View Full Version : Geen reacties?
mischatdi
08-10-2010, 23:18
Wat mij opvalt de laatste tijd is dat mensen slecht of niet reageren op hun eigen advertenties :shake:
Als je iets aanbied is het toch van belang dat ook reageerd op PB's en Mail.
Ik heb er last van ,maar zie het ook vaak in topic's dat mensen geirriteerd raken omdat ze geen reactie krijgen.
Ik ben zelf van een ander forum afgestapt,en dacht dat het hier gemoedelijker was,maar ook hier zijn er erg veel die of geen zin hebben info prijs tegeven ,of toch graag alles voor zich zelf tehouden... :screwy:
Want topics met vragen waarvan je weet dat er hier mensen zijn die het antwoord wel weten gewoon verdommen iets te vertellen... En alleen commentaar leveren en wel weten hoe je je eigen wagen moet maken volgens hun....
Ik moest dit ff melden, en als mensen mij nu een zeurpiet vinden of een zeurzak.....fuck itt. :D
Tiefleger
08-10-2010, 23:20
Mooi gezegd. :thumbup: :thumbup:
Zal je blijven houden...tijd terug op een setje Bentley wielen gereageerd via pb..geen reactie...later in zn topic gereageerd...geen reactie...maar wel zn advertentie uppen...Hallo?zijn ze voor de show of is mn geld niet goed genoeg denk ik dan...toen maar dezelfde wielen bij een ander gekocht..
mischatdi
08-10-2010, 23:29
Zal je blijven houden...tijd terug op een setje Bentley wielen gereageerd via pb..geen reactie...later in zn topic gereageerd...geen reactie...maar wel zn advertentie uppen...Hallo?zijn ze voor de show of is mn geld niet goed genoeg denk ik dan...toen maar dezelfde wielen bij een ander gekocht..
nou pss dat bedoel ik dus.... ook al vind die gene je bod niet goed, stuur dan ook wat terug...
maar ook als iets wel word verkocht zorg voor snelle afhandeling. we zijn liefhebbers onder elkaar ,niet elkaars vijanden :screwy:
breadfan83
09-10-2010, 00:28
Mee eensch!
Wat ook zo vervelend is in verkooptopics is als iemand voor 'n km-stand of kleur of apk oid. vraagt, het antwoord "je hebt PB" wordt gegeven.
Gooi zo'n algemene info dan gewoon in 't topic zodat je niet twintig keer dezelfde vraag krijgt...
Mee eensch!
Wat ook zo vervelend is in verkooptopics is als iemand voor 'n km-stand of kleur of apk oid. vraagt, het antwoord "je hebt PB" wordt gegeven.
Gooi zo'n algemene info dan gewoon in 't topic zodat je niet twintig keer dezelfde vraag krijgt...
Volgens mij weet ik wie je bedoelt ;) Bij elk wissewasje aan gewone vraagjes vind ie het nodig om een PB te sturen. Alsof het een geheim is om op het forum te zetten.
Mk1-Addict
09-10-2010, 08:37
Andersom kan ook trouwens: iemand die in mijn topic aangeeft onderdelen te willen kopen en vervolgens nooit meer reageert op pb, reply voor zijn adresgegevens
Dat wil ik even kwijt!
Tiefleger
09-10-2010, 08:49
Hoe vinden jullie dit verhaal dan.
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=75136
Berserker
09-10-2010, 10:17
Nou ik moet er wel bij vermelden dat je soms van die mensen hebt, die hebben dan interesse, of je meer foto's kunt maken, en dit en dat..
Dan doen ze een bod, al redelijk laag, en vragen dan ook nog of je ze een uur tegemoet kunt rijden.
Vervolgens hoor je 3 weken niks, en krijg ik een ander bod, en die kan het meteen komen halen. Dan is het misschien niet netjes maar dan heeft die persoon die ze als eerste kan komen halen voorrang.
op vwforum krijg je standaard een email als iemand een reactie plaatst in een door jou geopend topic, erg handig! meeste mensen checken hun mail vaker dan hun topics
hier kun je deze optie wel zelf inschakelen, maar denk dat veel dat niet weten of vergeten
op vwforum krijg je standaard een email als iemand een reactie plaatst in een door jou geopend topic, erg handig! meeste mensen checken hun mail vaker dan hun topics
hier kun je deze optie wel zelf inschakelen, maar denk dat veel dat niet weten of vergeten
Dat kan je hier ook instellen hoor, als jij een topic volgt en dan voor een 'instant emailnotification' kiest.
breadfan83
09-10-2010, 15:02
Volgens mij weet ik wie je bedoelt ;) Bij elk wissewasje aan gewone vraagjes vind ie het nodig om een PB te sturen. Alsof het een geheim is om op het forum te zetten.
Bedoelde niemand specifiek, en weet ook niet precies wie jij bedoelt. :D
Ik zie 't in veel advertentie-topics, schijnt nogal veel geheim te zijn de laatste tijd ofzo.
bjuriaan
09-10-2010, 17:43
Nog irritanter is het als mensen van het forum zeggen dingen op te komen halen, en al een afspraak hebben voor een dag tussen bepaalde tijd. Komen ze niet opdagen. Ze hebben je tel nr en op zijn minst kan je dan ff afbellen of iets van je laten horen...
word toch echt tijd voor een soort blacklist.... gewoon een aantal ervaringen klaar. Dit werk op vortex ook super. Wil ik iets kopen even in de lijst neuzen.
breadfan83
11-10-2010, 12:34
word toch echt tijd voor een soort blacklist.... gewoon een aantal ervaringen klaar. Dit werk op vortex ook super. Wil ik iets kopen even in de lijst neuzen.
Precies, ik kijk d'r ook altijd even in. Gewoon een lijst met ervaringen die dan in de beginpost telkens wordt samengevat in een lijst met namen met een duimpje omhoog of omlaag voor iedere beoordeling.
Sta er zelf ook aardig vaak in vermeld trouwens, maar dan alleen in positieve zin. :D
Audilimburg
11-10-2010, 13:59
Een slechte ervaring hebben we allemaal wel eens, dus het kan gewoon voorkomen dat er een miscommunicatie of zo is bij afspraken. Heb ik ook wel eens.
Maar met zo'n beoordelingslijst weet je al iets sneller waar je aan toe bent als het een samenvatting is van meerdere verkopen. Maar dan weet je nog steeds als verkoper niets over de aankoper. Diegene kan nog altijd zeggen dat hij langskomt en niet komen opdagen.
ErikvanBilsen
11-10-2010, 14:31
Maar over het verzenden van spullen moet je altijd eerst betalen, dus loop je als koper het grootste risico.
Dus is je risico al iets lager met z'n lijst.
Jel Golf 2 GTI
11-10-2010, 14:42
Hej Mischa,
Ik snap heel goed wat je bedoelt, maar het is ook dat er soms mensen iets te koop vragen, je dan een mail stuurt en niet laten weten of het al in orde is of niet en of ze geintereseerd zijn.
Zoek je nog steeds een nokken-as en die plastic afdekkap voor in de koffer? :D :D :D
Hehe, nee ik lig er niet wakker van.
Ik heb hier een lijst met mensen die niet op mijn mails reageren of mensen die eerst 50 mails sturen , dan zeggen dat ze er over nadenken en niets meer laten horen.
Maar ook een lijst met mensen waar ik spullen van gekocht heben aan heb verkocht die niet moeilijk deden en waar alles netjes afgehandeld werd.
Gelukkig is die groter dan de eerste :D :D
breadfan83
11-10-2010, 14:57
Een slechte ervaring hebben we allemaal wel eens, dus het kan gewoon voorkomen dat er een miscommunicatie of zo is bij afspraken. Heb ik ook wel eens.
