PDA

View Full Version : Vraag mbt bekeuring

ronnie_v
20-10-2010, 20:18
Ben vanavond aangehouden ivm enkele overtredingen.
Nou wordt ik aangehouden door een agent in burger, die zich netjes identificeerde.Maar hij reed in een audi tt, die volgens mij van hem prive is.
En hij schreef het "proces-verbaal" op een kladpapiertje. Heb dus ook niet zo'n geel papiertje van hem gekregen. Nu vraag ik mij af, of hij wel in dienst was ten tijde vd overtredingen,en of een agent buiten dienst bekeuringen mag uitdelen :confused:

Tjaap
20-10-2010, 20:19
ja mag hij.., mag ook zijn wapen dragen en je arresteren.

patjetta
20-10-2010, 20:24
Maar als die het op een kladblaadje schrijft kan je ook zeggen dat je nooit ben aangehouden.
Hij heeft toch geen officieel bewijs.
Ik heb dit ook een keer gehad toen stond ik in de kant geparkeerd en kreeg ik ook een bekeuring op een kladje door 2 agenten in een burger auto maar wel in politie pak.
Dat is nu ongeveer 3 jaar geleden en ik heb nog steeds niets binnen.

Tiefleger
20-10-2010, 20:24
En wat heb jij gedaan?

ronnie_v
20-10-2010, 20:36
door rood gereden, met telefoon aan het oor. Is ook fout, dat weet ik,loop ik verder niet over te janken. Maar vind het gewoon raar, en volgens mij was hij buiten dienst, tenminste daar leek het erg op. Lijkt me sterk dat politie met audi tt's rijdt?!

ronnie_v
20-10-2010, 20:38
Maar als die het op een kladblaadje schrijft kan je ook zeggen dat je nooit ben aangehouden.
Hij heeft toch geen officieel bewijs.
Ik heb dit ook een keer gehad toen stond ik in de kant geparkeerd en kreeg ik ook een bekeuring op een kladje door 2 agenten in een burger auto maar wel in politie pak.
Dat is nu ongeveer 3 jaar geleden en ik heb nog steeds niets binnen.

Hij kan toch op het bureau alsnog zo'n bonnetje invullen, lijkt me :confused:

Oudelut
20-10-2010, 20:53
Een agent is een bevoegd opsporings ambtenaar, en dat is hij niet alleen in diensttijd. Hij hoeft dus ook niet te 'bewijzen' dat hij het heeft vastgesteld, zoals Patjetta zegt.
Wel hoor je de laatste tijd veel verhalen over 'nep-agenten'...

jettaracing
20-10-2010, 20:57
Als hij zich heeft gelegitimeerd met geldige identificatie kun je er weinig aan doen .

een agent heeft ook z'n rechten en regels als ie buiten dienst is .

ronnie_v
20-10-2010, 21:15
Ik weet wel zeker dat dit een echte agent betreft,ik ken hem wel, hij woont in een nabijgelegen dorp. Alleen gaat het er mij om, of hij buiten dienst wat kan maken.
Nogmaals, ik ben fout geweest, en zal ook gewoon moeten betalen. Maar je blijft toch nederlander,he :D

bas.
20-10-2010, 21:34
ik had pas zo'n zelfde iets, ook aangehouden door een agent in burgerauto, snelheidsbekeuring, schreef kenteken/verzekerings nummer/rijbewijsnummer etc in een klein kladblok.
Is nu 5 weken geleden maar nog niks gehoord, vindt het ook beetje raar dat ze dat mogen/kunnen doen na werk tijd

Tjeerd
20-10-2010, 21:44
Bas, met welke auto kun jij snelheidsovertredingen rijden?

bas.
20-10-2010, 21:47
30 km zone in het pitoreske Hulshorst :)

ronnie_v
21-10-2010, 06:57
ik had pas zo'n zelfde iets, ook aangehouden door een agent in burgerauto, snelheidsbekeuring, schreef kenteken/verzekerings nummer/rijbewijsnummer etc in een klein kladblok.
Is nu 5 weken geleden maar nog niks gehoord, vindt het ook beetje raar dat ze dat mogen/kunnen doen na werk tijd

Bekeuring kwam na 4-6 weken, zei hij tegen mij. :rolleyes:

Zollie
21-10-2010, 07:56

in een burger auto zonder geijkte snelheidsregistratie mag hij volgens mij geen snelheidsovertredingen vaststellen.

