PDA

View Full Version : Oltimer Verzekeren help!!

cmart187
16-10-2010, 09:55
Beste mensen,

Ik heb een golf 1 cabrio gekocht uit 1984. Ik wil hem nu graag verzekeren maar ik word iederekeer afgewezen. omdat ik nog geen 25 ben. en geen 2e auto heb

Ik ben 20 jaar geen schade vrije jaren. dit is mijn eerste auto.

Waar kan ik mijn auto verzekeren. ik heb ook geprobeerd om het op mijn ouders naam te doen en mezelf als meest rijdende persoon optegven maar dat accepteren ze ook niet om dat ik geen 25 ben.

Hoe kan ik dit probleem oplossen of weten jullie een verzekerings maatschappij

monark
16-10-2010, 10:04
probeer roel en hennie van maarseveen een keer die doen alleen in oltimers en klassieker daar heb ik al mijn autos en ben zeer tevreden over hun,
moet je maar even googlen want ik heb verder niks bij de hand.

gr pieter

Gertjan
16-10-2010, 11:31
Ik denk dat je hem gewoon normaal zal moeten verzekeren, verreweg de meeste maatschappijen stellen als eis dat je ook een 1e auto erbij moet hebben.

cmart187
17-10-2010, 10:28
Ik denk dat je hem gewoon normaal zal moeten verzekeren, verreweg de meeste maatschappijen stellen als eis dat je ook een 1e auto erbij moet hebben.

ja dat weet ik, maar ik zoek een maatschappij die het wel doet. het is een oltimer ik wil geen normaal verzekering.

Pewi Vwteam
17-10-2010, 11:13
gewoon op je pa en ma zijn naam verzekeren! probleem opgelost.

VWFARMER
17-10-2010, 11:56
Ik zelf had er toen der tijd geen last van
Kocht een golf 1 uit 1983 en had de auto gewoon onder oldtimer verzekering gekregen.

Ik zelf denk gewoon dat je naar een andere verzekering maatschappij moet gaan
ik weet niet waar je vandaan komt.

Maar als je uit noord Holland komt dan weet ik nog wel een paar verzekeringen waar je heen kan

cmart187
17-10-2010, 15:51
Ik zelf had er toen der tijd geen last van
Kocht een golf 1 uit 1983 en had de auto gewoon onder oldtimer verzekering gekregen.

Ik zelf denk gewoon dat je naar een andere verzekering maatschappij moet gaan
ik weet niet waar je vandaan komt.

Maar als je uit noord Holland komt dan weet ik nog wel een paar verzekeringen waar je heen kan

Ik woon in zuid holland. maar da tmoet geen probleem zijn. heb je toevallig internet site?

cmart187
17-10-2010, 15:51
gewoon op je pa en ma zijn naam verzekeren! probleem opgelost.

als ik een ongeluk maak word het deels niet vergoed. heb ik gehoord ?

patjetta
17-10-2010, 19:46
Ik heb mijn golf 1 uit 1982 verzekerd bij de europeesche en daar heb je geen 1e auto nodig en ik ben ook pas 23.
Wel mag je max 7500km rijden in het jaar geloof ik
Het kost mij 60 euro per jaar of 33 per half jaar.

jones
17-10-2010, 19:50
ik heb drie auto's bij de europeesche verzekerd als oldtimer maar bij mij deden ze dat echt niet zonder gegevens van mijn dagelijkse auto.

Melvin
17-10-2010, 19:52
KNMV... geen dagelijkse auto nodig, geen leeftijdsdiscriminatie...

cmart187
18-10-2010, 08:12
Ik heb mijn golf 1 uit 1982 verzekerd bij de europeesche en daar heb je geen 1e auto nodig en ik ben ook pas 23.
Wel mag je max 7500km rijden in het jaar geloof ik
Het kost mij 60 euro per jaar of 33 per half jaar.

Ik heb ze net gebeld ze vertellen mij dat je een 2e auto moet hebben en 24 moet zijn.

cmart187
18-10-2010, 08:17
KNMV... geen dagelijkse auto nodig, geen leeftijdsdiscriminatie...

weer het zeflde verhaal bij KNMV

bjuriaan
18-10-2010, 12:18
Je kan hem toch bij je ouders op zetten en jou als 2de bestuurder op de polis zetten. Kan er naar mijn idee weining fout gaan...

