PDA

View Full Version : stotterende jetta

douwe
11-10-2010, 21:55
hallo ik heb een jetta uit 88 met een 1600 motor en een weber carburateur(dmtl) sinds kort is de auto vanuit het niets gaan stotteren! dit doet hij alleen in de lagere toeren! als je de 2e trap open doet trekt ie gewoon door.
hij stottert alleen als je ermee rijd. loopt gewoon stationair geen gekke rook uit de uitlaat.

reeds vervangen:
rotor met verdelerkap
carburateur flens (was gescheurd!)

bougies zien er nog goed uit (wel eventjes schoongemaakt met schuurpapiertje)

alvast bedankt!

douwe
13-10-2010, 19:45
nu heb ik ook ontdekt dat men uitlaatspruitstuk gescheurd is!! zou dit de oorzaak kunnen zijn?

groetjes douwe

Alberto
13-10-2010, 19:59
Nieuw op het forum ?
Stel (http://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=145) je even voor wie Douwe is ;)

douwe
13-10-2010, 20:25
mijn fout!!!!

Alberto
13-10-2010, 20:49
mijn fout!!!!
nou ...fout .... :D zo erg is het niet ...

maar nu weer on topic ...je schrijft dat er een weber carburateur op zit
vertel .. maakt het een stukje makkelijker mischien :thumbup:

douwe
13-10-2010, 21:02
gelukkig maar!!

die heb ik erop gezet ter vervanging van mijn pierburg. op de weber zit ook een k&n openlucht filter op(omdat het kon:P)
deze combinatie heb ik ongeveer 14000 km probleemloos mee gereden tot dat hij 2 weken terug begon te stotteren. wat ik vervangen heb kun je in de eerste post lezen. omdat ik het ook allemaal niet meer wist besloot ik de inlaatspruitstuk pakking te controleren, en kwam hierdoor achter dat mijn uitlaatspruitstuk gescheurd is!

nog eventjes voor alle duidelijkheid de auto ging vooral stotteren bij lage snelheden of na stilstand(bijv stoplicht wachten bij rotondes enz.)

Polodee
13-10-2010, 21:56
Mijn ervaring met deze carburateur (ik heb er ook eentje op mijn Golf '86 1.6) is dat je regelmatig het CO en de stationair moet nastellen omdat hij denk ik uit de afstelling trilt.

Misschien kun je even met de CO-schroef spelen als de motor warm is. Volg gewoon de afstel-instructies op de handleiding die je erbij kreeg. Een toerenteller maakt het geheel een stuk makkelijker. Heb je die?

Ben benieuwd...

PS: Een goed afgestelde Weber DMTL rijdt heerlijk!

douwe
13-10-2010, 22:26
hmm ok ik heb idd nooit wat afgesteld omdat ie eigenlijk altijd goed reed! als mijn uitlaatspruitstuk vervangen is dan zal ik dit zeker eventjes doen! toerentellertje moet ik nog instaleren maar dat komt ook wel goed!

gooigolf
14-10-2010, 05:01
hmm ok ik heb idd nooit wat afgesteld omdat ie eigenlijk altijd goed reed! als mijn uitlaatspruitstuk vervangen is dan zal ik dit zeker eventjes doen! toerentellertje moet ik nog instaleren maar dat komt ook wel goed!
hallo ..

mocht het niet lukken met afstellen ligt hier nog wel een goeie ,,
probeer je die maar .. :)
vrgr gooigolf ,

douwe
14-10-2010, 20:28
zal wel goed komen denk ik maar ik hou het in men achterhoofd! maar nu even terug ontopic, kan een gescheurd uitlaatspruitstuk het stotteren veroorzaken. mijn collega had een theorie daarover dat ie dan uitlaatgassen aanzoog en daardoor teweinig zuurstof zou krijgen ed.

Polodee
16-10-2010, 22:36
Zou kunnen; in- en uitlaatspruitstuk zitten aan dezelfde kant op de kop. Zowiezo altijd uitlaatspruitstuk vervangen als er een scheur in zit.

Arnemk2
13-12-2021, 20:42
Hoi!

Ik heb hetzelfde probleem.
Wat was de oorzaak bij uw weber?