PDA

View Full Version : 1900 td aaz blijft nagelen

arnus71
15-10-2010, 10:02
Ik heb een 1900 aaz td motor in mijn T3, gereviceerd, en onlangs een volledig gereviceerde brandstofpomp gemonteerd, en vorige week nog gereviceerde verstuivers erop om het nagelen van de motor te proberen op te lossen.

De motor blijft maar nagelen! Pomp staat goed op tijd, motor loopt verder prima, goed vermogen bij turbodruk, weinig rook, etc, maar kom maar niet van het nagelen af...

Vooral bij koude motor is het echt erg. Bij warme motor hoor je het ook duidelijk, behalve op volle vermogen.

Maar de vraag: waar moet ik het zoeken?? Pomp en verstuivers zijn gereviceerd en weet het even niet meer. Misschien toch te weing brandstof bij stationair/lage belasting?

vwmk2driver
15-10-2010, 21:49
lijkt mij dat hij dan toch iets te arm staat, en dat hij onder volle turbo druk wel weer genoeg verrijking heeft.
door het gereviseerde blok kan de compressie verhouding weer gestegen zijn,zegmaar naar originele waardes als de pomp vroeger iets terug gesteld is doordat deze bijvoorbeeld rookte, dan kan door de hogere compressie en de te kort aan diesel deze eerder gaan ontbranden dan de bedoeling is.

ik weet niet welke pomp versie jij hebt, maar bij sommige kun je de opbrengst gewoon met een stelschroef verdraaien.

dit kun je eventueel iets verstellen, hierna zou je alleen moeten kijken of hij rookt onder deel last,doet hij dit niet en is het nagelen weg dan is het goed.

gaat hij daarna bij volgas wel roken zou je de lda iets terug moeten regelen.

zo kun je wat spelen met de basis opbrengst en de druk verrijking.

arnus71
16-10-2010, 08:54
Bedankt voor je uitleg ;)

Ik denk dat dit ook ongeveer het enige nog is waar ik mee kan klooien - de bomp is door het revisiebedrijf op fabriekswaarden gezet bij de revisie, maar denk dat ik daar maar binnenkort mee ga spelen, mijn jaar garantie is nu toch bijna voorbij!