View Full Version : CORRADO aankoop INFO pleez
DoriDaan
20-08-2010, 11:46
Als winterauto zit ik te denken aan een Corrado.
Ooit moet je eens een G-Lader bezit hebben.. :D
Ik weet dat laders een zwak punt zijn..
afdichtingen, en zeker als de auto's ouder zijn is het gros "getuned"
met een openfilter en een kleine poulie...
Openair filter is killing
Kleine pouli is ook niet aan te raden..
Zijn dit kabel geschakelde bakken?
Is het Golf MK2 onderstel?
Is de benzine tank van een golf 2 gebruikt?
Vr6 is 5x100 steek G60 is 4x100 steek..
WAT is het verschil tussen een bolle neus en de plattere, (ja de ene is bol en de andere plat :rolleyes: ) Ik bedoel dus type technish.. kan iemand daar iets over vertellen?
Zijn er verder zwakke plekken wat specifiek corrado is...
En zal ik met 110 kilo en bijna 2 meter er goed inpassen?
http://link.marktplaats.nl/367528091
Link naar de auto....
HannoverEdition
20-08-2010, 11:57
Als winterauto zit ik te denken aan een Corrado.
Ooit moet je eens een G-Lader bezit hebben.. :D
Ik weet dat laders een zwak punt zijn..
afdichtingen, en zeker als de auto's ouder zijn is het gros "getuned"
met een openfilter en een kleine poulie...
Openair filter is killing Klopt idd
Kleine pouli is ook niet aan te raden.. Als het profesioneel gedaan is maakt het op zich niks uit,als het motormanagement (lees andere chip) ook is aangepast,en je er een certificaat/bewijs bij hebt ;)
Zijn dit kabel geschakelde bakken? Ja
Is het Golf MK2 onderstel? ?
Is de benzine tank van een golf 2 gebruikt? ?
Vr6 is 5x100 steek G60 is 4x100 steek.. Klopt :thumbup:
WAT is het verschil tussen een bolle neus en de plattere, (ja de ene is bol en de andere plat :rolleyes: ) Ik bedoel dus type technish.. kan iemand daar iets over vertellen? Bolle neus/motorkap is van een Vr6.''gewone'' van een G60 voor zover ik weet ;)
Zijn er verder zwakke plekken wat specifiek corrado is...
En zal ik met 110 kilo en bijna 2 meter er goed inpassen?
Jij gaat daar in passen :thumbup:
http://link.marktplaats.nl/367528091
Link naar de auto....
Heb mijn antwoorden (voor zover ik die weet) ff vetgedrukt naast jou post gezet :D
Persoonlijk zo op de foto geen topauto,zit wat kleurverschil in de motorkap (is van een vr6 zo te zien?) en heeft al het nodige meegemaakt lijkt mij :confused:
Ik zou het budget voor een Corrado iets hoger zetten :rolleyes:
en ik zou persoonlijk nóóóit een auto/Corrado uit Apeldoorn halen,daar word veel gesjoemeld met ex schade auto's,en het terugdraaien km-standen!! :mad: (zelf meegemaakt!)
Hier veel info:
http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=39814
en hier ook: http://vwcorrado.de/
Bolle neus is vanaf model '92. Oftewel:
- Bolle motorkap (middenstuk verhoogd in plaats van verlaagd)
- Andere koplampen (de glazen)
- Mistlampen zijn minder diep verzonken in de bumper en anders gemonteerd
- Nieuwe grille
Kleinere poulie betekent meer toeren voor de G-lader dus meer slijtage.
Die C in de advertentie ziet er niet heel fris uit. De motorkap is in ieder geval al niet origineel (wel een veel gedane 'upgrade')
DoriDaan
20-08-2010, 12:35
Thanx guys!
Ik had het andere topic al doorgespit..
Tsja met wat elbowgrease kan het wel wat worden...
Koop je een auto van 1000 euri kan je niks verwachten..
Kraakt de bak niet
Is de lader redelijk fris
olieverbruik goed..
Is het duurste wel getackeld!
Veel used parts te koop van de corrado's dus ik ga gewoon kijken en niet kopen...
Of de G-lader nog te reviseren is weet je eigenlijk pas als je hem openmaakt.
Check ook of het ABS goed werkt.
Corrado's kunnen je financieel behoorlijk uitkleden qua onderhoud. :cool:
DoriDaan
20-08-2010, 13:23
Okee dat heeft te maken met de exentrische as of die niet uitgeslagen is??
MIN 0,6bar laaddruk anders reviseren...ik dacht ow revisiesetje erin via ebay en klaar!
Het andere topic is very usefull qua info!
qua tuning zal ik niet ver komen want de M3 is al snel zat...
Een lader is niet altijd meer te reviseren.
Een teken dat de lader niet goed meer is kan zijn als er een plasje olie staat in de slang van het luchtfilterhuis naar de lader. Dus schroevendraaier mee!
DoriDaan
20-08-2010, 14:10
De desbetreffende corry is verkocht! (lul met vingers aan de telefoon)... fuck wat een botte hond zeg!
Ach geen haast en er komt wel meer te koop.
OF ik lees eroverheen, zitten er ook verschillen in dikte van wielkasten?
of heeft een VR6 bredere kasten dan een 2,0i of 16v?
