View Full Version : shallow sump / platte carterpan TDI
ik ben voor mijn 1.9TDI (AGR) blokje op zoek naar een ondiepere carterpan + kortere olieaanzuigbuis.
ik heb wat rondgezocht en gevraagd maar het is me nog niet helemaal duidelijk,
ik vond er 1 van G-werks maar in het stukje wat erbij stond hadden ze het over een originele 2 delige pan van VW zelf.
is deze die ze aanbieden dan die van de dealer. of is dit een vw pan waarbij ze het onderste (metalen deel) hebben ingekort?
ze kosten trouwens rond de 130 pond. weet iemand misschien nog andere/goedkopere opties
of misschien de prijs bij de dealer?
Mauser35 zei dat er in de PVW laatst 1 stond van INA maar heb deze op internet niet kunnen vinden. zou graag weten hoe die eruit ziet en wat die kost.
oja en ook niet onbelangrijk: passen deze pannen ook op een TDI (AGR)?
http://gwerks.files.wordpress.com/2009/10/sump02.jpg
MauSeR35
17-08-2010, 15:26
Joost, als je een beetje zoekt bij de on-line onderdelen boeren zie je dat ze voor 1.6 tot 2 l benzine en voor tdi 1.9 voor de golf 4 vaak dezelfde pan aanbieden :screwy:
oke mooi, maar welke had jij nou in de PVW gezien, want INA kon ik niet vinden?
Gerrit-Tdi
17-08-2010, 20:34
Volgens mij heeft kevin20v zo'n carter onder zijn golf 1 cabrio zitten alleen is dit een 18 turbo weet niet of deze het zelfde zijn je kunt hem altijd pb lijkt mij:wink:
Zijn voor Turbo 4 cyl motoren leverbaar en non turbo.
Scheelt toch gauw een cm met de originele.
En is origineel vw, ontwikkeld voor de Mexicaanse markt.
The Green
17-08-2010, 21:39
INA Engineering
zeg maar dat je via mij komt ;)
Kerel zen naam is Issam, mijn cilinderkop, turbospruitstuk, dynamo-ombouw en drysump komen van hem
INA Engineering
zeg maar dat je via mij komt ;)
Kerel zen naam is Issam, mijn cilinderkop, turbospruitstuk, dynamo-ombouw en drysump komen van hem
heb hem gemaild, dankjewel.
Die INA engineering vroeg over de 400 dollar.
iets te zout dus.
ergens gevonden dat VW zelf ook pannen uit 2 delen leverde maar die waren even diep als de originele.
Hiervoor heb ik naar de VW dealer gebeld en die hadden er nog nooit van gehoord.
weet iemand of dit misschien in mexico of usa geleverd is?
heb een alternatief gevonden bij G-werks in de UK. voor 135 Pond.
en vond vandaag deze:
ECS tuning - VWVORTEX (http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5070186-ECS-Tuning-ECS-1.8T-Hybrid-Oil-Pan-Conversion-Kit-Now-Available-!!!&highlight=oil+pan)
150 Dollar dat komt op nog geen 110 euro.
http://c1552172.cdn.cloudfiles.rackspacecloud.com/124507_x800.jpg
Verzenden kost 76 dollar, totaal word het 226,12 incl verzenden.
omgerekend komt dat op 164,92 euri.
dan denk ik dat G-werks toch goedkoper gaat zijn.
oh heb even het stukje erbij gelezen:
Back in 2006, VWOA released a hybrid oil pan repair kit (es4369) that was designed to replace your cracked/damaged aluminum pan with a one that was part aluminum & part steel. This hybrid oil pan was steel on the bottom, allowing it to take much more abuse than the original all aluminum version. Not only was this hybrid oil pan able to take more abuse, it also offered 3/4” more ground clearance than the lower original aluminum version. The kit from VWOA included a hybrid pan, pickup tube & turbo drain tube all in one package. This kit was released back in 2006 at a price of $109 and was a runaway success. Shortly after the release VW raised the pricing on this kit to over $300 MSRP and it has been there since. The price of the kit took the desirability of the product away & customers shied away from purchasing it. This hybrid oil pan from VAG was later introduced as standard equipment on some MK4 Jetta's. For whatever reason, VW chose not to manufacture new MK4 GTI's with this great solution.
