full Version : grotere voorremmen audi typ 81 5cil?

De Pul
15-08-2010, 11:31
ik heb een probleempje met m'n coupé,de remmen aan de voorkant zijn snel oververhit,waardoor de wiellagers (die er nog niet zolang inzitten)nu al helemaal naar de kloten zijn.op dit moment zijn de beide klauwen ook kapot,doordat de zuigers gevreten hebben.

weet iemand iets wat er zo op zou passen?

er zitten nu 238mm ongeventileerde schijven op.(steek 4x100)

De Pul
15-08-2010, 15:28
vraagje voor de kenners,zijn g60 schijven te combineren met vr6 klauwen? heb beide nl gevonden hier;)

De Pul
15-08-2010, 16:08
niemand?ik heb ook een set g60 klauwen,maaar daar kan ik niet bij om te vergelijken:mad:

René
15-08-2010, 16:13
Het antwoord op de klauwen weet ik niet, sorry.
Maar als je nog een set 280mm schijven zoekt...ik heb nog een mooie set liggen:)

De Pul
15-08-2010, 16:15
ik heb ze gezien,als j ze volgende maand nog hebt neem ik ze;)
als tenminste de ori g60 schijven op de audi passen:D

De Pul
15-08-2010, 18:23
ik ben net nog even aan het vergelijken en meten geslagen,
onder m'n passat (90pk) zitten 256mm schijven,maar het remblokoppervlak is ongeveer de helft van die van de audi.
dus in principe zou die hard genoeg moeten remmen,(dat deed ie ook,tot het hele spul begon te stinken)ik denk zelf dat het probleem niet zit in de remkracht maar meer in het onder controle houden van de temperatuur....!?

hoe kan ik dit goed en goedkoop oplossen,iemand een optie?

remmen zo laten,andere klauwen erop en andere remvloeistof misschien?
(ben een nitwit op remgebied,dat mag duidelijk zijn;) )

MauSeR35
16-08-2010, 10:12
Als je remmen zijn blijven aanlopen door de slijtage kan het ook wel flink warm geworden zijn natuurlijk en als je dan oude remolie hebt met veel water er in, zal het allemaal niet veel beter worden idd. Alles vervangen door vers spul zal geen kwaad kunnen denk ik. Het remsysteem zou orgineel op zijn taak berekend moeten zijn dus net wat je al aangaf, het remde eerst goed toch?

The Clauw
16-08-2010, 10:52
Van een 1985 5 cilinder model de veerpoten en de achteras overnemen. Heb je gelijk achter ook remschijven ipv trommels !

Let op! Je steek wordt dan wel 4x108.

Daarnaast zijn je voorschijven dan geventileerd.

Probleem opgelost en erg goedkoop....

De Pul
16-08-2010, 12:17
Let op! Je steek wordt dan wel 4x108.

Probleem opgelost en erg goedkoop....
niet goedkoop dus,ik moet dan ook nieuwe velgen:confused:

denk dat ik gewoon twee nette klauwen zoek en er nieuwe(betere) remolie ingooi?

Marcski
17-08-2010, 15:53
hoe zijn de schijven?
merk-kwaliteit blokken wil ook heel veel schelen, die goedkope ebay-blokken zijn na 1 keer hard remmen al verglaasd

Zollie
17-08-2010, 16:41
Ik heb nog wel 2 klauwen (moeten opgeknapt) van een audi 200 turbo liggen. Geen idee of je er wat aan hebt... moet je schijven bij zoeken, ik weet niet of het past en welke schijven je nodig gaat hebben...

joostvw
17-08-2010, 17:14
ik heb op mijn golfje stnadaard 239 zitten met vwII klauwen (gewoon origineel).
en ik heb daar gti 8v remmen opgezet.
oftewel dezelfde maat schijven maar dan geventileerd.
en daar moet je dan iets dunnere blokjes bij hebben, maar je klauwen blijven hetzelfde.
ik heb voor EBC remblokken gekozen.
remmen echt goed en is niet duur omdat je weinig hoeft aan te passen en het allemaal origineel is geleverd.
oja en er kan no steeds 13 inch over. wat bij 16v remmen niet meer kan.

De Pul
17-08-2010, 22:10
hoe zijn de schijven?
merk-kwaliteit blokken wil ook heel veel schelen, die goedkope ebay-blokken zijn na 1 keer hard remmen al verglaasd
schijven en blokken zijn nog zo goed als nieuw,is gewoon kwaliteitsspul opgegaan...
ik ben zelf bang dat er ondanks het verversen troep in het systeem is blijven zitten wat dit dus heeft veroorzaakt?
heb me er iets in verdiept en de symptomen kloppen opzich wel,sponzig pedaal bij zware belasting en uiteindelijk vastgelopen remzuigers....
wat dus weer heeft veroorazaakt dat 1 wiellager helemaal naar z'n grootje is gedraaid door oververhitting.iemand die dit kan bevestigen/weerleggen?

@zoltan;ik hou het in gedachten,maar wil het liefst gewoon alles origineel houden.iig bedankt voor je aanbod.

@joost,dat gaat bij mij niet op helaas;)

Mtdi
18-08-2010, 08:54
Doe eens een paar foto's van de remmen,de achterkant met name de bevesteging en hoe groot zijn je velgen?

De Pul
18-08-2010, 17:33
Doe eens een paar foto's van de remmen,de achterkant met name de bevesteging en hoe groot zijn je velgen?
15",foto's kan ik niet maken helaas,heb geen camera :mad:
maaruh,hoezo?

Mtdi
18-08-2010, 19:00
Ideeën zat maar het moet wel uit te voeren zijn.
OA scirocco 16v remmerij,audi dubbelzuiger remmerij of heel mischien porsche 964 tangen.
Maar wel met de juiste hoofd remcilinder.

Marcski
18-08-2010, 21:34
schijven en blokken zijn nog zo goed als nieuw,is gewoon kwaliteitsspul opgegaan...
ik ben zelf bang dat er ondanks het verversen troep in het systeem is blijven zitten wat dit dus heeft veroorzaakt?
heb me er iets in verdiept en de symptomen kloppen opzich wel,sponzig pedaal bij zware belasting en uiteindelijk vastgelopen remzuigers....
wat dus weer heeft veroorazaakt dat 1 wiellager helemaal naar z'n grootje is gedraaid door oververhitting.iemand die dit kan bevestigen/weerleggen?

heb ik ook wel eens gezien, hoor, bij achterklauwen met hangende handremhevel. Lagervet werd zo heet dat het geen smerende werking meer had

De Pul
19-08-2010, 11:30
heb toevallig 2 klauwen gevonden voor een prikkie,ga alles weer origineel opbouwen en het systeem spoelen en afvullen met goede remvloeistof.
iemand tips voor welke vloeistof te gebruiken?

ps,iedereen bedankt voor het meedenken:thumbup:

The Clauw
19-08-2010, 12:49
hee pul

kom jij ook de 29e met je coupe naar braamt ?

hoe meer coupe's hoe beter he :D

De Pul
29-08-2010, 20:25
nee,ben niet geweest,hij is ook nog niet klaar;)
ik bel je van de week nog wel even,want ik hoop um wel voor vw outlaws klaar te hebben.

The Clauw
02-09-2010, 15:44
nee,ben niet geweest,hij is ook nog niet klaar;)
ik bel je van de week nog wel even,want ik hoop um wel voor vw outlaws klaar te hebben.

Jammer man !
Was een leuke meeting maar WEER regen he... Stond nog een vette audi 90... welbekend op het internet... die rooie... Tjek de verslagen maar effe hier op t forum, daar heb ik wat fotos van die 90 geplaatst... HEEL DIK !

Als jij naar outlaws komt, dan kom ik ook :D
Heb die zaterdag verdikkeme ook nog een meeting haha

De Pul
02-09-2010, 21:11
ik ben op outlaws!
als er tenminste niet weer wat anders naar de verdommenis gaat:D:D

The Clauw
03-09-2010, 12:28
ik ben op outlaws!
als er tenminste niet weer wat anders naar de verdommenis gaat:D:D

Dan kom ik ook ! Zetten we de coupe's naast elkaar... als jij er eerder bent dan ik, houd dan effe een plekje vrij... Als ik er eerder ben dan jou houd ik wel een plekje voor jou vrij... Maar we belle wel effe en nu niets stuk maken he ! Doe ik ook nooit :tongue: