View Full Version : sleutelherkenning verwijderen
gooigolf
03-10-2010, 19:23
hallo ...
ben bezig met in bouw tdi ..gaat verder ook prima .
maar wil de sleutel herkenning er uit hebben ,
ben er mee bezig geweest om hem er tussen te laten ,,
maar met al die spagettie , krijg ik er koppijn van ,,
wie weet hoe dit moet en kent iemand die dit kan doen ,
vrgr gooigolf. :thumbup:
ik kan het regelen voor je.doe maar een pm.
Noord holland kan ik het voor je regelen , is niet gratis helaas.
welke kabelboom gebruik je? van een golf 3 of een golf 4.
je kan namelijk de sleutel van je golf 3 kabelboom ook gewoon in of aan het contact maken en dat dan ergens achter je dashboard ophangen. of eigenlijk alleen de ring die om je contact zit.
de kabel van die ring gaan naar een bruin kastje. ik denk dat je de kabels van dat bruine kastje wel door kan verbinden om het om te leiden maar daarvoor zou je idd beter langs de pul kunnen gaan, die weet dat beter dan ik.
succes!
er zijn idd 2 opties,de startblokkering ertussen laten met de bijbehorende sleutel vast aan de leesring of de startblokkering compleet weg laten.
Turbo-Variant
03-10-2010, 23:19
Wat spreekt tegen het gebruiken van de startonderbreker zoals dat hoort? Dus met de leesring mooi om het contactslot...? :confused:
Wat spreekt tegen het gebruiken van de startonderbreker zoals dat hoort? Dus met de leesring mooi om het contactslot...? :confused:
in principe niets?
als alleen ikzelf gebruik gewoon een mk2 dash,daar krijg ik de ring niet netjes in weggewerkt.er vanuitgaand dat hij dat ook doet :rolleyes:
ja dan zou je het complete contactslot van de 3er over moeten zetten.
weet niet of dat simpel is, heb er niet echt naar gekeken toen ik het allebei open had liggen.
dat zou opzich nog wel gaan,maar dan moet je die kabels etc ook weer gaan pasmaken...
als je een compleet mk3 of mk4 dash gebruikt is het idd een eitje...
ja maar volgens mij gebruikt hij sowieso de complete golf 3 kabelboom.
ja maar volgens mij gebruikt hij sowieso de complete golf 3 kabelboom.
dat is toch onnodig veel werk??moet je verlichting en alles uit gaan zoeken.....
gewoon schemaatje erbij en op de zekeringkast aansluiten,hier en daar een relais inpluggen en gaan;)
gooigolf
04-10-2010, 04:59
dat is toch onnodig veel werk??moet je verlichting en alles uit gaan zoeken.....
gewoon schemaatje erbij en op de zekeringkast aansluiten,hier en daar een relais inpluggen en gaan;)
hallo bedankt voor jully reaktie,s
heb motorkabelboom op mijn eigen zekeringskast gezet .
nu heb ik meestu wel zitten ,wil idd de verlichting veranderen dus op huidige laten zitten en aleen de motor laten draaien .op orgi kabelboom tdi
heb de leesring verwijdert uit de donor met kasje obd etcc
daar zat een groene stekker aan voor in je zekeringskast .
maar hou toch veel verbindingen over die ik niet kan plaatsen op orgineele kabelboom ,iemand idee omdat voorelkaar te krijgen en anders eruit.
mocht het niks worden de pul , krijg je pm .
vrgr gooigolf
Laat hem wel wegschrijven uit de ecu , en niet hier en daar wat doorverbinden . Krijg je storing van ( onze ervaring).
Ik laat altijd gewoon de software herschrijven , kost 150 euro en is pico bello in orde dan.
Je kan natuurlijk ook gewoon de sleutelherkening behouden en een ring monteren .
Even opnieuw inleren en onder het dashboard hangen.
Met vcds kan je dat zelf allemaal...
Turbo-Variant
04-10-2010, 08:13
Dat heb ik ook gedaan. En volgens mij is het contactslot van een mk3/ibiza gewoon hetzelfde als een nieuw type mk2...
gooigolf
04-10-2010, 15:52
Je kan natuurlijk ook gewoon de sleutelherkening behouden en een ring monteren .
