PDA

View Full Version : Xenon problemen

Bhuddymahn
08-09-2010, 22:23
Vorige week een aftermarket xenon h4 (niet bixenon) setje in m'n Jetta gemonteerd. Heeft 't een week goed gedaan en was erg tevreden, tot vanavond toen m'n rechter lamp ineens uitviel. Als ik m'n lampen nu aandoe 'flitsen' beide lampen links en rechts eerst aan, alleen m'n linker lamp blijft dan aan en gaat steeds feller branden zoals hoort, maar de rechter lamp blijft uit. Is dit een kapotte lamp of ballast/starter? Overigens doet het (halogeen) grootlicht het op beide lampen wel...

Het zit allemaal redelijk goed ingebouwd dus heb liever niet dat ik eerst alles uit moet bouwen om erachter te komen wat er mis is!

Alvast bedankt.

jan_gti_16v
08-09-2010, 22:37
meestal kapotte starter....

mja die koop je tegenwoordig ook voor weinig...

maar mag toch aannemen dat er nog garantie op de set zit...

Bhuddymahn
08-09-2010, 22:43
Ik heb het setje via Ebay gekocht voor 35 euro incl verzending :D chinese troep dus, maar volgens mij zit er nog wel garantie bij. Heb ze iig al gemaild met het probleem en wie weet zijn ze coulant! Xenon beviel me namelijk uitstekend.

jetta mk1 '82
08-09-2010, 23:00
slechte massa?

Bhuddymahn
08-09-2010, 23:08
Kan ik me niet voorstellen, het is een plug en play kit die ik direct op de ouwe H4 aansluiting kon aansluiten zonder ook maar iets anders aan te sluiten. Ideaal dus.

Vains
09-09-2010, 00:20
Vaak is het inderdaad een massa probleem... Even een nieuwe massa trekken en ze doen het weer :thumbup:

Street Performance
09-09-2010, 08:07
Even de linkse starter rechts zetten en andersom. Dan weet je het meteen. Bij die goedkope setjes weet je het maar nooit. Vaak zijn de starters de boosdoener.

Djinn_4fun
09-09-2010, 15:33
Starter.
Had ik ook bij mijn eerste setje, bij wisselen starten van de linker naar de rechterkant deed de ander het wel. Dus 90% kans op starter.