Log in

View Full Version : abf compressor


abfgti
29-10-2010, 21:46
hallo,

ik ben bezig met een project aan het opstarten en daarbij wil ik een eaton m45 op een 2.0 16v abf plaatse.Het is de bedoeling om er geen drastische setup van te maken maar gewoon wat extra pks.
Nauw is mijn vraag of het nodig is om mijn motormanagement aan te passen aangezien ik niet van plan ben er drastische veel meer pks eruit te halen.

de onderdelen die ik denk nodig te hebben

compressie verlagen met een reduceerplaat
intercooler
andere bougie,s
een goede uitlaat 60mm
steunen
pijpen en wat slangen ect.

Spierings
30-10-2010, 07:52
Natuurlijk moet je je motormanagement aanpassen, als de motor meer lucht krijgt zal hij ook meer benzine nodig hebben ;)

De Pul
30-10-2010, 13:12
g60 management met chip op maat,beste oplossing in dit geval.

Marcski
30-10-2010, 14:17
waarom g60?

Ik zou een chip op maat voor je bestaande digifant 3 laten schrijven

De Pul
30-10-2010, 14:21
waarom g60?

Ik zou een chip op maat voor je bestaande digifant 3 laten schrijven
omdat je dan meteen de mapsensor hebt(die zit toch niet op het spul wat ie nu heeft :confused: )....en je dus veel makkelijker(en veiliger) uit bent.

Marcski
30-10-2010, 14:37
dacht het wel, maar weet niet wat het max bereik is, maar je hebt ook een tps signaal bij digi 3

De Pul
30-10-2010, 14:43
dacht het wel, maar weet niet wat het max bereik is, maar je hebt ook een tps signaal bij digi 3
kan idd ook,maar dan is er zelf weinig speelmogelijkheid over,ik ben van mening dat het het beste is om met een mapsensor te werken,zodat de inspuiting echt drukafhankelijk word....

daarbij, het bereik van de originele mapsensor zal idd niet groot genoeg zijn.

Marcski
30-10-2010, 16:30
Digi 3.2 werkt ook met map. Als je binnen het bereik blijft, heb je alleen een chip op maat nodig.
Een mapsensor-upgrade is waarschijnlijk net zo duur als terugbouwen naar digi 1, maar je hebt wel een sneller en geavanceerder injectiesysteem

De Pul
30-10-2010, 17:08
Digi 3.2 werkt ook met map. Als je binnen het bereik blijft, heb je alleen een chip op maat nodig.
Een mapsensor-upgrade is waarschijnlijk net zo duur als terugbouwen naar digi 1, maar je hebt wel een sneller en geavanceerder injectiesysteem
das waar :thumbup:

abfgti
30-10-2010, 18:01
oke,bedankt voor de reacies
dus als ik het goed begrijp zal ik een chip op maat moeten laten schrijven mits ik binnen het bereik van de originele mapsensor blijf.

De Pul
30-10-2010, 19:19
oke,bedankt voor de reacies
dus als ik het goed begrijp zal ik een chip op maat moeten laten schrijven mits ik binnen het bereik van de originele mapsensor blijf.
:thumbup:

abfgti
30-10-2010, 19:31
maar hoe groot is de kans dat dat ik binnen het meetberijk van de originele mapsensor blijf.

De Pul
30-10-2010, 19:51
maar hoe groot is de kans dat dat ik binnen het meetberijk van de originele mapsensor blijf.
zeer gering gok ik zelf...omdat ie origineel alleen zuigt en je er nu op gaat blazen zegmaar;)

abfgti
30-10-2010, 20:27
nu ik er zo over nadenk gaat het helemaal niet werken met de originele mapsensor want die regeld alleen maar op vacuum.

abfgti
30-10-2010, 20:36
als de originele map sensor vervang voor een die een overduk kan meten tot 1 bar zal dat dan werken met het motormanagement.

De Pul
30-10-2010, 20:43
als de originele map sensor vervang voor een die een overduk kan meten tot 1 bar zal dat dan werken met het motormanagement.
dat zul je even uit moeten vogelen......
ik heb zelf een vergelijkbaar iets gebouwd,alleen dan op een 1.6,en daar heb ik een kms-fuel opgebouwd icm mapsensor tot 3bar.ik had eerst de kms bij m'n tps op,maar dat werkte voor geen meter(fluctuerende egt).

vwmk2driver
31-10-2010, 21:34
als je geen ingrijpende verbouwingen wilt doen, begin er dan niet aan.

stel je voor dat je met die compressor na en hoop geld en tijd 35 pk wint omdat je niet veel wilt aanpassen.
dan lever je nog weer 10a15pk in om die compressor aan te drijven en dan win je 20a25 pk.

sander_beer
31-10-2010, 22:13
denk ook dat je beter af bent met een setje nokkenassen , kopbewerking , een goede uitlaat en chip op maat dan zal je waarschijnlijk de zelfde winst boeken als een low budget compressor ombouw

Dub-Detail
01-11-2010, 00:00
Wat sander zegt, als je een beetje je best doet is er echt wel 200pk uit een abf te krijgen.

Gr, Pim

Sven-GTI
17-11-2010, 18:19
interessant topic,
ik was dit zelf eerst ook van plan met mijn ABF.
Nu zit er bij mij een compleet andere uitlaat systeem onder (zonder kat)
verders is ie orgineel, is het dan dus beter om nokkenassen en chip te nemen?

mij leek een compressor juist wel fijn vanwege het extra koppel ook?
neem aan dat ik met compressor wel over de 200pk kan komen?

MauSeR35
20-11-2010, 09:38
alles kan, kost alleen veel geld als je het goed werkend wil krijgen. Denk trouwens ook dat een m45 wat klein is voor een 2 ltr, dacht dat die goed waren voor tot ongeveer 1.6 ltr. Maar dat kan ik ook fout hebben.

Johan1982MK1
20-11-2010, 21:55
alles kan, kost alleen veel geld als je het goed werkend wil krijgen. Denk trouwens ook dat een m45 wat klein is voor een 2 ltr, dacht dat die goed waren voor tot ongeveer 1.6 ltr. Maar dat kan ik ook fout hebben.


Kijk maar naar al die 16vg60 motoren, die lopen allemaal met een hele kleine poelie vanwege 16kleppen omdat daar ook veel meer lucht in moet..
Met een 1.6 motorblok zal t miss wel gaan.
Ik zou zelf denk ik voor nokkers en chip gaan..
Je wint misschien 30-40 pk en als je meer wilt zal je in je motorblok dingen moeten aanpassen als compressie en drijfstangen..