PDA

View Full Version : Koelvloeistof probleem??


roald
30-01-2005, 15:10
loopt er bij een g40 koelvloeistof door het blok(lijkt mij wel, maar...) zo ja, welke slang vanaf expansievat komt waar op het blok, en heeft een g40 ook een overloop(zo ja, waar komt die vandaan)

misschien een tekening of duidelijke beschrijving, want bij mij loopt er dus geen koelvloeistof door blok heen, er is dus geen sprake van een circuit want er komt logischerwijs ook niks vanuit de overloop(moet/is dit een constante stroom vloeistof??) terug het bakje in

Tot dusver het volgende aangesloten:

bovenste slang van radiator= voorop onder de blauwe sensor
onderste slang van radiator= op aansluiting onder de verdelerkap
retour leiding(terug naar expansievat)=achter verdelerkap zitten drie aansluitingen, die op uitkomen op dikkere buis. Bovenste twee zijn afgedopt door vw, dus maar de onderste genomen(hier zat geen kapje op)

verder zitten de slangen voor de kachel aangesloten op de juiste plaats.

iemand een tip??

roald

berendd
30-01-2005, 16:10
ehm heb ik deze post niet eerder gezien....?
of heb je hem nog niet eerder gepost, dan moet je ff int archief kijken, want ik herken hem..
of was dat op vwforum misschien?

roald
02-02-2005, 17:31
goed opgelet berend, maar helaas nog geen antwoordt op mijn vraag.....

misschien een g40 rijder die de moeite zou willen nemen om even onder de motorkap van zijn auto te kijken, en mij kunnen vertellen waar welke slang moet worden aangesloten van het koelcircuit???????

alvast bedankt....

serge pot
03-02-2005, 20:01
kachel is aanvoer van thermostaat huis en retour op waterpijp
radiateur is aanvoer thermostaathuis bovenste en onderste van thermostaathuis retour water pijp gaat met kromme slang naar thermostaat huis .
expansie reservoir van onder de slang naar waterpijp of thermostaat huis(niet helemaal zeker ),dunne slang naar thermostaat huis .(bij de 2f dus ,bij de 2 gaat ie van expansie vat naar radiateur )

roald
04-02-2005, 11:11
Thanks!!!