FF offtopic: heerlijk als je niet meer in die leeftijdsgroep zit, zou helemaal gek worden als ze zo moeilijk doen. Het moet een voorrecht zijn om je ergens te verzekeren. Waarom er zo moeilijk om gedaan moet worden. Iemand van 25 die net 1 dag zijn rijbewijs heeft kan netzogoed een levensgevaarlijke verkeer deelnemer zijn.

cmart187
18-10-2010, 15:42
Je kan hem toch bij je ouders op zetten en jou als 2de bestuurder op de polis zetten. Kan er naar mijn idee weining fout gaan...

FF offtopic: heerlijk als je niet meer in die leeftijdsgroep zit, zou helemaal gek worden als ze zo moeilijk doen. Het moet een voorrecht zijn om je ergens te verzekeren. Waarom er zo moeilijk om gedaan moet worden. Iemand van 25 die net 1 dag zijn rijbewijs heeft kan netzogoed een levensgevaarlijke verkeer deelnemer zijn.

dat heb ik ook gevraagd maar dat doen ze niet. ze doen laaste tijd echt moeilijk. ik heb ze ook verteld dat ik nooit schade heb verricht of iets maar het antwoord blijft nee.

volkswein-rider
18-10-2010, 16:28
Je zou ook nog unigarant uit Hoogeveen kunnen proberen.

Daar heb ik m'n GTI enkele jaren wa verzekerd gehad. Ik had daar geen 1e auto nodig.

Leeftijdgrens is mij onbekend, omdat ik daar geen last meer van heb.

De Limburger
18-10-2010, 16:38
Unive verzekeringen Ik ben 24, heb een oldtimer, volledig casco verzekerd oldtimer premie, en geen gezeur. Wel heb ik al vanaf mijn eerste wagen daar al de verzekeringen lopen. Misschien dat dat ook een voordeel bied.
Gr Ronnie

The Clauw
18-10-2010, 17:31
Diks verzekeringen intoetsen op google en bellen.

Gewoon de verzekering afsluiten en zeggen wat je graag wilt.

Geen probleem. Moet lukken !

Oudelut
18-10-2010, 19:18
Tja, je kan een hoop roepen over de verzekeringsmaatschappijen en leeftijdsdiscriminatie, maar een verzekering moet nou eenmaal risico's afdekken, en uit de statistieken blijkt nou eenmaal dat jongeren onder de 24 veel meer risico lopen/bieden. Dat risico moet nou eenmaal afgedekt worden.

Had je niet beter kunnen informeren vóór aanschaf van de auto? Hoe doe je dat nu? Is de auto geschorst? Anders heb je kans op een snelle interventie van Justitie...
Wat je ook kan doen: naar de KvK en een verzekeringsmaatschappij oprichten en vervolgens je eigen auto verzekeren... :D

cmart187
18-10-2010, 20:45
Diks verzekeringen intoetsen op google en bellen.

Gewoon de verzekering afsluiten en zeggen wat je graag wilt.

Geen probleem. Moet lukken !

diks doet het ook niet

Tjaap
18-10-2010, 20:54
Wat je ook kan doen: naar de KvK en een verzekeringsmaatschappij oprichten en vervolgens je eigen auto verzekeren... :D
je mag ook uit geloofsovertuiging onverzekerd rijden.

cmart187
18-10-2010, 20:55
Tja, je kan een hoop roepen over de verzekeringsmaatschappijen en leeftijdsdiscriminatie, maar een verzekering moet nou eenmaal risico's afdekken, en uit de statistieken blijkt nou eenmaal dat jongeren onder de 24 veel meer risico lopen/bieden. Dat risico moet nou eenmaal afgedekt worden.

Had je niet beter kunnen informeren vóór aanschaf van de auto? Hoe doe je dat nu? Is de auto geschorst? Anders heb je kans op een snelle interventie van Justitie...

Graag alleen een reactie geven als je een maatschappije weet die het wel dekt.

Ik vind het bullshit ik ben zelf 20 ik heb nooit schade aangericht. en als het zo is volgends de nederlandse statistiek. dan moeten de jongeren maar wat meer betalen voor hun oltimer verzekering. jongeren hebben ook een hobby.

Tjaap
18-10-2010, 20:56
en als het zo is volgends de nederlandse statistiek. dan moeten de jongeren maar wat meer betalen voor hun oltimer verzekering. jongeren hebben ook een hobby.
dat heet een normale verzekering ;) oldtimer verzekering is bedoeld voor auto's die het hele jaar binnen staan en alleen voor uitjes gebruikt worden.
Als je maar 1 auto hebt gaan ze ervanuit dat je er dagelijks in rijd.
Wat heel begrijpelijk is want autoliefhebbers rijden niet op de fiets door de regen om hun hobby auto te sparen maar dat doen ze met hun dagelijkse auto.

bekirvr6
18-10-2010, 21:13
mijn vr6 is als oldtimer verzekerd, heb wel een 2e auto voor de dagelijkse verkeer :thumbup:

Jan-Jelle
18-10-2010, 22:51
Graag alleen een reactie geven als je een maatschappije weet die het wel dekt.

Ik vind het bullshit ik ben zelf 20 ik heb nooit schade aangericht. en als het zo is volgends de nederlandse statistiek. dan moeten de jongeren maar wat meer betalen voor hun oltimer verzekering. jongeren hebben ook een hobby.

Je kunt het bullshit vinden maar je kunt er niets tegen doen.

Verzekeringsmaatschappijen willen winst maken, dat doen ze op deze manier. logisch, zou ik ook doen als ik de verzekeringsmaatschappij was. als uit onderzoek blijkt dat jongeren onder de 24 meer ongelukken maken dan die boven de 24 dan moeten ze meer betalen. Dat is een gemiddelde wat ze nemen, ze kunnen niet iedere klant apart behandelen...

Wat je wel kunt proberen is een tussenpersoon opbellen, die het helemaal laten uitzoeken en als die iets vind bij hem de verzekering afsluiten. heb jij er geen omkijken naar. alles word kostenloos voor je geregeld.

Renegade
18-10-2010, 22:57
Wat je wel kunt proberen is een tussenpersoon opbellen, die het helemaal laten uitzoeken en als die iets vind bij hem de verzekering afsluiten. heb jij er geen omkijken naar. alles word kostenloos voor je geregeld.

Kostenloos is een verzekeringsagent niet ;) premie zal altijd iets duurder uitvallen omdat hun ook iets moeten verdienen. Daarbij komt wel, als je een goede verzekeringsagent hebt staat deze altijd voor je klaar en hoef je bij schade maar even een belletje te plegen zodat alles door hem geregeld word :thumbup: (schadeformuliertje moet je natuurlijk zelf invullen :tongue: )

The Clauw
19-10-2010, 21:13
diks doet het ook niet

Wat heb je in godsnaam gezegt dat ze het niet doen ??????
Dat is toch wel heel erg raar :S:S

Nu heb je nog 1 mogelijkheid over.

Voor ik je die ga uitleggen moet je eerst polisdirect benaderen of jou auto in hun oldtimerlijst voorkomt.

Niet zeggen hoe oud je bent of wat dan ook... gewoon bellen en zeggen wat voor auto het om gaat en dat je die kunt kopen ofzo....

Nadere info geef ik je later

The Clauw
19-10-2010, 21:17
Kostenloos is een verzekeringsagent niet ;) premie zal altijd iets duurder uitvallen omdat hun ook iets moeten verdienen. Daarbij komt wel, als je een goede verzekeringsagent hebt staat deze altijd voor je klaar en hoef je bij schade maar even een belletje te plegen zodat alles door hem geregeld word :thumbup: (schadeformuliertje moet je natuurlijk zelf invullen :tongue: )

Hoeft zeker niet altijd.

Vaak ontvangen ze een bedrag van de verzekeraar en soms leveren ze er zelfs iets bij in of verkopen ze het kiet zodat je een band met je tussenpersoon opbouwt. Dit uiteraard zodat je al je verzekeringen daarnaartoe speelt en op den duur die van je gezin/ familie/ vrienden etc.... want van die 60 euro per jaar worden ze echt niet warm of koud.... Daar maken ze eerder verlies op. ( tijd, porto, telefoonkosten etc )

The Clauw
19-10-2010, 21:18
Je kunt het bullshit vinden maar je kunt er niets tegen doen.

Verzekeringsmaatschappijen willen winst maken, dat doen ze op deze manier. logisch, zou ik ook doen als ik de verzekeringsmaatschappij was. als uit onderzoek blijkt dat jongeren onder de 24 meer ongelukken maken dan die boven de 24 dan moeten ze meer betalen. Dat is een gemiddelde wat ze nemen, ze kunnen niet iedere klant apart behandelen...

Dat is idd de een na laatste optie. Helemaal mee eens.

Steilheck
20-10-2010, 08:25
Laat een tussenpersoon dit maar voor je uitzoeken. Scheelt je een hoop tijd en ergernis.

GolfMania
20-10-2010, 10:36
Laat een tussenpersoon dit maar voor je uitzoeken. Scheelt je een hoop tijd en ergernis.

heb ik een paar weken geleden ook gedaan en nu is mijn mk1 gti bij europeesche als oldtimer verzekerd, maar ik moest wel een andere auto als daily hebben. en ik ben overigens 24 en heb ook 6 schadevrije jaren
ik moet er wel even bij vermelden dat ze tegenwoordig een golf 1 van 83 niet echt een oldtimer vinden. hij mag dan wel ouder dan 25 jaar zijn, maar er rijden nog zoveel einzers dat er soms wel eens moeilijk over gedaan wordt. dat zijn trouwens de woorden van de verzekering

Edwin
20-10-2010, 12:59
Ik had gelezen dat je Diks.nl al geprobeerd had.
Maar kun je 'm daar uberhaupt niet verzekeren of... uh?

Ik heb daar namelijk 'n korte tijd alleen een Golf 2 uit '86 verzekerd gehad en dat kostte me iets van €6,- per maand.. daar was geen tweede auto voor nodig. Daar heb je al een voordelige verzekering als de auto van '94 of ouder is.

Van de site;
- Acceptatie oldtimer al vanaf bouwjaar 1994
- Tot 75% No-Claim Korting
- Premie Betaling Per Maand Mogelijk
- Premie vanaf € 5,= Per Maand!
- Dagelijks gebruik mogelijk
- Geen 1e auto verplicht
- Geen taxatierapport verplicht
- Gebruik 5000,7500,12000 en 20000 kilometer mogelijk

Heb daar trouwens mijn huidige auto nog steeds verzekerd.

The Clauw
20-10-2010, 15:44
Ik had gelezen dat je Diks.nl al geprobeerd had.
Maar kun je 'm daar uberhaupt niet verzekeren of... uh?

Ik heb daar namelijk 'n korte tijd alleen een Golf 2 uit '86 verzekerd gehad en dat kostte me iets van €6,- per maand.. daar was geen tweede auto voor nodig. Daar heb je al een voordelige verzekering als de auto van '94 of ouder is.

Van de site;
- Acceptatie oldtimer al vanaf bouwjaar 1994
- Tot 75% No-Claim Korting
- Premie Betaling Per Maand Mogelijk
- Premie vanaf € 5,= Per Maand!
- Dagelijks gebruik mogelijk
- Geen 1e auto verplicht
- Geen taxatierapport verplicht
- Gebruik 5000,7500,12000 en 20000 kilometer mogelijk

Heb daar trouwens mijn huidige auto nog steeds verzekerd.

Dat zei ik dus ook al... Hoe krijg je het voor elkaar om daar Nee te horen te krijgen haha

gizmo98
20-10-2010, 18:48
diks die het niet doet dat is wel heel erug vreemd

The Clauw
21-10-2010, 12:33
diks die het niet doet dat is wel heel erug vreemd

:goodpost:

Volgens mij wordt hij gezocht voor zware criminele daden met een Automobiel :D
hahah

Marcski
21-10-2010, 15:16
Wat heel begrijpelijk is want autoliefhebbers rijden niet op de fiets door de regen om hun hobby auto te sparen maar dat doen ze met hun dagelijkse auto.

jawel :D

The Clauw
21-10-2010, 18:27
jawel :D

motorfiets zeker :tongue:

Marcski
21-10-2010, 19:19
heel soms, maar meestal gewoon lekker op de fiets, ook door de regen/hagel..

zuivere311
18-11-2010, 21:17
Diks stopt ermee, tenminste ik heb een brief van ze gehad, dat ik de huidige verzekering mag uitzitten tot einde contract. (voor mij, begin februari 2011).

Andere die bij Diks verzekerd zijn, zullen ook binnen kort een brief krijgen, min 3 maanden voor einde verzekering. (hun verlengen niet meer).

Of dit alleen geld voor semi klassiekers of voor alles, is mij niet duidelijk.