PDA

View Full Version : welke snellere motor past er in mijn golf variant 1.6 16v 2004?

FerryR
19-09-2010, 21:55
hallo,
ik heb een vraagje;

nu ik met veel pijn mijn oude liefde heb weg gedaan mijn golfie type 1 pirelli mt g60 gereviseerde motor ,heb ik een grotere golf gekocht,

ik ben in het bezit van een golf 4 variant 1.6 16v uit 2004
en heb inmiddels 235000km op de teller staan,nu dacht ik er aan om een gti of tfsi,turbo blok in te bouwen in mijn auto.
wie kan mij vertellen wat het makkelijkste is om in te bouwen zonder al te veel aanpassingen (geen zin om auto weken kwijt te zijn) en wel een iets sneller blok als de 105pk die ik nu heb?
ik zoek het liefst een blok rond de 200pk.
iemand eventueel een adres?

ik hoop dat er hier meer mensen zijn die wel eens zo een project hebben gedaan met een variant.

Ik wil wel bij een 4 cilinder blijven ivm keuring.

groeten ferry

Ron mk1
19-09-2010, 22:00
Waarom niet gewoon een 20v uit een golf 4 gti erin bouwen.

Gti donor kopen en alles over zetten , moet in een weekend te doen zijn .

Martyn
19-09-2010, 22:25
Audi TT 20vt pakken even chippen en je hebt nog veel meer als 200 ;)

Maar iets in die richting is makkelijkste om over te bouwen, nieuwere type's werken ook met canbus e.d. en is lastiger.

Niet onmogelijk maar meer werk.

breadfan83
19-09-2010, 22:29
20V turbo lijkt me inderdaad 't makkelijkst. Alles is redelijk kant en klaar te monteren op je auto met originele onderdelen.

Mag ik vragen wat je met de 1.6 16v gaat doen trouwens?

Mice
20-09-2010, 12:45
Makkelijkst is opzoek gaan naar een bora variant v5 of 1.8t, zelfde auto en alles in 1x klaar. Mocht je dan percee een golf willen schroef je de neus ff om, da's makkelijker als een blok inbouwen denk ik.

indewarre
25-09-2010, 21:50
Makkelijkst is opzoek gaan naar een bora variant v5 of 1.8t, zelfde auto en alles in 1x klaar. Mocht je dan percee een golf willen schroef je de neus ff om, da's makkelijker als een blok inbouwen denk ik.

kost ook niets een andere auto

en @ronmk1 1 een weekend? (incl vervangen kbb ic slangen vacuumslangen uitlaat en evt poelies voor airco en de riemen allemaal vervangen? :screwy: )
en een donor gti kost ook niets :confused:

Rallyegolf20vt
26-09-2010, 09:33
Zoals hierboven al vermeld, alles is wel mogelijk.
Maar gezien de kosten die er mee verbonden zijn denk ik dat het er op uit draait, dat je beter een andere auto kunt gaan zoeken ;)
Het omkeuren van een wagen na 1998 gaat ook niet zo makkelijk.
Houd daar dus ook rekening mee.