View Full Version : aankoop t3 bus voor eigen zaak zzp
manusg40
31-08-2010, 18:26
hoi allemaal
ik loop al een tijd rond met het idee om zzper te worden (timmerman)
nu ga ik die plannen echt een beetje doorzetten
en zou ik graag een t3 bus willen kopen
heb al een zooi vwtjes gehad en op dit moment al nog en kever uit 1972
maar nu wil ik dus een t3
liefst watergekoeld want moet er door heel nederland heen kunnen
maar zoek er ook 1 waar ik ook een beetje mee kan komen met het verkeer
dus dat ie ook wel 150 haalt
wat voor motor type raden jullie mij aan? liefst gas of turbodiesel
als ik er 1 zou kopen moet het een beetje een eyecather worden met me naam en nummer erop en met de bek aan de grond :)
denk zelfs mat zwart met witte letters
gr arjan
http://www.youtube.com/watch?v=x9oVyXq59fo&feature=related
En dan Oranje met de GT3 RS sticker, maar dan ZZP RS... ;)
Nee, dit is wel een nette, maar wel een diesel:
http://www.autotrader.nl/bedrijfswagen/kopen/Volkswagen/Transporter/22GTW/algemeen.htm?sortering=BOUWJAAR_OPLOPEND&merken=volkswagen&modellen=transporter&facet_model=transporter&facet_make=volkswagen&paginaNummer=1&total=1146&pos=5
mat zwart zou ik niet doen, geeft een verwaarloosd uiterlijk, en dat is juist niet wat je wilt hebben ;)
Een T3 die 150 haalt?
Je mag maar 120 hoor ;)
maar dan moet je technisch vrij veel aanpassen: de bak is standaard namelijk erg kort.
Ik weet niet of zoiets wel zo handig is als je een bus echt voor je werk dagelijks gebruikt...
Jens
Een T3 is cool, maar gebruik je verstand en koop een T4 ;)
Als je watergekoeld wilt, 150km/h wil rijden, veel rijd (heel nl door), dan zou ik een 3l V6 TDI in een T3 bouwen. Alleen cheap is het niet, en al helemaal niet als je het betrouwbaar wil maken. Kortom; koop een t4 ;)
manusg40
01-09-2010, 05:21
Ok dus t3 is dan niet de goeie keuze volgends jullie
ik vind een t4 ook mooi maar rijden er nog zo veel van
kan ik me niet echt mee onderschijden
misschien is die 150 km wat hoog gegrepen maar hoe komt een 1,6 td met het verkeer mee?
Of een 2l op gas??
Heel Nederland zou ook niet week in week uit gebeuren
meer rondom me woonplaats
en wil gewoon het liefst belastingvrij
Gr.
Tsja.. met een TD in een T3 heb ik nóg geen ervaring... Momenteel heb ik nog een 1600D erin hangen. Dat is geen wereldwonder kan ik je vertellen.. 80 à 90km/h is toch wel de max. Verder maakt het ook niet uit wat erop of achter hangt, altijd 80/90. Je kunt dus met het verkeer mee, maar dan wel tussen de vrachtwagens. :)
Ik zou altijd voor een diesel gaan, maar dat komt ook gewoon omdat ik een diesel-freak ben ;)
steven16v
01-09-2010, 22:30
als ik er 1 zou kopen moet het een beetje een eyecather worden met me naam en nummer erop en met de bek aan de grond :)
denk zelfs mat zwart met witte letters
Sorry maar ik vind dat niet echt representatief hoor. Maar dat is mijn mening.
Kameraad van mij heeft een eigen bedrijf in de metaal. Hij heeft een zwarte T4 met 17 inch velgen eronder. Mooie professionele belettering erop.
Dat vind ik wel weer representatief.
TD met 5bak kan wel redelijk meekomen hoor, maar 150 rijden hoeft en lukt niet met een T3. Of je moet de snelle 21 waterboxer nemen met een lange bak, die zijn er wel. Daarmee kan je wel lekker opschieten. Geloof dat Split zoéén had die de 180 haalde!
Ik heb zelf ook een 16D gehad, bergafwaards 110km/u, tegen de wind in net 100...
Maar een T4 is inderdaad representatiever!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.