Even opnieuw inleren en onder het dashboard hangen.
Met vcds kan je dat zelf allemaal...
hallo
bedankt voor je reaktie ..
wil hem eigenlijk ook wel behouden ,, maar zit dan even met paar stekkers.
van aff kasje van sleutel herkenning .krijg ik kabel met een stekker groen na de zekerings kast , een losse draad massa. en heb wat enkele stekertjes liggen ,, kan dat op aude kabelboom off zijn er draaden die je kan verwijderen ,
vrgr gooigolf .
gooigolf
04-10-2010, 20:06
http://www.volksforum.com/albums/files/3/7/2/4/007.JPG
wie weet hoe dit precies zit ..
zijn wat stekkers waar ik niet eerlijk uitkom ..
groene op zekeringskast .. en de rest is nog steed een speurtocht .
vrgr gooigolf
gooigolf
04-10-2010, 20:17
hallo hier nog even een duidelijke foto van kleuren en stekkers ..
http://www.volksforum.com/albums/files/3/7/2/4/101_7780.JPG
vrgr gooigolf ..
die groene hoeft volgens mij alleen nog aangesloten te worden? er hoort ook een losse massa naast te liggen,die komt op het kroontje(massaverdeelpunt)
(zo zit/zat het bij mij tenminste?)
gooigolf
04-10-2010, 20:28
die groene hoeft volgens mij alleen nog aangesloten te worden? er hoort ook een losse massa naast te liggen,die komt op het kroontje(massaverdeelpunt)
(zo zit/zat het bij mij tenminste?)
hallo ..
bedankt voor je reaktie ,,
heb de groene aangesloten gehad op zekerings kast .
en op kasje zit dubble bruine draad die op de massa .
zo heb ik dat idd ook aangesloten gehad .
maar daar reageerd hij niet op paar sec en valt weer uit .
er komt van het kasje nog dubble grijse draad
1 is met enkele stekker en de andere zit bij stekker met gele op .
daar zit denk ik wat het probleem .
vrgr gooigolf .
die rechtse op de foto bedoel je.....
die zitten bij mij niet los:confused: gaan bij mij met de obd stekker samen de zekeringkast in....
gooigolf
04-10-2010, 20:36
die rechtse op de foto bedoel je.....
die zitten bij mij niet los:confused: gaan bij mij met de obd stekker samen de zekeringkast in....
ja idd de rechtse ..geelgrijs .
en 3 van links .komt ook uit kasje vandaan ,,
de rest zal wel van obd zijn ..word er niet vrolijk van hahahahah ,, spagettie
vrgr gooigolf :confused:
ik ga morgen wel even een kabelboom van een tdi vergelijken met de mijne,dan hoor je morgenavond hier wel wat ik ervan denk;)
gooigolf
04-10-2010, 21:31
ik ga morgen wel even een kabelboom van een tdi vergelijken met de mijne,dan hoor je morgenavond hier wel wat ik ervan denk;)
oke bedankt de pul ..
ben ik zeer mee ingenomen .als het er niet uithoeft laat ik het mooi zitten ,,
moet toch manier zijn ,,
iedergeval bedankt ..
vrgr gooigolf . :thumbup:
die grijs-witte kabeltjes en dat gele draadje moeten allemaal aan elkaar komen,er hoort een verdeelbllokje bij waar ze ingestoken zitten maar je kan ze ook solderen.het is namelijk de K-lijn.
heb ook een foto gemaakt van hoe het bij mijn boom zit,maar die krijg ik met mn telefoon niet geupload,post ik vanavond even.
gooigolf
05-10-2010, 19:08
heb ook een foto gemaakt van hoe het bij mijn boom zit,maar die krijg ik met mn telefoon niet geupload,post ik vanavond even.
hallo oke ,, dus horen aanelkaar te zitten nu ,,
das beter . hahaha ,
als je een fototje hebt dan graag kan ik even zien hoe en wat .
heb jij ook je kabelboom verlichting orgineel gelaten golf 2 .
zit veel bedrading wat volges mij overbodig is nu ..kwa verlichting knipper etcc
vrgr gooigolf :thumbup:
ik ben nog bezig met het uitzoeken van de kabelboom,heb in de auto een oud type mk2 boom,de mk3 boom pel ik uit en gebruik alleen de dingen die ik nodig heb.beetje puzzelen met aansluiten dus,maar ik wil bijv. ook gewoon de originele 1.3 klok blijven gebruiken.
gewoon omdat het kan;) en de rest van de informatie komt toch op een regiment extra meters.
hierbij de foto,had me er iets op verkeken,dacht dat het blokje een onderdeel was van de zekeringkast was maar het is dus niets meer dan een verdeelblokje.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0022.jpg
alstu,succes.