Enter ECS Tuning..... ECS tuning continued to get inquiries and complaints from customers on what to do with aluminum oil pans that were hanging too low and had been damaged. The VWOA solution was priced out of the market & the original aluminum pans were not a reasonable solution. ECS Tuning sent this problem to their product development team and the team produced a solution for the masses.
komt er dus op neer dat VW ze vanaf 2006 ging leveren voor 80 euri. nu voor veel te duur en daarom heeft ECS ze nagemaakt.
Zijn hier geen nadelen aan verbonden?
Zijn hier geen nadelen aan verbonden?
dat hij langs 2 kanten kan gaan lekken ;)
nee zou verder niks kunnen bedenken.
dat hij langs 2 kanten kan gaan lekken ;)
nee zou verder niks kunnen bedenken.
Wat dacht je van minder carter inhoud?! De vervuiling blijft hetzelfde, dus je zal eerder olie moeten verversen...
patjetta
16-11-2010, 21:23
En je olie word heter doordat er minder in zit.
All whrong, er zit vrijwel niet minder olie in je carter.
Iets minder maar dat is minimaal.
Heb zelf met zoon carter gereden.
op de site staat dat er evenveel olie in moet als normaal.
dus lijkt me geen probleem.
denk je aan de invoerrechten :P als de douane m open maakt kun je bij betalen en dat wordt gebaseert op prijzen die zij kennen he .
Gewoon via Gwerks in Engeland bestellen heb ik ook gedaan ;)
denk je aan de invoerrechten :P als de douane m open maakt kun je bij betalen en dat wordt gebaseert op prijzen die zij kennen he .
dus als de douane hier zometeen een topic opent over hoe duur die pan geweest is,wat moeten we dan zeggen :confused:
:screwy:
ik heb zat van die pannen liggen hier,kan eens voor je vogelen met dieptes en aanzuigbuisjes als je dat interessant vind?maat van me kan giga goed alu lassen dus dan ben je voor een schijntje klaar....
All whrong, er zit vrijwel niet minder olie in je carter.
Iets minder maar dat is minimaal.
Heb zelf met zoon carter gereden.
Jah heel leuk... maar dat kan dus niet!
Je carter word een cm lager. Onderkant van het carter ziet er hetzelfde uit... Wanneer je je orriginele pijlstok aanhoud, dan komt het er dus op neer dat je pijl een cm hoger word op je pijlstok.
Uit ervaring als monteur weet ik je te vertellen dat dat snel om een halve liter gaat.. Niet dat dit erg is, maar er wordt gevraagt wat de nadelen zijn.. Minder olievoorraad dus.
volgens mij klopt het wel dat er net zoveel ingaat want de wanden zijn 'hol' aan de binnenkant van die 2 delige pan.en bij een originele zijn die bol.trouwens als het nadelig was had vw ze er echt niet op geschroeft.
Jah heel leuk... maar dat kan dus niet!
Je carter word een cm lager. Onderkant van het carter ziet er hetzelfde uit... Wanneer je je orriginele pijlstok aanhoud, dan komt het er dus op neer dat je pijl een cm hoger word op je pijlstok.
Uit ervaring als monteur weet ik je te vertellen dat dat snel om een halve liter gaat.. Niet dat dit erg is, maar er wordt gevraagt wat de nadelen zijn.. Minder olievoorraad dus.
Tja ik als monteur met ervaring met dit carter en er zelf mee hebben gereden heb ik er natuurlijk geen verstand van.
Maar goed komt er dus wel op neer dat je inhoud vrijwel gelijk blijft OOK op je peilstok.
Maakt niet uit.
