PDA

View Full Version : Geen benzine


Gerard Polo MK2
18-10-2010, 11:17
Men 1.3 MH krijgt geen benzine meer.

Hoor achterin geen *klik* dus ik was al zover om een andere opvoerpomp te halen.

Klopt mijn redenatie ? :D

tim_j
18-10-2010, 11:21
is het filtertje niet verstopt? of de mechanische pomp kapot?
beetje voor naar achter zoeken zeg maar.

Gerard Polo MK2
18-10-2010, 11:35
filtertje is gloedjenieuw! Dus ik verdenk of de mechanische pomp of de opvoerpomp.
Maar ik heb de vlotter al even uit de tank gevist, die werkt. Zit er achter wel een opvoerpomp bij een carbtank?

tim_j
18-10-2010, 11:42
(weet het niet 100% zeker) zuigt alleen de mechanische pomp brandstof op.
onder de auto zit geen pomp, anders even kijken onder het zwarte deksel in de achterbak. Verwacht daar alleen de vlotter..

je kan de mechanische ook wel makkelijk testen:
ingaande benzineslang loskoppelen van de carb en dan laten draaien op de startmotor.
komt er benzine uit, dan pompt ie wel..

Gerard Polo MK2
18-10-2010, 11:47
Dat vermoedde ik ook al, dacht dat ie in de tank zat, maar dat was alleen de vlotter.

Gaan we vanmiddag even de pomp testen!

tim_j
18-10-2010, 12:00
oke, als dat het niet is de vonk controleren.

Gerard Polo MK2
18-10-2010, 12:04
oke, als dat het niet is de vonk controleren.

Die heeft ie, krijgt echt geen benzine!

tim_j
18-10-2010, 12:11
Heb weleens gehad, dat de CO schroef door het trillen vanzelf dicht draaide..
geen "problemen" gehad met schraal lopen op hogere toeren, en/of slechter starten?

Gerard Polo MK2
18-10-2010, 12:17
Startte wel slecht afgelopen 1300km (dat ik hem heb) beetje gas bijgeven en halve minuut spelen en dan liep ie koud goed stationair en warm te hoog.
Maar liep niet schraal naar mijn idee

tim_j
18-10-2010, 12:32
dan kan je die wel weer in Basisstand zetten;
weet je waar die zit?
schroef helemaal 'in' naar rechts, en dan 2 slagen 'uit' naar links.

over welke toerental heb je het koud en warm?

Gerard Polo MK2
18-10-2010, 12:43
Over stationair, geen toerenteller, maar loopt warm zo'n 1200 stationair denk ik.
Koud gewoon normaal 850 oid

tim_j
18-10-2010, 12:47
smeer anders dat veer mechaniek in met siliconenspray, links naast de carb, lijkt wel alsof het mechaniek stroef loopt. en los komt door de warmte.
en of er geen veertje is los gesprongen.
Toen wou die ook niet starten.

Gerard Polo MK2
21-10-2010, 17:38
Aangezien het nu eens even droog was, even de pomp getest.
Spoot genoeg benzine door het moterruim, dus ding weer aangesloten en liep direct! (huh?!)

Even met het gas spelen , goed in toeren klimmen en na 15 sec minder toeren willen maken en uitvallen.

Benzinepomp toch half gaar ofzo?
Opvallend is dat er normaal wat benzine in het filtertje vlak voor de pomp blijft hangen, maar nu droog staat.

Verder kom ik even niet, want men startmotor vond het nodig om er net nu mee op te houden :mad: :D

tim_j
21-10-2010, 18:56
lijkt er zo op alsof de pomp niet genoeg op kan brengen..

lekt de pomp aan de onderzijde?

Gerard Polo MK2
21-10-2010, 18:58
Nee, maar knal er wel een ander op, is dat maar uitgesloten.

Zijn er ook andere carbs die op dit spruitstuk passen van een pierburg 2e3?
Ben zelf wel liefhebber van een enkele (dubbeltraps) weber.

Gerard Polo MK2
22-10-2010, 11:08
Nou hij loopt weer, startmoter een ram gegeven met de hamer en het was starten lopen?!

Hoe de f*ck kan dit nou weer?!
Enige wat ik heb gedaan:

Vlotter tank losgehaald, gecontroleerd, werkt, teruggeplaatst.
Benzineleiding los gehaald bij de pomp, spoot benzine uit bij starten, terug aangesloten.

