Log in

View Full Version : golf 2 1.3 benz naar 1.6D

eskobarnas
26-09-2010, 23:36
beste forumleden,

ik ook ben begonnen met een project. Dat is een golf 2 1.3 benzine 4/5 deurs uit 1985 oldtimer. Die wil ik ombouwen naar een diesel 1.6 2/3 deurs uit een golf 2 1988

Graag jullie advies, want ik ga het stap voor stap doen. Ik heb een donor auto. Nu wil ik eerst de interieur overzetten. Is dat mogelijk? het uit uit een 3 deurs die in een 4 deurs moet komen.

De motor is ie zo over te zetten ivm de 1.3 benzin een 4schakelbak is en de 1.6 diesel een 5 bak.

graag jullie info hierover

breadfan83
26-09-2010, 23:46
3-Deurs interieur overzetten naar een 5-deurs auto is geen probleem. Je kunt alleen de deurpanelen niet gebruiken. De stoelen kunnen naar voren klappen, maar dat is overbodig met deuren achterin.

De motor van mk2 naar mk2 is direct over te zetten. Je gaat alleen van een 1.3 smallblock naar wat volgens mij een bigblock is. Heb niet zoveel kaas gegeten van de diesels, maar lijkt me dat de motor dezelfde kant uit hangt als een 1.6 benzine.

Je moet dus de voorste motorsteun even vervangen om alles vast te krijgen. Ik zou sowieso de motorsteunen allemaal vernieuwen.

Als je slim bent laat je de aandrijving, subframe, ophanging, etc gewoon in elkaar, en haalt alles in één keer onder de donor vandaan en schroeft alles ook weer in één keer onder de oldtimer.

eskobarnas
27-09-2010, 00:10
ok tnx dan ga ik dat proberen maar geeft het problemen nu het een smallblock en gaat naar een bigblock diesel. bedoel leidingen etc

breadfan83
27-09-2010, 10:27
Welke leidingen?
Je zult de brandstofleidingen, olie- en kvs-leidingen van de diesel toch mee over moeten nemen.

De enige leidingen die de motor echt uit gaan zijn de aan- en afvoerleiding van de brandstof, de leidingen van en naar de kachelradiator en de in- en uitgang van je radiateur.

Alle andere leidingen neem je gewoon gelijk met 't blok over. Ik zie niet in waarom je daarvan wat los zou moeten halen.

Ik zou de tank met pomp en leidingen sowieso uit de diesel-donor gebruiken als ik jou was. Geen idee of die anders zijn bij een benzine uitvoering, maar zo ben je zeker dat je niet opeens benzine in je dieselmotor krijgt.

DÁ-BRT
27-09-2010, 10:48
Waarschijnlijk loop je tegen het probleem aan dat de ene auto een voor facelift is en die andere na de facelift.

De kabelboom heeft veel andere stekkers gekregen.

De brandstofleiding (aanvoer) moet minimaal 8mm bij een diesel zijn. Overige slangen, radiateur en dergelijke van de diesel pakken.

Interieur, veel plezier ermee, niet mijn ding.