View Full Version : montage handleiding klapramen
Heeft er misschien iemand een montage handleiding van klapramen?
Heb namelijk een gebruikt setje gekocht,alleen zonder handleiding.
Alvast bedankt.
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4269644
:thumbup:
ja daar snap ik dus echt niks van he!:P
breadfan83
31-10-2010, 17:24
Inbouwen zoals je ze wilt hebben (met de raampjes helemaal dicht!), de gaatjes van de scharnieren aftekeken, uitbouwen, gaten boren, en alles inbouwen en vastmaken. ;)
Inbouwen zoals je ze wilt hebben (met de raampjes helemaal dicht!), de gaatjes van de scharnieren aftekeken, uitbouwen, gaten boren, en alles inbouwen en vastmaken. ;)
Heb je misschien foto's ofzo van hoe het inelkaar steekt?
breadfan83
31-10-2010, 20:14
Nope, dat is ook maar hoe ik het uit dat topic haal. ;)
Maar ken de topic starter, dus heb hem effe gevraagd. Als hij ze destijds ingebouwd heeft, heeft ie er vast wel meer info over.
het gaat als volgt:
je moet met twee personen zijn, dan gaat het het makkelijkst.
Je zet de rubber op zijn plaats, zorg dat deze meteen goed in de hoeken zit. Je zal deze misschien wat moeten opentrekken of juist wat moeten dichtduwen zodat deze overal goed aansluit. Hopelijk zijn de rubbers niet al te hard gekrompen anders kan je hier al in de problemen zitten.
Je demonteert in de auto het plastic van de B-stijl en je monteert op de ramen de scharniertjes die op de B-stijl terecht moeten komen.
De tweede persoon houdt langs de buitenkant het raam op zijn plaats, dwz op de plaats waar deze terecht moet komen als het gesloten is. Het raam moet dus goed aangeduwd worden tegen de rubber. Daarna teken je de gaatjes af op de B-stijl, boor je de gaatjes en hang je het raam vast aan de scharniertjes.
Nu de montage aan de C-stijl.
De plastic C-stijl moet je niet demonteren. Het grote scharnier komt bovenop de C-stijl cover te liggen maar wordt vast gemaakt in het metaal achter deze cover.
Het volgende is vrij moeilijk uit te leggen maar ik doe mijn best ;)
Normaal gezien zouden bij je montage onderdelen zes kleine plastic cylindertjes zitten, deze komen tussen het metaal van de kas en de plastic C-stijl als steun voor het scharnier dat het raam open en toe laat gaan. Teken eerst en vooral op de plastic C-stijl af waar je gaten moet boren voor de montage. In de plastic C-stijl boor je drie gaten met de diameter van de plastic cylinders (dit moet wel precies zijn). In het metaal dat je door deze gaten te zien krijgt boor je in het midden gaten om de schroeven in te draaien. Schroef in het scharnier steken en daarachter het plastic cylindertje en klaar.
Dat zou het ongeveer moeten zijn :thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.