erwinlohuis
04-10-2010, 19:26
Hallo mensen,
Ik had me ook al gemeld op het cabrio forum maar kreeg hier weinig reactie's op mijn probleempje. (nja probleem).
Dus ik dacht ik probeer het hier maar eens maar zal me eerst even voorstellen.
Goedemiddag iedereen,
Ik ben nieuw hier op dit forum en wil me ff voorstellen, sorry voor mijn foute profiel naam btw maar dit komt omdat ik me ff snel moest registreren afgelopen week.
Mijn naam is Erwin Lohuis en ik kom uit het mooie twentse plaatsje Tilligte (dicht bij de grens).
Mijn eigen bouwjaar is 1989 dus ben ik welgeteld 21 jaar.
Een paar jaar geleden ben ik al opzoek geweest naar een Golf 1 Cabrio, dit kwam omdat 3 van mijn kameraden in een golf 1 reden, waarvan er 2 cabrio's waren.
Helaas heeft een kameraad de cabrio verkocht. Jammer genoeg heb ik nooit de stap durven nemen.
Nadat mijn broertje vorige maand een eigen auto heeft gekocht (lelijke golf 3) begon het toch weer te kriebelen.
Dit kwam mede door dat ik een beetje weer begon te klooien met de techniek, ik heb intussen cv ingebouwd bij hem.
Ik dacht na een tijdje waarom zou ik dit alleen bij anderen doen terwijl het bij jezelf veel leuker is.
Na lang gezoek en geouwehoer kwam ik uit bij een jongen die zijn cabrio te koop had staan op het vw-forum.
Deze blauwe cabrio van 1987(mooi kloten jaar weet het ) werd aangeboden voor 650 euro, dit kwam omdat hij momenteel niet liep.
Na een half dagje rijden richting Friesland met ambulance viel de golf me erg mee, alleen een klein beetje roest bij het linker achterscherm ter hoogte van de kap.
Voor de rest zaten er de gebruikeleke deukjes en dergelijke.
Dat de motor niet liep kwam omdat ze een motor swap hadden gedaan, de oude 1.6 carb motor was kapot gelopen en vervangen voor een 1.6I die volgens hen van een golf 3 kwam.
Deze motor was profisorisch aangesloten met de oude en nieuwe kabelboom door elkaar en genereerde nog geen vonk, volgens mijn kameraad die golfjes opknapt kan dit niet al te veel werk zijn. Misschien zijn er mensen met tips . Ik zal vanavond de motor code is opzoeken zodat ik een bedradingsschema kan vinden, of er moet iemand hier zijn die denkt dat hij het zo al weet. het is dus een pn :S
Dit was zo'n beetje mijn verhaal.
Oohja heeft misschien iemand nog een rechter dak hevel liggen, die van mij is afgeknapt, en weet er iemand een goede semi-klassieker verzekering voor iemand van 21 jaar.
Ik had me ook al gemeld op het cabrio forum maar kreeg hier weinig reactie's op mijn probleempje. (nja probleem).
Dus ik dacht ik probeer het hier maar eens maar zal me eerst even voorstellen.
Goedemiddag iedereen,
Ik ben nieuw hier op dit forum en wil me ff voorstellen, sorry voor mijn foute profiel naam btw maar dit komt omdat ik me ff snel moest registreren afgelopen week.
Mijn naam is Erwin Lohuis en ik kom uit het mooie twentse plaatsje Tilligte (dicht bij de grens).
Mijn eigen bouwjaar is 1989 dus ben ik welgeteld 21 jaar.
Een paar jaar geleden ben ik al opzoek geweest naar een Golf 1 Cabrio, dit kwam omdat 3 van mijn kameraden in een golf 1 reden, waarvan er 2 cabrio's waren.
Helaas heeft een kameraad de cabrio verkocht. Jammer genoeg heb ik nooit de stap durven nemen.
Nadat mijn broertje vorige maand een eigen auto heeft gekocht (lelijke golf 3) begon het toch weer te kriebelen.
Dit kwam mede door dat ik een beetje weer begon te klooien met de techniek, ik heb intussen cv ingebouwd bij hem.
Ik dacht na een tijdje waarom zou ik dit alleen bij anderen doen terwijl het bij jezelf veel leuker is.
Na lang gezoek en geouwehoer kwam ik uit bij een jongen die zijn cabrio te koop had staan op het vw-forum.
Deze blauwe cabrio van 1987(mooi kloten jaar weet het ) werd aangeboden voor 650 euro, dit kwam omdat hij momenteel niet liep.
Na een half dagje rijden richting Friesland met ambulance viel de golf me erg mee, alleen een klein beetje roest bij het linker achterscherm ter hoogte van de kap.
Voor de rest zaten er de gebruikeleke deukjes en dergelijke.
Dat de motor niet liep kwam omdat ze een motor swap hadden gedaan, de oude 1.6 carb motor was kapot gelopen en vervangen voor een 1.6I die volgens hen van een golf 3 kwam.
Deze motor was profisorisch aangesloten met de oude en nieuwe kabelboom door elkaar en genereerde nog geen vonk, volgens mijn kameraad die golfjes opknapt kan dit niet al te veel werk zijn. Misschien zijn er mensen met tips . Ik zal vanavond de motor code is opzoeken zodat ik een bedradingsschema kan vinden, of er moet iemand hier zijn die denkt dat hij het zo al weet. het is dus een pn :S
Dit was zo'n beetje mijn verhaal.
Oohja heeft misschien iemand nog een rechter dak hevel liggen, die van mij is afgeknapt, en weet er iemand een goede semi-klassieker verzekering voor iemand van 21 jaar.