Log in

View Full Version : Golf II invoeren

supersprint
31-10-2010, 23:50
Heeft iemand hier pas nog een golf II van 1986-1987 ingevoerd of ken je iemand?
aangezien ze weer van alles hebben gewijzigd bij de RDW nl. bijtelling CO2 uitstoot, ben ik wel eens benieuwd wat er dan aan BPM over blijft bij n golfje van eind '86.
Graag jullie reacties
Thanks

gti-er
31-10-2010, 23:54
de mijne is van 90 en er zat 0,0 bpm op!
alleen keuringskosten van 100 euro, voor de rest niks!
Dus bij een van jou bouwjaren is het gewoon hetzelfde! :thumbup:

supersprint
01-11-2010, 00:10
de mijne is van 90 en er zat 0,0 bpm op!
alleen keuringskosten van 100 euro, voor de rest niks!
Dus bij een van jou bouwjaren is het gewoon hetzelfde! :thumbup:

Wanneer heb je jouw 90er ingevoerd?Recent?

CoMuni
01-11-2010, 00:17
Invoeren kost inderdaad alleen de RDW kosten. €100,25
Je hebt bij een auto vanaf 20jaar 100% korting op de BPM.

Ik heb kort geleden mijn GTD van 86 ingevoerd, dus ik spreek uit ervaring.

gti-er
01-11-2010, 00:27
Wanneer heb je jouw 90er ingevoerd?Recent?

heb de mijne 5 oktober j.l. ingevoerd! :thumbup:

Der Einzer
01-11-2010, 00:30
vraag Breadfan eens , die heeft net een 85ér ingevoerd

gti-er
01-11-2010, 00:39
eigenlijk komt het hier op neer:
- afspraak maken RDW doe je dit rijdend dan een 1dags kenteken aanvragen (maar tegenwoordig kun je zonder afspraak komen)
- Je kunt ook evt. invoeren zonder keuren en alleen een kentekenkeuring laten doen en dan zelf je APK regelen.
- keuringskosten betalen van 100,25!
- aangifte-papieren invullen bij de Douane, formulier te downloaden op de site van de RDW (douane zit bij de RDW in!)
- Dan de mensen bedanken en wachten op je kentekenpapieren (4 werkdagen hooguit!)
- En dan APK laten keuren!

breadfan83
01-11-2010, 00:47
eigenlijk komt het hier op neer:
- afspraak maken RDW doe je dit rijdend dan een 1dags kenteken aanvragen (maar tegenwoordig kun je zonder afspraak komen)
- Je kunt ook evt. invoeren zonder keuren en alleen een kentekenkeuring laten doen en dan zelf je APK regelen.
- keuringskosten betalen van 100,25!
- aangifte-papieren invullen bij de Douane, formulier te downloaden op de site van de RDW (douane zit bij de RDW in!)
- Dan de mensen bedanken en wachten op je kentekenpapieren (4 werkdagen hooguit!)
- En dan APK laten keuren!

Dat formulier heb ik niet eens ingevuld. :D

Ben naar de site van het RDW gegaan, heb het plaatselijke RDW station geselecteerd en een mail gestuurd voor een afspraak.

Mailtje terug gekregen met de datum en tijd erin (binnen een week kon ik terecht) en gelijk het eendagskenteken aangevraagd. Je krijgt dan je kentekenbewijs voor die dag thuisgestuurd, plaatjes moet je dan effe zelf maken (gewoon stuk wit karton is genoeg).

Vervolgens naar RDW voor het invoeren (en eventueel APK als je wilt). Ze noteren chassisnummer, cilinderinhoud, kleur, dat soort dingen, en meten zaken als wielbasis op. Daarna kun je wat papieren aan de balie ophalen nadat je de honderd euro betaald hebt.

Loket van de belastingdienst zit ernaast, maar voor een auto van die leeftijd is het meer een formaliteit. Ik hoefde enkel de gegevens in te vullen van wie ik de auto had gekocht, mijn gegevens en het chassisnummer van de auto volgens mij. That's it.

Papieren waren 'n paar dagen later binnen, de platen heb ik dezelfde middag nog gemaakt (kosten waren zo'n 25 euro).

gti-er
01-11-2010, 00:52
ik heb hem ook niet ingevuld, en als je dat zegt tegen de ambtenaren moet je hun gezicht is zien! :D
dan beginnen ze te zuchten en te steunen, totdat ze horen dat hij 20 jaar of ouder is. Dan komt er weer een lach te voorschijn van oor tot oor! :D

dat was mijn ervaring in Nieuwegein tenminste! :tongue:

HannoverEdition
01-11-2010, 09:12
even een correctie!

een auto van 17 jaar en 6 maanden,is BPM vrij! ;) :D

verder idd zolas hierboven omschreven,op een eendagskenteken naar de RDW,kentekenkeuring/APK etc..kost je geloof ik €130,- ongeveer,aangifte doen bij Belastingdienst/Douane die vaak gelijk naast of in het RDW station zit,en je krijgt met 5 werkdagen je kentekenbewijs thuis gestuurd waarna je (uiteraard Luxe;) ) kentekenplaten kan laten drukken,en klaar!
Let wel op dat je de originele papieren bij de auto hebt! EN het kentekenbewijs deel 1 van de vorige eigenaar,deze regel is onlangs ook weer veranderd!

Succes (allemaal) :thumbup:

T!m
01-11-2010, 09:42
Dan de mensen bedanken en wachten op je kentekenpapieren (4 werkdagen hooguit!)

Heb zeker 1.5 week op de papieren moeten wachten :screwy:

Daarnaast was men bij de douane ook niet bepaald gezellig.

breadfan83
01-11-2010, 12:17

Had je naar Limburg moeten komen, hier is 't altijd gezellig. :D

86C
01-11-2010, 12:49
Heb in augustus een scirocco GT2 uit 91 ingevoerd vanuit Duitsland, alleen op kenteken laten zetten en APK later zelf geregeld. Auto was BPM vrij, echter, ik moet wel een CO2 - uitstoot test laten uitvoeren aan de auto. Volgens mij koste dat zo'n 34 euro als ik me niet vergis. Was overigens snel verdient. Testje duurde nog geen halve minuut.

supersprint
01-11-2010, 22:30
bedankt voor jullie reacties, ik heb wel al vaker n auto naar hier gehaald maar met de huidige regels wilde ik ff praktijkervaring.

gti-er
01-11-2010, 22:49

van deze witte Golf duurde het 4 dagen en de blauwe Open-Air hetzelfde! :thumbup:
Maakt niks uit, ik heb het idee dat ze in heel NL bij de douane niet echt hun medewerking verlenen!
Overal waar ik ben geweest (DenBosch, Nieuwegein, Arnhem) zeggen ze: weet wat de cataloguswaarde is, nee... dan moet je even op het internet kijken. hier heb je een belastingformulier en de ballen dan maar! :screwy:

T!m
02-11-2010, 10:53
van deze witte Golf duurde het 4 dagen en de blauwe Open-Air hetzelfde! :thumbup:
Maakt niks uit, ik heb het idee dat ze in heel NL bij de douane niet echt hun medewerking verlenen!
Overal waar ik ben geweest (DenBosch, Nieuwegein, Arnhem) zeggen ze: weet wat de cataloguswaarde is, nee... dan moet je even op het internet kijken. hier heb je een belastingformulier en de ballen dan maar! :screwy:

Precies ja zo ging het bij mij ook. Kreeg een formulier en succes.
Dus gewoon de kale prijs ingevuld en weer ingeleverd :D
Toen wilde men op eens wel uit het hok komen en de auto bekijken.