Pewi Vwteam
05-10-2010, 22:24
de grijs witte draad is van je k-line pen61 in je ecu. teminste dat geeft mij andere laptop aan, welk bouwjaar komt je golf3 waar je de tdi uit het gehaald? normaal gesproken, zorgen zorg je dat je start onderbreker kasje zijn + en - heeft en dan de grijs\witte draad aansluiten rechtstreeks met je ecu. pen 61 dus als het goed is.
en dan moet hij werken. ps laat me bouwjaar ff weten zoek ik het morge ff uit. steld eigelijk niet zo heel veel voor, je startonderbreker loopt namelijk via de k-line.
gooigolf
06-10-2010, 04:47
ik ben nog bezig met het uitzoeken van de kabelboom,heb in de auto een oud type mk2 boom,de mk3 boom pel ik uit en gebruik alleen de dingen die ik nodig heb.beetje puzzelen met aansluiten dus,maar ik wil bijv. ook gewoon de originele 1.3 klok blijven gebruiken.
gewoon omdat het kan;) en de rest van de informatie komt toch op een regiment extra meters.
hierbij de foto,had me er iets op verkeken,dacht dat het blokje een onderdeel was van de zekeringkast was maar het is dus niets meer dan een verdeelblokje.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0022.jpg
alstu,succes.
hallo ,
ja idd deze stekkers heb ik idd nog zitten ,,
zal eens kijken voor zo,n verdeelkasje en anders kopel ik ze aan mekaar vast .
we komen steeds stukje dichterbij .
ga dit eens proberen , om te kijken wat hij daar op doet .als hij dan blijft lopen ,zou mooi zijn ,,
mijn dank is groot :thumbup: gooigolf
gooigolf
06-10-2010, 04:50
de grijs witte draad is van je k-line pen61 in je ecu. teminste dat geeft mij andere laptop aan, welk bouwjaar komt je golf3 waar je de tdi uit het gehaald? normaal gesproken, zorgen zorg je dat je start onderbreker kasje zijn + en - heeft en dan de grijs\witte draad aansluiten rechtstreeks met je ecu. pen 61 dus als het goed is.
en dan moet hij werken. ps laat me bouwjaar ff weten zoek ik het morge ff uit. steld eigelijk niet zo heel veel voor, je startonderbreker loopt namelijk via de k-line.
hallo bdankt voor jou reaktie ,,
bouwjaar is volges mij 1995 ,,zo goed als ik weet .
heb 2 keer grijswitte ,,en geel ,, die op foto hierboven ,
dan heb ik nog enkele zwarte die is gelust van obd na sleutelkasje ,
die is nog over en de stekker van obd ,3 polig volges mij moet die op contaktslot , maar weet niet of die werkelijk moet worden aangesloten ,
vrgr gooigolf :thumbup:
Pewi Vwteam
06-10-2010, 16:20
1 grijs/ witte draad gaat van je obd stekker naar het kasje, en 1 grijs/witte van je kasje naar je ecu, je obd heeft 1+signaal nodig en 1 massa. net zoals je startonderbreker kasje [ je kasje kan meerdere + en - tjes hebben constante+ en geschakelde+ bijvoorbeeld. ps knoop niet de 2 grijs/witte aan elkaar, dan gaat je obd stekker niet meer werken 1 is namelijk ingaan signaal en 1 uitgaand signaal. ga straks ff voor je uitdokteren.
gooigolf
06-10-2010, 18:45
1 grijs/ witte draad gaat van je obd stekker naar het kasje, en 1 grijs/witte van je kasje naar je ecu, je obd heeft 1+signaal nodig en 1 massa. net zoals je startonderbreker kasje [ je kasje kan meerdere + en - tjes hebben constante+ en geschakelde+ bijvoorbeeld. ps knoop niet de 2 grijs/witte aan elkaar, dan gaat je obd stekker niet meer werken 1 is namelijk ingaan signaal en 1 uitgaand signaal. ga straks ff voor je uitdokteren.
hallo oke word aardig duidelijk ..
als ik de sleutelherkenning ma werkent heb ,, dat zou all mooi zijn .
kan ik wat dingen oporde brengen .alles ligt op 1 grote hoop ..hahah
en bedankt als je dat wil uit dokkteren ..
ben zeer mee ingenomen ,,,trouwens de pul en anderen ook natuurlijk ..
bedankt alvast voor jully reakties .toppi :thumbup:
Pewi Vwteam
06-10-2010, 19:14
ik kan helaas, in het schema niet weer vinden welke draden. van je startonderbreker kasje zijn, staat er namelijk niet in helaas. alleen dat de grijs\witte je diagnose draad is meer staat er niet in. dus niet welke op de + en - horen.
gooigolf
06-10-2010, 20:00
ik kan helaas, in het schema niet weer vinden welke draden. van je startonderbreker kasje zijn, staat er namelijk niet in helaas. alleen dat de grijs\witte je diagnose draad is meer staat er niet in. dus niet welke op de + en - horen.
hallo //
heb van de obd stekker , een bruine en rooie dus denk dat + -
van het kasje heb ik dubbel bruin dat was 100 proc massa .
heb daar verder aleen grijswtte op en grijse
meer zijn er niet ,,
vrgr gooigolf
die draad kun je idd ook op je mangament aansluiten maar dan kun je niet uitlezen,er is er namelijk ook 1 van je obd stekker.
ze moeten gewoon aan elkaar komen,al dan niet met verdeelblokje,weet voor 99,95% zeker dat ie dan gewoon blijft lopen.(heb het nou dus over de stekkers die op mijn foto in het blokje zitten)is ook logisch,hij geeft nu de ecu niet vrij omdat er geen communicatie over de k-lijn loopt.probeer het eerst eens zoals op de foto en laat dan even weten;)
gooigolf
06-10-2010, 21:24
die draad kun je idd ook op je mangament aansluiten maar dan kun je niet uitlezen,er is er namelijk ook 1 van je obd stekker.
ze moeten gewoon aan elkaar komen,al dan niet met verdeelblokje,weet voor 99,95% zeker dat ie dan gewoon blijft lopen.(heb het nou dus over de stekkers die op mijn foto in het blokje zitten)is ook logisch,hij geeft nu de ecu niet vrij omdat er geen communicatie over de k-lijn loopt.probeer het eerst eens zoals op de foto en laat dan even weten;)
oke ga dat eens proberen ,
grijs geel dubble en 1 enkele grijs witte.
heb ik nog 1 grijse over zonder witte streep .. en 1 zwarte ..
mischien hoefen die wel niet aangesloten te worden ,,
je hoort van mij ,, :thumbup:
gooigolf
06-10-2010, 21:37
oke ga dat eens proberen ,
grijs geel dubble en 1 enkele grijs witte.
heb ik nog 1 grijse over zonder witte streep .. en 1 zwarte ..
mischien hoefen die wel niet aangesloten te worden ,,
je hoort van mij ,, :thumbup:
hallo de pul .. wou het toch weten maar hij blijft niet doorlopen ,,
heb de draaden gekoppeld ,,
ben toch bang dat er geen spanning op kasje komt ,
de grijswite van kasje zit aangeslooten op ecu ,,
dan heb ik 2 keer de massa ..blijft er over 1 grijse en 1 zwarte .
en de geel grijse ,,zou je zeggen dat grijs of zwart zijn spanning moet zijn op sleutelherkennigs kasje ,,
zo,n klein kasje en zoveel elende hahahah
vrgr gooigolf ,
het kastje werkt sowieso NIET op 12v.
ik ga morgen de rest van die draden wel even uitpluizen voor je.
als je die andere hebt aangesloten zoals op de foto,hoeven we ons daar iig niet meer druk om te maken.het komt best wel goed:thumbup:
Pewi Vwteam
06-10-2010, 21:46
hey gerben weet je zeker dat het geen 12v is?! denk dat zwart dan zijn 12v draad is.
