PDA

View Full Version : motor valt uit

akpolfein
03-11-2010, 18:04
beste forummers,

ik heb een probleem met mijn auto:
als ik geen gas geef gaat hij bij het stationair toerental raar doen: (dan geeft hij even automatisch gas bij, dan vallen de toeren weer weg en dan trekt hij automatisch weer op en vallen de toeren weer weg en dat gaat heel de tijd net op het randje van uitgaan door en geregeld valt hij meteen uit)

als ik de luchtklep in de carb half dicht druk met mijn hand dan doet hij het normaal maar als ik hem helemaal open zet valt de motor uit en als ik hem helemaal dicht doe valt hij natuurlijk ook uit.

ik heb met de stationairschroef gespeelt en dat helpt wel iets maar niet genoeg.
de sproeiers waren niet verstopt en ik heb ze schoon gemaakt maar dat helpt ook niet.

als ik met de voet gas bij geef dan kan ik de motor wel aan houden en tijdens het rijden merk ik er ook niet veel van (misschien iets minder krachtig bij optrekken, maar niet echt duidelijk merkbaar)

hopelijk weten jullie wat het is, ik rij er elke dag mee naar mijn werk dus hoe sneller de oplossing hoe beter.
alvast bedankt,
stephan.

edit:
ik rijd met een 2.0 OHC pinto blok uit '83 (motorcode 205) en een 32/36 dgav weber.
ontsteking is verder goed, nog niet lang geleden afgesteld.

Spierings
03-11-2010, 19:02
Wat meer info is wel net zo handig :rolleyes: .
Ik denk dat je het in je stationair regeling van je carburateur moet zoeken.

akpolfein
03-11-2010, 21:31
ik denk ook dat het ergens aan de stationairregeling in de carb ligt maar ik weet niet waar.
de sproeiers zijn in orde, verder heb ik geen idee waar het aan kan liggen :screwy:

golf mkII 16v
03-11-2010, 22:04
Motorcode oid is wel makkelijk

akpolfein
05-11-2010, 11:03
heeft iemand een idee waar het binnen de stationairregeling fout kan gaan?

Spierings
05-11-2010, 12:39
heeft iemand een idee waar het binnen de stationairregeling fout kan gaan?
Zoals eerder is aangegeven, graag meer gegevens !!!!!!

Een motor code is makkelijk want dan weet iedereen meteen over wat voor motor/carburateur je het hebt.

akpolfein
06-11-2010, 15:11
ik had het in de eerste post erbij gezet:
ik rijd met een 2.0 OHC pinto blok uit '83 (motorcode 205) en een 32/36 dgav weber carburateur.

ik weet niet wat je met een motorcode kunt (of bedoel je een code van het identificatieplaatje? WFUCXXCAECDJ01541 maar dit is van een ford capri dus jullie kunnen er niets mee denk ik :confused: ), maar je hebt hem nu.
volgens mij heb je dan alle gegevens, zo niet dan hoor ik het wel :redface:

Spierings
06-11-2010, 15:53
ik had het in de eerste post erbij gezet:
ik rijd met een 2.0 OHC pinto blok uit '83 (motorcode 205) en een 32/36 dgav weber carburateur.

Dat had ik gemist ;)

Maar kun je geen handleiding van die weber carburateur downloaden op de weber site? ?
Wat moet je trouwens met vragen van een ford op een vw forum in het golf II section :screwy: