View Full Version : Cilinderkop
Nog zo een vraag die ik niet kan vinden op het web, maar ik hoop dat jullie mij ermee kunnen helpen.
Ik vroeg mij af of een Cilinderkop van 1.6 past op een G40 blok. Of iets met grotere kleppen dan een standaart G40 dat wel past.
Danku voor de antwoorden alvast
Volgens mij heeft een G40 natrium-gevulde kleppen, en een 1.6 niet....
En dat houd in ? :D
Ik ben van plan me G40 goed op te voeren dus vandaar deze vraag
Dub-Detail
23-09-2010, 17:03
Laat die originele kop maar maximaal poorten en polijsten dan.
Je kan er overmaat kleppen inzetten. Volgens mij van een G60. Maar dat weet ik niet zeker.
Maar het vermogen is alleen maar te halen met toeren in deze motoren. En om dat veilig te draaien heb je wel wat meer nodig fan een 1.6 cilinderkop.
Ik ben met iets soortgelijks bezig.
wossner zuigers, custom arrow drijfstangen, extreem verlichte krukas, zuigerbodemkoeling, zwaardere oliepomp, mechanische kop, custom intake, watergekoelde interkoeler, bio-ethenol en polo gti 6 versnellingsbak zijn voorbeelden van mijn plannen voor de toepassing. Maar dan laat ik ook wel de g40lader een te grote ihi turbo opblazen om het turbogat iets te reduceren. Om toch ze ver mogelijk in de richting van de 300pk te komen.
Ik weet dat de 260pk al is gehaald met een g40 blok.
Gr, Pim
sander_beer
23-09-2010, 17:55
een 1.6 heeft ook geen grotere kleppen als een g40
de klepsteel is wel 1mm dunner daar win je ook wel iets mee
als je de 1.6 kop gebruikt gaat je compressie verder omlaag omdat je de verbrandingsruimte van de g40 zuigers en de 1.6 cilinderkop
de kleppen overzetten van de 1.6 naar g40 voor de dunnere klepsteel gaat ook niet want de 1.6 kleppen zijn iets langer (of korter , weet ik niet zeker)
richard-polo
24-09-2010, 10:45
Ik weet dat de 260pk al is gehaald met een g40 blok.
Gr, Pim
ik had graag een link gezien :thumbup:
ik ken geen G40 die 260pk heeft gehaaldl!!!
{heb ik jouw wel vaker horen roepen maar nog nergens gezien}
diegene kan veel geld verdienen als ie wilt...
richard-polo
24-09-2010, 10:47
En dat houd in ? :D
Ik ben van plan me G40 goed op te voeren dus vandaar deze vraag
dat je kleppen niet verbranden ;)
probeer eerst eens een kleine poelie en leuke nokkenas en ga zo verder... :thumbup:
andere kop erop win je naar mijn idee niks mee!
maak je onderblok sterk en bouw een G60 lader erop :) 200pk is makkelijk haalbaar...
daarom ben ik wel benieuwd naar die G40 met 260pk!! ik ken nog geen 1.3ig60 die dat red.... :wow:
ronpolo heeft een leuke polo met bijna 300pk :thumbup:
maar daar blaast een turbo met 1.8 bar op volgens mij!
Dub-Detail
24-09-2010, 20:04
http://www.youtube.com/user/ronrolff
alstu, 260pk.
Dus bestaan doet het wel, alleen heb je er een beste fohn voor nodig om het te halen.
Gr
Dub-Detail
25-09-2010, 17:00
dat hoef je mij niet te vertellen. Ik schreef een g40-blok ofwel PY.
richard-polo
25-09-2010, 17:44
ja koek koek!! dat kan indd ja maar dat is geen g40 maar een 1.3i turbo motor..
Dub-Detail
25-09-2010, 18:01
joh, wat jij wil. Ik noem het een polo g40. en jij een polo 1.3i turbo.
richard-polo
26-09-2010, 09:39
omdat een G40 lader nooit 260pk kan drukken, daarom noem ik het een 1.3i turbo motor :thumbup:
en 260pk met turbo is ook leuk maar vraag ron eens hoeveel onderblokken die al versleten heeft :tongue:
Dub-Detail
26-09-2010, 17:13
M
Nou, ik heb het blok los liggen dus ik bouw het in 1x op.. Glader is voor mij geen optie meer want die is er al af... Ik heb het uitlaatspruitstuk er al af en ga de flens namaken en zo een turbo spuitstuk zelf maken... Het gebeurt allemaal wel goed dus het duurt wel een poosje.. Ik maak dus geen gebruik meer van een Glader.. Ik ga er alles aan doen om zo veel vermogen te krijgen zonder dat het zomaar na de klote loopt... Sneller kapot gaat het wel, maar ik heb nog een 2e auto dus kan alle kanten op.. Ik schrijf in word een heel verslag van wat er nog moet gebeuren en wat er al gebeurt is en alles eromheen... Jullie krijgen het wel te lezen als het al een heel eind op gang is.
nog even terugkomend op de cilinderkop... is het nog mogelijk om grotere kleppen te plaatsen? die van een G60 bijvoorbeeld?
Dub-Detail
03-10-2010, 20:56
Nou, ik heb het blok los liggen dus ik bouw het in 1x op.. Glader is voor mij geen optie meer want die is er al af... Ik heb het uitlaatspruitstuk er al af en ga de flens namaken en zo een turbo spuitstuk zelf maken... Het gebeurt allemaal wel goed dus het duurt wel een poosje.. Ik maak dus geen gebruik meer van een Glader.. Ik ga er alles aan doen om zo veel vermogen te krijgen zonder dat het zomaar na de klote loopt... Sneller kapot gaat het wel, maar ik heb nog een 2e auto dus kan alle kanten op.. Ik schrijf in word een heel verslag van wat er nog moet gebeuren en wat er al gebeurt is en alles eromheen... Jullie krijgen het wel te lezen als het al een heel eind op gang is.
Tof dat je zelf een spruitstuk gaat maken. Maar kijk wel uit dat daar heel veel kennis en vaardigheid bij komt kijken. Welke RVS soort wil je gaan gebruiken?
Gr, Pim
Ik heb nog 2 hele handige vrienden die me daar bij helpen en enige ervaring mee hebben.. hun hebben daar wat meer verstand van en ik doe meer het sleutelwerk zeg maar... Al ben ik overal bij en vraag veel dus dommer word ik niet:p
Ik ben trouwens nog niet eens zo ver dat de krukas uit het blok is dus vandaar dat het spruitstuk nog niet aan de orde is.. maar de cilinderkop wil ik wel zo snel mogelijk reviseren en het onderblok ook... Als ik het weet, laat ik het je weten;)
Dub-Detail
04-10-2010, 07:44
Nouja, ik weet welke materialen en technieken je nodig hebt.
Ik maak zelf ook spaghetti turbo spruitstukken, testfase bijna afgerond. Succes en Falen hangt voor een groot van je materiaalkeuze en nabehandeling af.
Ik had in het begin het probleem dat het spruitstuk scheurde op de binnenste runners bij de voetplaat. Bleek het probleem in de vormgeving van de voetplaat, het toevoegmateriaal, en het tijdsbestek van de nabehandeling te zitten. Voor de zekerheid het mengsel ook wat afgesteld zodat het wat koeler werdt.
En nu blijft het alweer zo'n 2 maanden heel op een daily drive. In totaal ongeveer 3500km woon/werk over snel- en binnenwegen.
Het spruitstuk vervormd dus veelvuldig door uitzetten en krimpen.
Gr, Pim
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.