View Full Version : Help! Hoe pedalen uitbouwen?
Kootje74
22-10-2010, 11:16
Hoi,
Ik wil een hydraulische koppeling in mijn Jetta bouwen. Hiervoor heb ik al een pedalenset gekocht van een G60 met hydraulische koppeling.
Ik dacht deze er 'even' in te bouwen, maar waar zit dit allemaal vast?
De moeren tegen het schutbord heb ik los, maar hij zit nog muurvast. Moet de stuurkolom en het dashboard er ook uit?
Ik hoop dat iemand me even op weg kan helpen. Ik neem aan dat iemand dit al eens gedaan heeft.
Groeten,
Ko
Spierings
22-10-2010, 11:41
Pedalenset van een g60 is toch helemaal niet EVEN in te bouwen, G60 heeft toch een grote uitsparing in het schutbord die de normale niet heeft.
Kootje74
22-10-2010, 11:44
Ik weet wel dat ik voor de koppelingscilinder een gat moet boren en een extra bevestigingsgat voor de plaat waar de rembekrachtiger op zit.
Verder moet het gewoon passen volgens mij.
ronaroot
22-10-2010, 12:52
Het rempedaal heb je los gehaald ?
Kootje74
22-10-2010, 13:17
Ik heb de aansluitingen op de pedalen losgehaald (koppelingskabel, gaskabel en rembekrachtiger). De moeren waarmee de pedalenset aan het schutbord zit heb ik ook los.
Maar de pedalen zitten ook nog ergens bij de stuurkolom vast volgens mij.
De complete pedalenset moet gewisseld worden om de hydraulische koppeling in te kunnen bouwen.
ronaroot
22-10-2010, 13:33
De complete pedalenset moet gewisseld worden om de hydraulische koppeling in te kunnen bouwen.
Vertel mij wat :D
Maar ik kan me sterk vergissen maar volgens mij kan de stuurkolom blijven zitten.
Heb je echt alle moeren bij het schutbord los, ook die wat helemaal bovenin zitten ?
Kootje74
22-10-2010, 14:20
Ik zal nog eens goed zoeken.
Zitten de pedalen dan alleen maar vast aan het shutbord? Dan moet ik daar toch ergens wat over het hoofd hebben gezien :redface: .
gti_power
22-10-2010, 17:45
Helemaal boven aan aan onder het stuur zit ook nog een moer,
het dash enz hoeft niet eruit ervoor maar t is ff pielen.
gooigolf
22-10-2010, 18:48
hallo ..
er loopt een steun na je stuurkolom .. dar zit 1 bout in ,,
die houd de boel tegen ,
beetje wrikken en draaien moet hij wel los komen .
goed even bij je bekleding kijken tegen schutbord die moer wil wel eens vergeten worden zit er net achter ,
succes ,
gooigolf
Kootje74
23-10-2010, 16:33
Bedankt allemaal :thumbup: .
De pedalen zijn los. Ik heb ze er nog niet uit, eerst nog de rembekrachtiger en het stuurasje er uit halen, maar dat moet wel lukken.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.