Maar met zo'n beoordelingslijst weet je al iets sneller waar je aan toe bent als het een samenvatting is van meerdere verkopen. Maar dan weet je nog steeds als verkoper niets over de aankoper. Diegene kan nog altijd zeggen dat hij langskomt en niet komen opdagen.
Daar kun je toch ook een lijst van maken. ;)
Op VWVortex werkt de lijst in ieder geval beide kanten op. Zoek maar eens op "the un-official buyer seller feedback list". Zoiets was 't geloof ik.
mischatdi
14-10-2010, 22:42
Hej Mischa,
Ik snap heel goed wat je bedoelt, maar het is ook dat er soms mensen iets te koop vragen, je dan een mail stuurt en niet laten weten of het al in orde is of niet en of ze geintereseerd zijn.
Zoek je nog steeds een nokken-as en die plastic afdekkap voor in de koffer? :D :D :D
Hehe, nee ik lig er niet wakker van.
Ik heb hier een lijst met mensen die niet op mijn mails reageren of mensen die eerst 50 mails sturen , dan zeggen dat ze er over nadenken en niets meer laten horen.
Maar ook een lijst met mensen waar ik spullen van gekocht heben aan heb verkocht die niet moeilijk deden en waar alles netjes afgehandeld werd.
Gelukkig is die groter dan de eerste :D :D
ja das fout vanb mij, maar ik kan soms die klote topics niet terug vinden en vergeet ik het weer. nokkenas is op gelost.
en voor de drempel in de koffer zoek ik nog steeds maar volgens mij was er iemand die dat had liggen :D
Jel Golf 2 GTI
14-10-2010, 22:49
ja das fout vanb mij, maar ik kan soms die klote topics niet terug vinden en vergeet ik het weer. nokkenas is op gelost.
en voor de drempel in de koffer zoek ik nog steeds maar volgens mij was er iemand die dat had liggen :D
Geen probleem hoor. :thumbup:
Ik merk ook wel wie er hier veel actief is enzo, dus ga er dan ook van uit dat het niet met slechte bedoelingen is dat je niet reageert. :D
Dat van die topics terug vinden ken ik ook maar al te goed.
En ik vergeet ook wel eens te reageren op een mail. :redface:
Zolang het maar gezellig blijft.
Maar soms heb je van die newbee's die 100 mails sturen om dan niet meer online te komen en nx meer te laten horen.
Sta je daar met een stel deuren en een set voorspatborden in je keuken. :mad:
Ach ja :rolleyes: CHILLEUH :D :D
breadfan83
14-10-2010, 23:59
Geen probleem hoor. :thumbup:
Ik merk ook wel wie er hier veel actief is enzo, dus ga er dan ook van uit dat het niet met slechte bedoelingen is dat je niet reageert. :D
Dat van die topics terug vinden ken ik ook maar al te goed.
En ik vergeet ook wel eens te reageren op een mail. :redface:
Zolang het maar gezellig blijft.
Maar soms heb je van die newbee's die 100 mails sturen om dan niet meer online te komen en nx meer te laten horen.
Sta je daar met een stel deuren en een set voorspatborden in je keuken. :mad:
Ach ja :rolleyes: CHILLEUH :D :D
Dat is inderdaad 't probleem. Als je tig PB's in de week stuurt en binnenkrijgt kan het best eens zijn dat er ergens wat fout gaat. Of als je veel koopt en verkoopt of op de post doet.
Maar d'r zijn er genoeg die hier bijvoorbeeld een auto op 't forum kwakken in hun eerste post, die je daarna op geen enkele manier kunt bereiken en die nergens op reageren, en waar je niks meer van hoort totdat ze de volgende auto weer online in de bingo hebben.
Of mensen die vreselijk overprijsde spullen kwijt willen maar vervolgens te lui zijn om er even een foto van te maken of om wat info te geven over wat ze te koop hebben. :thumbup:
goed plan :cool:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.