Log in

View Full Version : Accu alweer dood?

VW_Mannetje
19-08-2010, 22:19
Een week of 6 geleden was mijn accu overleden.
ANWB gebeld en die constateerde dat, nwe accu voor 124 euro met 3 jaar garantie door hun er in laten zetten. Monteur had het er over dat je de accu niet hoefde op te laden.

Nu wilde ik vanavond weg met de Lupo (na stilstand van een week of 4) en toen deed ie helemaal niks meer :confused:
Startkabels gepakt en ben toen een uur of 2 gaan rijden op de snelweg om de accu op te laden. Net deed ie het net aan, dus ik hoop dat ie morgen nog wat doet.

Iemand weet hoe dit kan? Nwe accu er in, en die doet het na 4 weken alweer niet :confused: :confused: :confused:

Spierings
19-08-2010, 22:30
Even de laadspanning en lekstroom opmeten.

sinan
19-08-2010, 22:50
het is normaal dat je batterij na 4 weken plat is
er is altijd ergens iets aan de auto dat stroom pakt
vb: klokje, alarm
als je voor zo'n lange tijd weggaat batterij (plus) loskoppelen

VW_Mannetje
19-08-2010, 22:53
Niks bij mij, tellers gaan uit (waar ook de klok zit), verlichting brand niet, alarm heb ik niet enz

Hoe meet ik de laadspanning en lekstroom sinan?

jan_gti_16v
20-08-2010, 03:37
zou je de anwb niet even gaan bellen dan???

3 jaar garantie gaat niet voorbij in 6 weken toch...

Marcski
20-08-2010, 09:06
maar die garantie geldt niet voor een auto die de accu leegtrekt..

lekstroom zoeken;
-minpool loshalen en amperemeter ertussen plaatsen
-lekstroom meten
-zekering voor zekering lostrekken en controleren of de lekstroom afneemt

VW_Mannetje
20-08-2010, 09:08
Net gemeten, heb geen lekstroom

Marcski
20-08-2010, 09:19
maar wacht eens, die nieuwe accu is geplaastst, maar 4 weken niet gebruikt?
Dan kan hij wel leeg zijn ja.. Dan zou ik hem een nachtje aan de oplader hangen en me verder geen zorgen maken

VW_Mannetje
20-08-2010, 15:45
maar wacht eens, die nieuwe accu is geplaastst, maar 4 weken niet gebruikt?
Dan kan hij wel leeg zijn ja.. Dan zou ik hem een nachtje aan de oplader hangen en me verder geen zorgen maken

Heb gister al een uur of 2 gereden, beetje snelweg enz... dus die is nu wel opgeladen.

Dexter
20-08-2010, 18:28
Als ie het dan nu doet dan is t goed toch?

yuli
23-08-2010, 14:54
Ik gebruik soms ook langere tijd mijn auto niet. Lekker met de fiets naar mijn werk maar naar een aantal weken is het een beetje roulette of hij dan wel of niet start.

Wat ik heb gedaan is zo'n zonnepaneeltje gekocht die leg je onder je raam en plug je in de sigarettenaansteker. Dit laadt je accu niet bij maar houdt hem stabiel en sindsdien geen last meer gehad. D'r zit een beveiliging op dat in het donker deze niet je accu leeg trekt.