akpolfein
03-11-2010, 18:04
beste forummers,
ik heb een probleem met mijn auto:
als ik geen gas geef gaat hij bij het stationair toerental raar doen: (dan geeft hij even automatisch gas bij, dan vallen de toeren weer weg en dan trekt hij automatisch weer op en vallen de toeren weer weg en dat gaat heel de tijd net op het randje van uitgaan door en geregeld valt hij meteen uit)
als ik de luchtklep in de carb half dicht druk met mijn hand dan doet hij het normaal maar als ik hem helemaal open zet valt de motor uit en als ik hem helemaal dicht doe valt hij natuurlijk ook uit.
ik heb met de stationairschroef gespeelt en dat helpt wel iets maar niet genoeg.
de sproeiers waren niet verstopt en ik heb ze schoon gemaakt maar dat helpt ook niet.
als ik met de voet gas bij geef dan kan ik de motor wel aan houden en tijdens het rijden merk ik er ook niet veel van (misschien iets minder krachtig bij optrekken, maar niet echt duidelijk merkbaar)
hopelijk weten jullie wat het is, ik rij er elke dag mee naar mijn werk dus hoe sneller de oplossing hoe beter.
alvast bedankt,
stephan.
edit:
ik rijd met een 2.0 OHC pinto blok uit '83 (motorcode 205) en een 32/36 dgav weber.
ontsteking is verder goed, nog niet lang geleden afgesteld.
ik heb een probleem met mijn auto:
als ik geen gas geef gaat hij bij het stationair toerental raar doen: (dan geeft hij even automatisch gas bij, dan vallen de toeren weer weg en dan trekt hij automatisch weer op en vallen de toeren weer weg en dat gaat heel de tijd net op het randje van uitgaan door en geregeld valt hij meteen uit)
als ik de luchtklep in de carb half dicht druk met mijn hand dan doet hij het normaal maar als ik hem helemaal open zet valt de motor uit en als ik hem helemaal dicht doe valt hij natuurlijk ook uit.
ik heb met de stationairschroef gespeelt en dat helpt wel iets maar niet genoeg.
de sproeiers waren niet verstopt en ik heb ze schoon gemaakt maar dat helpt ook niet.
als ik met de voet gas bij geef dan kan ik de motor wel aan houden en tijdens het rijden merk ik er ook niet veel van (misschien iets minder krachtig bij optrekken, maar niet echt duidelijk merkbaar)
hopelijk weten jullie wat het is, ik rij er elke dag mee naar mijn werk dus hoe sneller de oplossing hoe beter.
alvast bedankt,
stephan.
edit:
ik rijd met een 2.0 OHC pinto blok uit '83 (motorcode 205) en een 32/36 dgav weber.
ontsteking is verder goed, nog niet lang geleden afgesteld.