Heb je zo een carter wel is in je handen gehad ? Hij is indeed korter ja dat is ook je winst maar het stalen gedeelte is dunner als origineel het alu gedeelte, dat compenseert ook je inhoud.
Dus ga nou niet allemaal rare verhalen vertellen als je geen ervaring met dit carter hebt.
Zijn heel erg veel mensen die met dit carter rijden zonder problemen.
Tja ik als monteur met ervaring met dit carter en er zelf mee hebben gereden heb ik er natuurlijk geen verstand van.
Maar goed komt er dus wel op neer dat je inhoud vrijwel gelijk blijft OOK op je peilstok.
Maakt niet uit.
Heb je zo een carter wel is in je handen gehad ? Hij is indeed korter ja dat is ook je winst maar het stalen gedeelte is dunner als origineel het alu gedeelte, dat compenseert ook je inhoud.
Dus ga nou niet allemaal rare verhalen vertellen als je geen ervaring met dit carter hebt.
Zijn heel erg veel mensen die met dit carter rijden zonder problemen.
Jij je zin... het zal niks uit maken, maar er wordt gevraagt naar de nadelen..
Ja dan moet je wel nadelen vertellen die ook echt waar zijn.
Kan je zo gaan doen maar als iemand bullshit loopt te vertellen over een carter waar hij geen ervaring mee hebt heeft niemand daar iets aan hoor.
Zeker niet als je vraagt op de eventuele nadelen.
Ja dan moet je wel nadelen vertellen die ook echt waar zijn.
Kan je zo gaan doen maar als iemand bullshit loopt te vertellen over een carter waar hij geen ervaring mee hebt heeft niemand daar iets aan hoor.
Zeker niet als je vraagt op de eventuele nadelen.
Oke.. als jij je gelijk wilt halen, vind ik best... maar ga dan eens ff wiskundig denken! Je bent er niet zomaar vanaf :D :D
De diepte van de bak word een centimeter korter, dus minder inhoud. De wanden worden dunner gemaakt, dus daar win je weer inhoud. Maar hoeveel scheelt dat? Die cm die je inkort zal daarmee nooit opgeheven worden.
De praktijk wijst hierin natuurlijk wel, dat je dit haast niet zal merken! Maar hoe je het ook went of keert, de inhoud van het carter zal tog echt kleiner worden.. Denk aan een beker die vol met water zit. Hier snijd je een cm aan de bovenkant af, dan kan je de wanden zo dun maken als je wil, maar die cm water die er nu niet meer in past hef je daar nooit mee op.
Maargoed, nogmaals: In de praktijk zal je hier niet veel van merken!
Gelijk halen ? Daar gaat het mij niet om jou meer geloof ik.
Kijk het is simpel, als ik informatie wil over een product dan wil graag info die klopt en van mensen komt die ervaring hebben met het desbetreffende product.
Ik heb niets aan informatie van mensen die met dit specifieke product geen ervaring hebben.
En dat is hier ook het geval, kijk ik begrijp dat er carters bestaan die inderdaad een kleinere inhoud krijgen, maar dat is bij deze niet het geval.
Kan je wel gaan vergelijken met water en een beker maar een carter zit 1 niet vol en 2 op de inhoud van een carter met een groter oppervlak scheelt dit niet zoveel.
Kan wel weer voorbeelden gaan geven, maar de inhoud blijft identiek en zal dus geen gevolgen hebben.
Ik weet dit omdat ik dat toen de tijd ook heb uitgezocht en vergeleken door simpel de carters te vullen los van de motor.
Maar ok jij je zin ;)
ja wat boss zegt. je carter zit toch niet tot de nok vol.
vergelijk het even met jou beker:
doe die half vol met chocomel, stop er een rietje in en snij er een cm van de bovenkant af.
zit er nog steeds evenveel chocomel in jou bekertje.
en aangezien er een ander rietje word meegeleverd kan het manneke nog steeds zn chocomel opslurpen van de bodem.
http://www.centraalmuseumwinkel.nl/images/drinkbeker.jpg
Haha .. wat een oliebol :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.