View Full Version : Help: Golf 3, los metaal voor en auto trilt bij 100+km/h
Ik zit met een irritant probleem. Ik heb een golf 3 1.4 (bezine ofcourse). Nou heb ik al langer last van iets dat los zit, zo wat ik kan horen bij het linker voorwiel/ophanging. Het is te horen als ik bijvoorbeeld over een van de vele kuilen in de nederlandse wegen rijdt. Het lijkt erop of een lost stuk metaal op een ander stuk metaal slaat. Komt, als je achter het stuur zit, van links voor.
Nou heb ik ook een nieuw euvel. Als ik boven de 100 km/h kom gaat de hele auto trillen. Kan me niet herinneren dat ik een volkswagen vibragolf heb gekocht dus dit is ongewenste bijkomstigheid :tongue:
Heeft iemand enig idee? :confused: Vind het erg irritant als ik weet dat iets kapot is aan mijn grote liefde (wat een geluk dat me vriendin niet op 't volksforum zit :D)
Melvin
Der Einzer
02-10-2010, 16:55
zit alles nog wel goed vast ?? Bijv. de schokbrekers , draagarm e.d. ??
BIEZELWERKS
03-10-2010, 01:15
Ja juist, dat vraag ik mij ook af...
Zoals Der Einzer ook al aangeeft, zou zeker de boel even goed nalopen en anders even na laten kijken.
Want je geeft aan dit erg irritant te vinden, en daarbij kan het ook nog gevaarlijk zijn als je ermee rijdt.. :confused:
Maar geef anders wat meer info: verlaagd (schroefset of losse veren)
lm velgen en of gewoon standaard.
enz...
Dutch_Jetta_GT
03-10-2010, 08:56
Misschien is je bovenste veerpootlager overleden,... Dit geeft ook een knarsend staal op staal geluid en kan ook een vervelende trilling veroorzaken....
Spierings
03-10-2010, 09:01
Zou de ophanging controleren op speling en de wielen balanceren voor het trillen.
Voor zover ik heb kunnen vinden met me oppervlakkige know-how zit alles nog vast.
Het is irritant maar heeft zeker geen effect op het rijgedrag.
Biezelwerks: Er zit een schroefsetje onder. Niet maximaal verlaagd en heb RH cups eronder met voor geen en achter 25mm spoorverbreders.
De heb voor net nieuwe banden en de boel is uitgebalanceerd. ;)
Dat tikkend, staal op staal heb ik al een tijdje maar het trillen is nieuw. Die veerpootlager moet ik even in de gedachten houden. Misschien nog iets anders wat het zou kunnen zijn?
Wat zou eventueel zo'n veerpootlager kosten? :confused:
Zal me privé beun er maar eens na moeten laten kijken anders. :thumbup:
Melvin
Dutch_Jetta_GT
03-10-2010, 20:01
Veerpootlagers is tientjes werk, ik zou ze wel alle 2 vervangen!
Verder zou ik het niet zogauw weten, inderdaad gewoon even alles op speling of scheuren/breuk controleren
Veerpootlagers is tientjes werk, ik zou ze wel alle 2 vervangen!
Verder zou ik het niet zogauw weten, inderdaad gewoon even alles op speling of scheuren/breuk controleren
Denk niet dat het de veerpootlagers zijn, die heb ik 2 maanden geleden pas vervangen ;)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.