Log in

View Full Version : Licht verklikker polo coupe 85

The Clauw
24-10-2010, 17:40
Elke keer weer laat ik mijn lampen aan staan... en ooit zal het een keer fout gaan...

Daarom zal ik wel het moderne snufje willen hebben waarbij er een zoemer aan gaat als ik de deur open en het licht staat nog aan.

Is dit makkelijk te installeren is moet hierbij veel aangepast, ingebouwd, of veranderd worden?

Ik hoop enkel een relaitje erbij in de zekeringskast maar zo makkelijk zal het wel niet zijn !

sinan
24-10-2010, 18:21
er bestaan relais met een zoemer erin of je kan ook aftermarket zoemers kopen die je dan aan je verlichtingsschakelaar aansluit en zodra je de verlichting aanlaat gaat de zoemer af

C1Rob
24-10-2010, 20:12
Ik was dit ook van plan een keer te gaan doen op mn 2f... Het is bij mij al automatisme geworden om de lampen uit te doen als ik het contact uit doe... Dit is zelfs zo erg geworden dat ik een keer in de trein zat(na ontiegelijk hard gerend te hebben om hem te halen) en niet meer wist of ik ze nou uit gedaan had of niet waardoor ik weer terug kwam om te zien dat ze gewoon uit waren...

Had bij de lokale autozaak een soort setje gezien maar toendertijd niet echt goed naar gekeken(was gewoon "universeel" zeg maar)

The Clauw
26-10-2010, 10:39
Ik was dit ook van plan een keer te gaan doen op mn 2f... Het is bij mij al automatisme geworden om de lampen uit te doen als ik het contact uit doe... Dit is zelfs zo erg geworden dat ik een keer in de trein zat(na ontiegelijk hard gerend te hebben om hem te halen) en niet meer wist of ik ze nou uit gedaan had of niet waardoor ik weer terug kwam om te zien dat ze gewoon uit waren...

Had bij de lokale autozaak een soort setje gezien maar toendertijd niet echt goed naar gekeken(was gewoon "universeel" zeg maar)

Toen ik je verhaaltje begon te lezen dacht ik eerst dat je in de trein zat en daar automatisch naar het knopje zocht ofzo haha

Ik heb die tikken trouwens ook vaak met de deur op slot draaien etc....

The Clauw
26-10-2010, 10:40
er bestaan relais met een zoemer erin of je kan ook aftermarket zoemers kopen die je dan aan je verlichtingsschakelaar aansluit en zodra je de verlichting aanlaat gaat de zoemer af

Hoopte eigenlijk dat het plug en play zou zijn, maar dat is het dus hoogstwaarschijnlijk niet met een origineel relaitje :(

sinan
26-10-2010, 11:56
Hoopte eigenlijk dat het plug en play zou zijn, maar dat is het dus hoogstwaarschijnlijk niet met een origineel relaitje :(

ik heb een golf 2 en heb er één gezet van een seat ibiza en was gewoon plug & play
werkte onmiddellijk
ik had een aftermarket zoemer maar die moest je gewoon aansluiten op je lichtschakelaar . je moet even zoeken maar in 5 min is dat geklaard

Zollie
26-10-2010, 15:17
precies, ik heb ook zo'n kastje liggen, aansluiten op lichtschakelaar en de deurschakelaar, dan ben je de man!