gooigolf
06-10-2010, 21:50
het kastje werkt sowieso NIET op 12v.
ik ga morgen de rest van die draden wel even uitpluizen voor je.
als je die andere hebt aangesloten zoals op de foto,hoeven we ons daar iig niet meer druk om te maken.het komt best wel goed:thumbup:
hallo..
nee idd heb ze doorgekoppeld ..
maar 3 sec en dan weer uit .. de zwarte en die enkele grijse ..
daar zit ik beetje mee ..en die geel grijse in je verdeelblok .
zou daar aleen de grijsen maar van doorgelust moeten worden ,,
omdat ook de verdeelkast , zoals boven en onder aansluitingen hebben ,,
zouden bij jou dus die 3 samengevoegt worden en gele enkel ..
of heb ik dat mis ,,
kijk maar even als je wat kan uitvogelen ,,
hahah zal best wel goed komen ,, ben nog maar paar dagen bezig ;)
alvast bedankt voor je inspanning , vrgr gooigolf :thumbup:
nee werkt op een lagere spanning zover ik weet.....(5v geloof ik)
ik heb mijn spul niet bij de hand anders had ik even gekeken,wat ik me kan herinneren had het zwarte draadje bij mij een oogje wat massa nam van de stuurkolom?
maar dat kan ik morgen exact nakijken,maak er wel even een studie van.
gooigolf
07-10-2010, 18:03
nee werkt op een lagere spanning zover ik weet.....(5v geloof ik)
ik heb mijn spul niet bij de hand anders had ik even gekeken,wat ik me kan herinneren had het zwarte draadje bij mij een oogje wat massa nam van de stuurkolom?
maar dat kan ik morgen exact nakijken,maak er wel even een studie van.
hallo oke supper ...
als het niet lukt moet mijn eigen golfje het er maar aangeloven ,,golf 3 benz ,,
om te kijken wat die draaden doen en waarheen ,,
maar wacht het even aff ,mischien kun je iets bespeuren .
vrgr gooigolf :thumbup:
ik heb;
2 bruine>massa
1 dunne zwarte>zit op contactslot+ punt op zekeringkast
1 dikke zwarte met schroefoog>ontstoringsdraad???
de rest zit allemaal op elkaar in het blokje op bovenstaande foto
hoop dat je er wat aan hebt,heb nog een kastje liggen en zag dat daar de dikke zwarte op ontbrak,wat bij jou volgens mij ook het geval is?
gooigolf
07-10-2010, 19:56
ik heb;
2 bruine>massa
1 dunne zwarte>zit op contactslot+ punt op zekeringkast
1 dikke zwarte met schroefoog>ontstoringsdraad???
de rest zit allemaal op elkaar in het blokje op bovenstaande foto
hoop dat je er wat aan hebt,heb nog een kastje liggen en zag dat daar de dikke zwarte op ontbrak,wat bij jou volgens mij ook het geval is?
hallo bedankt de pul ..
dikke zwarte zit er niet op ..volges mij zijn dat 2 bruine met onmanteling erom heen
ik ga dit even proberen ,, ;)
kom er zo even op trug .
<vrgr gooi
gooigolf
07-10-2010, 20:08
hallo bedankt de pul ..
dikke zwarte zit er niet op ..volges mij zijn dat 2 bruine met onmanteling erom heen
ik ga dit even proberen ,, ;)
kom er zo even op trug .
<vrgr gooi
hallo het is gelukt ,, de motor loopt en blijft draaien .
toen ik de zwarte draad aansloot op de plus , toen hoorde je het kasje kliken ,,toen wist ik al dat het goed zou komen , :) ben supper blij dat het is gelukt .bedankt de pul voor het uitzoeken ervan
en ook de andere forum leden voor meedenken .
nu gaan we verder om orgineele verlichting te behouden .
en die bedrading wat aan te passen ,
dat is ook wat een puzzel dus alle info is weer welkom
wat kan eruit en wat moet bestaan blijfen ,en de opbouw van de motor ga ik afmaken ..vrgr gooigolf :thumbup:
gooigolf
08-10-2010, 04:48
nice:)succes verder!
hallo .. ja zorgje minder nu gaan we weer vrolijk verder
met de verdere opbouw van de golf ,,
bedankt voor het uitzoeken ,, :thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.