PDA

View Full Version : ATS Classic vs verbreed staal


LowriderVW
17-10-2010, 20:28
Hoi allemaal!

Ik heb pas een Golf MK1 op de kop getikt en zou er graag andere velgen op leggen. Momenteel liggen er Pirelli velgen op, is wel ok, maar zou toch graag iets anders willen. Daarom twijfel ik nu tussen ats classics en zwarte 7 duim verbrede stalen velgen. De golf zelf is zwart.
Graag dan ook jullie advies.

Alvast thx!

edelweiss_gti
18-10-2010, 09:38
ats is mooier

mk1diesel
18-10-2010, 10:26
beide zou niet verkeerd staan

dus zomers op atsjes en s'winters op verbreed staal :D

edelweiss_gti
18-10-2010, 10:31
of een setje c2 tjes zoeken ;)

SpiderClass
18-10-2010, 14:08
Is het staal ook 13 inch?

LowriderVW
18-10-2010, 16:42
Ja ze allebei aanschaffen zou natuurlijk ideaal zijn maar ik moet helaas mijn budget ook wat in het oog houden :) Staal is ook 13 inch ja, is dat wat ok? Of is 14 beter?

De Limburger
18-10-2010, 17:21
13" is mooi, maar je gaat er erg veel toeren mee draaien, dus veel benzine/diesel mee verbruiken, Ik zelf rij op 14" 7,5J en 8J breed met 155/55/14 bandjes erom, dit rijd zich nog redelijk. Op de 13" Classics die heb ik ook gehad, vond ik het toch echt net wat te laag, en de wielkasten niet mooi gevuld en dat heb je met 14" wel weer wat meer.
Ik zelf zou als ik echt laag zou willen wel op 13" rijden maar als het een daily is dan kies ik toch voor 14".
Gr Ronnie

edelweiss_gti
18-10-2010, 17:39
13" is mooi, maar je gaat er erg veel toeren mee draaien, dus veel benzine/diesel mee verbruiken,
Gr Ronnie

dat valt echt wel mee hoor ik rij daily 13 inch schmidt's
en verbruik is nog het zelfde gebleven


enigste waar je dadelijk wel last van gaat hebben is een afwijkende snelheids meter

en natuurlijk speedbumps ;)

LowriderVW
18-10-2010, 17:41
Thanks Ronnie, dat is nuttige info! Het is een daily ja, en ook een 1.8 dus ik hoop toch om mijn verbruik iets of wat te kunnen inperken. Hij is nu ook verlaagd, maar niet extreem, het moet nog wat comfortabel zijn... Misschien toch maar voor 14" gaan...

LowriderVW
18-10-2010, 18:00
dat valt echt wel mee hoor ik rij daily 13 inch schmidt's
en verbruik is nog het zelfde gebleven


enigste waar je dadelijk wel last van gaat hebben is een afwijkende snelheids meter

en natuurlijk speedbumps ;)

Wat moet ik me dan voorstellen bij zo een afwijkende snelheidsmeter? :)

edelweiss_gti
18-10-2010, 18:21
als je 30 rijdt geeft ie 50 aan een afwijking van 10 a 20 kilometer kan je met 13 wel verwachten maar dat is weer terug te eiken met een rollerbank

ik zou ook zeggen 14 ers anders krijg je 13 met een hoge band om de grond niet te raken

ik rij zelf nu met 13 ers en een plaat bandje en schroefset bijna helemaal omlaag

bodem speling van 1 a 2 cm tot de straat
is voor sommige extreme maar als je er van houdt zoals mij is dat natuurlijk super

Sponze®
18-10-2010, 18:47
als je 30 rijdt geeft ie 50 aan een afwijking van 10 a 20 kilometer kan je met 13 wel verwachten maar dat is weer terug te eiken met een rollerbank


Ik reed ATS Classics met 195/45/13. Uiteraard een tellerafwijking,
maar geijkt op de TomTom (ahum) een kleine 10%, dus bij 50km/h
valt t allemaal wel mee...

Wel stoer, 200km/h op de teller terwijl je maar 185 rijdt :D

Rij nu op 16" en 1 op 1 met TomTom

SpiderClass
18-10-2010, 18:53
een 1.8

Laag en op 13 inch gaat je je carter kosten, zou dan toch voor 14 duims verbreed staal gaan.

Miata
18-10-2010, 20:12
Heb samen met een kameraad een zwarte golf 1 op ats classics (heb der helaas geen goede foto van)
Vind het zeker wel mooi staan, maar dan moet hij wel echt laag liggen ;)


Wel stoer, 200km/h op de teller terwijl je maar 185 rijdt :D

0 naar 100 gaat ook ineens snel, zelfs met een 1.1 :D :D

ErikvanBilsen
18-10-2010, 20:56
Hier ATS Classic's met 165/55/13 erom,
http://www.nellys.org/uploader/files/9w3rnzk2.JPG
Bodemspelling van 2,7 cm, en kon nog lager, maar dat was iets te onpraktisch.
Staat mooi maar voor de daily raad ik toch iets groter aan.
Tellerafwijking was bij mij 20%

De Limburger
18-10-2010, 21:00
En dit is 14" met 155-55-14. Het is wel geen ATS Classic
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/01092010050.jpg
Hierbij heb je nog genoeg grond speling en kun je nog gewoon normaal rijden.
Verlaging staat maximaal, dus voor zonder hulpveren en achter ook maximaal.
Gr Ronnie

LowriderVW
18-10-2010, 21:10
Thanks allemaal! Het lijkt me misschien toch aangeraden om voor de 14" te gaan dan. Alhoewel die ATS classic mijn all time favourite velg is eigenlijk :)
Hoeveel duim zou eigenlijk ideaal zijn? Ik zie vaak 8 en 9 maar is dat niet erg breed? Ik dacht zelf aan 7...

ErikvanBilsen
18-10-2010, 21:12
Voor 7 en achter 8 moet goed te doen zijn.
Maar je kunt misschien het beste een velg erop doen en dan meten hoeveel ze verbreed kunnen worden.
Of als je ze kant en klaar koop even passen voordat je ze koopt.

De Limburger
18-10-2010, 21:13
7-8 & 8-9 zijn mooie waardes, maar het ligt volledig aan de ET-waardes.
Gr Ronnie

sebastiaanmk1
20-10-2010, 07:48
Ik reed eerst ook op 13 inch ATS en ben paar weken terug overgegaan op 14 inch. Voor een daily vind ik persoonlijk 14 inch wat lekkerder rijden, mijn eis zuiniger geworden en rijd op de snelweg vele malen rustiger :)

Grondspeling tjsa, ik heb onder mijn laagste punt een stalen plaatje gelast.

Samurai
20-10-2010, 08:06
dat valt echt wel mee hoor ik rij daily 13 inch schmidt's
en verbruik is nog het zelfde gebleven


enigste waar je dadelijk wel last van gaat hebben is een afwijkende snelheids meter

en natuurlijk speedbumps ;)

als je snelheidsmeter afwijkt, hoe kan je dan berekenen of het verbruik gelijk is gebleven?

Verbruik gaat absoluut omhoog, probeer altijd een band velg combinatie te vinden die qua rolmomtrek het dichtste bij het origineel ligt!

Ik heb ook op 13inch ats classics gereden, en dat is zwaar kut rijden.
Ik zou voor minimaal 14inch gaan met 195-45-14

:thumbup:

LowriderVW
20-10-2010, 14:27
Ok thanks allemaal! Erg nuttig om te lezen! ATS classics in 14" zijn niet verkrijgbaar zeker...
:rolleyes: