PDA

View Full Version : motor probleem polo II 1.3i


fraggie
09-10-2010, 23:57
Goedendag.
Als ik hem net start loopt hij heel netjes , 10 seconde later begint hij in te zakken , en weer naar normaal ,dat herhaalt zich

Als ik snel gas geeft wil hij uitvallen , om op het laatste moment toch weer op te pakken.

langzamer gas geven is geen probleem.
rijd voor de rest perfect , alleen is dit nogal lastig bij het wegrijden..

patrick 86c
10-10-2010, 09:27
begin maar eens met de blauwe temperatuursensor te vervangen.

fraggie
10-10-2010, 17:45
en die zit waar ongeveer op het blok ?

patrick 86c
11-10-2010, 16:50
als je voor het blok staat heb je een termostaathuis,daar zitten 2 stekker op.
1 is zwart en 1 is blauw.die laatste meet de temp voor je computer.

fraggie
06-03-2011, 14:51
Kan iemand mij zeggen waar de rood gemarkeerde schroef voor is ?
http://fraggie.dyndns.org/schroef2.jpg

Dennis@polo86c.nl
06-03-2011, 19:57
Die schroef is voor stationair toerental instellen.

fraggie
07-03-2011, 05:59
tnx :)

Dennis@polo86c.nl
07-03-2011, 12:38
Ziet er uit als een NZ-motor.
Was het probleem er altijd al, of later ontstaan?

Valse lucht zou oorzaak kunnen zijn.
Alles NA de luchthoeveelheidsmeter (dat ding op het luchtfilterdeksel) moet luchtdicht zijn.
Vooral de slangen van de carterontluchting willen nog wel eens gaan oplossen door de oliedampen. Controleer ook de ondruk(vacuum)slangetjes.
Uitlaat moet ook luchtdicht zijn tot de lambdasonde.

Verder:
- massapunten nalopen+schoonmaken
- lambdasonde ok? Je kunt eens proberen met losgetrokken
- timing distributie ok?
- afstelling co + onsteking ok?
- motorisch onderhoud op orde?
- enz...

fraggie
13-03-2011, 21:08
ik hoor een gesis rond die plek van de foto (gasklephuis?). maar kan geen lekke slang of iets vinden.
remmenreiniger spuiten heeft ook totaal geen effect.
laatst iemand uit de straat die met eenzelfde motor reed, en daar siste het niet, dus er MOET iets lekken , maar ik heb geen idee wat. (paar uur aan het zoeken geweest)

heb het stationait iets opeschroeft , rijd wat lekkerder weg.
niet de oplossing , maar moet maar ff.


ook heeft de start motor moeite om rond te gaan als hij koud is (24 uur niet gedraaid) maar na een blokje om gooit hem rond of erniets aan de hand is (lijkt een slechte accu , maar die is vervangen) laadspanning is ook goed.

The_Maxx
13-03-2011, 22:58
klinkt als valse lucht, loop ffkes de carterontluchting na en de vacuümslangetjes

gbgolf2
15-03-2011, 22:34
onder je carburateur zit een zwarte pakking is heel makkelijk te controleren om hem heen en weer te drukken (carburateur!) is de kans dat die uitval of beter gaat lopen mocht dat niet zo zijn dat je niks merkt draai hem even los en kijk of er droogte scheuren in zitten zo niet alle vacuumslangetjes controleren!

The_Maxx
16-03-2011, 01:28
nz heeft geen carb, dus ook geen voetpakking.
Wel een pakking van het gaskleppenhuis, maar zou me verbazen als je die lek krijgt.

Dus carterontluchtingslangen en vacuümslangetjes nalopen.

patrick 86c
16-03-2011, 17:21
Je kan ook een beetje gaan lopen spuiten met remmenreiniger.
dan merk je mischien wel een verschil in motorloop.

Boestik
26-03-2011, 18:06
ik hoor een gesis rond die plek van de foto (gasklephuis?). maar kan geen lekke slang of iets vinden.
remmenreiniger spuiten heeft ook totaal geen effect.
laatst iemand uit de straat die met eenzelfde motor reed, en daar siste het niet, dus er MOET iets lekken , maar ik heb geen idee wat. (paar uur aan het zoeken geweest)

heb het stationait iets opeschroeft , rijd wat lekkerder weg.
niet de oplossing , maar moet maar ff.


ook heeft de start motor moeite om rond te gaan als hij koud is (24 uur niet gedraaid) maar na een blokje om gooit hem rond of erniets aan de hand is (lijkt een slechte accu , maar die is vervangen) laadspanning is ook goed.

Ik heb ook een Polo 2 injectie en hoor ook een raar gesis rond die plek. Heb ook problemen. Auto begint soms te bokken en stotteren als ik rustig gas lost laat en rustig gas geef in bochten. Met name gas half ingedrukt door de wijk begint hij echt te bokken.

Misschien hebben we hetzelfde probleem, is het tikken van de injectoren een normaal geluid ?

Boes

The_Maxx
26-03-2011, 18:25
tikken van injectoren hoort gewoon. Als er silencers op zitten is dit tikken overigens minder.

passatje2
28-03-2011, 18:21
kijk eens die plastic slang van de rembekrachtiger na,die gaat van de rembekrachtiger naar het inlaatspruitstuk,het rubber stukje aan de inlaatspruitsuk kant zit wel eens een scheurtje in dat is dat gesis en je trekt valse lucht en hij loop klote dan,dus.......

vento tdi
28-03-2011, 18:42
En inlaatspruitstukpakking ook gecontroleerd???????
Gaan ook veel lekken.......

fraggie
25-04-2011, 20:19
yep, heb de hele lijst gehad. niets te vinden. (inlaat was het eerste wat ik checkde)

alleen nog ff een blauwe sensor scoren. kan online geen winkel vinden in iedergeval.
Nieuw probleem 1 herrie bij het rijden boven de 40, of er iemand met een hamer op de wielen bonkt. geluid is wel weg bij een scherpe bocht naar links.
Nieuw probleem 2. ophangbeugel demper afgebroken (andere zat al met tiewrap vast)
iemand enig idee of dat nieuw te leveren is? (of een apk waardige manier om het op te lossen in iedergeval)
http://fraggie.dyndns.org/beugel.jpg

The_Maxx
25-04-2011, 21:25
stuk plaat is wel nieuw te krijgen, maar ik heb het pas 1x aangeboden gezien op ebay.

Beter: stuk ijzer/staal in de holle ruimte schuiven en vastzetten met een paar bouten of beter nog, gewoon vastlassen.

Paar zelftappers kan ook tijdelijk. je kunt m ook gewoon plat erop bouten. Kun je de moeren in de holle ruimte doen. Zit t ook vast. Maar denk wel aan de antiroest ;)

fraggie
25-04-2011, 21:32
uitlaat vast aan het chassis? moet volgens mij voor de apk in rubbers hangen.

Boestik
26-04-2011, 22:06
yep, heb de hele lijst gehad. niets te vinden. (inlaat was het eerste wat ik checkde)

alleen nog ff een blauwe sensor scoren. kan online geen winkel vinden in iedergeval.
Nieuw probleem 1 herrie bij het rijden boven de 40, of er iemand met een hamer op de wielen bonkt. geluid is wel weg bij een scherpe bocht naar links.
Nieuw probleem 2. ophangbeugel demper afgebroken (andere zat al met tiewrap vast)
iemand enig idee of dat nieuw te leveren is? (of een apk waardige manier om het op te lossen in iedergeval)
http://fraggie.dyndns.org/beugel.jpg

Blauwe Temp. Sensor heb ik hier nog wel liggen. Omdat ik ook problemen heb met mijn Polo heb ik een nieuwe gekocht ( 22 euro bij Brezan in Roosendaal) maar mocht helaas niet baten :mad:

Mischien kom ik zaterdag of zondag wel even langs in E-L dan neem ik die sensor wel mee.

The_Maxx
26-04-2011, 22:52
uitlaat vast aan het chassis? moet volgens mij voor de apk in rubbers hangen.

Nee, alleen een vervanging van de beugel aan de kas maken. Hangt dan gewoon nog in rubbers alleen dan niet meer op de originele manier.

Pieter1f
27-04-2011, 06:06
uitlaat vast aan het chassis? moet volgens mij voor de apk in rubbers hangen.


ik heb 2 haarspelden/vishaken gebogen van schroefdraad eindjes en een gat door de carrosserie geboord en 2 moeren en volgplaten gebruikt, zal als ik er aan denk zo eens een foto schieten.

Dennis@polo86c.nl
28-04-2011, 13:52
Steun is nieuw te krijgen bij VW dealer.

The_Maxx
28-04-2011, 19:54
dat stuk staal? zo ja, wat moet dat dan weer kosten?