View Full Version : Apk Punt
golfje_295.000
22-09-2010, 19:10
Vandaag met de Golf op APK geweest, redelijke lijst met allemaal kleine dingetjes. Nou staat erbij scharnier linker portier uitgeslagen,neem ik aan dat die de busjes bedoeld die in de scharnieren zitten,kun je die gewoon eruit tikken of moet er iets anders gebeuren? en zo ja,moet dan de hele deur eraf? lijkt me toch sterk. Weet toevallig ook iemand of deze nog origineel bij de dealer te bestellen zijn?
BVD Geert :thumbup:
patjetta
22-09-2010, 20:24
Heb je niet gevraagd wat hij er mee bedoelt?
Lijkt me stug dat hij je auto afkeurt om het feit dat je schanier speling heeft.
ik neem aan dat hij bedoelt dat er zoveel speling op zit dat de deur gaat 'hangen',is zover ik weet absoluut geen afkeur punt...
echt fijn is het ook niet,maar dat terzijde.
waarschijnlijk ben je bij een garage geweest die nog een hele hoop glanzende auto's onverkocht in een goed verlichte ruimte heeft staan?;)
breadfan83
22-09-2010, 23:17
waarschijnlijk ben je bij een garage geweest die nog een hele hoop glanzende auto's onverkocht in een goed verlichte ruimte heeft staan?;)
Waar ken jij Wealer Heerlen van? :D
Waar ken jij Wealer Heerlen van? :D
wild guess?:d
Het te ver door hangen van de scharnieren waardoor de deur niet deugdelijk meer sluit is wel degelijk een af keur punt voor de apk.
MAAR , het is een kleine moeite om even de onderkant van de deur vast te pakken en even onder spanning om hoog te trekken . Hierdoor sluit de deur weer prima en kan hij hem goedkeuren.
Ik doe dat altijd zonder dat de klant het weet, vind het onzin om hem daarop af te keuren . Het noteren op het afkeur rapport is meer werk dan het oplossen.
golfje_295.000
23-09-2010, 06:43
@ patjetta:Heb je niet gevraagd wat hij er mee bedoelt?
Ik heb alles op de lijst wel beetje gecontroleerd, maar dat niet idd
@breadfan: was trouwens niet bij Wealer maar bij Coza in voerendaal, hij heeft wel een glanzende DeLorean DMC12 staan
@ronmk1: je moet de deur soms meerdere keren dichtgooien wil hij goed dicht zijn, de deur heeft wat speling omhoog. maar als ie meteen goed sluit zou t goed moeten zijn?
yep, dus even de onderkant van de deur pakken en even omhoog trekken , dan sluit hij weer prima
golfje_295.000
23-09-2010, 07:16
owkee, ga t zo proberen, laat wel wat weten of t werkt, kan me nu gaan bezighouden met alle remslangen, handrem, 2 fuseekogels 2 stuurhuishoezen en de bestuurdersstoel vastzetten. :D
Fusee kogels heb ik nog nieuw liggen voor je eventueel .
golfje_295.000
23-09-2010, 21:18
Nee dankjewel, hele zooitje is al besteld.
Die kunststof clip die je op de stoel zet, die vervolgens weer in de rail gaat, weet iemand of die gewoon na te bestellen is,bij dealer of onderdelen zaken? zoals Brezan of Heuts? want die zal na 21 jaar ook wel afgesleten zijn, waardoor de stoel weer speling heeft. Heeft dat ding een officiƫle naam?
mijn ervaring met een 22 jaar oude stoel: glijstukken versleten.
glijstuk binnen: 191 881 213
glijstuk buiten: 171 881 213 B
glijstuk voor: 435 881 203 A
golfje_295.000
23-09-2010, 21:51
Super dankje :thumbup:
Vergeet niet een beetje smeer op de glijstukken en in de rails te smeren. dan glijd de stoel ook wat makkelijker.(en slijt ie niet zo snel)
SubdubberGT
25-09-2010, 23:18
ik wil niet veel zeggen maar TWEE stuurhuishoezen kapot en TWEE fuseekogels kapot en ALLE 4 de remslangen???
komt niet echt vaak voor bij mk2 moet ik zeggen.... controleer ze zelf maar eens of ze wel kapot zijn ;) met name de kogels
Het is wel appart, maar waarom niet?
gti_power
26-09-2010, 11:45
Ik zou eens bij baadjou gaan met de auto als je nog niet betaald hebt,
ik ga altijd naar de coza ze zijn best oke maar op oze polo hebben ze eens het wiellager afgekeurd waarvan ik wist dat het 100% in orde was.
naar baadjou gereden en hoppa goedgekeurd.
golfje_295.000
27-09-2010, 07:52
ik wil niet veel zeggen maar TWEE stuurhuishoezen kapot en TWEE fuseekogels kapot en ALLE 4 de remslangen???
komt niet echt vaak voor bij mk2 moet ik zeggen.... controleer ze zelf maar eens of ze wel kapot zijn ;) met name de kogels
Ik rij 35.000 kilometer per jaar met de golf, en heb er t laatste 1.5 jaar niks meer aan onderhoud gedaan. Voelde t al langer bonken als ik op keien oid rij. dus geloof ze wel. Waar ik de Golf heb laten keuren is alleen APK keuringsstation,geen garage. en je betaald ze pas als de auto goedgekeurd wordt, ze verdienen niks aan afkeuren.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.