Oudelut
21-10-2010, 20:14

En hij heeft zich niet gelegitimeerd? En heb je al deurwaarderspost gehad omdat je zou zijn doorgereden na het tanken? :rolleyes:

bas.
21-10-2010, 20:17
haha nee zo erg is nou ook weer niet, hij had zich wel gelegitimeerd maar leek meer op een kantine kaart

hajee
21-10-2010, 20:45
Ben vanavond aangehouden ivm enkele overtredingen.
Nou wordt ik aangehouden door een agent in burger, die zich netjes identificeerde.Maar hij reed in een audi tt, die volgens mij van hem prive is.
En hij schreef het "proces-verbaal" op een kladpapiertje. Heb dus ook niet zo'n geel papiertje van hem gekregen. Nu vraag ik mij af, of hij wel in dienst was ten tijde vd overtredingen,en of een agent buiten dienst bekeuringen mag uitdelen :confused:
hmm volgende keer de waterpomp niet goed vastzetten als je z'n distributieriem vervangt...
:rolleyes:

Archiebald
22-10-2010, 06:43
Wees blij dat ie je staande houdt! (aanhouden is met handboeien en bureau enzo)....

Hij kan ook gewoon je gegevens zelf noteren en de volgende dag op het bureau een verbaaltje maken voor je, terwijl er niks vanaf weet. Tot je hem op de mat krijgt dus.

Die gegevens op dat kladje zijn alleen voor z'n eigen administratie, maar waar ze er veel vanaf weten is op www.flitsservice.nl misschien dat zij je kunnen "helpen"?

ronnie_v
22-10-2010, 08:46
hmm volgende keer de waterpomp niet goed vastzetten als je z'n distributieriem vervangt...
:rolleyes:

Mijn oud collega heeft ergens gewerkt, waar ze oldtimers restaureren. Hij heeft nog wel een blikje thuis,met spul erin, om een auto goed te laten "glimmen" :D
( heb het resultaat daarvan wel eens gezien, op een auto van een van zijn wanbetalende beunklanten. Spul werkt echt goed :thumbup: )

patjetta
22-10-2010, 20:26
Ik stond toen in het gras geparkeerd langs een provinciale weg.
Een agent mag je volgens mij altijd bekeuren ook als die buiten dienst tijd is.
Maar ze mogen je geen bekeuring geven voor te hard rijden als ze niet op een geeikte teller de snelheid kunnen aflezen.

Dennis07
23-10-2010, 17:39
Een agent in burger, niet in functie (dus buiten werktijd) mag wel zen wapen dragen je arresteren en bekeuren. Echter hij mag je geen snelheidsprintje geven, als ie je in zen burgerauto staande heeft gehouden.

De rest mag ie wel... Is wel een moraalridder trouwens, dat ie in zen vrije tijd nog aan het werk is...

Of hij heeft geen leven thuis.... :D

Jel Golf 2 GTI
23-10-2010, 20:10
De rest mag ie wel... Is wel een moraalridder trouwens, dat ie in zen vrije tijd nog aan het werk is...

Of hij heeft geen leven thuis.... :D

:goodpost:

Twas dat of aan zen fluit trekken op de foto's van flitspalen.com. :D :D

B-ram
24-10-2010, 12:20
wouten hebben sowieso geen leven!

Ronald18
24-10-2010, 19:25
volgens mij mag hij zijn dienst wapen niet dragen als hij buiten werktijd is hoor.
het wapen moet hij in zijn eigen kluisje laten liggen.
dan zou iedere agent gewoon met een wapen op straat lopen

Dennis07
25-10-2010, 19:56
Cool het wilde westen trug...