Log in

View Full Version : Klaarmaken hydraulisch CY blok voor meer vermogen.

ScareMercy
31-10-2010, 22:07
Hallo,

Aangezien ik een tijdje geleden mijn koppakking lek heb gereden door onder andere teveel overdruk, wil ik nu kijken wat ik allemaal aan kan passen aan de motor om hem bestand te maken tegen verdere tuning.

Ik zat zelf te denken aan een metalen koppakking en sterkere kopbouten in combinatie met een cilinderkop van een JR als deze zou passen (aangezien de kop van de CY waarschijnlijk overleden is).
Kan iemand mij vertellen welke koppakking ik hiervoor nodig heb? Past die van een 1900 AAZ motor ook?

Omdat mijn koppeling begint door te slippen met het vermogen dat ik haalde ben ik ook aan het kijken voor een andere. Heeft er iemand mischien suggesties met koppelingen voor een 020 bak die wel een hoop vermogen aan kunnen? Of ben ik toch genoodzaakt om een 02A bak te moeten plaatsen?

Alvast bedankt voor jullie input :thumbup:

gti_power
01-11-2010, 17:42
Een pakking van een aaz past zoieso,wan ik rij er zelf ook mee.
Wel heel goed je blok schoonmaken zodat ie afsluit.
Het enige nadeel is dat je een koelkanaal mist in de kop dit zul je dan dicht moeten maken in de pakking.
Ik heb zelf een sb met hydro stoters.
Cylinderkop van de jr past niet ivm het extra koelkanaal.Kijk eens op vwdiesel.net daar staat een hele hoop info hierover.

ScareMercy
03-11-2010, 17:49
Thanks, ik ben er een stuk wijzer van geworden. Er is inderdaad veel info te vinden op vwdiesel.net :)

Alleen heb ik helaas niet veel kunnen vinden over een hydraulische CY motor. Volgens mij zijn deze motoren sowieso erg zeldzaam. Een Hydraulische CY motor heeft dit "extra" koelkanaal toch ook gewoon? Net als een JR of SB? of heb ik het nu mis?

Tevens, iemand die mij meer kan vertellen over welke koppeling ik het best kan gebruiken? Of kan ik beter gaan voor een complete 02A bak met originele TDI koppeling?

gti_power
03-11-2010, 20:55
IK zelf rij nu met een sinterbrons koppeling 210 mm,deze houdt de 1.5 bar druk en veel diesel geweld wel goed.
Het enige nadeel ervan is hij pakt of ontkoppelt er is geen middenweg.
Zet je ook een egt meter als je weer gaat opendraaien zo behoudt je je motor van een meltdown.
Da-brt hiet van het forum kan je een goede verzorgen,van hem heb ik ook de mijne.

ScareMercy
03-11-2010, 22:17
Ok, over de koppeling moet ik dan nog even nadenken.. Behoud liever het comfort. EGT meter heb ik al, toevallig ook van Bert :)

storm
09-11-2010, 10:04
Leuk dat je ermee bezig bent, hoop hier ook iets van te leren omdat ik ook met die van mij bezig ben.

Ik wil namelijk ook meer vermogen eruit halen dan standaard in zit, nu vraag ik me af wat ik zoal kan aanpassen aan het blok.

Wat heb jij zoal aangepast en wat zijn de plannen, tot hoeveel pk wil je komen?

Ik zou wel graag de 120pk willen halen alleen weet ik niet of het haalbaar is.
Hoop van je te horen, ook voor welke kop je uiteindelijk kiest en welke aanpassing.

Gr jim

storm
09-11-2010, 10:06
IK zelf rij nu met een sinterbrons koppeling 210 mm,deze houdt de 1.5 bar druk en veel diesel geweld wel goed.
Het enige nadeel ervan is hij pakt of ontkoppelt er is geen middenweg.
Zet je ook een egt meter als je weer gaat opendraaien zo behoudt je je motor van een meltdown.
Da-brt hiet van het forum kan je een goede verzorgen,van hem heb ik ook de mijne.

Ps, deze koppeling heb ik ook voor mezelf klaarliggen, houdt inderdaad de bak heel alleen erg comfort is het niet heb ik gehoord.

Ps, met hoeveel pk rijd je en wat heb je zoal aangepast?

Gr jim