Is de corrado ook veel in het WIT verkocht? of was dat een kleur voor echte gekken? :D
VwGolfMK2VW
20-08-2010, 15:45
de VR6 heeft altijd al dikke wielschermen gehad icm de bolle kap, en de 2.0 16v pas later (volgens mij na ''92), daarvoor had deze dunne schermen net al de 8v en de G60
maar de diktes van de 16v(nieuwe model) en VR6 zijn het zelfde
verder zou ik ook eens kijken naar de uitlaat van de auto!, zijn ook dure geintjes
mvg
Lucky 13*
20-08-2010, 16:20
En deze auto staat voor 1000 meer weer te koop! ;) haha
http://link.marktplaats.nl/370419539
Jel Golf 2 GTI
20-08-2010, 16:26
de linken werken alle 2 nog, anders ff bellen en vragen waarom ie in 1 keer 1000€ duurder is geworden :D
Weet nog wel een dikke 16v te koop, 1800 euro met h&r schroefset enz..... ;)
Ze hebben hem ook meteen een ton terug gedraaid :eek:
Lucky 13*
20-08-2010, 17:23
damm niet eens naar gekeken haha
HannoverEdition
20-08-2010, 17:48
Heb mijn antwoorden (voor zover ik die weet) ff vetgedrukt naast jou post gezet :D
Persoonlijk zo op de foto geen topauto,zit wat kleurverschil in de motorkap (is van een vr6 zo te zien?) en heeft al het nodige meegemaakt lijkt mij :confused:
Ik zou het budget voor een Corrado iets hoger zetten :rolleyes:
en ik zou persoonlijk nóóóit een auto/Corrado uit Apeldoorn halen,daar word veel gesjoemeld met ex schade auto's,en het terugdraaien km-standen!! :mad: (zelf meegemaakt!)
Ze hebben hem ook meteen een ton terug gedraaid :eek:
Zoals ik al zei dus ...... :screwy:
Mensen,koop noooit een auto uit Apeldoorn.of het nu particulier of bij een garagebedrijf is.!! het zijn of ex schade auto's,óf terug-gedraaid spul :mad:
Dennis-Mash
20-08-2010, 17:57
Aan het stuur is ook duidelijk te zien dat deze C meer kilometers heeft gemaakt. Nu maar hopen dat niemand er in trapt..
vr6 heeft een breder onderstel dan de g60, dus meer stabiliteit. persoonlijk zou ik voor een vr6 gaan maar ja ik ben niet geheel objectief :D .
onderstel heeft veel overeenkomsten met de mk2 golf, maar dat is het zo'n beetje. de auto is bij karmann gebouwd en niet bij vw zelf. speciefieke onderdelen kunnen erg duur zijn zowel nieuw als 2e hands. met je lengte hoef je niet bang te zijn, de corrado is een vd ruimste vw's achter het stuur van die tijd.
vr6 is het snelst, g60 moet je eerst een beetje tjoenen om net zo snel te krijgen maar is dan wel minder zuinig(drukvulling)
DoriDaan
21-08-2010, 18:26
Damn wat een aso's dezelfde auto kopen.. 100.000 minder.. en 1000 op de prijs... wel netter geworden op deze fotos van tellerspecialist dave
zal de g lader met de zilvergrijze spuitbus gespoten zijn..perfect gereviseerd
Blij dat ik deze corry gepost heb, hopelijk trapt er niet iemand van hier in... :rolleyes:
Thanx voor de info!
Ik moet maar zien of ik een nette winterauto kan vinden voor niet teveel geld..
okee even een vraag alleen de vr6 heeft dus bredere schermen en die van een g60 passen niet ? hoe zit dit nu precies aangezien ik een ander scherm nodig heb
VwGolfMK2VW
24-08-2010, 16:21
okee even een vraag alleen de vr6 heeft dus bredere schermen en die van een g60 passen niet ? hoe zit dit nu precies aangezien ik een ander scherm nodig heb
Voor zover ik weet heeft de VR6 brede schermen en het nieuwe type 2.0 16V.
Een scherm van een G60 gaat volgens mij wel passen( correct me if i'm wrong :rolleyes: ), maar deze is dus minder breed van die van een VR6 of 16V, en dit zal er dus raar uit gaan zien :thumbup:
mvg
Voor zover ik weet heeft de VR6 brede schermen en het nieuwe type 2.0 16V.
Een scherm van een G60 gaat volgens mij wel passen( correct me if i'm wrong :rolleyes: ), maar deze is dus minder breed van die van een VR6 of 16V, en dit zal er dus raar uit gaan zien :thumbup:
mvg
Zowel de Vr6, 2.0 16v en de 2.0 8v hebben de brede zijschermen aangezien ze van het nieuwere type zijn. Als je een G60 scherm monteerd icm een vr6 bumper dan zullen deze niet mooi aansluiten omdat het scherm minder ver naar buiten komt. Je kunt een nieuw type scherm herkennen aan de bolling van de spatbordrand maar dan moet je wel heel goed kijken :D Volgens mij begint de bolling van een vr6 scherm hoger boven de lijn dan die van een G60, maar dat weet ik niet 100% zeker..
Dennis-Mash
24-08-2010, 17:47
Is een VR6 dan zoveel breder als een G60?
Is een VR6 dan zoveel breder als een G60?
Ik dacht een cm per kant...
Nieuwe type carrosserie is 12mm langer, 16mm breder en 8mm lager.
De spoorbreedte van een VR6 is ook 18mm breder voor en 4mm achter.
Met dank aan:
http://vwcorrado.de/t122_corrado_daten_preise.html
:)
Dennis-Mash
24-08-2010, 18:56
Handige info! Thanks!
Kijk dat zijn handige feiten !! het is altijd maar gissen maar nu weet ik dus zeker hoe het zit, bedankt !!
En ik altijd maar denken dat een Corrado VR6 onderstel gewoon een G60 onderstel was met 5x100 naven en bijbehorende ABS ringen.
Wel heb ik eens begrepen dat de fusees van een Corrado VR6 niet gelijk zijn aan die van een Golf Mk3 VR6. Had iets met de stuurstang bevestiging te maken (dit weet ik echter niet meer zeker). Kan het nu even niet nakijken (geen ETKA hier).
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.