View Full Version : ramen blenderen
niels hubrecht
04-11-2010, 15:11
heeft iemand tips hoe je best je ramen blendeert
heb de zij ramen al gedaan en zijn goed gelukt maar van mijn achter raam
ben ik niet zo tevreden er komen altijd terug blazen bij aan de zijkanten van het raam :mad:
heeft er iemand tips hoe je dat kan voorkomen
Blenderen?
http://www.formerfatguy.com/sunrider-foods/blog/vitamix-blender.jpg
Blenderen?
Met knikkers kan het, dus een ruit blenderen moet ook kunnen, al vraag ik me af hoe je hem in de blender krijgt :tongue:
http://www.youtube.com/watch?v=3OmpnfL5PCw
:D
breadfan83
04-11-2010, 15:32
Blenderen?
Ook het eerste waar ik aan dacht. :D
Raam eruit, schoonmaken, inspuiten met een sopje (druppeltje Dreft met wat water), folie d'r op leggen, van binnen naar buiten de luchtbellen en het sopje er onderuit wrijven, overtollige folie wegsnijden, en klaar.
niels hubrecht
04-11-2010, 15:33
raam eruit halen.
dan moet ik ze er weer op lijmen he tis van een golf 4 en als het kan zonder het raam er uit te halen doe ik het liever op die manier
Met knikkers kan het, dus een ruit blenderen moet ook kunnen, al vraag ik me af hoe je hem in de blender krijgt :tongue:
http://www.youtube.com/watch?v=3OmpnfL5PCw
:D
Damn, Ik wilde deze ook net posten.
Het enige goede antwoord is: helemaal geen blinderingsfolie plakken. Mocht je het wel willen doen, dan kan je stukjes insnijden aan de randen van jouw achterruit. Je probeert namelijk een recht stuk folie op een bolle (of holle want aan de binnenzijde) te plakken. Dit gaat niet passen en daarom laat de folie los. Heb je de ruit wel goed ontvet?
niels hubrecht
04-11-2010, 15:34
Ook het eerste waar ik aan dacht. :D
Raam eruit, schoonmaken, inspuiten met een sopje (druppeltje Dreft met wat water), folie d'r op leggen, van binnen naar buiten de luchtbellen en het sopje er onderuit wrijven, overtollige folie wegsnijden, en klaar.
zo heb ik het gedaan mer er komen steets luchtbellen terug aan de zijkanten omdat het raam te bol is
niels hubrecht
04-11-2010, 15:37
ja het raam is goed ontvet
heb er ook nog met een haardroger op gezeten en beterde maar de dag erna waren de bellen er terug
ronaroot
04-11-2010, 15:41
Toen ik nog in "die tijd" zat :D deed ik de achterruit in 2 gedeeltes.
Boven en onder 2 losse stukken, en dan precies een verwarmingslijn gebruiken om de 2 gedeeltes tegen mekaar te krijgen.
Als je het goed doet zie je er niks van.
Succes ;)
breadfan83
04-11-2010, 15:45
zo heb ik het gedaan mer er komen steets luchtbellen terug aan de zijkanten omdat het raam te bol is
Zitten er niet van die zwarte spikkeltjes aan de rand van de ruiten op een Golf 4? Daar gaan meestal de luchtbellen onder zitten, en ze blijven ook terug komen omdat de folie daar niet altijd goed wil hechten.
Maar ik zou die dingen niet eens blinderen. Als je ze alsnog donker wilt hebben kun je ze ook laten coaten / spuiten.
niels hubrecht
04-11-2010, 17:07
Toen ik nog in "die tijd" zat :D deed ik de achterruit in 2 gedeeltes.
Boven en onder 2 losse stukken, en dan precies een verwarmingslijn gebruiken om de 2 gedeeltes tegen mekaar te krijgen.
Als je het goed doet zie je er niks van.
Succes ;)
heb je dan mindere bellen op die manier
en komen die 2 delen dan niet een beetje bol zodat de zijkanten gelijk komen en in het midden een grotere spleet of is dat niet zo
niels hubrecht
04-11-2010, 17:12
Zitten er niet van die zwarte spikkeltjes aan de rand van de ruiten op een Golf 4? Daar gaan meestal de luchtbellen onder zitten, en ze blijven ook terug komen omdat de folie daar niet altijd goed wil hechten.
Maar ik zou die dingen niet eens blinderen. Als je ze alsnog donker wilt hebben kun je ze ook laten coaten / spuiten.
ja het is inderdaat door die swarte spikeltjes dat er weer lucht in komt
ronaroot
04-11-2010, 18:03
heb je dan mindere bellen op die manier
en komen die 2 delen dan niet een beetje bol zodat de zijkanten gelijk komen en in het midden een grotere spleet of is dat niet zo
Ja omdat de oppervlakte die je beplakt kleiner is, heb je minder bolling.
Als je hem in 1 keer plakt zit je met een horizontale + verticale bolling.
Terwijl als je hem in 2 keer plakt is het te beplakken gedeelte veel minder bol ;)
Je plakt eerst een helft, die snij je precies op de verwarmingslijn af.
Daarna plak je de andere helft en die snij je ook precies op die verwarmingslijn af.
Je kunt zelfs het 2de stuk over het eerste heen plakken, dan afsnijden en trek je het gedeelte wat je dubbel hebt geplakt eraf :thumbup:
ronaroot
04-11-2010, 18:09
Zoals het bij mij uitzag:
En lucht tussen die "spikkeltjes" houdt je met folie toch.
Dan is coaten inderdaad een betere oplossing
http://img192.imageshack.us/img192/544/dscf1471kr.jpg
richard3golf
04-11-2010, 18:09
ja maar dan zit je nog met die bolletjes.
je kunt misschien met zo'n scheermesje ze vlakmaken.
als dat niet lukt kun je met ramenprimer van dat zwarte spul wat onder de kit komt erop smeren, even afplakken en verven is ook aardig dik dus dan vul je het waarschijnlijk wel op.
dan heb je een randje i.p.v. stippels.
gr richard :thumbup:
niels hubrecht
04-11-2010, 20:50
Ja omdat de oppervlakte die je beplakt kleiner is, heb je minder bolling.
Als je hem in 1 keer plakt zit je met een horizontale + verticale bolling.
Terwijl als je hem in 2 keer plakt is het te beplakken gedeelte veel minder bol ;)
Je plakt eerst een helft, die snij je precies op de verwarmingslijn af.
Daarna plak je de andere helft en die snij je ook precies op die verwarmingslijn af.
Je kunt zelfs het 2de stuk over het eerste heen plakken, dan afsnijden en trek je het gedeelte wat je dubbel hebt geplakt eraf :thumbup:
dat zal dan waarschijnlijk de beste olposing zijn zal dat eens proberen
thnks
heb ook ergens gezien dat ze de folie op de buiten zijnde legen, afsnijden an op de buiten zijde verwarmen zadat de folie de vorm krijgt van het glas en dan de folie losdoen en op de binnen zijde hangen.
zou dat beter gaan volgens julie of niet?
maar volgen mij plakt die doorzichtige folie dan aan de blindeerfolie zelf door de warmte of niet?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.