En hij heeft 4 dagen stil gestaan, lijkt me toch niet iets wat dit oplost :d

tim_j
22-10-2010, 13:25
juig nog maar niet te vroeg..

zowel, Geduld is een schone zaak :screwy:

Gerard Polo MK2
25-10-2010, 13:21
Was inderdaad te vroeg gejuicht :d

Maarrr, problem solved, nieuwe benzinepomp en hij loopt 10x beter.
Koud stationair is nu ook geen issue meer :dance:

Met dank aan der Ghopmeister voor de pomp en Tim bedankt voor je hulp hier :thumbup:

Gerard Polo MK2
03-12-2010, 12:17
Nou we zijn een maand verder, geen problemen gehad.

Gisteravond, vlak voor huis. Auto uit laten rollen voor de oprit, geen power meer.
Schakelde terug naar de 2 ineens weer power.

Vanmorgen starten, doet wat moeilijk met dit weer (3x starten voordat ie beetje stationair wil lopen).
2x starten, beetje gaar stationair en uitvallen = 'normaal'.
Derde keer starten, geen kuchje niks! Geen enkel teken dat ie aan wil slaan..

Even snel de bougie van cilinder 4 eruit gedraaid (daar kun je bij) en heeft vonk.
Benzine krijgt ie ook mijn inziens, hij begint aardig te stinken na even doorstarten.

Iemand wat pointers voor me?

Gerard Polo MK2
03-12-2010, 14:52
Zonet thuis gekomen uit school, even proberen.
Even een paar kuchjes en net niet aanslaan, daarna zelfde verhaal..

Intelligence
03-12-2010, 15:05
Benzine filter goed om zitten?

oettinger_18
03-12-2010, 15:10
heb je de bougie's al een keer vernieuwd?

staande golf
03-12-2010, 15:15
hoe ziet je verdeler/verdelerkap er uit?

Gerard Polo MK2
03-12-2010, 16:23
Rotor en verdelerkap zien er goed uit, bougies nog niet vervangen.
Benzinefilter is een paar maand oud, zal het niet aan liggen.

Zal eens zoeken of ik nog wat geschikte bougies heb liggen..

Steilheck
03-12-2010, 17:06
Hallgever?

tim_j
03-12-2010, 22:53
Mischien het stomme veertje waar ik het over had. Mechaniek smeren

Gerard Polo MK2
04-12-2010, 16:51
Zat toch ergens een haarscheur oid in de verdelerkap, even gewisseld met de GTI, starten en lopen!

Bedankt mensen voor het meedenken! :thumbup:

@Tim, had het al gesmeerd :thumbup:

DragonGr Dragon
07-12-2010, 14:40
Carburateur niet vies / verstopt?

tim_j
07-12-2010, 19:04
Is al opgelost.

Gerard Polo MK2
09-12-2010, 15:33
Waar het topic mee begon wel ja, benzine is er :)

Maarr, verdelerkapje was maar tijdelijk de oplossing..
Gister auto starten, statonair laten lopen tijdens het krabben van de ruiten.. :d
Valt ie na een een dikke minuut uit..

Weer starten, alleen aan het begin een kuchje en dan weer geen intentie om aan te slaan.
Nog maar even minuutje gewacht, gaspedaal halverwege en starten = lopen.
Om vervolgens na een minuut weer uit te vallen.
Hij kapt er echt abrupt mee, alsof je de sleutel omdraait.

Ik weet niet, denk zelf de bobine of halgever..

neef_m
09-12-2010, 15:39
hall gever is kapot of niet, die kan het niet af en toe weer gaan doen. zou eerder eens naar het relais van je brandstof pomp kijken, gaan ook vaak kapot.

mischien ook maar eens kijken of alles goed op tijd staat?

Gerard Polo MK2
09-12-2010, 15:47
Brandstofpomp is mechanisch hé

DragonGr Dragon
09-12-2010, 15:49
In de tank is ie echt elektrisch.
Als je het gaspedaal inhoudt, dan blijft hij wel aan??

Steilheck
09-12-2010, 16:35
Ff andere ontsteking erop om de Hallgever te checken. Voor dat die echt helemaal stuk is zijn dit er symptomen van.

Gerard Polo MK2
09-12-2010, 19:06
Ff andere ontsteking erop om de Hallgever te checken. Voor dat die echt helemaal stuk is zijn dit er symptomen van.

Mijn idee, zal Edje eens vragen of ie ff 1 te testen heeft :thumbup:

Gerard Polo MK2
18-12-2010, 17:26
Zo even flink griepje gehad, vanmiddag in de vrieskou weer even bezig geweest.
Bobine en kabel naar de verdeler vervangen en loopt direct.
En beter dan voorheen.

Problem solved :thumbup: