PDA

View Full Version : Mk1 GTI Pirelli of niet

ArnieTDI
31-08-2010, 19:17
Heren,

Misschien niet in het juiste gedeelte, gezien het hier over Techniek dient te gaan. Excuses dan.

Ik ben al langer meekijkend hier en inmiddels al een tijd voornemens een mooie Golf mk1 GTI te kopen en op te knappen. Nu staat er hier op het forum een GTI Pirelli te koop, maar waaraan herken ik deze uitvoering precies? Volgens mijn info kloppen bijv. de bumpers en de striping op de zijkant niet. Wie kan mij hierin verder helpen? Of heeft eventueel tips waar ik op moet letten als ik ga kijken.

Mv

Audilimburg
31-08-2010, 19:22
Als de sticker in de kofferbak er nog in zit dan kun je het zien. Dacht dat bepaalde nummers de Pirelli's waren. Maar ik weet dat deze vraag al eens eerder is gesteld, met bijna dezelfde topic-titel, en daar staat alles in uitgelegd, ook qua opties.

LRR
31-08-2010, 20:22
W64 en W65 zijn Pirelli's !! Deze codes zijn het begin van het chassisnummer geloof ik.

Hight
31-08-2010, 20:37
www.der-pirelli.de

staat alles precies!

welke adv is het?

mvg Mike

golf16v
31-08-2010, 20:42
als het gaat over die witte 3 deurs op 15" stalen velgen en halfgelakte bumpers:

striping hoort niet op pirelli
op een witte pirelli zijn wielbogen en bumpers volledig meegespoten, net als de spiegels (spiegelvoet = zwart)
originele 14" pirelli velgen horen erop
grille met verstralers
...

ArnieTDI
31-08-2010, 21:27
als het gaat over die witte 3 deurs op 15" stalen velgen en halfgelakte bumpers:

op een witte pirelli zijn wielbogen en bumpers volledig meegespoten, net als de spiegels (spiegelvoet = zwart)
grille met verstralers
...

Nou en dat zijn precies de details waarom ik twijfel.

Bovendien zit de code W61 in het chassisnummer. Dit zou dus betekenen dat het een "gewone" GTI is...

Eigenlijk een bevestiging van mijn vermoeden...

ArnieTDI
31-08-2010, 21:29
Als de sticker in de kofferbak er nog in zit dan kun je het zien. Dacht dat bepaalde nummers de Pirelli's waren. Maar ik weet dat deze vraag al eens eerder is gesteld, met bijna dezelfde topic-titel, en daar staat alles in uitgelegd, ook qua opties.

Sorry voor dubbelpost, maar ik moet er 250km voor afreizen om hem te bekijken. Ik wil het graag van te voren weten.

Mvg

Der Typ Siebzehn
31-08-2010, 21:39
Bovendien zit de code W61 in het chassisnummer. Dit zou dus betekenen dat het een "gewone" GTI is...

Eigenlijk een bevestiging van mijn vermoeden...

Dat heeft NIKS met het chassisnummer te maken!

http://i49.tinypic.com/29n8gpk.jpg

Waar hier op deze voorbeeldsticker "W64" staat, moet bij 'n (nog evt. aanwezig zijnde) sticker bij die witte op die plaats "W65" staan.

Ach, dakantenne, achterlichten, zijknippers en uitlaat waren niet origineel bij die auto (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=74373) (die is 't toch?) waar je naar wil gaan kijken (verder natuurlijk nog de grill en de velgen), maar dat wist je vast wel.....maar die "accesoires" zijn nog lang geen reden om die auto te laten staan.

Audilimburg
31-08-2010, 21:40
Het ging niet om de dubbelpost. Ik probeerde aan te geven dat je de gezochte informatie in dit topic kon proberen te vinden. Maar je hebt je antwoord al dus het is al goed gekomen.

Domi
31-08-2010, 21:48

grille met verstralers
...

W64 en W65 ;)

meijer1972
31-08-2010, 22:08
Een beller is sneller.

Bel om te vragen of de sticker in de kofferbak nog aanwezig is en leesbaar is. Anders zou je het via het chassisnummer in Duitsland moeten opvragen.
Wit moet inderdaad W65 zijn. En Pirelli is nooit orgineel geleverd in Nederland (op een enkeling na)

Hight
31-08-2010, 22:27
http://www.vwtyp17.de/Berichte/waspirelli.htm

mvg Mike

ArnieTDI
01-09-2010, 06:54
Een beller is sneller.

Bel om te vragen of de sticker in de kofferbak nog aanwezig is en leesbaar is. Anders zou je het via het chassisnummer in Duitsland moeten opvragen.
Wit moet inderdaad W65 zijn. En Pirelli is nooit orgineel geleverd in Nederland (op een enkeling na)

Inmiddels uiteraard telefonish contact gehad. Eigenaresse heeft er net zoveel verstand van als ik.

Hight
01-09-2010, 11:42
Inmiddels uiteraard telefonish contact gehad. Eigenaresse heeft er net zoveel verstand van als ik.

moet toch wel uit te leggen zijn dat er aan de binnenkant van de kofferklep naast t li achterlicht een stikker zit...

even de codes opschrijven, chassisnr en je weet al een hoop meer, foto's doen ook wonderen!

mvg Mike

Hannibal65
01-09-2010, 12:21
Hoi,

Ik heb de auto bekeken en achterin zit inderdaad een sticker met W65 er op.
Het was wel moeilijk te lezen.
De auto is door een vorige eigenaar al een keer overgespoten.
Het blijkt dus wel op een Pirelli uitvoering te gaan ondanks dat er dingen zijn die er NIET op wijzen.

Gr. Han

chris
11-09-2010, 20:56
Dit is toch geen verkoop topic?Er word hier gevraagd hoe je een Pirelli kan herkennen...zoals die jij te koop had als voorbeeld..

Hight
11-09-2010, 22:01
dan nu de vraag of de topic-starter hem heeft gekocht?

Ian_C
11-09-2010, 22:19
dan nu de vraag of de topic-starter hem heeft gekocht?
Nee, het is Cabrio Addict geworden:

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=74964