PDA

View Full Version : druk g lader

obimaster
31-08-2010, 18:58
ik heb onlangs een g60 gekocht, en mijn g lader heeft op de druk meter 1,3 bar

is dat slecht of goed?
wat zou er met die g lader gebeurt zijn? kwa upgrades

grtjs

corrado-usa
31-08-2010, 19:00
is hoog oigineel is het 0,7.
dus erg kliene pollie en chip.

Rallye-VR6t
31-08-2010, 19:57
1.3 bar is de grens voor normale keerringen. Maar grote kans dat dit niet lang goed gaat.
Het hangt van je motor specificaties af hoe deze druk tot stand kan komen.
Je hebt grote kans dat de nokkenas niet juist is getimed.

Niet meer blijven rijden het is een onnodige belasting voor je lader. En het zegt niks over de prestaties van de motor. Het kan zelfs nadelig werken.

obimaster
01-09-2010, 14:49
die gast van wie ik em gekocht heb, zei me wel dat er nog wat aanpassingen waren aan gedaan, ander chip, andere injectoren, verstelbare nokkenas, ander spruitstuk, g lader geflowed. hij

zij dat hij rond de 210 pk moest hebben

ik zelf ken er nog niet zoveel van. maar zou het kunnen dat die keerringen ook aangepast zijn?

lader is 7000 km geleden gereviseerd geweest bij peter de groot in belgiƫ

grtjs

J-9A-N
01-09-2010, 14:59
1.3 bar is de grens voor normale keerringen. Maar grote kans dat dit niet lang goed gaat.
Het hangt van je motor specificaties af hoe deze druk tot stand kan komen.
Je hebt grote kans dat de nokkenas niet juist is getimed.

Niet meer blijven rijden het is een onnodige belasting voor je lader. En het zegt niks over de prestaties van de motor. Het kan zelfs nadelig werken.

Gezien de ervaring van bovenstaande ,(en de verstelbare nokkenas) denk ik ook dat de nokkenastiming het probleem is.

Rallye-VR6t
01-09-2010, 15:21
die gast van wie ik em gekocht heb, zei me wel dat er nog wat aanpassingen waren aan gedaan, ander chip, andere injectoren, verstelbare nokkenas, ander spruitstuk, g lader geflowed. hij

zij dat hij rond de 210 pk moest hebben

ik zelf ken er nog niet zoveel van. maar zou het kunnen dat die keerringen ook aangepast zijn?

lader is 7000 km geleden gereviseerd geweest bij peter de groot in belgiƫ

grtjs

Dan is die druk van 1.3 bar veel te hoog. En niet goed.
Is het een Golf of Corrado? Ivm het interkoeler verschil.

Peter gebruikt zover ik weet bij deze tuning geen speciale keerringen waarbij de onderhouds interval 1000-1500km is.
Er zijn eigenlijk zover ik weet en heb gebruikt maar 3 type keerringen. Even los van de onderlinge varianten die gebruikt worden in een lader.
De meest voorkomende is de copy van de Goetze. Peter gebruikt de goede vervanger ervan. Daarnaast heb je nog 2 soorten die alleen bij de zwaar opgevoerde motoren worden gebruikt. Dan moet je denken aan 62mm of kleiner en motor toerentallen van 8000rpm.
Echter deze motoren zijn niet de meest vriendelijke om elke dag te gebruiken.

(motor kopen :D )

obimaster
01-09-2010, 15:29
is een golf.

wat is dan de beste oplossing dat ik kan doen?

hebben jullie toevallig het nmr van peter de groot?

grtjs

hoeveel druk zou dan ongeveer normaal zijn?

wat bedoel je met '(motor kopen)"?

sciroccoGTII
01-09-2010, 22:31
Dat Andre nog een redelijk leuke motor te koop heeft :D

RubenD
02-09-2010, 00:04
Niet om het een of ander. Maar als die lader gereviseerd is door een bekende in de scene, dan bel je die toch voor je de auto koopt?

arthur
02-09-2010, 00:33
Zit er geen hangjeng of autostyle drukmeter in?
Die kloppen soms niet helemaal :D
Met ander woorden ben je er zeker van dat die 1,3 draait

Pedaalemmer
02-09-2010, 06:42
Niet om het een of ander. Maar als die lader gereviseerd is door een bekende in de scene, dan bel je die toch voor je de auto koopt?
:goodpost: